October 27, 2016

သတိနဲ႔ေပ်ာ္ စိတ္ကိုေစာင့္ လြတ္ေအာင္ရုန္း


     ကံ ေၾကာင့္ လူဘ၀ဆိုတာ ရလာတယ္၊ ဒါနကုသိုလ္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတယ္၊ သီလကုသိုလ္ေၾကာင့္ အသက္ရွည္တယ္၊ ဒါန သီလ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အက်ိဳးေပးလို႔ ဒီဘ၀မွာ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ ျပည့္စံုၿပီး အသက္ရွည္ရွည္ေနရတာကို သိျမင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ( မိမိတို႔ ဘယ္ဘ၀က လာသည္ဆိုသည္ကို အတိအက် မသိႏိုင္ေသာ္လည္း မိမိတို႔ဘယ္အဆင့္အတန္း၊ ဘယ္လိုစိတ္မ်ိဳးရွိခဲ့သည္၊ ဘယ္လိုဗီဇ ရွိသည္ ဆိုသည္ကို လက္ရိွဘ၀ အေျခအေန အေနအထားျဖင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါသည္၊ မိမိအယူအဆသာ ျဖစ္ပါသည္)။

     ဒါကိုမျမင္ဘဲ အဟုတ္ႀကီးထင္ မာန္ႀကီးတက္လို႔ ေမာ့ေမာ့ၾကြားၾကြားနဲ႔ ေလာကခ်မ္းသာေတြ ကာမဂုဏ္ကိေလသာေတြနဲ႔ ေမ့ေလ်ာ့ေပ်ာ္ပါးေနရင္ေတာ့ ကံကုန္လို႔ ေသမင္းေခၚတဲ့အခါ သြားရေတာ့မယ္ ဆိုေတာ့မွ ေနာင္တေတြရၿပီး မ်က္ရည္က်ေနလို႔ အပိုပါပဲ။ ခ်စ္လွပါတဲ့ ဇနီး ခင္ပြန္းကလည္း မကယ္ႏုိင္၊ ေမြးထားတဲ့ သား သမီးေတြကလည္း မကယ္ႏုိင္၊ ဆရာ၀န္ကို ေငြပုံေပးလို႔လဲ ကယ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။

     မိမိတို႔ ေရွ႕အတိတ္က ေကာင္းမႈကုသိုလ္ သီလ ဒါနေၾကာင့္ ဒီေခတ္ ဒီအခါ လူျဖစ္လာစဥ္တစ္ခဏ အက်ိဳးမရွိတာေတြနဲ႔ ေပ်ာ္မေနပဲ၊ ပယ္သင့္တာပယ္၊ သယ္သင့္တာသယ္ဖို႔ လိုပါတယ္၊ မေသခင္က လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံေတြဟာ ေသမဲ့အခ်ိန္မွာ ကုသိုလ္ေသာ္လည္းေကာင္း အကုသိုလ္ေသာ္လည္းေကာင္း ဆိုင္ရာ အားႀကီးရာ ကတိနိမိတ္ကို အေထာက္အပံ့ျပဳပါတယ္။

     အေနေခ်ာင္ေခ်ာင္နဲ႔ ေမ့ေမ့ေမာေမာ ေနခဲ့ရင္ အေသက်ပ္မည္ကို သတိထားပါ၊ ဘာလုပ္လုပ္ သတိနဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး သိေနဖို႔လိုပါတယ္၊ ဒီလိုသိေနဖို႔ကလည္း ကိုယ့္စိတ္ကို ျပန္စစ္ၿပီး သိေနဖို႔ အက်င့္ေလးလုပ္ဖို႔လိုပါတယ္၊ က်င့္ပါမ်ား လုပ္ပါမ်ားရင္ အလိုလိုသတိကရွိၿပီးသား၊ သိေန ဆင္ျခင္ေနမိမွာပါပဲ။

    လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ ေလာကဓံဆိုတာကို မလြဲဧကန္ ရင္ဆုိင္ၾကရမွာပါ၊ ေလာကဓံဆိုတာက အတြင္းေလာကဓံနဲ႔ အျပင္ေလာကဓံဆိုၿပီး ရွိပါတယ္၊ အျပင္ေလာကဓံကေတာ့ လူတိုင္းနီးပါး သိရွိထားၿပီးျဖစ္တဲ့
၁။  လာဘ - ပစၥည္းဥစၥာ ရရွိျခင္း ။
၂။  အလာဘ - ပစၥည္းဥစၥာ မရရွိျခင္း ။
၃။  ယသ - အေျခြအရံ ေပါမ်ားျခင္း ။
၄။  အယသ - အေျခြအရံ မရွိျခင္း ။
၅။  နိန္ဒါ - အကဲ့ရဲ႔ ခံရျခင္း ။
၆။  ပသံသာ - အခ်ီး မြမ္း ခံရျခင္း ။
၇။  သုခံ - ခ်မ္းသာျခင္း ။
၈။ ဒုကၡံ - ဆင္းရဲ႔ ျခင္း ။ တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

   အတြင္းေလာကဓံကေတာ့ စိတ္ေစတသိတ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိဠိ၊ ၀စိကိစၦာ တို႔ဘဲျဖစ္ပါတယ္၊ အတြင္းေလာကဓံက အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္၊ လူတိုင္းဟာ သူမ်ား ကိုသာ ျမင္တတ္ၿပီး မိမိကိုယ္ကို မျမင္ၾကပါဘူး၊ ျမင္ေအာင္လည္းမၾကည့္ဘူး၊ ၾကည့္လည္း မၾကည့္တတ္ၾကပါဘူး အတြင္း ေလာကဓံကို ႏုိင္မွသာ အျပင္ေလာကဓံကို ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အတြင္းေလာကဓံ တရားေတြကို တိုက္ထုတ္ဖို႔ ျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ခ်င္း သိဖို႔ ထိန္းခ်ဳပ္ ပယ္ျဖတ္ဖို႔ မိမိစိတ္ကို စစ္ေဆးေနဖို႔လိုပါတယ္။

     ေလာကီလူသားတို႔အေနနဲ႔ ယုတ္စြအဆံုး လုပ္ခ်င္ရာလုပ္၊ သတိေလးနဲ႔ သိေနဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္၊ ကာမဘုံသားတို႔အေနနဲ႔ ပညတ္ကိုေတာ့ ပယ္ႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ေနစဥ္ၾကံဳေတြ႕ေနရ၊ လုပ္ေဆာင္ေနရ၊ ေျပာဆိုေနရတာမို႔ပါ၊ သို႔ေပမယ့္ ပရမတ္ကိုေတာ့ သိရပါမယ္၊ ပညတ္ ၂ မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ အ၀ိဇၨမာနပညတ္ - အမ်ားသံုးစြဲ ေခၚေျပာေနတဲ့ သေဘာ ၊ ဥပမာ ေယာက်္ား မိန္းမ ငါ သူတစ္ပါး အိုး အိမ္ စတဲ့ ပံုသ႑ာန္ကို အမည္တပ္ေခၚတာကို ဆိုလိုပါတယ္၊ ၀ိဇၨာမာနပညတ္ - ဘုရားေဟာ ဥပမာ - အေၾကာင္းအက်ိဳး ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ သစၥာ နိဗၺာန္ စတဲ့ နာမ္တရားေတြကို ေခၚပါတယ္၊ ပညတ္ကိုဖယ္ၿပီး ၀ိပႆပ   နာရႈရင္ ပရမတ္ကို ေတြ႕ပါမယ္။

     ေရွးဘ၀က ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေၾကာင့္ သုဂတိဘံုထဲမွ အေကာင္းဆံုး  အသာဆံုး လူ႔ဘံုကို ေရာက္ရွိလာစဥ္တစ္ခဏ ေလာက ကိေလသာ ကာမဂုဏ္အေပ်ာ္ေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေတာ့ေပ်ာ္ သတိနဲ႔ေပ်ာ္ပါ၊ ဒီ ကာမဂုဏ္အာရံုေတြထဲမွာ နစ္မေနဘဲ လြတ္ေအာင္ရုန္းထြက္ပါ၊ မိမိတို႔ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ စကၠန္႔ပိုင္း အခ်ိန္ပိုင္းအတြင္း ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတာကိုလည္း သတိျပဳပါ၊ ေန႔စဥ္ အသုဘကမၼဠာန္း၊ မရဏကမၼဠာန္းတရားတို႔ကို ပြားမ်ားပါ၊ ဒါမွသာ ခႏၶာကို မတြယ္တာ၊ ဘ၀ကို မတပ္မက္ဘဲ ဘ၀ျပတ္ေၾကာင္းတရားကို လိုခ်င္မယ္၊ ရွာၾကံသင္ယူမယ္၊ သိလာရင္ အားထုတ္လာမယ္၊ အားထုတ္ က်င့္ၾကံမွသာ သံသရာက လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မယ္။

အသုဘကမၼဠာန္းနဲ႔မွ မိမိစိတ္ဟာ လုိခ်င္တပ္မက္မႈ အားႀကီးေနဦးမယ္ဆိုရင္ ၃၂ ေကာဌာသကို ဆင္ျခင္ပြားမ်ားပါ၊ အကုန္မဟုတ္ေတာင္ ပထမ ၅ မ်ိဳးေလာက္ ဆိုရင္ပဲ သတိသံေ၀ဂရၿပီး ၀ိပႆ   နာညာဏ္ ကိန္းေအာင္းေနပါၿပီ။ ဆက္လက္ က်င့္ၾကံ အားထုတ္လွ်င္ေတာ့ လြတ္ပါၿပီ ဒီသံသရာဆိုးႀကီးက။ ဒါေၾကာင့္ သတိနဲ႔႔ေပ်ာ္ စိတ္ကိုေစာင့္ၿပီး ဘ၀တဏွာ ဒုကၡအေပါင္း သိုမွီးရာျဖစ္ေသာ သံသရာဆိုးမွ လြတ္ေအာင္ရုန္းႏိုင္ၾကပါေစလို႔ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။


No comments:

Post a Comment