လူေတြ အခု မိမိက ရာဂ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ျဖစ္တယ္။
ဘယ္အေပၚမွာျဖစ္တာလဲလို႕ ျပန္စမ္းစစ္ဖို႔လိုတယ္။
ပညတ္အာ႐ုံမွာ ျဖစ္တာ။ဒါမို႔ ပညတ္အာ႐ုံ။ ပရမတ္အာ႐ုံမွာ ျဖစ္ခြင့္မရဘူး။
ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ခြင့္မရတာလဲ လို႔ စဥ္းစား။ အဲဒီ ခႏၶာငါးပါး ထိထိမိမိ ေလ့လာၾက။
႐ူပကၡႏၶာကို ျပန္စစ္ေဆးၾကည့္ ။ ေရျမွဳပ္ႀကီးနဲ႔တူတယ္ ။ ေခ်ာင္းထဲ၊ ျမစ္ထဲမွာရွိတဲ့ ေရျမွဳပ္ႀကီး ပမာဏကဲ့သို႕။
ဘယ္ေလာက္ပါ့ႀကီးႀကီး လက္နဲ႔ကိုင္စမ္းၾကည့္။ လက္ညိႈးန႔ဲ လက္မပဲ ထိသြားမယ္။ ခုခံလို႔ေနရဲ႕လားဟဲ့။
ဘာေၾကာင့္မခုခံတာလဲ အႏွစ္သာရမ႐ွိ။ အႏွစ္သာရ႐ိွရင္ ခုခံမွာေပါ့ ။ ဒါမို႔
လက္ညိႈးနဲ႔ လက္မ ထိသြားတာ။အဲဒီ အႏွစ္သာရမရွိတဲ့ ႐ူပကၡႏၶာကို ႐ူပကၡႏၶာလို႔
ကြက္ကြက္ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း အပ္က်မပ္က် သိရင္ ရာဂ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ျဖစ္ပါ့မလား။
အဲဒါ စဥ္းစား ႐ူပကၡႏၶာ။
ေဝဒနာကၡႏၶာ ေရပြက္ပမာဏ။ ထမင္းခ်က္တဲ့အခါပြက္ပြက္ ပြက္ပြက္နဲ႔ဆူပြက္ေနတဲ့အခါ
ေငြဖလားေလးေတြ အင္မတန္တူတယ္။စီေဖာင္းေလးေတြ ေပၚလာလိုက္ ေပါက္ကြဲသြားလိုက္
ေပၚလာလိုက္ ေပါက္ကြဲသြားလိုက္ အႏွစ္သာရမ႐ိွဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေရပြက္ပမာဏ
အႏွစ္သာရမ႐ိွ။
သညာကၡႏၶာ တန္ခူး ကဆုန္က် အေပၚကေနေရာင္ကက် ေအာက္က မီးခိုးကမႈတ္ ေသာင္ျပင္ႀကီးကို ေရျပင္လို႔ထင္ရတယ္။
သားသမင္အေပါင္းတို႔ မုဆိုးရန္ေၾကာက္ၿပီးေတာ့ ပုန္း႐ိႈး၍ ေနရေသာ္လည္း ေရငတ္တဲ့ျပႆနာနဲ႔ေတြ႔ဆုံတဲ့အခါ ေရ႐ွာထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။
ကမ္းပါးေပၚက ရပ္ၾကည့္တဲ႔အခါ ေအာက္မွာ ေရေတြသြားျမင္တာေပါ့။
ဆင္းၿပီးသြားလိုက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ ေသာင္ျပင္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါမို႔
တံလွ်ပ္ပမာဏ။
ေမာ့ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ေရကေ႐ွ႕မွာ။ ဆက္ၿပီးေတာ့ လိုက္သြားတယ္ တစ္ျပေလာက္
ေရာက္တဲ့အခါ သဲေသာင္ႀကီးပဲ သြားေတြ႔တယ္။ ေမာ့ၾကည့္ျပန္ၿပီ ေ႐ွ႕မွာ။
ဆက္ဆက္ၿပီးေတာ့ လိုက္သြားတာ သားသမင္အေပါင္း ေရငတ္ၿပီးေတာ့ေသၾကတယ္။
ေရေသာက္လို႕ ေသတာလား ငတ္လို႔ေသ တာလား။
အခုလည္းတရားနာ ပရိသတ္ေတြ တံလွ်ပ္ပမာဏကဲ့သို႔ လူခ်မ္းသာ ႐ွာၾကတာ
ေတြ႔ၾကၿပီလား။ နတ္ခ်မ္းသာ ႐ွာတာ ေတြ႔ၾကၿပီလား။ ျဗဟၼာခ်မ္းသာ ႐ွာတာ
ေတြ႔ၾကၿပီလား။ဘာျဖစ္လို႔မေတြ႔တာလဲ။ မ႐ိွလို႔။
႐ိွရင္ေတြ႔ေလာက္ၿပီေနာ္။ အဲလို ႐ွာလို႔ေသခဲ့တာ ကမၻာနဲ႔အမွ်။ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ေသခဲ့ၾကၿပီ။ စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။
ေတြ႕တဲ့တရားက အိုနာေသ ဘာသစၥာလဲ။ လူခ်မ္းသာလား။ ဒုကၡသစၥာလား။ နတ္ခ်မ္းသာလား။
ဒုကၡသစၥာလား။ ျဗဟၼာခ်မ္းသာလား။ ဒုကၡသစၥာလား။ အဲလိုစိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။
ဆင္းရဲတဲ့တရားလို႔ အမွန္သိရင္ အမွန္သိေတာ့ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ
ျဗဟၼာခ်မ္းသာလို႔ ႏွလံုးသြင္းမွားတဲ့ အဝိဇၨာမခ်ဳပ္ဘူးလား။ အဝိဇၨာခ်ဳပ္ရင္
တဏွာလာဦးမလား။ ဥပါဒါန္လာဦးမလား။ ကံလာဦးမလား။
ကဲ တဏွာ၊ဥပါဒါန္၊ကံ မလာဘူး။ မလာရင္ေနာက္ခႏၶာလာပါ့မလား။
အဲလိုစိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။ ဒါ အမွန္သိေတာ့ အမွားေပ်ာက္တယ္ေနာ္။ အဲဒါေလ့လာၾက
ေလ့လာၾက။
ဒါေၾကာင့္ သကၠာယ သကၠာယဆိုတာ ခႏၶာငါးပါးကို သကၠာယလို႔ေဟာတာ။ သညာကၡႏၶာ တံလွ်ပ္နဲ႔တူတယ္။
သခၤါရကၡႏၶာ ငွက္ေပ်ာနဲ႔ တူတယ္။ ငွက္ေပ်ာဆိုတာ အပင္နဲ႔တူတာ၊အ႐ြက္တူတယ္။အသီးနဲ႔တူတယ္လို႔ ေျပာျခင္းမဟုတ္။ အႏွစ္သာရမ႐ိွတာကို ဥပမာေပးတာ။
ဘယ္လိုအႏွစ္သာရမ႐ိွတာလဲ။ ငွက္ေပ်ာပင္တစ္ပင္ အရင္းျဖတ္၊ အဖ်ားျဖတ္။
ငွက္ေပ်ာဖတ္ ခြာၾကည့္လိုက္။ ငွက္ေပ်ာဖတ္သာ ကုန္သြားမယ္ အႏွစ္သာရ
ေတြ႕ပါ့မလား။ယံုရဲ႕လား။အဲဒါ ဥပမာ။
အခုလည္း-ပုညာပုည၊အာေနဥၨ ။ ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္ေတြ မလုပ္ၾကဘူးလား။
အဲဒီႏွစ္ခုက ပုညာဘိသခၤါရ။ သခၤါရမပါလား။သခၤါရ… သေဗၺသခၤါရာ အနိစၥာ လို႔
မေဟာလား။အႏွစ္သာရ႐ိွရဲ႕လားကြဲ႔။ မ႐ိွဘူးေနာ္။ အဲဒီသခၤါရကို
ေနာက္ကိုလွည့္ၾကည့္တဲ့အခါ အဝိဇၨာလို႔မေတြ႕လား။ အဝိဇၨာ အုပ္ခ်ဳပ္တာကြဲ႔။
စဥ္းစားဖို႔မေကာင္းလား။
အဝိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ။ အဲဒီသခၤါရပစၥယာ ဝိညာဏံ။ ပုညာဘိသခၤါရေၾကာင့္…
ဒါနကုသိုလ္၊သီလကုသိုလ္ေၾကာင့္ လူခႏၶာမရဘူးလား။ နတ္ခႏၶာမရဘူးလား။
လူခႏၶာ၊နတ္ခႏၶာရတယ္ေနာ္။ အိုနာေသ လြတ္ကဲ့လား။ ဘာသစၥာလဲ။
ဒါမို႔ ေ႐ွးပညာ႐ိွေတြ၊ ဆရာေတာ္ေတြ၊ သမားေတာ္ေတြ လူ႔ျပည္၊နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္
ကို ယာယီအိမ္ လုိ႔မေဟာလားေဟ့။ လူေသတဲ့အခါမွာ အခ်ိဳ႕ေဒသႏၱရေတြမွာ
ယာယီေရးရတယ္။အင္း သုႆန္မပို႔ခင္ေတာ့
ၾကည့္လို႔ေကာင္းတယ္ေနာ္။သုႆန္ပို႔တဲ့အခါ ၾကည့္လို႔ေကာင္းပါမလား။ အကုန္လံုး
ဆုတ္ပ်က္သြားေတာ့တာ ကြဲ႕။
ဘယ္ေလာက္မွမခံဘူးေပါ့။အခုလည္း ျဗဟၼာျပည္သက္တမ္း ကုန္ေတာ့ကာ အိုနာေသ
လြတ္ရဲ႕လား။ နတ္သက္တမ္း ကုန္ေတာ့ကာ အိုနာေသ လြတ္ရဲ႕လား။ လူေသေတာ့ အိုနာေသ
လြတ္ရဲ႕လား။ ဘာသစၥာလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ယာယီအိမ္ကြဲ႕။ အႏွစ္သာရမ႐ိွဘူးေနာ္။
စဥ္းစားဖို႔ေနာ္။ အႏွစ္သာရ ႐ိွ၊မ႐ိွ။ဒါမို႔ ပုညာပုည အာေနဥၨ ။ ပုညာဘိသခၤါရ
လူခႏၶာ၊နတ္ခႏၶာရတယ္။ အိုနာေသ။ အာေနဥၨာဘိသခၤါရ ကမၼ႒ာန္းေလးဆယ္ အားထုတ္ ။
အားထုတ္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး သမာဓိသာ ရသြားမယ္ဆိုရင္ သူတစ္ပါး
စိတ္အစဥ္ကိုသိႏိုင္တယ္တဲ့ သူတစ္ပါးစိတ္အစဥ္ကိုသိႏိုင္တယ္။
အဲဒါထက္ ရင့္က်က္ရင္ ေျမလွ်ိဳးႏိုင္တယ္။ မိုးပ်ံႏိုင္တယ္။ ကဲ ေျမလွ်ိဳး
မိုးပ်ံႏိုင္တယ္။ မိုးပ်ံလည္း…သကၠာယဒိ႒ိ မျပဳတ္ စိတ္ခ်ရပါမလား။
စိတ္မခ်ရဘူး။ အာေနဥၨာဘိသခၤါရ သခၤါရ ပါတည္းကကို အႏွစ္သာရ မ႐ိွတာကြဲ႕ေနာ္။
ဘာေၾကာင့္လဲ အဝိဇၨာက ဦးစီးေနတာ။ အဲလိုေလ့လာဖို႔မေကာင္းလား။
အပုညာဘိသခၤါရဆိုတာ အပါယ္တစ္လမ္းသြား။ အဲေၾကာင့္ လူ႔ျပည္၊နတ္ျပည္၊ျဗဟၼာျပည္က
ယာယီအိမ္။ အႏွစ္သာရမ႐ိွဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သခၤါရဆိုကတည္းက
အႏွစ္သာရမ႐ိွဘူး။စာလို ဝဋၬဒါန ဝဋၬသီလ ဝဋၬ သမထေပါ့။
အဲဒီ ခႏၶာ အက်ိဳး၊အျပစ္ကိုသိမယ္။ သတိ ပညာ ျခံရံၿပီးေတာ့မွ
လွဴတဲ့အလွဴမ်ိဳးက်ေတာ့ ဝိဝဋၬဒါန ဝိဝဋၬသီလ ဝိဝဋၬ သမထေပါ့။ ခႏၶာက
လြတ္ခ်င္လို႔လွဴတာ၊ ခႏၶာက ကၽြတ္ခ်င္လို႔ လွဴတာ၊ ခႏၶာမလိုခ်င္လို႔
လွဴတာေနာ္။ဒါ သမုဒယလား။ မဂၢလား။
မဂၢလို႔ဆိုလိုခ်င္ရင္ တဏွာ၊ဥပါဒါန္လာေသးရဲ႕လား။ အာသဝအေနနဲ႔ ကာမာသဝနဲ႔ ဘဝါသဝ
ခ်ဳပ္တယ္။ ခႏၶာသိတုန္းက ဒိ႒ာသဝ နဲ႔အဝိဇၨာသဝ ခ်ဳပ္တယ္။ အာသေဝါ တရားေလးပါး
မကုန္ဘူးလား။ ကုန္ရင္ သမုဒယသစၥာမေသလား။ ေနာက္ခႏၶာဇာတ္မသိမ္းလားေဟ့ ။
အဲလိုစိစစ္ဖို႔လိုတယ္ကြဲ႕ေနာ္။
ဒါေၾကာင့္မလို႔ သခၤါရလို႔ တပ္လိုက္ရင္ သူ႔ေနာက္က
အဝိဇၨာပါၿပီးၿပီဗ်ာ့။ဒါေၾကာင့္ အႏွစ္သာရမ႐ိွလို႔ သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ လို႔
မေဟာဘူးလား။အႏွစ္သာရ႐ိွရင္ နိစၥလို႔ေဟာမွာေပါ့။အႏွစ္သာရ မရွိဘူး။
အဲလိုစိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။ အနိစၥမွာလမ္းဆံုးတယ္ဗ်။ အဲလိုစိစစ္ဖို႔လိုတယ္။
ဒါမို႔ ခႏၶာသိဖို႔၊ သစၥာသိဖို႔၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အေၾကာင္းအက်ိဳးသိဖို႔ ။
သိမွပယ္ႏိုင္တာ။ မသိ ပယ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ခႏၶာသိဖို႔လိုတယ္၊ သစၥာသိဖို႔လိုတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အေၾကာင္းအက်ိဳးသိဖို႔လုိတယ္။
အဲဒီေတာ့ စာအုပ္ကိုၾကည့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ား ခႏၶာဖြဲ႕တတ္လို႔ ရွိရင္လည္း
ဖြဲ႕တတ္။ မဖြဲ႕တတ္လည္း ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေဟာရမွာေပါ့။ ဖြဲ႕တတ္ၾကမလား။
ခႏၶာဖြဲ႕ ခႏၶာဖြဲ႕တယ္ဆိုတာ အလုပ္သင္နည္းေတြ ေပါ့။ အခုလူေတြက အဲဒီခႏၶာကို
မသိလို႔ လူစြဲ၊နတ္စြဲ၊ျဗဟၼာစြဲ စြဲေနတာကိုး။ ခႏၶာသိကာ စြဲစရာလိုေသးသလား။
ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာဖြဲ႕ရမယ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ဘဒၵႏ ၱသံဝရ ။
မံုလယ္ဇ
No comments:
Post a Comment