September 23, 2015

ေ၀ဒနာရႈပြားနည္း (၁)


ေ၀ဒနာရႈပြားမယ့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ပထမ နံပါတ္တစ္ ေ၀ဒနာ ဆိုတာ ဘာကိုေခၚတာလဲလို႕ သိထားရန္ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေ၀ဒနာဆိုတာ ခံစားတတ္ေသာ သေဘာကို ေ၀ဒနာ ေခၚပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ခံစားတယ္ ဆိုေတာ့ ဘယ္သူခံစားတာလဲလို႕ ေမးစရာရိွလာတယ္။ ဘယ္သူခံစားတာလဲလို႕ေမးရင္ ေ၀ဒနာသည္ပင္ ခံစားတယ္ လို႕ေျဖရပါမယ္။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါက ခံစားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရုပ္ နဲ႕ နာမ္ ခြဲမယ္ဆိုယင္ ေ၀ဒနာက နာမ္တရားပါ။ နာမ္တရားက ၅၃ ပါး ရိွပါတယ္။ အဲဒီ ၅၃ ပါးထဲမွာ ခံစားတတ္တဲ့ နာမ္ဟာ ေ၀ဒနာနာမ္တစ္ပါးပဲ ရိွပါတယ္။ သာမန္ေျဖရင္ နာမ္တရားက ခံစားတယ္လို႕ ေျဖႏိုင္ပါတယ္။ ရုပ္တရားက မခံစားႏိုင္ပါ။ ဘယ္နာမ္ခံစားတာလဲလို႕ေမးရင္ ေ၀ဒနာနာမ္ ခံစားတယ္လုိ႕ပဲေျဖရပါမယ္။

ဒါျဖင့္ ခံစားတဲ့သေဘာကို ေ၀ဒနာလို႕ သိၿပီ၊ နာမ္ခံစားတယ္လို႕ သိၿပီ၊ အဲဒီေ၀ဒနာဟာ ဘယ္သူရဲ႕ေ၀ဒနာလဲေမးရင္ ဘယ္လိုေျဖမလဲ၊ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါေတြ ခံစားတာလား၊ မဟုတ္ပါဘူး။ ေ၀ဒနာဟာ ေ၀ဒနာပဲ၊ ခံစားတဲ့ သေဘာပဲ၊ ဘယ္သူ႕ရဲ႕ ေ၀ဒနာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ေ၀ဒနာဆိုတာ ဓာတ္အေနနဲ႕ေျပာရင္ ဓမၼဓာတ္ပါ။ ခႏၶာအေနနဲ႕ေျပာရင္ ေ၀ဒနာကၡႏၶာပါ။ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ ျပစရာမရိွပါဘူး။ ၀တၳဳ နဲ႕ အာရံုနဲ႕ ေပါင္းဆံုတာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္တည္း ေ၀ဒနာဆိုတာ ေပၚလာပါတယ္။ ေပၚလာေတာ့ အဲဒီေ၀ဒနာသည္ ၀တၳဳထဲမွာ ရိွလား၊ အာရံုထဲမွာရိွလားေမးရင္ ဘယ္အထဲမွာမွ မရိွပါဘူး။

၀တၳဳႏွင့္ အာရံုႏွစ္ခုတို႕ ေပါင္းဆံုမွ သိစိတ္နဲ႕ ျဖစ္တူ သေဘာတရားအရ ေပၚလာတဲ့ ခံစားမႈသေဘာတရား ေ၀ဒနာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ ၀တၳဳႏွင့္ အာရံု ေပါင္းဆံုရင္ ခံစားမႈေ၀ဒနာ ေပၚလာတယ္။ ဒါျဖင့္ ေ၀ဒနာရဲ႕ အေၾကာင္းဟာ ဘယ္ဟာလဲေမးရင္ ၀တၳဳနဲ႕ အာရံုလို႕ပဲေျဖရပါမယ္။

ေ၀ဒနာက ခံစားတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီေ၀ဒနာသည္ ဘာကို ခံစားတာလဲလို႕ေမးရင္ အာရံုရဲ႕ အရသာကို ခံစားတယ္လို႕ ဆိုရမွာပါ။ အာရံုရဲ႕အရသာကို ခံစားတတ္လို႕ ေ၀ဒနာေခၚတာပါ။ နာလို႕ ေ၀ဒနာေခၚတာမဟုတ္ပါဘူး။

အာရံုရဲ႕အရသာကို ခံစားတတ္ေသာေၾကာင့္ ေ၀ဒနာေခၚတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအာရံုဟာ ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးရိွသလဲဆိုေတာ့ (၁) ေကာင္းတဲ့အာရံု၊ (၂) မေကာင္းတဲ့အာရံု၊ (၃) ေကာင္းဆိုး ႏွစ္ခုတို႕ရဲ႕ အလယ္အလတ္အာရံုရယ္လို႕ အာရံု ၃ မ်ဳိး ရိွပါတယ္။

ေကာင္းတဲ့အရသာကို ခံစားတဲ့အတြက္ ေ၀ဒနာ၊ မေကာင္းတဲ့ အရသာကို ခံစားတတ္တဲ့အတြက္ ေ၀ဒနာ၊ ေကာင္း မေကာင္း ႏွစ္ခုတို႕ရဲ႕ အလယ္အလတ္ အရသာကို ခံစားတဲ့အတြက္ ေ၀ဒနာလို႕ေခၚပါတယ္။ နာက်င္ကိုက္ခဲလို႕ ေ၀ဒနာေခၚတာမဟုတ္ပါဘူး။

ဒါျဖင့္ ဒီခႏၶာကုိယ္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ နာက်င္၊ ကိုက္ခဲ၊ မူးေ၀၊ ေအာ္ဂလီဆန္၊ ႏွလံုးတုန္၊ ရင္ခုန္၊ ယားယံ စသည္တို႕ဟာ ဘာေတြလဲဆိုရင္ ရုပ္ေဖာက္ျပန္ေနတာပါ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ သူတို႕ဟာ ရုပ္အာရံုေတြပါ၊ အဲဒီ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ အာရံုတိုင္း အာရံုတိုင္းရဲ႕ အရသာကို ေ၀ဒနာက လိုက္လိုက္ၿပီး ခံစားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေ၀ဒနာရႈပြားသူ ေယာဂီတို႕ သေဘာေပါက္ေအာင္ ရႈပြားရမွာက အာရံုက သက္သက္၊ ခံစားတတ္တဲ့ သေဘာတရား ေ၀ဒနာက သတ္သတ္လို႕ ကြဲေအာင္ ရႈပြားႏိုင္ဖို႕ပါပဲ။
ေဖာက္ျပန္မႈ ရုပ္အာရံုက ထင္ရွားပါတယ္၊ ခံစားမႈေ၀ဒနာက မထင္ရွားပါ၊ သိမ္ေမြ႕ပါတယ္၊ ေ၀ဒနာ ရႈပြားသူဟာ အဲဒီ ခံစားတဲ့သေဘာတရားကို ရႈရမွာပါ။
ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါေတြ သႏၲာန္မွာ အၿမဲလိုလို ျဖစ္ေနတာ ဥေပကၡာေ၀ဒနာပါပဲ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာဟာ အျဖစ္မ်ားပါတယ္။

တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ သုခေ၀ဒနာျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီ သုခေ၀ဒနာ ျဖစ္လာတဲ့အခါ အင္မတန္ ထင္ရွားပါတယ္။ ဆင္းရဲတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျဖစ္ရင္လဲ အင္မတန္ ထင္ရွားပါတယ္။ မသိမသာ မဟုတ္ပါဘူး၊ သိိသိသာသာ ျဖစ္လာပါတယ္၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာ ျဖစ္ရင္ေတာ့ မသိသာပါဘူး၊ မထင္ရွားပါဘူး။
ဒါျဖင့္ အဲဒီမသိမသာတဲ့ မထင္ရွားတဲ့ ဥေပကၡာေ၀ဒနာကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သိေအာင္ လုပ္မလဲ၊ ထင္ရွားေအာင္ လုပ္မလဲဆိုရင္ သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ ႏွစ္ခုနဲ႕ မွတ္ယူရပါတယ္။

သုခေ၀ဒနာျဖစ္ရင္လဲအလြန္ခ်မ္းသာတယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာျဖစ္ရင္လဲအလြန္ဆင္းရဲတယ္၊ အဲဒီ သုခေ၀ဒနာနဲ႕ ဒုကၡေ၀ဒနာ ႏွစ္ခုတို႕ရဲ႕ အၾကား အလယ္အလတ္ျဖစ္တဲ့ ဥေပကၡာေ၀ဒနာက်ေတာ့ ေျပာဖို႕ရာ ခက္ေနပါတယ္။
ဘယ္လို ေျပာႏိုင္သလဲဆိုရင္ ဒီေနရာမွာ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီး တစ္ခု ရိွတယ္ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးရဲ႕ ပတ္လည္ကေတာ့ ေျမေပ်ာ့ပဲရိွတယ္။
သမင္တစ္ေကာင္ဟာ ေက်ာက္ဖ်ာ အေရွ႕ဘက္ကေနၿပီး အေနာက္ဘက္ကို ေက်ာက္ဖ်ာေပၚမွ ျဖတ္ၿပီး သြားတယ္၊ အဲဒီလို ျဖတ္သြားေတာ့ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚမွာ သမင္ေျခရာ ထင္က်န္ရစ္လားဆိုေတာ့ မက်န္ရစ္ပါ။
ဒါေပမယ့္ အေရွ႕ဘက္ကေန ေက်ာက္ဖ်ာဆီ ဦးတည္လာေနတဲ့ သမင္ေျခရာကို ေျမေပ်ာ့ေပၚမွာ ျမင္ရတယ္၊ ေက်ာက္ဖ်ာမွ ဆင္းၿပီး အေနာက္ဘက္သြားတဲ့ သမင္ေျခရာကို ေျမေပ်ာ့ေပၚမွာ အတိအက် အထင္အရွား ျမင္ရတယ္။
အဲဒီ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚအတက္၊ ေက်ာက္ဖ်ာမွ အဆင္း ေျခရာ ၂ ခုကို ၾကည့္ၿပီး ဒီသမင္ဟာ ေက်ာက္ဖ်ာ အေရွ႕ဘက္ကေန တက္ၿပီး အေနာက္ဘက္ကို ဆင္းသြားပါလား၊ ဒီေက်ာက္ဖ်ာေပၚ ျဖတ္သြားပါလားလို႕ သိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလို သိႏိုင္တာဟာ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚမွာ ေျခရာ အထင္အရွား ေတြ႕လို႕ သိတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါ၊ ထင္ရွားတဲ့ အတက္အဆင္း ေျခရာကိုၾကည့္ၿပီး သိတာပါ။ ထင္ရွားတာကို ေထာက္ဆၿပီး မထင္ရွားတာကို သိတာပါ။

အဲဒီလိုပါပဲ၊ ရႈတဲ့အခါမွာ ဘယ္ေ၀ဒနာ ရႈရမလဲဆိုေတာ့ ထင္ရွားတဲ့ သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာကို ေရွးဦးစြာ ရႈရပါတယ္။ သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ ရႈပြားတတ္လို႕ သေဘာေပါက္တဲ့အခါ ဥေပကၡာေ၀ဒနာကို သေဘာေပါက္လာပါလိမ့္မယ္။

ေ၀ဒနာ ရႈပြားခ်င္တဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ေ၀ဒနာအမ်ဳိးအစား သေဘာသဘာ၀ကို နားလည္မွ ရႈႏိုင္ပါမယ္၊ ရႈတတ္ပါမယ္၊ ရႈပြားနည္း မွန္ပါမယ္၊ သို႕မဟုတ္က မရႈတတ္၊ မရႈႏိုင္၊ မမွန္ႏိုင္ပါ။
ယခုေတာ့ ေ၀ဒနာ ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိး သိသြားလဲဆိုရင္ သံုးမ်ဳိး သိသြားပါၿပီ၊ အဲဒီလို ေ၀ဒနာသံုးမ်ဳိးေလာက္ေတာ့ သိပါမွ ေ၀ဒနာရႈပြားလို႕ လြယ္ပါမယ္၊ မသိရင္ မလြယ္ပါ၊ မမွန္ႏိုင္ပါ။

ယခု သိရသေလာက္ေတာ့ တရားနယ္ပယ္ထဲမွာ နာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ရုပ္ေဖာက္ျပန္မႈ ရုပ္ဒုကၡတစ္ခုတည္းကိုပဲ ေ၀ဒနာလုပ္ၿပီး ရႈပြားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
သုခ၊ ဥေပကၡာကို ရႈပြားတာ မေတြ႕ရသေလာက္ပါဘဲ၊ အဲဒီ ရုပ္ဒုကၡရႈျပန္ေတာ့လဲ အရႈအပြား မမွန္တာေတြဘဲ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ရပါတယ္။
တကယ္ရႈရမွာက ဒုကၡေ၀ဒနာရႈရင္ အဲဒီ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ အေၾကာင္းအက်ဳိး စသည္ကို သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ ထင္ေအာင္ ရႈရမွာပါ။

ၿပီးေတာ့ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡကို ရႈျပန္ေတာ့ သူ႕သေဘာ ဘယ္လိုအျဖစ္၊ ဘယ္လိုအပ်က္၊ ဘယ္လို ဘာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္၊ ဘာ့ေၾကာင့္ပ်က္ရယ္လို႕ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ ထင္ေအာင္ ရႈပြားအားထုတ္မႈ မျပဳဘဲ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ရုပ္ဒုကၡႀကီးကို ကုန္သြားေအာင္၊ ေပ်ာက္သြားေအာင္ ဆိုၿပီး ရႈပါတယ္၊ အမွန္ရႈရမွာက ကုန္ေအာင္ ရႈရမွာ မဟုတ္ပါ၊ သူ႕သေဘာ သဘာ၀ကို သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ ရႈပြားရမွာပါ။

နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡကို ရႈခ်င္ရင္ ဒီဒုကၡဟာ ဘယ္လုိသေဘာရိွသလဲ၊ သူ ဘယ္လိုျဖစ္လာသလဲ၊ ဘယ္လုိ ပ်က္သလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္လဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ပ်က္လဲ စသည္ျဖင့္ အဲဒီရုပ္ဒုကၡရဲ႕ သေဘာ သဘာ၀ကို ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပ်က္ေၾကာင္းႏွင့္တကြ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ ရႈပြားရမွာပါ။

ရႈပြားတဲ့အခါ ဘယ္လို စိတ္အေနအထားနဲ႕ ရႈပြားရမွာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ္နဲ႕ အမ်ဳိးမေတာ္စပ္တဲ့ သူစိမ္း လူမမာ တစ္ေယာက္ကို သြားၿပီး ၾကည့္ရႈရသလို ၾကည့္ရႈပြားမ်ားရပါမယ္။
ဒုကၡေ၀ဒနာရႈခ်င္ရင္ အဲဒီ ဒုကၡေ၀ဒနာကို ငါႏွင့္မဆိုင္၊ ငါမပိုင္တဲ့ သူစိမ္း ျပင္ပလို႕ သေဘာထားရပါမယ္။
ဒီဆင္းရဲမႈ ဒုကၡေ၀ဒနာဟာ ငါမဟုတ္ဘူး၊ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့ကိုယ္မဟုတ္၊ ငါ့ေဆြမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး၊ ငါနဲ႕မဆိုင္၊ ငါနဲ႕ အလြတ္ႀကီးပဲလို႕ စိတ္ထဲမွာ သေဘာထားကာ သူစိမ္း လူမမာတစ္ေယာက္ကို ထိုင္ၾကည့္ေနသလို သက္သက္သာသာ မွ်မွ်တတထိုင္ၿပီး ရႈၾကည့္ရမွာပါ။ အနာအက်င္ အကိုက္အခဲဆံုး ေနရာကို တစ္နာၿပီး တစ္နာ၊ တစ္က်င္ၿပီး တစ္က်င္၊ တစ္ကိုက္ၿပီး တစ္ကိုက္ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ျမင္ေအာင္ သိေအာင္ ရႈၾကည့္ေနရမွာပါ။

နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ ကုန္သြားေအာင္ ေပ်ာက္သြားေအာင္ ပ်က္သြားေအာင္ မရႈရပါ၊ ကိုယ္ကိုလဲခ်ဳပ္မထားရပါ၊ ေတာင့္တင္းမထားရပါ၊ အလိုက္သင့္ မွ်မွ်တတေလး ေနပါ။
အဲဒီဒုကၡေတြ မကုန္ေအာင္ ထင္ရွားေအာင္ ဆိုၿပီးလဲ ေအာင့္မထားရပါ၊ ခ်ဳပ္မထားရပါ။ အလိုက္သင့္ ေနသာသလို ေနၿပီး အသိမျပတ္ သတိကပ္ၿပီး ရႈၾကည့္ေနရမွာပါ။ အဲဒီလို မရႈရင္ ရႈပြားနည္း မမွန္ပါ။

ေ၀ဒနာဟာ ကိုယ္မွာ မျပတ္ပါ။ သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာတို႕ဟာ တစ္မ်ဳိးမျဖစ္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ လွည့္ၿပီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရႈပြားတဲ့အခါ သုခေ၀ဒနာ ထင္ရွားရင္ သုခေ၀ဒနာကို ရႈရပါမယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ ထင္ရွားရင္ ဒုကၡေ၀ဒနာကို ရႈရပါမယ္။

ဥေပကၡာ ေ၀ဒနာကေတာ့ မထင္ရွားပါ၊ မထင္ရွားေတာ့ ထင္ရွားတဲ့ ေ၀ဒနာကိုပဲ ရႈပါ။ သုခေ၀ဒနာကို ရႈတတ္ရင္ သေဘာေပါက္ရင္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာကိုလည္း ရႈတတ္ရင္ သေဘာေပါက္ရင္၊ ဥေပကၡာ ေ၀ဒနာကို သေဘာေပါက္လာပါလိမ့္မယ္။

ေ၀ဒနာ ရႈပြားခ်င္တဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ေ၀ဒနာမရႈမီ မိမိမွာ ျပည့္စံုရမယ့္တရား၊ ထားရတဲ့တရားဆိုတာ ရိွပါတယ္။ အဲဒီတရားက ဘာလဲဆိုေတာ့ --

ရဟန္းတို႕၊ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းတို႕သည္ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ျဖစ္ေသာ ကိေလသာကို လြန္စြာ ပူပန္ေစတတ္ေသာ သမၼပၸဓာန္လံု႕လရိွသည္ျဖစ္၍၊ ေ၀ဒနာကို ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ပညာအဆင္အျခင္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍၊ ေ၀ဒနာကို ေအာက္ေမ့တတ္ေသာ သတိႏွင့္ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ လို႕ ဘုရားရွင္ အဲဒီလို ေဟာထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေ၀ဒနာရႈပြားမယ့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္မွာ ထားရမယ့္ တရား၊ ျပည့္စံု ရမယ့္တရားဟာ -

၁။ ၀ီရိယ၊ ၂။ ပညာ၊ ၃။ သတိ တို႕ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ ၃ ပါးမွာ ၀ီရိယဆိုတာ ဘယ္လို ၀ီရိယလဲဆိုေတာ့ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကို လြန္စြာ ပူပန္ေစတတ္တဲ့ သမၼပၸဓာန္ လံု႕လ၀ီရိယမ်ဳိးကို ဆိုပါတယ္။
တံုးတိုက္တိုက္၊ က်ားကိုက္ကိုက္ တစ္ဇြတ္ထိုး ၀ီရိယမ်ဳိးကို မဆိုပါဘူး။ ပညာ၊ သတိ မပါတဲ့ ၀ီရိယမ်ဳိးကို မဆိုပါဘူး။

သမၼပၸဓာန္ ၀ီရိယဆိုတာ အယူအဆမလြဲပါနဲ႕၊ ထိုင္ရာမထ ၀ီရိယလို႕ မယူဆလိုက္ပါနဲ႕၊ အခ်ဳိ႕ အဲဒီလို အယူအဆ လြဲၿပီး ထိုင္ရာမထ ကိုယ္ဒုကၡကၽြတ္ေအာင္ အားထုတ္တတ္ပါတယ္။ အမွန္က ကိေလသာကၽြတ္ဖို႕ အားထုတ္ရမွာပါ၊ သမၼပၸဓာန္ ၀ီရိယကို သတိျပဳပါ။

၁။ မျဖစ္ေသးတဲ့ အကုသိုလ္ေတြကို မျဖစ္ေအာင္ လံု႕လျပဳျခင္း။

၂။ ျဖစ္ၿပီးသား အကုသိုလ္ေတြကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ေအာင္ လံု႕လျပဳျခင္း။

၃။ မျဖစ္ေသးတဲ့ ကုသိုလ္ေတြကို ျဖစ္ေအာင္ လံု႕လျပဳျခင္း

၄။ ျဖစ္ၿပီးသား ကုသိုလ္ေတြကို လြန္စြာ တိုးပြားေစျခင္း ငွာ ေနာက္ထပ္ ျဖစ္ေစျခင္းငွာ လံု႕လျပဳျခင္း တဲ့။

အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အကုသိုလ္ကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ လံု႕လ ႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနမွ သမၼပၸဓာန္ ၀ီရိယပါ၊ ယခု တရား အားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ အဲဒီ ၀ီရိယကို သတိျပဳပါ။
၀ီရိယ - ၀ီရိယနဲ႕ အရမ္း ၀ီရိယ၊ အၾကမ္း၀ီရိယ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယကို ဆိုလိုပါတယ္၊ ေ၀ဒနာကို ပယ္ျဖဳတ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယ မဟုတ္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ေ၀ဒနာ ရႈခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယ ရိွရမယ္။ ေ၀ဒနာကို ပယ္တဲ့ ၀ီရိယ မဟုတ္ပါ၊ ေ၀ဒနာကုန္ေအာင္ အားထုတ္တဲ့ ၀ီရိယ မဟုတ္ပါ။ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယပါ။

ဒီစကားကို နားမလည္ရင္ ေ၀ဒနာအရႈ လြဲပါမယ္။ ေ၀ဒနာကို အာရံုမျပဳဘူး၊ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကိုလဲ မသိဘူး၊ အဲဒီ ကိေလသာကိုလဲ ပယ္ႏို္င္တဲ့ လံု႕လ ၀ီရိယ မရိွဘူးဆိုရင္ ေ၀ဒနာ ရႈပြားလို႕ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား၊ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
၀ီရိယဆိုေတာ့ ထိုင္ရာမထကို ေခၚတာလားလို႕ ေမးရင္ မဟုတ္ပါ၊ ၿပီးေတာ့ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡေတြ မကၽြတ္မခ်င္း မထဆိုတဲ့ ၀ီရိယကို ေခၚတာလားလို႕ ေမးရင္လဲ မဟုတ္ပါ။
နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡေတြ ကိုယ္သႏၲာန္က ကၽြတ္သြားသည္ျဖစ္ေစ၊ မကၽြတ္ေသးသည္ ျဖစ္ေစ အဲဒီ ရုပ္ဒုကၡကို အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာေပၚမွာျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ႏို္င္တဲ့ ၀ီရိယရိွရပါမယ္။
တစ္နည္းေျပာရင္ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡကို အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယ ရိွရမယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ႏို္င္တဲ့ လံု႕လ၀ီရိယ ရိွသည္ျဖစ္၍လို႕ ေဟာထားေတာ့ ေ၀ဒနာကို ပယ္ရမွာလား၊ ကိေလသာကို ပယ္ရမွာလား ?
နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡကို ရႈခ်င္ရင္ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို ကုန္ေအာင္မရႈဘဲ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို အာရံုျပဳ၍ ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာ ကုန္ေအာင္ ရႈရမွာပါ။
ေ၀ဒနာက ပိုင္းျခားသိရမယ့္ ဒုကၡသစၥာထိုက္တဲ့ တရားပါ။ ပယ္ရမယ့္တရား မဟုတ္ပါ၊ အဲဒီေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာက ပယ္ရမယ့္ သမုဒယသစၥာထိုက္တဲ့ တရားပါ။
၀ိပႆနာ ဘာ၀နာတရား ရႈပြားအားထုတ္ေနတာဟာ ပယ္ရမယ့္ တရားကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္၊ ပိုင္းျခားသိရမယ့္ တရားကို ပိုင္းျခားသိႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ေနတာပါ။
ပိုင္းျခား သိရမယ့္ တရားကို ပယ္ရင္ ပယ္မွား မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္သြားပါမယ္။
တကယ္ပယ္ရမွာက ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ရမွာပါ။ အဲဒီ ကိေလသာကိုေတာ့ မပယ္ဘဲနဲ႕ ေ၀ဒနာကုန္ေအာင္ဆိုၿပီး ေ၀ဒနာကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ရႈပြားအားထုတ္ရင္ အမွားႀကီး မွားပါတယ္။

အပါယ္ခ်တာ ေ၀ဒနာဆိုတဲ့ ဒုကၡသစၥာထိုက္တဲ့ တရားက အပါယ္ခ်တာ မဟုတ္ပါ။ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာက အပါယ္ခ်တာပါ။ အဲဒီ အပါယ္ခ်တဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ရႈပြားပါ။ အပါယ္မခ်တတ္တဲ့ ဒုကၡသစၥာ ထိုက္တဲ့ ေ၀ဒနာကိုေတာ့ ပိုင္းျခားသိေအာင္ ရႈပြားအားထုတ္ပါ။ အဲဒါ ကြဲျပားဖို႕ရာ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။
ေယာဂီမွာရိွရမယ့္ တရား သံုးလံုးထဲက ၀ီရိယတရား တစ္လံုးကို ရွင္းျပၿပီးပါၿပီ။ ယခု ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေယာဂီမွာ ရိွရမယ့္ သတိတရားကို ဆက္ရွင္းပါမယ္။
သတိကလဲ ေ၀ဒနာကို ေအာက္ေမ့ အမွတ္ရတဲ့ သတိႏွင့္ ျပည့္စံုရမယ္တဲ့။
သတိကလဲ ေ၀ဒနာကို အၿမဲမျပတ္ တရစပ္ အမွတ္ရ၊ ေအာက္ေမ့တဲ့ သတိပါ၊ တျခား သတိ မဟုတ္ပါ၊ ေ၀ဒနာရႈတဲ့ ေယာဂီမွာ ေ၀ဒနာကို အၿမဲမျပတ္ သတိရေနဖို႕ သိမွတ္ေနဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။

ဒါျဖင့္ သတိကို ဘယ္မွာ ထားရမလဲ ဆိုရင္ ေ၀ဒနာေပၚ တင္ထားပါ၊ ေ၀ဒနာသည္ သတိတရားရဲ႕ တည္ရာပါ၊ ေ၀ဒနာကို သတိရဲ႕တည္ရာ အျဖစ္ထားၿပီး ရႈပြားရင္ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေ၀ဒနာကို သတိရဲ႕ တည္ရာအျဖစ္ ထားၿပီး ရႈပြားတဲ့ အတြက္ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ျဖစ္သြားတယ္။ ေ၀ဒနာကိုပဲ ထပ္ကာထပ္ကာ သတိထားၿပီး ရႈပြားေနတဲ့ သတိပ႒ာန္ တရားေပါ့။
ဒါျဖင့္ ေ၀ဒနာကို ရႈပြားလို႕ရိွရင္ သတိတရားရဲ႕ တည္ရာဟာ ဘယ္ဟာလဲဆိုေတာ့ ေ၀ဒနာပါ၊ ဒါျဖင့္ သတိတရားကို ဘယ္မွာ ကပ္ထားရမွာလဲ၊ ဘယ္မွာ အေစာင့္ထားရမွာလဲ၊ သတိတရားကို ေ၀ဒနာေပၚကပ္ထားပါ၊ ေ၀ဒနာကို သိေအာင္ အေစာင့္ထားပါ။

ဒါျဖင့္ ေ၀ဒနာေပၚမွာ သတိကို တင္မထားဘဲ ေ၀ဒနာကို ေပ်ာက္သြားေအာင္ ကၽြတ္သြားေအာင္ ၀ီရိယ စိုက္လိုက္ရင္ သတိမွာ တည္ရာမရိွေတာ့ပါ။ သတိဟာ ေ၀ဒနာ ေပၚမွာ မတည္ေတာ့ရင္ ေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာ သဘာ၀ကို အျဖစ္ အပ်က္ အေၾကာင္းအက်ဳိး မသိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
မသိေတာ့ .. ေယာဂီက နာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ရုပ္ဒုကၡကို ကုန္ေအာင္ ကၽြတ္ေအာင္ ၀ီရိယစိုက္လိုက္ေတာ့ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈေတြက အေၾကာင္းခ်ဳပ္လို႕ အက်ဳိးခ်ဳပ္တဲ့သေဘာနဲ႕ ခဏခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္သြားတာကို ငါမွတ္လိုက္လို႕ ေ၀ဒနာ ကုန္သြားၿပီလို႕ ယူဆလိုက္တတ္ပါတယ္။ အမွန္က အေၾကာင္းခ်ဳပ္လို႕ အက်ဳိးခ်ဳပ္သြားတာပါ။

ေ၀ဒနာဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္လဲ၊ အနီးကပ္ဆံုး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္နည္းနဲ႕ ေျပာရရင္ ေ၀ဒနာဟာ ဖႆေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္၊ ဖႆေၾကာင့္ ေ၀ဒနာျဖစ္ေတာ့ ဖႆခ်ဳပ္လို႕ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္တယ္ေပါ့။

ဒါေပမယ့္ ေ၀ဒနာရႈတဲ့ ေယာဂီက ေ၀ဒနာခ်ဳပ္သြားရင္ ငါ ရႈမွတ္လို႕ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္သြားၿပီ၊ ေ၀ဒနာကုန္သြားၿပီလို႕ ယူလိုက္ပါတယ္။
အမွန္က ဖႆခ်ဳပ္လို႕ ေ၀ဒနာ ခ်ဳပ္သြားတာပါ၊ ငါရႈလို႕ ခ်ဳပ္သြားတာ မဟုတ္ပါ၊ ငါရႈမွတ္လို႕ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္သြားတာ ဆိုရင္ေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ မွားသြားပါၿပီ။
ဘာျဖစ္လို႕ မွားလဲ၊ ငါရႈမွတ္လို႕ ခ်ဳပ္တယ္ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ ေဟာထားခဲ့တဲ့ - အနတၱလကၡဏသုတၱန္ ေဒသနာေတာ္ကို သတိျပဳ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါ။ အဲဒီမွာ ဘုရားရွင္က ေ၀ဒနာဟာ အနတၱ တရားပါ လို႕ ေဟာထားပါတယ္။

ယခု ငါရႈမွတ္လို႕ ေ၀ဒနာ ခ်ဳပ္သြားတယ္ဆိုရင္ ေ၀ဒနာ အနတၱ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ေ၀ဒနာ အတၱ ျဖစ္သြားပါၿပီ။

ေ၀ဒနာကို ပိုင္တယ္၊ ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ အတၱသေဘာ သက္ေရာက္သြားၿပီ၊ ေ၀ဒနာဟာ အတၱမဟုတ္ပါ၊ အနတၱပါ၊ ကိုယ္မပိုင္ပါ၊ ကိုယ္မဆိုင္ပါ၊ ကိုယ့္အႀကိဳက္လဲ မလိုက္ပါ၊ ကိုယ္အလိုလဲ မလိုက္ပါ။

အမွန္က ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ေ၀ဒနာကို အၿမဲမျပတ္ တရစပ္ ေအာက္ေမ့ အမွတ္ရတဲ့ သတိရိွရမယ္၊ ေ၀ဒနာဟာ ေယာဂီ ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ သတိေအာက္မွာ အၿမဲရိွေနရမယ္၊ ေ၀ဒနာသည္ ဘယ္တရားရဲ႕ တည္ရာလဲဆိုေတာ့ သတိတရားရဲ႕ တည္ရာပါ။
ေကာင္းၿပီ၊ ေ၀ဒနာရႈပြားတဲ့ ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္မွာ ယခု အဂၤါ ဘယ္ႏွစ္ခ်က္ ရသြားၿပီလဲဆိုေတာ့ ၀ီရိယ၊ သတိရယ္လို႕ အဂၤါ ႏွစ္ခ်က္ ရသြားပါၿပီ။
အဂၤါႏွစ္ပါး ရသြားေတာ့ ေနာက္ထပ္ အဂၤါ တစ္ပါးက ေ၀ဒနာကို ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ပညာ အဆင္အျခင္ႏွင့္ ျပည့္စံုရပါမယ္။

ဒီေနရာမွာ ပညာက အခုေခတ္ ဘီေအပညာ၊ ဘီအီးဒီပညာ၊ ဓမၼာစရိယပညာ၊ သက်သီဟပညာမ်ဳိးကို ေခၚတာ မဟုတ္ပါ။ ေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာ သဘာ၀ အေၾကာင္း အက်ဳိး အျဖစ္အပ်က္ကို သိတဲ့ ပညာကို ေခၚပါတယ္။
ဘာ့ေၾကာင့္ ေ၀ဒနာလို႕ေခၚလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ ေ၀ဒနာျဖစ္သလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ေ၀ဒနာ ပ်က္သလဲ စသည္ျဖင့္ ေ၀ဒနာနဲ႕ပတ္သက္၍ သိသင့္ သိထိုက္တဲ့ အခ်က္ေတြကို မွန္ကန္စြာ သိတဲ့ အသိပညာမ်ဳိးကို ဒီေနရာမွာ ပညာလို႕ ဆိုလိုပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ေ၀ဒနာ ရႈပြားခ်င္တဲ့ ေယာဂီမွာ --

၁။ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယရိွရမယ္။

၂။ ေ၀ဒနာကို အၿမဲမျပတ္ တရစပ္အမွတ္ရေနတဲ့ သတိ ရိွရမယ္။

၃။ ေ၀ဒနာကို ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ပညာ အဆင္အျခင္ ရိွရမယ္။

အဲဒီ အဂၤါ ၃ ခ်က္ဟာ ေ၀ဒနာရႈပြားမယ့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္မွာ ျပည့္စံုရပါမယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
ေမတၱာျဖင့္
tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၏ ေ၀ဒနာရႈပြားနည္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ မွတ္စုထုတ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/kotheinnaingohn

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment