July 5, 2017

ပၪၥဝဂၢီငါးဦး

ပၪၥဝဂၢီ၏ အဓိပၸါယ္မွာ ငါးေယာက္အစုဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတမင္းသား ဖြားျမင္ေတာ္မူစကပင္ ဧကန္စင္စစ္ ဘုရားျဖစ္မည္ဟု နိမိတ္လကၡဏာ ဖတ္ၾကားခဲ့ေသာ သုဒတၱပုဏၰားႏွင့္ အေပါင္း ပါေလးဦးတို႔သည္ ဘုရားေလာင္းေတာထြက္လွ်င္ ယင္းတို႔လည္း ေတာထြက္ရဟန္းျပဳခဲ့ၾကသည္။ သိဒၶတၳမင္းသား ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္၍ ဦးစြာေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဓမၼစၾကာတရားကို နာၾကားခဲ့ၾကရၿပီးလွ်င္ ဧဟိဘိကၡဳရဟန္း အျဖစ္သို႔ ေရာက္ၾကသည္။ ထိုငါးေယာက္တစ္စုကို ပၪၥဝဂၢီ ဟူ၍၎၊ ဝဂၢီ ဟူ၍၎ က်မ္းဂန္မ်ား၌ ေဖာ္ျပ၏။ ပၪၥမွာ (၅) ျဖစ္ၿပီး ဝဂၢီမွာ အစုဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။

ပၪၥဝဂၢီငါးဦး
ပၪၥဝဂၢီငါးဦးဆိုသည္မွာ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္တြင္ ဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ေရွးဦးဆုံး နာၾကားရ၍ ဦးစြာ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၾကေသာ ရဟန္းေတာ္ငါးပါးျဖစ္သည္။ ထိုငါးပါးမွာ သွ်င္ေကာ႑ည၊ သွ်င္ဝပၸ၊ သွ်င္ဘဒၵိယ၊ သွ်င္မဟာနာမ္၊ သွ်င္အႆဇိတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ယင္းငါးဦးတို႔သည္ကား ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားေလာင္း သိဒၶတမင္းသားကို မီးရႉးသန႔္စင္ ဖြားျမင္စဥ္အခါက၊ လကၡဏာဖတ္ ပု႑ားရွစ္ေယာက္အနက္၊ ဘုရားဧကန္ ျဖစ္မည္ဟုေဟာေသာ ေကာ႑ညအႏြယ္ သုဒတၱပုဏၰားငယ္ႏွင့္ အျခားပုဏၰားေလးဦး၏သား၊ သူ၏သူငယ္ခ်င္းေလးေယာက္တို႔ပင္ ျဖစ္သည္။

ဒုကၠရ စရိယ က်င့္စဥ္ကာလ
ဘုရားေလာင္းရဟန္းျပဳ၍၊ ဥ႐ုေဝလေတာသို႔လာၾက ကုန္သျဖင့္၊ ဘုရားေလာင္းႏွင့္ ေတြ႕ေလသည္။ ဘုရားေလာင္းလည္း ထိုပၪၥတို႔လွ်င္ အလုပ္အေႂကြး ရွိသည္ျဖစ္၍၊ ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ကို က်င့္ေတာ္မူသည္။ ေျခာက္ႏွစ္မွ်ၾကာေသာ္၊ ၿငိဳျငင္စြာေသာ ဤအက်င့္ျဖင့္ ဘုရားမျဖစ္နိုင္ေသးဟု သတိျဖစ္လ်က္၊ ၿမိဳ႕ ႐ြာတို႔သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍၊ ခံအပ္ေသာ ဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပး၏။ ထိုအခါ ပၪၥဝဂၢိငါးဦးတို႔က ေဂါတမရဟန္းသည္ အလြန္ၿခိဳးၿခံစြာ က်င့္သည္ကိုမွ် ဘုရားမျဖစ္နိုင္၊ ယခုဘယ္မွာ ျဖစ္ေတာ့အံ့နည္းဟု ဘုရားေလာင္းကိုစြန႔္ခြာ၍၊ တစ္ဆယ့္ရွစ္ယူဇနာကြာေသာ ကၠဳသိပတန မိဂဒါဝုန္ေတာသို႔ သြားေရာက္ေနထိုင္ၾကကုန္သည္။

တရားဦး ေဟာေတာ္မူျခင္း
ဘုရားေလာင္းသည္ တကိုယ္တည္းက်င့္ေတာ္မူရာ၊ မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၃ ခု ကဆုန္ လျပည့္ေန႕တြင္ သေဗၺၫုတဉာဏ္ကိုရ၍ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ၿပီးေသာ္၊ သဟမၸတိ ျဗဟၼာမင္း၏ေတာင္းပန္ခ်က္အရ တရားေဟာရန္ ေက်းဇူးရွိခဲ့ဖူးေသာ ပၪၥဝဂၢီ ငါးဦး ရွိရာ မိဂဒါဝုန္ ေတာသို႔ ႂကြလာ၏။ ဝါဆိုလျပည့္ စေနေန႕ ညေနခ်မ္းတြင္ မိဂဒါဝုန္ေတာသို႔ ေရာက္သည္။ ပၪၥဝဂၢီတို႔သည္ ဘုရားေလာင္းအား အက်င့္ပ်က္ေလၿပီဟု ထင္မွတ္သျဖင့္၊ ဘုရားႂကြလာသည္ကို ျမင္ေသာအခါ ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္တို႔ကို မျပဳစုဘဲေနၾကရန္ တိုင္ပင္ထားေသာ္လည္း၊ ဘုရားသခင္အနီးသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဝတ္ျပဳမိၾကေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္က ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္းကိုမိန႔္ၾကား၍ တရားနာယူရန္ တိုက္တြန္းေသာအခါ၌မူ၊ မယုံၾကည္သျဖင့္ ၃ ႀကိမ္တိုင္ ျငင္းပယ္၏။ ထိုအခါ ဘုရားသခင္သည္ မ်ားစြာေသာပရိယာယ္ စကားျဖင့္ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း သိေစေတာ္မူလ်က္ ဓမၼစကၠ ပဝတၱန သုတၱန္ေခၚ ဓမၼစၾကာေဒသနာေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူသည္။

တရားေတာ္၏ အဆုံးတြင္ သွ်င္ေကာ႑ညသည္ ေသာတပတၱိဖိုလ္၌ တည္ေလသည္။ ထိုေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဓမၼစၾကာေဒသနာေတာ္ကိုပင္ အက်ယ္ေဟာျပန္သျဖင့္၊ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႕၌ သွ်င္ဝပၸ၊ ႏွစ္ရက္ေန႕၌ သွ်င္ဘဒၵိယ၊ သုံးရက္ေန႕၌ သွ်င္မဟာနာမ္၊ေလးရက္ေန႕၌သွ်င္အႆဇိတို႔သည္ အသီးအသီး ေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ၾကေလသည္။


ဤသို႔အားျဖင့္ ပၪၥဝဂၢိငါးပါးလုံး ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္၊ ဝါဆိုလျပည့္ ေက်ာ္ငါးရက္ေန႕၌ ရဟန္းငါးပါးလုံးကို စည္းေဝးေစၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အနတၱလကၡဏ သုတၱန္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ၊ ပၪၥဝဂၢိငါးပါးလုံး ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ၾကေလသည္။[၁]

ကိုးကား
 ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း၊ အတြဲ

No comments:

Post a Comment