October 19, 2013

“လူမိုက္၏ အတတ္ပညာ”

ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေသာ သ႒ိကူဋၿပိတၱာကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဤေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။

အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ႏွင့္ အရွင္လကၡဏတို႔ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွ ဆင္းသက္လာၾကစဥ္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ သ႒ိကူဋၿပိတၱာကို ေတြ႕ျမင္သျဖင့္ ၿပံဳးမိ၏။

ထိုၿပိတၱာသည္ သံုးဂါ၀ုတ္ပမာဏရွိ၏။ အလွ်ံရဲရဲေတာက္ေျပာင္ကုန္ေသာ သံတူေျခာက္ေသာင္းတို႔သည္ ထိုၿပိတၱာ၏ ဦးေခါင္းကို တစ္လက္ၿပီးတစ္လက္
ထုႏွက္ၾကကုန္၏။ သံတူမ်ားထုႏွက္၍ ေၾကသြားေသာ ဦးေခါင္းသည္ တစ္ဖန္ျပန္၍ ျဖစ္လာကာ အထုခံ၍ ကြဲရျပန္၏။

အရွင္လကၡဏက ၿပံဳးရျခင္းအေၾကာင္းကို ေမးေလွ်ာက္ရာ
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္က မေျဖေသးဘဲ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္
ေရာက္ခါမွ ေျဖဆို၏။
ဘုရားရွင္ကလည္း အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္၏ ေျဖဆိုခ်က္ကို
ေထာက္ခံေတာ္မူေလသည္။

ဤတြင္ ရဟန္းတို႔က ထိုၿပိတၱာ၏ အကုသိုလ္ကံကုိ ေမးေလွ်ာက္ၾကသျဖင့္ ဘုရားရွင္က ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာ အ
ခါတုန္းက ထိုၿပိတၱာသည္ လုလင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ေက်ာက္စရစ္ ပစ္တတ္ေသာ အတတ္ပညာျဖင့္ ဘုရင္၏ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းကို ခံယူရေသာ ငဆြံ႔အ ထံမွ
ေက်ာက္စရစ္ ပစ္တတ္ေသာ အတတ္ပညာကို သင္ယူၿပီးလွ်င္ ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္၍ ပညာစမ္းရမည့္သူကို ရွာေဖြ၏။

ပိုင္ရွင္ရွိေသာ ႏြားမ်ားႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းရွိေသာ လူမ်ားကို ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္မိလွ်င္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရမည္ျဖစ္၍ သုေနတၱအမည္ရွိေသာ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ ဆြမ္းခံၾကြလာစဥ္တြင္ အရွင္ျမတ္၏ လက္ယာဘက္ နားေပါက္ထဲသို႔ ေက်ာက္စရစ္ကို ပစ္သြင္းလိုက္၏။ ေက်ာက္စရစ္သည္ ဦးေခါင္းကို ေဖာက္ထြင္းကာ လက္၀ဲဘက္နားမွ ထြက္လာ၏။
ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္သည္ ျပင္းထန္လွစြာေသာ ေ၀ဒနာျဖင့္ သစ္ရြက္မိုး ေက်ာင္းကေလးသို႔ ေကာင္းကင္ခရီးမွ ၾကြေရာက္ကာ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူ၏။

ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူမ်ားက ႐ိုက္ႏွက္သျဖင့္ ထိုေယာက္်ား ေသဆံုးၿပီးလွ်င္္္ မဟာအ၀ီစိငရဲ၌ က်ခံရ၏။ ငရဲမွလြတ္ၿပီးေနာက္ အက်ိဳးအၾကြင္းအက်န္ျဖင့္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္တြင္ သ႒ိကူဋၿပိတၱာျဖစ္၍ ခံစားေနရေလသည္။

ဘုရားရွင္သည္ သ႒ိကူဋၿပိတၱာ၏ အကုသိုလ္ကံကို ေဟာၾကားေတာ္
မူၿပီးလွ်င္ ထိုအကုသိုလ္ကံႏွင့္ ဆက္စပ္၍ တရားစကား ေဟာၾကားေတာ္
မူလိုသျဖင့္ ေအာက္ပါေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသတည္း။

လူမိုက္၏အတတ္ပညာသည္ လူမိုက္၏အက်ိဳး ပ်က္စီးေစရန္သာ ျဖစ္၏။
စင္ၾကယ္ေသာ ကုသိုလ္အဖို႔ကို ဖ်က္ဆီးတတ္၏။
ပညာတည္းဟူေသာ ဦးေခါင္းကို ျပတ္၍က်ေစတတ္၏။

( ဓမၼပဒ။ ဗာလ၀ဂ္ )
3 Treasures: Buddha, Dhamma & Sangha

No comments:

Post a Comment