November 18, 2015

ကုသိုလ္ျဖစ္ပြား ႏွလုံးသြင္း

 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
      ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းတာကို ေယာနိေသာ မနသိကာရလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ 
ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္က  မ်က္စိက ျမင္စရာ အာ႐ုံေလးတစ္ခုဟာ ေလာဘျဖစ္စရာဆိုရင္ ကိုယ့္
မွာ ဆင္ျခင္တံုတရား႐ွိရပါမယ္၊ သူမ်ားပိုင္တဲ့ပစၥည္း ဆိုလို႔ ရွိရင္ “ဒါ သူမ်ားပိုင္တဲ့ ပစၥည္းနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ငါ-ေလာဘျဖစ္လို႔ မေကာင္းဘူး၊ ငါ့မွာ ေလာဘမျဖစ္ေစရဘူး” လို႔ ဒီအေတြးမ်ိဳး 
ေတြးလိုက္တာနဲ႔ ဒါ- ေယာနိေသာမနသိကာရ လို႔ေခၚပါတယ္။

         မုန္းစရာလူတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕လိုက္ရင္လည္း “ေအး ငါမုန္းလို႔ သူ႕မွာ ဘာမွျဖစ္မွာ 
မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့မွာသာ ငါ့ရဲ႕ႏွလံုးသားဟာ ညစ္ႏြမ္းသြားမယ္၊ ငါ့မွာပဲ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္၊ မုန္း
ေနျခင္းဟာ အက်ိဳးမရွိဘူး” လို႔ ႏွလံုးသြင္းလိုက္လို႔ရွိရင္လည္း ဒါ ေယာနိေသာမနသိကာရ ပါပဲ။
         ဆိုလိုတာက ေယာနိေသာမနသိကာရ ဆိုတာ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔ ဦးလွည့္ေပးတာျဖစ္ပါ
တယ္။ ဥပမာ-လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားတဲ့ ေမတၱာကို တည္ေဆာက္ၿပီ ဆိုလို႔
႐ွိရင္ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ အဆိုးနဲ႔ အေကာင္းဆိုတာ ႏွစ္မ်ိဳးတြဲၿပီး  ေနပါတယ္၊ ေကာင္းတဲ့အ
ကြက္လည္း ရွိၾကပါတယ္၊ ဆိုးတဲ့အကြက္လည္း ရွိၾကပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ေမတၱာပြားခ်င္လို႔ရွိရင္ 
သူ႕ရဲ႕ ဆိုးတာေတြကို မၾကည့္ဘဲ၊ ဆိုးတဲ့ အပိုင္းေတြကို ဖယ္ထားလိုက္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ အကြက္
ေလးကိုသာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေမတၱာပြားရပါမယ္၊ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ေမတၱာျဖစ္ဖို႔က အဓိက
ျဖစ္ပါတယ္။
           “ဒီလူဟာ ငါ့အေပၚ ဘယ္ေလာက္ဆိုးတာ”   အဲဒီ အေတြးက ပင့္ေပးလိုက္တဲ့အခါ 
ေဒါသေတြဟာ ပိုျမင့္ လာတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီအဆိုးေတြသာ ေတြးလို႔႐ွိရင္ မီးေတာက္ေလးကို 
ေလျဖဴးျဖဴး တိုက္လာသလိုပဲ ပိုၿပီးေတာ့ အရွိန္ျမင့္လာတတ္ပါတယ္။   ဘယ္ဟာပဲျဖစ္ျဖစ္ 
“မီးေလာင္ရာ ေလပင့္” ဆိုသလို ေလာဘျဖစ္လို႔ ေတြးလိုက္ရင္ ပိုၿပီးေလာဘျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါသျဖစ္တဲ့ အာ႐ံုကိုလည္း ေတြးလိုက္ရင္ ေဒါသက ပိုၿပီး အရွိန္ျမင့္လာပါတယ္၊ဘအဲဒီေတာ့ 
အဲဒါေတြကို မေတြးဘဲနဲ႔ တစ္ဖက္ကလွည့္ၿပီးေတာ့ ေတြးရပါမယ္။ အဆိုးေတြထဲက အေကာင္းကို
ရွာရပါမယ္။ အဆိုးေတြထဲက အေကာင္းကို ရွာၿပီးေတာ့ ေမတၱာပြားရပါမယ္။
         အဲဒီေတာ့ ေလာဘျဖစ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ပစၥည္းတစ္ခုအေပၚမွာ ေလာဘျဖစ္လာရင္၊ 
လူတစ္ေယာက္ အေပၚမွာ ေလာဘျဖစ္လာရင္ တြယ္တာမႈေတြ ျဖစ္လာပါတယ္၊ မိဘနဲ႔သားသမီး 
ဆိုပါစို႔-- မိဘက ဒီ- သားသမီးကို သိပ္ခ်စ္တယ္၊ သံေယာဇဥ္ေတြ သိပ္ျဖစ္လာတယ္၊ သူ႕အေပၚ
မွာ ျဖစ္လာတဲ့ သံေယာဇဥ္ မေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ဘယ္လိုေတြးရမတုန္းဆိုေတာ့--“ေအး- ငါ့
အိမ္ေရာက္လာတာ ငါေခၚထားတာ မဟုတ္ဘူး၊ သူ႕ကံနဲ႔သူ လာတာ၊ ျပန္ခ်င္ေတာ့လည္း
သူ႕ဟာသူျပန္မွာ၊ ငါက အရင္တုန္းက သူ႕ကိုသိတာ မဟုတ္ဘူး၊ ခုမွ သိတာ၊ ငါလည္း တစ္ေန႔ 
ေသရမွာ၊ သူလည္း တစ္ေန႔ေသရမွာ” ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳး ေတြးလိုက္လို႔ရွိရင္ အလိုလို ေလွ်ာ့က်
သြားပါတယ္။
         ဒီတြယ္တာမႈ သံေယာဇဥ္ဟာ ငါ့မွာလည္း အက်ိဳးမျဖစ္ဘူး၊ သူ႕မွာလည္း အက်ိဳးမျဖစ္ဘူး၊ 
သူ႔မွာ ဘာလုိအပ္လဲ၊ လိုအပ္တာ ငါျဖည့္ဆည္းေပးမယ္”၊ ဒါ ေမတၱာ ဘက္က ၾကည့္တာ၊ “သူ 
လိုအပ္တာ ငါ ျဖည့္ဆည္း ေပးမယ္၊ သူ႔ေကာင္းက်ိဳးကို ငါေဆာင္ရြက္ေပးမယ္၊ သက္သက္သံ
ေယာဇဥ္ျဖစ္ေနလို႔ ငါ့အတြက္မွာ ဘာမွ ေကာင္းက်ိဳးရမွာ မဟုတ္ဘူး” လို႔ အဲဒီလို မွန္ကန္စြာ
ေတြးေတာျခင္းျဖင့္ သံေယာဇဥ္တရားကို ေလွ်ာ့ခ် ေပးလို႔ရပါတယ္။
         ပစၥည္းဥစၥာ အေပၚမွာလည္း သံေယာဇဥ္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္၊ လက္၀တ္ရတနာတု႔ိ အ၀တ္အ
ထည္တို႔ တခ်ိဳ႕ဆို မ၀တ္ရက္၊ မစားရက္၊ ဒီလိုျဖစ္တတ္တာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ကိုယ္ သိပ္စံု
မက္တဲ့ ပစၥည္းဆိုရင္ ကုိယ္တိုင္ေတာင္ မသံုးရက္ အဲဒါမ်ိဳးေတာင္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
         အဲဒီလို ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ စိတ္ထဲက ခုန ေယာနိေသာ မနသိကာရနဲ႔ ဘယ္လိုႏွလံုးသြင္းရ
မလဲဆိုရင္ အနိစၥ သေဘာကို ဆင္ျခင္စဥ္းစား ၾကည့္ရပါမယ္၊ “ေအး-ဒီပစၥည္းေလးဟာ ငါမသံုး
လည္း တစ္ေန႔ပ်က္စီးသြားမွာပဲ၊ ငါကေသာ္လည္း ပစၥည္းကိုစြန္႔တာ ျဖစ္မယ္၊ ပစၥည္းကလည္း 
ငါ့ကိုစြန္႔သြားႏိုင္တယ္”၊  ကိုယ့္မွာ ရွိေနတဲ့အခ်ိန္ ပစၥည္းဆိုတာ အသံုးခ်ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သံုးရ
မယ္လို႔  စိတ္ထားမ်ိဳးထားလို႔ရွိရင္ ပစၥည္းအေပၚမွာ ႏွေမ်ာတြန္႔တိုမႈဆိုတာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္
ပါတယ္။ 
         ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္မႈဟာ  စိတ္အလုပ္ သက္သက္
ျဖစ္တာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိစိတ္ကေလးမွာ အကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ရေလေအာင္၊ အကုသိုလ္
ေတြနဲ႔ ဆိုင္ရာေတြ မေတြးေတာေလေအာင္ ေကာင္းတဲ့အာ႐ံုနဲ႔ အစားထိုးတာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိ
ရွိနားလည္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ အကုသိုလ္ မျဖစ္ေအာင္ သတိေဆာင္၍ က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ 
အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။ ။
 { ၁၃၇၂-ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလဆန္း(၃)ရက္၊ ၆-၂-၂၀၁၁၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒ
  ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္၊ ေထရ၀ါဒပသာရဏီ သိမ္ေတာ္ႀကီးအတြင္း ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာ
  လာဘိ၀ံသ ေဟာၾကားေသာ “ ကုသိုလ္ျဖစ္ပြား ႏွလံုးသြင္းတရား ”  တရား ေဒသနာေတာ္မွ 
 ေကာက္ႏုတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။ }
  (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ 
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment