September 25, 2015

ေ၀ဒနာရႈပြားနည္း (၅)


ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတရဲ႕ ေ၀ဒနာရႈပြားနည္းတရားေတာ္ကို တင္ေပးလာတာ အခုဆိုယင္ အပိုင္း (၅) ေရာက္ပါၿပီ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ပထမပိုင္း တရားေတာ္ ၿပီးသြားပါၿပီ။ အခု ဒုတိယပိုင္းပါ။ ဒီေန႕ေ၀ဒနာရႈပြားနည္း ကိုေတာ့ အယင္ေန႕က တင္ေပးထားခဲ့တဲ့နည္းကို ပိုမို ရွင္းလင္းေစဖို႕ ထပ္မံရွင္းလင္းေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေ၀ဒနာ၊ ေ၀ဒနာဆိုေတာ့ ေ၀ဒနာက ဘာတရားလဲဆိုေတာ့ နာမ္တရားပါ၊ ဒုကၡ ဆိုတာ ဒဏ္ တရားပါ၊ ေ၀ဒနာနာမ္တရားက စိတ္ႏွင့္ ျဖစ္တူ ပ်က္တူ အာရံုတူသ မီွရာတူပါ။ ဒုကၡဒဏ္တရားက ဘယ္မွာျဖစ္လဲဆိုယင္ ကိုယ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုကၡဆိုတဲ့ ဒဏ္တရားက ကိုယ္ႏွင့္စပ္ၿပီး ကိုယ္ေပၚမွာ ေပၚတာပါ။

အဲဒီ ဒဏ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ရုပ္ပါ၊ ေဖာက္ျပန္ရုပ္ ျဖစ္ေနတာပါ၊ အဲဒီ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ဒဏ္ရုပ္ကို ေ၀ဒနာလုပ္ ရႈရမွာလား၊ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာနာမ္ကို ေ၀ဒနာလုပ္ ရႈရမွာလားဆိုေတာ့ ေ၀ဒနာရႈခ်င္ရင္ ခံစားမႈနာမ္ကို ေ၀ဒနာလုပ္ ရႈရမွာပါ။

တင္ပါးနဲ႕ ၾကမ္းနဲ႕ ထိထားတာ အထိနာလို႕ သို႕မဟုတ္ ေျခေထာက္ေတြ ေကြးထားတာ အေကြးၾကာလို႕ နာတဲ့ က်င္တဲ့ ကိုက္ခဲတဲ့ ဒဏ္ကုိ ေ၀ဒနာလုပ္မရႈပါနဲ႕၊ ဒီဒဏ္ဟာ ရုပ္တရား ျဖစ္ပါတယ္၊ ရုပ္တရားျဖစ္လို႕ ရုပ္လို႕ ရႈပါ။

ေ၀ဒနာက နာမ္တရားဆိုေတာ့ ေအာက္ပိုင္း ခႏၶာကိုယ္က နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ တရားကို စိတ္က သိမွ စိတ္ႏွင့္ ျဖစ္တူ ပ်က္တူ အာရံုတူ ခံစားတာဟာ ေ၀ဒနာျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီ ေ၀ဒနာဟာ နာမ္တရားျဖစ္လို႕ နာမ္လို႕ ရႈရပါတယ္။
ေ၀ဒနာရယ္၊ သညာရယ္၊ သခၤါရရယ္၊ စိတ္ရယ္ ၄ ပါးကို နာမကၡႏၶာေလးပါး၊ နာမ္ခႏၶာေလးပါးလို႕ ေခၚပါတယ္၊ အဲဒီ နာမ္ခႏၶာ ၄ ပါးဟာ အျဖစ္လဲတူပါတယ္၊ အတူတူျဖစ္ပါတယ္၊ အပ်က္လဲ တူပါတယ္၊ အတူတူ ပ်က္ပါတယ္၊ အာရံုလဲ တူပါတယ္၊ အာရံု အတူတူ ျပဳပါတယ္၊ မီွရာ၀တၳဳလဲ တူပါတယ္၊ မီွရာ၀တၳဳ အတူတူပါပဲ။

ခံစားမႈေ၀ဒနာ နာမ္တရားဟာ စိတ္နဲ႕ ျဖစ္တူ ပ်က္တူ၊ အာရံုတူ၊ မီွရာ၀တၳဳတူဆိုေတာ့ စိတ္ျဖစ္ရင္ ျဖစ္မယ္၊ စိတ္ပ်က္ရင္ ပ်က္မယ္၊ ဒါျဖင့္ ဘယ္အခါ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္မလဲဆိုရင္ စိတ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါ ေ၀ဒနာ ခ်ဳပ္ပါမယ္။

စိတ္ကလဲ ခဏျဖစ္ ခဏခ်ဳပ္အေနနဲ႕ အၿမဲတမ္းပဲ ခ်ဳပ္ေနပါတယ္၊ ေ၀ဒနာကလဲ ခဏျဖစ္ ခဏခ်ဳပ္အေနနဲ႕ အၿမဲတမ္းပဲ ျဖစ္ခ်ဳပ္အေနနဲ႕ရိွေနတယ္လို႕ဆိုရမွာပါ။

ဒါျဖင့္ ဘယ္ေတာ့ ေ၀ဒနာကုန္မလဲေမးရင္ .. ေသသာသြားမယ္ တစ္ဘ၀ တစ္စခန္း သိမ္းတဲ့အေနနဲ႕ စိတ္၀ိညာဏ္ခ်ဳပ္လို႕ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ေပမယ့္ နိဗၺာန္ မရေသးရင္ ေနာက္တစ္ဘ၀ တစ္စခန္းအေနနဲ႕ စိတ္၀ိညာဏ္ျဖစ္၊ ေ၀ဒနာျဖစ္၊ စိတ္၀ိညာဏ္ခ်ဳပ္၊ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ဆိုၿပီး ျဖစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္ခ်ဳပ္ေနရဦးမွာပါ၊ မကုန္ေသးပါ၊ ဒါေၾကာင့္ မကုန္သင့္တာကို ကုန္ေအာင္ မႀကိဳးစားရပါဘူး။

ပ႒ာန္းမွာ အနႏၲရပစၥည္း သမနႏၲရပစၥည္းဆိုတာ ရိွပါတယ္။

အဲဒီပစၥည္း ႏွစ္ပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳတာဟာ အၾကားမရိွ၊ ေကာင္းစြာ အၾကားမရိွ၊ ေက်းဇူးျပဳပါတယ္တဲ့၊ စိတ္ ေစတသိက္တရားေတြ၊ အဲဒီ ၂ ခု ေပါင္းလိုက္ေတာ့ နာမ္ နာမ္တရားေတြ ေက်းဇူးျပဳထားတာ အၾကားအလပ္ မရိွပါ။

စိတ္က တစ္စိတ္ခ်ဳပ္ၿပီး တစ္စိတ္ျဖစ္၊ အၾကားအလပ္မရိွ ျဖစ္ခ်ဳပ္ေနသလို ေ၀ဒနာကလဲ စိတ္နဲ႕ ျဖစ္တူပ်က္တူဆိုေတာ့ ေ၀ဒနာ တစ္ခုခ်ဳပ္ တစ္ခုျဖစ္၊ တစ္ခုခ်ဳပ္ တစ္ခုျဖစ္လို႕ အၾကားအလပ္မရိွ ျဖစ္ခ်ဳပ္ေနပါတယ္။
ကိုယ္က ေ၀ဒနာထင္ရွားေအာင္ဆိုၿပီး ဣရိယာပုတ္ကို မလႈပ္မကုတ္၊ မေစာင္းမငဲ့၊ ေအာင့္ခ်ဳပ္ထားရမလား၊ အဲဒီလို မထားရပါဘူး၊ ဒါျဖင့္ ကုန္ေအာင္ လုပ္ရဦးမလားဆိုလဲ မလုပ္ရပါဘူး၊ စိတ္ျဖစ္ ေ၀ဒနာျဖစ္၊ စိတ္ခ်ဳပ္ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ပါ၊ ကိုယ္က ျဖစ္ေအာင္ ပ်က္ေအာင္ လုပ္စရာ မလိုပါ၊ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမွာပါ၊ ကိုယ့္အလုပ္ကိုသာ ကိုယ္လုပ္ရပါမယ္။

ေ၀ဒနာက နာမ္တရား၊ ေ၀ဒနာရယ္၊ သညာရယ္၊ သခၤါရရယ္၊ စိတ္ရယ္ ..၊ ဒီနာမ္ခႏၶာ ၄ ပါးဟာ ျဖစ္တူပ်က္တူ အေနနဲ႕ တစ္ျဖစ္တည္းျဖစ္ တစ္ပ်က္တည္းပ်က္ေနတာပါ၊ အဲဒီသေဘာကို မသိေတာ့ ဘာကို ေ၀ဒနာလုပ္ ရႈမိသလဲဆိုေတာ့ အထုိင္ၾကာလို႕ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ဒဏ္ေတြကို ေ၀ဒနာလုပ္ ရႈၾကပါတယ္။

ဒဏ္ ဆိုတာက ရုပ္ခံရတာ၊ ရုပ္ဒဏ္ပါ၊ နာမ္ခံရတဲ့ ေ၀ဒနာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒီ ရုပ္ခံရတဲ့ဒဏ္ကို နာမ္ေ၀ဒနာလုပ္ၿပီး ရႈမယ္၊ အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ တကယ့္အစစ္အမွန္ အာရံုထဲက ရုပ္ဒဏ္၊ မိမိတို႕က ေ၀ဒနာအာရံုအျဖစ္ ယူထားတယ္။

ရုပ္ေဖာက္ျပန္တဲ့ ရုပ္ဒဏ္ကို ေ၀ဒနာအာရံုအျဖစ္ ထားၿပီး ယူဆရႈပြားေနေတာ့ အရႈအာရံု မွားေနပါၿပီ၊ အရႈခံအာရံု မမွန္ေတာ့ပါ။

အာရံုမွားေတာ့ ဘာထပ္မွားလဲဆိုေတာ့ ရုပ္အာရံုကို မိမိက ရုပ္အာရံုလို႕ မသိဘဲနဲ႕ ေ၀ဒနာအာရံုလို႕ ယူဆရႈမွတ္ေတာ့ အသိလဲ မွားျပန္ပါတယ္။

အဲဒါ ဘာမွားလို႕ အသိမွားတာလဲဆိုေတာ့ အာရံုမွားလို႕ အသိမွားတာပါ၊ တစ္ခါရႈျပန္ေတာ့ အျဖစ္အပ်က္ ျမင္ေအာင္ရႈမယ္ဆိုရင္ မွန္ေသးတယ္၊ ယခု ရႈျပန္ေတာ့ ကုန္ေအာင္ ရႈတယ္ဆိုျပန္ေတာ့ ရႈနည္းမွားျပန္ပါတယ္။

ေ၀ဒနာရႈပြားသူအေနနဲ႕ အာရံုမွန္ရမယ္၊ ရုပ္အာရံု နာမ္အာရံု အသိမွန္ရမယ္၊ အဲဒီအာရံုမွန္မွာ အသိမွန္နဲ႕ရႈေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥ၊ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡ၊ ျဖစ္ပ်က္ အနတၱကို ျမင္ေအာင္ ထင္ေအာင္ ရႈပြားသြားမယ္ဆိုရင္ ရႈနည္းမွန္ပါတယ္။
ေ၀ဒနာ ရႈခ်င္ရင္ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာနာမ္ရဲ႕ ခံစားမႈသေဘာကို သိေအာင္ျမင္ေအာင္ ရႈရမွာပါ၊ အဲဒီ ခံစားမႈသေဘာက စိတ္နဲ႕ ျဖစ္တူ ပ်က္တူဆိုေတာ့ သိတယ္၊ ခံစားတယ္၊ အဲဒီလိုေနတာပါ၊ နာတယ္၊ သိတယ္၊ ခံစားတယ္၊ သိပ္ျမန္ပါတယ္။

ရႈပြားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ အရႈခံထားၿပီး ရႈတဲ့အာရံုကို ရုပ္ပဲ နာမ္ပဲလို႕သိၿပီး ရုပ္ဆိုရင္ ရုပ္ရဲ႕သေဘာ လကၡဏာ၊ နာမ္ဆိုရင္ နာမ္ရဲ႕သေဘာလကၡဏာကိုသိၿပီး သတိထားၿပီး ၾကည့္ေနရမွာပါ၊ ေ၀ဒနာနာမ္ကို ရႈခ်င္ရင္ေတာ့ ခံစားမႈသေဘာလကၡဏာကို သတိကပ္ၿပီး ရႈၾကည့္ေနဖို႕ပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ေ၀ဒနာရႈသူအေနနဲ႕ ေျပာရရင္ ခံစာမႈ သေဘာတရားကို ရႈရပါမယ္၊ နာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ကို မရႈရပါ၊ ရႈခ်င္ရင္လဲ ရုပ္ လို႕ ရႈပါ။

ဒါေပမယ့္ ေၾကာင္းက်ဳိးမကင္းဘူးလိ္ု႕ေတာ့ ေျပာလို႕ရပါတယ္၊ အဲဒီ ခံစားမႈေတြဟာ အဲဒီဒဏ္နဲ႕ ကင္းရဲ႕လား၊ မကင္းပါ၊ ေ၀ဒနာ ခံစားတာက ရုပ္ေဖာက္ျပန္မႈဒဏ္ရဲ႕ အရသာကို ခံစားတာ၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီဒဏ္နဲ႕ ခံစားမႈဟာ အေၾကာင္းအက်ဳိးအေနနဲ႕ မကင္းပါ။

နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ တစ္ခ်က္၊ ခံစားမႈေ၀ဒနာနာမ္ တစ္ခ်က္၊ အဲဒီလို ဒဏ္တစ္ခ်က္ ခံစားမႈတစ္ခ်က္ဆိုေတာ့ ခံစားမႈေ၀ဒနာ ရႈခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္ ခံစားမႈ ရႈရပါမယ္၊ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ကို ရႈခ်င္ရင္ေတာ့ ရုပ္ လို႕ ရႈရပါမယ္၊ အဲဒီလို ဒဏ္ရုပ္နဲ႕ နာမ္ခံစားမႈနဲ႕ ကြဲျပားစြာ သိႏိုင္ဖို႕၊ ကြဲျပားစြာ ရႈတတ္ဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။

အာရံုကြဲရမယ္ဆိုတာ အဲဒါမ်ဳိးကို ေျပာတာပါ၊ ခံစားမႈေ၀ဒနာနာမ္ အာရံုက တစ္မ်ဳိး၊ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္လို႕ေခၚတဲ့ ရုပ္အာရံုက တစ္မ်ဳိး၊ အာရံုခ်င္း မတူပါဘူး။

နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ဆိုတဲ့ ရုပ္အာရံုက ထင္ရွားပါတယ္၊ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာနာမ္အာရံုက မထင္ရွားပါ၊ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေ၀ဒနာမႈ ဘာကိုရႈရမလဲဆိုယင္ အရသာခံစားမႈနာမ္ကို ရႈရပါမယ္။
ရႈပြားတဲ့အခါမွာ စိတ္နာမ္က သိတယ္၊ ေ၀ဒနာနာမ္က ခံစားတယ္၊ စိတ္နဲ႕ ေ၀ဒနာနဲ႕က တစ္တြဲတည္းပါ၊ ျဖစ္တူပ်က္တူဆိုေတာ့ သိမႈနဲ႕တြဲၿပီးရႈရင္ ေ၀ဒနာကို အျမန္ဆံုး ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။

ဥပမာဆိုပါေတာ့ .. အထိုင္ၾကာေတာ့ တင္ပါးက နာက်င္ကိုက္ခဲတယ္၊ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲတာကို ဘယ္သူက သိသလဲ၊ စိတ္က သိတယ္၊ သိတာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ခံစားမႈက ခံစားတယ္၊ တစ္သိ တစ္ခံစား၊ တစ္သိ တစ္ခံစားေပါ့။

နာက်င္ကိုက္ခဲမႈနဲ႕တြဲလိုက္ေတာ့ တစ္နာ၊ တစ္သိ၊ တစ္ခံစား ျဖစ္ပ်က္ေနပါတယ္၊ အဲဒီမွာၾကည့္ရင္ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ျဖစ္လာသလို သိမႈေတြလဲ ျဖစ္လာ၊ ခံစားမႈေတြလဲ ျဖစ္လာတယ္။

နာက်င္ကိုက္ခဲမႈေတြ ခ်ဳပ္သြားသလို သိမႈေတြလဲ ခ်ဳပ္သြားတယ္၊ ခံစားမႈေတြလဲ ခ်ဳပ္သြားတယ္၊ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈရယ္၊ သိမႈရယ္၊ ခံစားမႈရယ္ ဘယ္ဟာက ပိုထင္ရွားလဲဆိုယင္ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈက ပိုထင္ရွားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရုပ္ ရုပ္ လို႕ ရႈေပးရတာပါ၊ တရားရႈပြားအားထုတ္တဲ့အခါ အရႈခံအာရံု ေရြးမေနဘဲ ထင္ရွားတာကို ရႈပြားမွ ျမန္ျမန္ရပါတယ္၊ သိေနတဲ့ အာရံုကို ရႈမွ ျမန္ျမန္ရမယ္ေပါ့။ မထင္ရွားတဲ့ ေ၀ဒနာမွ ရႈခ်င္ပါတယ္ဆိုၿပီး ထင္ရွားတဲ့ ရုပ္ကို မရႈဘဲ ေ၀ဒနာရွာၿပီး ရႈမလား၊ ထင္ရွားတဲ့ ရုပ္ရႈမလား၊ ထင္ရွားရုပ္ကို ရႈဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္၊ ထင္ရွားတဲ့ ရုပ္ကို ရုပ္ လို႕ပဲ ရႈပါ။

မိမိတို႕ ကိုယ္တြင္းမွာ ရုပ္တရားကလဲ ေဖာက္ျပန္ေနတယ္၊ အဲဒီ ေဖာက္ျပန္မႈကို စိတ္နာမ္ကလဲ သိေနတယ္၊ ေ၀ဒနာနာမ္ကလဲ ခံစားေနတယ္၊ အဲဒီ ဓမၼနိယာမသေဘာတရားအရ သူ႕ အလုပ္ သူလုပ္ေနၾကတာပါ။

တရားရႈပြားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ဥာဏ္နဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္တာပါပဲ။ ဥာဏ္နဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္ေတာ့ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ရုပ္ကလဲ ေဖာက္ျပန္တဲ့ အလုပ္ကို အၿမဲလုပ္ေနတာပဲ၊ သိတဲ့ ၀ိညာဏ္ကလဲ သိတဲ့ အလုပ္ကို အၿမဲလုပ္ေနတာပဲ၊ ခံစားတဲ့ ေ၀ဒနာကလဲ ခံစားတဲ့အလုပ္ကို အၿမဲလုပ္ေနတာပဲလို႕ ျမင္လာပါမယ္။
ေဖာက္ျပန္တဲ့ ရုပ္တရားကလဲ ေဖာက္ျပန္ရင္း ေဖာက္ျပန္ရင္း ခ်ဳပ္ ပ်က္၊ သိတဲ့စိတ္ ၀ိညာဏ္ကလဲ သိရင္း သိရင္း ခ်ဳပ္ပ်က္၊ ခံစားတဲ့ ေ၀ဒနာကလဲ ခံစားရင္း ခံစားရင္း ခ်ဳပ္ပ်က္ပါလားလို႕ သိလာေတာ့ ဘယ္မွာလဲ ငါ၊ သူ၊ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱ၀ါ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမလို႕ ျပစရာမရိွေတာ့ပါဘူး။

တကယ့္ အနတၱတရားပါလားလို႕ သေဘာေပါက္သြားပါမယ္။

ရႈပြားခိုင္းတယ္ဆိုတာ အဲဒီ ရႈမွတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ဘယ္လို သိပါတယ္ဆိုတဲ့ အသိကို လိုခ်င္လို႕ ရႈပြားခိုင္းတာပါပဲ။ အဲဒီ အသိဥာဏ္ေလး ျဖစ္သြားပါမွ အက်ဳိးရိွတာပါ၊ အဲဒီ အသိဥာဏ္ကို ေပၚဥာဏ္လို႕ ေခၚပါတယ္၊ ေပၚဥာဏ္ကို စနစ္တက် ရႈပြားမႈ မလုပ္ဘဲနဲ႕ သက္သက္ေဖာ္ယူလို႕ မရပါဘူး။

တရားရႈပြား အားထုတ္ရတာက အသိဥာဏ္ လိုခ်င္လို႕ပါ၊ အဲဒီ အသိဥာဏ္ကမွ တန္ဖိုးရိွပါတယ္၊ အဲဒီ အသိဥာဏ္ကမွ ကိိေလသာကို ပယ္ႏိုင္ပါတယ္။

အားထုတ္လို႕ ေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာ ေလာက္က ကိေလသာကို မပယ္ႏိုင္ပါ။

ထိုင္ၿပီးေတာ့ ရႈပြားအားထုတ္လို႕ အထိုင္ ၾကာတဲ့အခါ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ စသည့္ဒဏ္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီ ဒဏ္ဆိုတာ ဘာတရားလဲဆိုေတာ့ ရုပ္တရားပါ၊ အဲဒီ ဒဏ္တရားထင္ရွားေနရင္ သည္းခံႏိုင္ရင္ သည္းခံပါ၊ သည္းမခံႏိုင္ရင္ ဣရိယာပုတ္ျပင္ပါ၊ ေျပာင္းပါ၊ ေျပာင္းျပင္ေသာ္လဲ မေပ်ာက္ရင္ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ကို ရုပ္ ရုပ္ လို႕ ရႈေပးပါ၊ သို႕မဟုတ္ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို သိတဲ့ နာမ္ကို နာမ္ နာမ္ ဟု ရႈပါ။

တရားရႈပြား အားထုတ္ရတာ ကိေလသာကုန္ခန္းဖို႕ .. ရုပ္ နာမ္ သိဖို႕ မဟုတ္လား၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ထင္ရွားတာ ရႈပြားပါ၊ ဘယ္ဟာမွ ရႈပါမယ္လို႕ မသတ္မွတ္ပါနဲ႕ ၊ မေရြးခ်ယ္ပါနဲ႕။

ဆိုလိုရင္းက .. ႏွာေခါင္းမွာ တိုးသေဘာရုပ္ကို တိုးတိုင္း တိုးတိုင္း ရုပ္၊ ရုပ္ နဲ႕ ရႈပြားေနရင္ ေအာက္ပိုင္း ခႏၶာကိုယ္က နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ ေပၚလာရႈ ရႈပြားအားထုတ္ခါစမို႕ မကၽြမ္းက်င္ေသးပါက အဲဒီ ဒဏ္ကို ရႈတဲ့အခါ ရုပ္ လို႕ ရႈခိုင္းေပမယ့္ ရုပ္ ထင္မွာလား၊ ငါ ထင္မွာလား စီစစ္ၾကည့္ပါ၊ ငါ ထင္မွာပါ၊ ငါ့ေပါင္၊ ငါ့ဒူး လို႕ ငါထင္ျမင္ေနရင္ အနာအက်င္ အကိုက္အခဲကို ခံႏိုင္ပါ့မလား ၊ မခံႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ကို ေ၀ဒနာလုပ္ကာ ေအာင့္အည္းၿပီး ေပ်ာက္ခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႕ ေပ်ာက္ေအာင္ ရႈပြား အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ သိပ္ပင္ပန္းပါတယ္၊ မွားလဲ မွားပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ အားထုတ္ခါစ မရႈတတ္ေသးခင္ ပင္ပန္းမွာစိုးလို႕ မရႈခိုင္းဘဲ သည္းခံႏိုင္သမွ် သည္းခံ၊ အဲဒီ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ကို သတိမထားဘဲ တိုးသေဘာကို ရႈလို႕ ရႈခိုင္းတာပါ၊ အဲဒါ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒုကၡကို ခြာရႈတဲ့နည္းနဲ႕ေျပာတာပါ။

ေ၀ဒနာ ခြာရႈတယ္ဆိုတာ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ဆိုတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာကို ႏွလံုးမသြင္းဘဲ ရႈပြားေနက် မူလကမၼ႒ာန္း တိုးသေဘာ ရုပ္ကိုပဲ ရႈပြားေနတာကို ေ၀ဒနာခြာရႈတယ္လို႕ ေခၚပါတယ္။

ဒုကၡေ၀ဒနာကို ခြာတယ္ဆိုေတာ့ ခႏၶာကိုယ္က ေပ်ာက္သြားေအာင္ ပ်က္သြားေအာင္ ႏွင္လိုက္တဲ့ သေဘာ မဟုတ္ပါ၊ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ကို ႏွလံုးမသြင္းဘဲနဲ႕ထားတာကို ခြာတယ္လို႕ ေခၚပါတယ္။

စိတ္က တစ္ၿပိဳင္နက္ ႏွစ္စိတ္မျဖစ္ပါ၊ တစ္စိတ္တည္း ျဖစ္တဲ့ စိတ္ပါ၊ အဲဒီလို တစ္စိတ္တည္းျဖစ္ေတာ့့ ေယာဂီက ဒုကၡေ၀ဒနာကို ႏွလံုးမသြင္းေတာ့ မသိေတာ့ပါ၊ မသိတဲ့အတြက္ မနာေတာ့ပါ၊ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈက ရိွခ်င္မွလဲ ရိွမယ္၊ မရိွခ်င္လဲ မရိွေတာ့ပါ။

ရႈပြားေနက် တိုးသေဘာေပၚမွာပဲ သတိကပ္ၿပီး ရုပ္၊ ရုပ္ လို႕ တစ္တိုး၊ တစ္သိ သိေအာင္ ရႈပြားေနရင္ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈကို မသိႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႕ ဆိုလိုပါတယ္။

အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲ ခ်ဳပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မခ်ဳပ္သည္ျဖစ္ေစ တိုးသေဘာပဲ ရႈေနပါက တစ္ခ်ိန္ျပည့္ရင္ ေျပာင္းလိုက္၊ ျပင္လိုက္တယ္၊ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ဒုကၡေ၀ဒနာက ေပ်ာက္သြားၿပီ၊ ပ်က္သြားၿပီ၊ သူ႕အတြက္ ဘာဒုကၡေရာက္ေသးလဲ၊ ဘာဒုကၡမွ မေရာက္ေတာ့ပါ။

ဒုကၡသေဘာကို အဲဒီလို ခြာရႈတာဟာ မပင္ပန္းမဆင္းရဲဘဲ တရားရပါတယ္၊ တရားအလုပ္ဟာ ဥာဏ္အလုပ္ပါ၊ ကိုယ့္ ဥာဏ္နဲ႕ သင့္သလို အားထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ခြာရႈတာႀကိဳက္ရင္ ခြာရႈပါ။

သို႕မဟုတ္ တိုးသေဘာကို မရႈေတာ့ဘဲ ေအာက္ပိုင္း ခႏၶာကိုယ္က နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒဏ္က သိပ္ထင္ရွားေနလို႕ အဲဒီဒဏ္ကို ရႈခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္ ရုပ္၊ ရုပ္ လို႕ ရႈေပးပါ။

သတိထားရမွာက .. ရႈပြားတဲ့အခါ နာသေဘာ၊ က်င္သေဘာ၊ ကိုက္ခဲမႈ သေဘာတရား ရုပ္ကို သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ မရႈဘဲနဲ႕ ေပါင္နဲ႕တြဲၿပီး ေပါင္ကနာတယ္၊ ဒူးကနာတယ္ဆိုၿပီး အဲဒီ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ကို ေပ်ာက္ေအာင္ ရႈမယ္ဆိုယင္ေတာ့ အတၱဒိ႒ိ ၀င္သြားပါၿပီ၊ အရႈလြဲသြားပါၿပီ။

၀ိပႆနာ ရႈပြားအားထုတ္တဲ့ ဥစၥာက အတၱဒိ႒ိ ခ်ဳပ္သြားေအာင္ ရႈပြားတာပါ၊ အတၱဒိ႒ိ ကင္းသြားေအာင္ ရႈပြားတာပါ၊ ေပါင္နာတယ္၊ ဒူးနာတယ္ဆိုယင္ ရႈပြားရင္း အတၱဒိ႒ိ၀င္သြားပါၿပီ။

အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို ေပ်ာက္ေအာင္ ရႈတယ္ဆိုေတာ့ သူက ရုပ္၊ ရုပ္ဆိုေတာ့ .. အနတၱလကၡဏသုတ္မွာ - ဘုရားရွင္က .. ရဟန္းတို႕ .. ရုပ္တရားဟာ အနတၱ လို႕ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္၊ အနတၱဆိုကတည္းက ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္တဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါ၊ ကိုယ္ရႈလို႕ ေပ်ာက္တဲ့သေဘာ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။

ငါ ရႈလို႕ ေပ်ာက္သြားၿပီဆိုရင္ အတၱဒိ႒ိ၀င္သြားၿပီ၊ အမွန္က သူ႕အေၾကာင္းခ်ဳပ္လို႕ အက်ဳိးခ်ဳပ္သြားတာပါ၊ ကိုယ္ရႈလို႕ ခ်ဳပ္သြားတာ မဟုတ္ပါ၊ ေယာဂီက သူ ဘယ္လိုျဖစ္လဲ၊ ဘယ္လိုပ်က္လဲ လို႕ ျမင္ေအာင္ ရႈရမွာပါ။

အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို ရုပ္၊ ရုပ္ လို႕ ရႈပြားရင္ ဘာပဲေျပာေျပာ အရႈမွန္ပါေသးတယ္၊ ေပ်ာက္ေအာင္ ပ်က္ေအာင္ ရႈပြားရင္သာ မမွန္တာပါ၊ မွားတာပါ။

အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို အရႈခံ ရုပ္အာရံုအေနနဲ႕ ထားၿပီး ရႈရမယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူ႕ရဲ႕အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ ရႈရမယ္၊ အဲဒီလို ရႈပြားရင္ ရႈပြားမႈမွန္ပါတယ္။

ခံစားမႈေ၀ဒနာမဟုတ္တဲ့ အဲဒီ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈဒဏ္ကို နာမ္ေ၀ဒနာလုပ္ၿပီး ရႈရင္ေတာ့ ဒဏ္ရုပ္ကို နာမ္ေ၀ဒနာယူတဲအတြက္ အယူလြဲသြားပါၿပီ၊ အျမင္လြဲသြားပါၿပီ၊ အယူလြဲ အျမင္လြဲယင္ မိစၧာဒိ႒ိေပါ့၊ တရားလြဲလို႕ အမွားစြဲတဲ့ မိစၧာဒိ႒ိေပါ့၊ အထူးသတိျပဳရမယ့္အခ်က္ပါ။

ေ၀ဒနာဟာ နာမ္တရား၊ နာတယ္၊ နာတယ္ ဆိုၿပီး ရုပ္နာက်င္မႈကို ေ၀ဒနာလုပ္ၿပီး အရႈမမွားဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေ၀ဒနာဆိုတဲ့ နာမ္တရားကို ရႈႏိုင္ဖို႕ ဘာလိုအပ္သလဲဆိုေတာ့ အျမင္မွန္တဲ့ဥာဏ္ လိုအပ္ပါတယ္။

အျမင္မွန္ဥာဏ္မရိွဘဲနဲ႕ ေ၀ဒနာရႈပြားရင္ အမွန္ မျမင္ဘဲ အမွားျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရုပ္နဲ႕ ေ၀ဒနာနဲ႕ စိတ္နဲ႕ ကြဲေအာင္ အယင္နာယူမွတ္သားၾကပါလို႕ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

ျဖစ္ေအာင္ျပဳက - ေလာဘတဏွာ၊
ပ်က္ေအာင္ျပဳက - ေဒါသအာဃာ၊
ျဖစ္ပ်က္တရား - ရႈပြား၀ိဇၨာ၊
မရႈက - ေမာဟအ၀ိဇၨာ။ ။

ေမတၱာျဖင့္
tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၏ ေ၀ဒနာရႈပြားနည္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ မွတ္စုထုတ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=804482132998193&set=a.260133857433026.54541.100003092422923&type=3&src=https%3A%2F%2Fscontent-sin1-1.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-xfp1%2Fv%2Ft1.0-9%2F11898607_804482132998193_3886603315713284484_n.jpg%3Foh%3D0fb043f4a07cb4689af69ef8e8103a5b%26oe%3D5661739B&size=900%2C596

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment