"စ႐ိုက္အေၾကာင္း"
တင္ျပခဲ့ျပီးေသာ အေၾကာင္းမ်ားအရ စိတ္ေစတသိက္တုိ႔ ျဖစ္ပံုကို
နားလည္ေလာက္ျပီ။ စိတ္ေကာင္း စိတ္ဆုိး အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္မူမ်ား၌ ယခု
တစ္ဘ၀ႏွင့္သာ သက္ဆုိင္သည္ မဟုတ္ေသး။ ေရွးေရွးဘ၀က အထံု၀ါသနာႏွင့္လည္း
ဆုိင္ေသး၏။ ေရွးေရွးဘ၀က အထံုေကာင္း ပါလာသူသည္ ယခုဘ၀၌ စိတ္ေကာင္းရွိတတ္၏။
ေရွးေရွးဘ၀က အထံု၀ါသနာဆုိး ပါလာသူသည္ ယခုဘ၀၌ စိတ္ေကာင္းရွိေအာင္
ျပဳျပင္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းလွ၏။
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းမိ၍ “စိတ္ကို ျပင္ပါသည္”ဟု ဆုိေသာ္လည္း
ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေ၀းေနရေသာအခါ “မီးေ၀းေသာခ်ိပ္”ပမာ စိတ္ၾကမ္း
စိတ္ယုတ္မာေတြသာ ျပန္၍ ျဖစ္တတ္၏။ ေခြးျမီးေကာက္ကို ေျဖာင့္လာေအာင္
ျပဳျပင္သူသည္ ၁၂-ႏွစ္လံုးလံုး ဆီျဖင့္ ႏွဴးကာ က်ည္ေတာက္ကို စြပ္ထားေသာ္လည္း
က်ည္ေတာက္ကို ခြ်တ္လုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ေကာက္ျမဲ ေကာက္သကဲ့သို႔
ျဖစ္ေလသည္။
ေခြးသည္ ေကာင္းစြာ ေကြ်းထားသျဖင့္ အစာ၀ေနေသာ္လည္း ဖိနပ္စုတ္ေတြက
မစားႏုိင္ေစကာမူ နမ္းၾကည့္ရမွ ေက်နပ္သကဲ့သို႔ သေႏၶဆိုးအထံုပါလာ၍
၀ါသနာဓာတ္ခံ ညံ့ဖ်င္းေနသူသည္လည္း ဆုိင္ရာ ပညာရွင္ သူေတာ္စင္တုိ႔က
အထက္တန္းသို႔ ေရာက္ေအာင္ ေျမွာက္တင္ထားေသာ္လည္း သူ၏ ယုတ္ညံ့ေသာ ၀ါသနာမွာ
မေပ်ာက္ႏုိင္ဘဲ ရွိတတ္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကို ျဖစ္ေစ၊ မိမိႏွင့္
စပ္ဆုိင္သူကို ျဖစ္ေစ “မည္ကဲ့သို႔ အထံု၀ါသနာမ်ိဳး
ပါရွိခဲ့ပါလိမ့္မည္နည္း”ဟု စဥ္းစားတတ္ဖုိ႔ရာ စရုိက္အေၾကာင္းအရာကို
ေရွးဦးစြာ နားလည္သင့္ၾကေပသည္။
"စရုိက္"
ပင္ကိုရုိးရာ သူတကာ ျဖစ္ေနက်ထက္ လြန္လြန္ကဲကဲ ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာကို
“စရုိက္”ဟု ေခၚသည္။ ထုိစရုိက္သည္ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ သဒၶါ၊ ဗုဒၶိ၊
၀ိတက္အားျဖင့္ ၆-ပါးျပား၏။ (ေလာဘကို ရာဂဟုလည္းေကာင္း၊ ဥာဏ္ပညာကို
ဗုဒၶိဟုလည္းေကာင္း ေခၚ၏။ ေဒါသ စသည္မွာျပခဲ့ေသာ ေစတသိက္မ်ားတည္း။)
(သတၱ၀ါတစ္ေယာက္၌ ထုိစရုိက္ ၅-ပါးတြင္ တစ္ပါးျဖစ္ေစ၊ ၂-ပါး၊ ၃-ပါး စသည္
ေရာလ်က္ျဖစ္ေစ ျဖစ္ေလ့ရွိ၏။)
"အကဲခတ္နည္း"
“ဤသူသည္ မည္သည့္ စရိုက္ရွိသူ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္နည္း” ဟု အကဲခတ္ဖုိ႔ရာ
အသြား၊ အလာ၊ အေန၊ အထုိင္ကိုလည္းေကာင္း၊ သူၾကိဳက္တတ္ေသာ အစာကိုလည္းေကာင္း၊
အျဖစ္မ်ားေသာ တရားကိုလည္းေကာင္း သတိျပဳ၍ ၾကည့္ရူအကဲခတ္ရသည္။
ထုိစရုိက္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသူတုိ႔တြင္ ရာဂႏွင့္ သဒၶါ စရုိက္ရွိသူ၊ ေဒါသႏွင့္
ဗုဒၶိစရုိက္ရွိသူ၊ ေမာဟႏွင့္ ၀ိတက္စရုိက္ရွိသူမွာ သြားလာေနထုိင္
အလုပ္အကိုင္ အစားအေသာက္မွစ၍ သေဘာတူတတ္ၾကသည္။
"ရာဂစရုိက္ႏွင့္ သဒၶါစရုိက္"
ရာဂစရုိက္ႏွင့္ သဒၶါစရုိက္ရွိသူ ၂-ဦးလံုးပင္ အသြားအလာ အေနအထုိင္
ယဥ္ေက်း၏။ အ၀တ္ဖြပ္မူ၊ တံျမက္လွည္းမူ စေသာ အလုပ္တုိ႔၌ ေသေသသပ္သပ္ ရွိ၏။
ခ်ိဳဆိမ့္ ေမႊးၾကိဳင္ ပ်ံ႕လူိင္ ႏူးညံ့ေသာ အစားအေသာက္ အသံုးအေဆာင္ကို
ႏွစ္သက္၏။
ထုိ ၂-ေယာက္တုိ႔ ထူးျခားပံုကား - ရာဂစရုိက္ရွိသူသည္ ကာမဂုဏ္အာရုံမ်ားကို
မခြဲႏုိင္ မခြာရက္ႏုိင္ေအာင္ စြဲမက္တတ္၏။ ပရိယာယ္ မာယာမ်ား၏။
ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲမူ သာေ႒ယ်ေပါ၏။ မာန ေလာဘၾကီး၏။
သဒၶါစရိုက္ ရွိသူကား မာယာသာေ႒ယ်ႏွင့္ မာနေလာဘတုိ႔ မၾကီးမားဘဲ
စြန္႕ၾကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းေလ့ရွိ၏။ ၀တ္ေက်ာင္း ဘုရား သံဃာမ်ားကို ၀တ္တြား
ဆည္းကပ္ေလးျမတ္ ပူေဇာ္ကာ တရားနာေလ့ရွိသည္။ (သြားမူ၊ ရပ္မူ၊ ထုိင္မူ၊
ေလ်ာင္းမူ ဤ ၄-ပါးကို “ဣရိယာပုတ္”ဟု ေခၚ၏။ ဤ ၄-ပါးကို လကၤာ၌
“ယာပုိထ္ေလးေထြ” စပ္ဆုိထားသည္။)
ေဆာင္။ ။ရာဂစရုိက္၊ ရွိသူ၌ကား၊ ယာပုိထ္ေလးေထြ၊ ယဥ္ေက်းေလ၏။ ေထြေထြကိစၥ၊
ျပဳသမွ်လည္း၊ က်နေစလတ္၊ လြန္ေသသပ္ရွင့္၊ ေလးျမတ္ဖြယ္ေရး၊ ေဘာဇဥ္ေရြးက၊
ခ်ိဳ, ေမႊး, ဆိမ့္, အိမ့္၊ လြန္ႏွစ္သိမ့္သတဲ့၊ မစိမ့္ေလာက္တံု၊
ကာမဂုဏ္ေၾကာင့္၊ အာရုံစြဲကာ၊ ခြဲမခြာတည္း၊ မာယာဗရပြ၊ သာေ႒ယ်ႏွင့္၊
မာနဖိစီး၊ အလုိၾကီး၏၊ ထုိနည္းသဒၶါ၊ စရုိက္မွာမူ၊ မာယာစေသာ၊ ျပစ္မေႏွာဘဲ၊
သာေမာရႊင္လန္း၊ လွဴေပးကမ္းလ်က္၊ ရဟန္းေတာ္ေပါင္း၊ ေထရ္ရွင္ေကာင္းႏွင့္၊
၀တ္ေက်ာင္းဘုရား၊ ျမတ္တရားကို၊ မွတ္သားနာယူ၊ လြန္ၾကည္ျဖဴသည္။
ဤသူမြန္ျမတ္ေပတကား။
"ေဒါသစရုိက္ရွိသူႏွင့္ ဗုဒၶိစရုိက္ရွိသူ"
စရုိက္ ၂-မ်ိဳးလံုး ရုန္႕ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ အသြားအလာအေနအထုိင္ရွိ၏။
အ၀တ္ဖြပ္မူ၊ တံျမက္လွည္းမူ စေသာကိစၥ က်က်နန ေသေသသပ္သပ္မရွိ။ အခ်ဥ္၊ အငန္၊
အစပ္၊ အခါး၊ စူးရွေသာ အရသာမ်ားကို ႏွစ္သက္တတ္၏။ မေကာင္းေသာ အဆင္းအသံ
စသည္ႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳလွ်င္ သည္းခံေအာင့္အည္း၍ ခ်ဳပ္တည္းျခင္းမရွိဘဲ ဆဲဆုိ
ေငါက္ငမ္း ၾကမ္းတမ္းစိတ္တုိ၏။ ဤသို႔ ေဒါသႏွင့္ ပညာစရုိက္တုိ႔ ျဖစ္ပံုျခင္း
တူေသာေၾကာင့္ ထုိစရုိက္ရွွိသူတုိ႔သည္ (မိမိစိတ္ကို မျပင္ေသးသမွ်)
ဆဲဆုိေငါက္ငမ္း ၾကမ္းတမ္း ေနၾကသည္မွာ ဓမၼတာကဲ့သို႔ ျဖစ္ေလသည္။
ထိုသူ ၂-မ်ိဳးတုိ႔ ကြဲလြဲပံုကား - ေဒါသစရုိက္ရွိသူ၌ ရန္ျငိဳးဖြဲ႕မူ
အာဃာတ၊ ျငဴစူမူ ဣႆာ၊ ၀န္တုိျခင္း မစၦရိယ၊ သူတစ္ပါး ဂုဏ္ကို ဖ်က္ဆီးလုိျခင္း
မကၡ၊ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ျပိဳင္ျပဳျခင္း ပဠာသ၊ အဆံုးအမခက္ျခင္း ဒုဗၺစတရားတုိ႔
ျဖစ္ပြားေလ့ရွိ၏။
ဗုဒၶိစရုိက္ရွိသူ၌ကား ရန္ျငိဳးဖြဲ႕ျခင္းစေသာ တရားတုိ႔မရွိ။
ဆိုဆံုးမလြယ္၏။ စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ဟူသမွ်၌ ႏိွဳင္း္ႏွဳိင္းခ်ိန္ခ်ိန္
ျပဳေလ့ရွိ၏။ ေနာင္ေရး ေနာင္တာ သံသရာအတြက္ သတိပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာ
ေျမာ္ျမင္ေလ့ရွိရကား ပါရမီ ကုသိုလ္မ်ားကို ၾကိဳးစားေလ့ရွိသည္။
ေဆာင္။ ။ေဒါသစရုိက္၊ ရွိသူ၌ကား၊ ယာပိုထ္ေလးေထြ၊ ၾကမ္းတမ္းေလ၏။
ေထြေထြကိစၥ၊ ျပဳသမွ်လည္း၊ က်နမဖြယ္၊ မတင့္တယ္လည္း၊ စားဖြယ္ငန္၊ ခ်ဥ္,
စပ္ခါးမင္၏၊ ငါးအင္အာရုံ၊ မဖြယ္ၾကံဳလွ်င္၊ ယမ္းပံုမီးက်၊ စိတ္တုိလ်၍၊
ေကာဓထန္သည္း၊ ရန္ျငိဳးၾကီးလ်က္၊ ဖိစီးဣႆာ၊ မေစၦရာႏွင့္၊ မကၡာပဠာသ၊
ဒုဗၺစတုိ႔၊ မုခ်ဆစ္ပြား၊ အျပစ္မ်ား၏၊ တရားပညာ၊ စရုိက္မွာမူ၊ ေရွ႕လာအားလံုး၊
နည္းတူသံုးလည္း၊ လံုးလံုးေကာဓ၊ စသည္ဆိတ္ကြယ္၊ ဆံုးမလြယ္၏၊ စားဖြယ္ကသိုဏ္း၊
ေတြ႕ၾကံဳတုိင္းလည္း၊ ႏွိဳင္းႏွိဳင္းခ်ိန္ခ်ိန္၊ သုခမိန္တည္း၊ ၾကိမ္ၾကိမ္
ေနာင္လာ၊ သံသရာကို၊ ပညာသတိ၊ ေျမာ္ေခၚညွိ၍၊ ဂတိေနာင္လွ်င္၊
ေကာင္းေအာင္ျပင္သည္၊ လူတြင္သူျမတ္ေပတကား။
"ေမာဟႏွင့္ ၀ိတက္စရုိက္ရွိသူ"
ေမာဟ စရုိက္ရွိသူသည္ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ရွိ၏။ ကိစၥအေထြေထြလည္း
ေပြေပြလိမ္လိမ္ရွိ၏။ ဘယ္အစာ ႏွစ္သက္၏ဟု အျမဲမရွိ။ အေၾကာင္းအက်ိဳး
အေကာင္းအဆုိးကို ခြဲျခား၍မသိ။ သူမ်ား ခ်ီးမြမ္းအပ္သူကို မိမိလည္း လုိက္၍
ခ်ီးမြမ္းတတ္၏။ သူမ်ား ကဲ့ရဲ႕အပ္သူကိုလည္း လုိက္၍ ကဲ့ရဲကတတ္၏။ သတိပညာကင္း၍
ထုိင္းမူိင္းျခင္း ထိနမိဒၶ၊ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း ဥဒၶစၥတုိ႔ႏွင့္သာ
ကာလကုန္ရေလသည္။
၀ိတက္စရုိက္ရွိသူလည္း ေမာဟသမားႏွင့္ ထူးမျခားနားပင္။ ထုိထုိကိစၥ၌
စကားေပါလ်က္ ကိစၥမေခ်ာဘဲ ေမ်ာေနသည္သာမ်ား၏။ ေကာင္းေသာ လုပ္ငန္း၌မူ
အစြမ္းအစမရွိဘဲ ပ်င္းရိတတ္၏။ မိမိကဲ့သို႔ လူ႔ေပါက္ပန္း လူေပၚေၾကာ့တုိ႔ႏွင့္
ေပ်ာ္ေမြ႕ရာ ေထြရာေလးပါး အၾကံမ်ားလ်က္ လူအား လူပိုသာ ျဖစ္သည္။
ေဆာင္။ ။ေမာဟ စရိုက္၊ ရွိသူ၌ကား၊ ယာပိုထ္ေလးေထြ၊ ရူပ္ေပြေပြႏွင့္၊
ေထြေထြကိစၥ၊ ရူပ္ေထြးစြတည္း၊ အာဟာရအရာ၊ စားေသာက္ပါလည္း၊ ဘယ္ဟာမိမိ၊
ျမဲမရွိခဲ့၊ ကိုယ္၏အစြမ္း၊ စံုေထာက္လွမ္း၍၊ အဆန္းအရုိး၊ ေၾကာင္းအက်ိဳးဟု၊
ေကာင္းဆုိးယုတ္ျမတ္၊ မသိတတ္သျဖင့္၊ အရပ္ရပ္မွာ၊ ေနာက္လုိက္သာတည္း၊ ပညာသတိ၊
ကင္းကြာဘိ၍၊ ထိနမိဒၶ၊ ဥဒၶစၥႏွင့္၊ ကာလကုန္ဆံုး၊ အခ်ိန္ျဖဳန္း၏၊
ထံုးနည္းမျခား၊ ၀ိတက္မ်ားလည္း၊ စကားေတြေပါ၊ ကိစၥေမ်ာလ်က္၊
ေကာင္းေသာလုပ္ငန္း၊ ကုသိုလ္လမ္းမူ၊ အစြမ္းမရွိ၊ ပ်င္းရိရိတည္း၊
မိမိတုိ႔တန္း၊ လူ႔ေပါက္ပန္းႏွင့္ ေရာျပြမ္းေပ်ာ္ပါး၊ အၾကံမ်ားသည္၊
လူအားလူပိုေတြတကား။
"စရုိက္ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္း"
“လူခ်င္းတူပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ စရုိက္အမ်ိဳးမ်ိဳး
ကြဲျပားၾကပါလိမ့္နည္း”ဟု စဥ္းစားဖြယ္ရွိ၏။ ေရွးေရွးဘ၀ ကုသိုလ္ကံျပဳစဥ္က
ဘ၀စည္းစိမ္ကို လုိလားေတာင့္တေသာ ေလာဘျခံရံ၍ ျပဳခဲ့လွ်င္ ထုိကံ
အက်ိဳးေပးရာဘ၀၌ ရာဂစရုိက္ ရွိတတ္၏။ ေဒါသျခံရံ၍ ျပဳခဲ့လွ်င္ ေဒါသစရိုက္
ရွိတတ္၏။ အသိဉာဏ္နည္းပါးလ်က္ ေမာဟၾကီးစြာ ျပဳခဲ့လွ်င္ ေမာဟစရုိက္
ရွိတတ္သည္။ ပညာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပညာၾကီးဖို႔ရန္ ဆုပန္၍လည္းေကာင္း
ပညာေရးဆုိင္ရာ ကုသိုလ္မ်ားျပဳခဲ့လွ်င္ ထုိကံအက်ိဳးေပးရာ ဘ၀၀ယ္ ဗုဒၶိစရုိက္
ရွိတတ္၏။ သဒၶါထက္သန္စြာ ျပဳခဲ့လွ်င္ သဒၶါစရုိက္ရွိတတ္၏။ ကာမ၀ိတက္ စေသာ
မေကာင္းေသာ အၾကံျခံရံလ်က္ ကံျပဳခဲ့လွ်င္ ၀ိတက္စရုိက္ ရွိတတ္၏။
ဤသို႔လွ်င္ စရုိက္အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားေၾကာင္းမွာ ေရွးကံသာ ပဓာနျဖစ္၍
ေနာက္ေနာက္ဘ၀တုိ႔၌ မေကာင္းေသာ စရုိက္မ်ား မပါေအာင္ သဒၶါ ပညာ ျခံရံလ်က္
ထက္သန္ေသာ ေကာင္းမူမ်ားကိုသာ တည္ေထာင္ အားထုတ္သင့္ၾကေပသည္။
No comments:
Post a Comment