May 21, 2014

ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ လက္ေတြ႕သိရတဲ့ဒုကၡ။

  ဗုဒၶျမတ္စြာ လက္ထက္ေတာ္အခါက မလႅတိုင္းမွာ ဥရုေ၀လကပၸလို႔ေခၚတဲ့ နိဂံုးရြာႀကီး
ရွိပါတယ္။ အဲဒီ နိဂံုးရြာႀကီးအနီးမွာ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးေနတဲ့အခ်ိန္ ဘျဒက ဆိုတဲ့ ရြာ
သူႀကီးက ျမတ္စြာဘုရားကို လာၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္ပါတယ္။

         “ အရွင္ဘုရား၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္က ဒုကၡကို ထိုက္သင့္သေလာက္ သိပါတယ္။ ဒုကၡ
ရဲ႕ သမုဒယ ဆိုတဲ့ ျဖစ္ေၾကာင္းတရားနဲ႔ ဒုကၡရဲ႕ အတၳဂၤမ လို႔ဆိုတဲ့ ခ်ဳပ္ေၾကာင္းတရားေတြဟာ
ဘာေတြပါလဲ ?။ အဲဒီဒုကၡေတြ ဘာေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားႏိုင္သလဲ ?” ။
         ျမတ္စြာဘုရားက “အတိတ္က ဆင္းရဲဒုကၡေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ဘယ္လို
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္ဆိုတာ ငါ- မင္းကိုေျပာမယ္ဆိုရင္  မင္း သံသယ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနလိမ့္
မယ္။ အနာဂတ္မွာ ဆင္းရဲဒုကၡေတြဟာ ဘယ္လိုျဖစ္တယ္ဆိုတာကို၊ ဘယ္လိုခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာ
ကို မင္းကို- ေျပာရင္လည္း မင္း- သံသယျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အဲဒါေၾကာင့္  အခု   မင္း
ဒီနားထိုင္ေနတုန္းပဲ ငါ လက္ေတြ႕ျပမယ္” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ဘုရားက လက္ေတြ႕ဒုကၡတစ္ခုကို
ေဖၚျပတဲ့အေနနဲ႔ သူ႕ကို ေမးခြန္းေလးပုဒ္ ေမးလိုက္ပါတယ္။
         “ မင္း - ဥရုေ၀လကပၸ ဆိုတဲ့ ဒီ နိဂံုးရြာႀကီးမွာ လူဦးေရ ေျမာက္မ်ားစြာရွိတဲ့ အထဲမယ္
တစ္စံုတစ္ခုဒုကၡေရာက္သြားမယ္ဆို စိတ္ေသာကျဖစ္ရမယ့္ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဒီရြာထဲမွာ ရွိသလား ?။
အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဒုကၡေရာက္လည္း  ေအးေအးေဆးေဆး ေနႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့   ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ
ေကာ ရွိသလား ? ။ ကဲ - ဥရုေ၀လ
ကပၸ က လူေတြထဲမွာ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မင္း
စိတ္ဆင္းရဲတယ္။ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မင္း စိတ္မဆင္းရဲဘူး မဟုတ္လား ?။ မင္း
ဘာသာမင္း စဥ္းစားၾကည့္လိုက္။   တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲရတာ   ဘာ
ေၾကာင့္လဲ၊ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္မဆင္းရဲရတာ ဘာေၾကာင့္လဲ ? ။
         ရြာသူႀကီးက “အရွင္ဘုရား၊ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔  ပတ္သက္လာရင္ သူတို႔အေပၚမွာ ခင္
မင္မွဳ၊ သိကၽြမ္းမွဳေတြမရွိေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲစရာမရွိဘူး။ ကိုယ္နဲ႔လည္းမသိဘူး၊  ကိုယ္နဲ႔လည္း
မပတ္သက္ဘူး ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဒုကၡေရာက္ေရာက္  ကိုယ့္
မွာ စိတ္ဆင္းရဲမွဳ မျဖစ္လာဘူး။  တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ တပည့္ေတာ္နဲ႔ ခင္မင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္
ေတြပါဘုရား။ ကိုယ္နဲ႔ သံေယာဇဥ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ တစ္စံုတစ္ခုျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ တပည့္ေတာ္
စိတ္ေသာကေရာက္ရပါတယ္ဘုရား”။
         သူ႕ရဲ႕အေျဖအရ ျမတ္စြာဘုရားက “ကဲ- ခင္မင္မွဳဟာ ဒုကၡကို ယူလာတာပဲ၊ ခင္မင္မွဳ
မရွိဘူးဆိုရင္ ဒုကၡမရွိဘူးဆိုတာ မထင္ရွားဘူးလား”။ တဏွာအတြယ္အတာ ရွိေနလို႔ရွိရင္ ဒုကၡ
ျဖစ္မွာပဲ။ တဏွာဆႏၵ၊ ခ်စ္ခင္မွဳဆိုတဲ့ တဏွာအတြယ္အတာရွိေနတဲ့ေနရာမွာ ဒုကၡဆိုတာ လာ
မွာပဲ လို႔ ေဟာၾကားလိုက္ရာ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းတရားကို ရြာသူႀကီးနားလည္သြားပါတယ္။
         ဒါေၾကာင့္ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔ကလည္း အတြယ္အတာမွန္သမွ်ျပဳတ္
ၿပီး သဘာ၀တရားေတြကို ရွဳျမင္သံုးသပ္ႏိုင္တဲ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္မ်ိဳးရေအာင္ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္
အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္သို႔ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မ်က္ေမွာက္ျပဳ
ႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။ ။
             (ဒုကၡခ်ဳပ္ေၾကာင္းကို ဆက္လက္ေရးသားေဖၚျပပါမည္။)
 { ၁၃၇၁ ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလျပည့္ေက်ာ္ ၆ ရက္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္၌
     အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ( Ph.D) ေဟာၾကားေသာ “နႏၵီ ဒုကၡႆ မူလံ” တရားေတာ္မွ
             ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ }
   (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)
 “ဆုေတာင္းပတၱနာ”
ဓမၼဒါန၊ ဤပုညေၾကာင့္၊
ဘ၀သံသရာ၊ ေနာင္ျဖစ္ရာ၌၊
ပညာထူးခၽြန္၊ ျမင့္ကဲလြန္လ်က္၊
အမြန္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺဴတာကို၊
လ်င္စြာရေစ၊ ေတာင္းဆုေျခြသည္၊
မေသြျပည့္၀ပါေစေသာ္။ ။
     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
(ပိုမိုျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေအာင္ အဆင္ေျပသလို ျဖည့္စြက္ေရးသားျပဳျပင္ၿပီး Share ႏိုင္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment