January 17, 2014

နာမ္ႏွင့္ရုပ္သာ-------

နာမ္နွင့္ ရုပ္တို.ကို ဥပမာတို.ျဖင့္ျပျခင္း
-ဝင္ရိုး ရထားဘီး ရထားအိမ္ ရထားသံ အစရွိကုန္ေသာ အစိတ္အပိုင္း အေဆာက္အဦတို.သည္ တစ္ခုတည္း တစ္ေပါင္းတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ ေကာင္းစြာတည္ေနကုန္လတ္ေသာ္ ရထားဟူေသာ အမည္ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။စင္စစ္ ဟုတ္မွန္ေသာ အနက္သေဘာ အားျဖင့္မူကား တစ္ခုစီ တစ္ခုစီေသာ အစိတ္အပိုင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္လွ်င္ ရထားမည္သည္ မရွိသကဲ့သို.။
-သစ္သားအစရွိကုန္ေသာ အိမ္၏ အေဆာက္အဦတို.သည္ တခုတည္း တေပါင္းတည္းေသာ အျခင္းအရာ ျဖင့္ ဟင္းလင္းျပင္ အရပ္ကို ကာရံ၍ တည္ကုန္လတ္ေသာ္ အိမ္ဟူေသာ အမည္ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။စင္စစ္ ဟုတ္မွန္ေသာ အနက္သေဘာအားျဖင့္ မူကား (တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ေသာ အစိတ္အပိုင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္လွ်င္ အိမ္မည္သည္ မရွိသကဲ့သို.။
လက္ေခ်ာင္းလက္မ စသည္တို.သည္ တစ္ခုတည္း တစ္ေပါင္းတည္းေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္ လက္သီးဆုပ္ဟူေသာ အမည္ ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။ေစာင္းခြက္ ေစာင္းညိွဳ.စသည္တို.သည္ (တစ္ခုတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္) ေစာင္းဟူေသာ အမည္ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။ဆင္တပ္ ျမင္းတပ္စသည္တို.သည္ (တစ္ခုတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္) စစ္တပ္-ဟူေသာ အမည္ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။ျမိဳ.ရိုး တံတိုင္း အိမ္ တံခါးမုခ္ စသည္တို.သည္(တစ္ခုတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္) ျမိဳ.
ဟူေသာအမည္ ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။ပင္လံုးအကိုင္းအခက္ အရြက္တို.သည္ (တစ္ခုတည္းေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ကုန္လတ္ေသာ္) သစ္ပင္ဟူေသာ အမည္ ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။ စင္စစ္ ဟုတ္မွန္ေသာ အနက္သေဘာအားျဖင့္မူကား တစ္ခုစီ တစ္ခုစီေသာ အစိတ္အပိုင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္လွ်င္ သစ္ပင္မည္သည္မရွိသကဲ့သို.။
-ထို.အတူပင္ ဥပါဒါနကၡႏၶာတို.ရွိလွ်င္ သတၱဝါ ပုဂၢဳလ္ဟူေသာ အမည္ေဝါဟာရမွ်သည္ ျဖစ္၏။စင္စစ္ ဟုတ္မွန္ေသာ အနက္သေဘာအားျဖင့္မူကား တစ္ခုစီတစ္ခုစီ ေသာ သေဘာတရားကို ရႈဆင္ျခင္လွ်င္ -(ငါ)ျဖစ္သည္၊ ငါဟူ၍၎ စြဲလမ္းျခင္း၏ တည္ရာျဖစ္ေသာ သတၱဝါ မည္သည္ မရွိေခ်။
စင္စစ္ဟုတ္မွန္ေသာအနက္သေဘာအားျဖင့္ မူကား နာမ္ႏွင့္ရုပ္မွ်သာလွ်င္ ရွိသည္ဟုျမင္၏။ ဤသို.ျမင္ေသာ ေယာဂီ၏ အျမင္သည္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ျမင္ေသာဉာဏ္အျမင္ (အျမင္မွန္)မည္၏။
ဘုန္းေတာ္ၾကီးေသာျမတ္စြာဘုရားက -ရဟန္းတို. နတ္လူတို. သည္ ႏွစ္ပါးေသာ မိစၦာအယူတို.ျဖင့္ ႏွိပ္စက္ခံရကုန္သည္ျဖစ္၍ အခ်ိဳ.က တြန္.ဆုတ္ေနကုန္၏။ အခ်ိဳ.က ေက်ာ္လြန္၍ သြားကုန္၏။ ဉာဏ္မ်က္စိရွိေသာ သူတို.သည္သာလွ်င္ ျမင္ကုန္၏။
အခ်ိဳ.က အဘယ္သို. တြန္ဆုတ္ေနကုန္သနည္းဟူမူ- နတ္နွင့္လူတို.သည္ ဘဝလွ်င္ ေမြ.ေလ်ာ္ရာ ရွိကုန္၏ ဘဝ၌ ေပ်ာ္ေမြ. ကုန္၏။ဘဝ၌(ဘဝျဖင့္) ဝမ္းေျမာက္ေက်နပ္ေနကုန္၏၊ ထိုနတ္၊လူတို.အား ဘဝခ်ဳပ္ရန္ အလို.ငွာ တရားကို ေဟာသည္ရွိေသာ္ (၎နတ္၊လူတို.၏) စိတ္သည္(တရား၌) မဝင္စား။ မၾကည္လင္(မယံုၾကည္)၊ ေကာင္းစြာမတည္၊ ႏွလံုးမသြင္း။ ဤသို.ပင္လွ်င္ အခ်ိဳ.က တြန္.ဆုတ္ေနကုန္၏။
အခ်ိဳ.က အဘယ္သို. ေက်ာ္လြန္၍ သြားကုန္သနည္းဟူမူ- အခ်ိဳ.ေသာ နတ္လူတို.သည္ ဘဝျဖင့္ပင္လွ်င္ ႏိွပ္စက္ခံရကုန္သကဲ့သို. (ဆင္းရဲကုန္သည္) ျဖစ္၍ ရွက္ကုန္သည္၊ စက္ဆုပ္ကုန္သည္၊ ရြံရွာကုန္သည္ျဖစ္၍ ဘဝကင္းျပတ္ျခင္းကို ႏွစ္သက္လိုလားကုန္၏။ အခ်င္းတို. -အၾကင္အခါ၌ ဤအတၱေကာင္သည္ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္(ပ်က္စီးလွ်င္) ျပတ္စဲသြား၏။ပ်က္စီးသြား၏။ ေသသည္၏ေနာက္၌ မရွိေတာ့ေခ်၊ဤ ျပတ္စဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း မရွိျခင္းသည္ ျငိမ္းေအးေပ၏။ ဤ ျပတ္စဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း မရွိျခင္းသည္ ေကာင္းျမတ္ေပ၏။ ဤ ျပတ္စဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း မရွိျခင္းသည္ မေဖါက္မျပန္ မွန္ကန္္ေပ၏။-ဟုဤသို.ႏွစ္သက္လိုလား ကုန္၏။ ဤသို.ပင္ အခ်ိဳ.က ေက်ာ္လြန္သြားကုန္၏။
အဘယ္သို.လွ်င္ ဉာဏ္မ်က္စိရွိေသာ သူတို.သည္ ျမင္ကုန္သနည္းဟူမူ-ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ျဖစ္ေပၚေသာ (ခႏၶာငါးပါး) တရားကို ျဖစ္ေပၚေသာ တရားဟု ျမင္၏။ ျမင္ျပီးလွ်င္ ျဖစ္ေပၚေသာ (ခႏၶာငါးပါး) တရား၌ ျငီးေငြ.ျခင္းငွာ၊တပ္မက္ကင္းျခင္းငွာ (ထိုတရား၏)ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းငွာ က်င့္၏။ ဤသို.ပင္လွ်င္ ဉာဏ္မ်က္စိ ရွိေသာသူတို.သည္ ျမင္ကုန္၏။ဟု- ေဟာေတာ္မူေပ၏။
နာမ္-ရုပ္ ႏွစ္ပါးတို.တြင္ နာမ္သည္တန္ခိုးအစြမ္းသတၱိမရွိ ၊မိမိ၏ တန္ခိုးအစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိူင္ ။ မစားတတ္ မေသာက္တတ္၊မသြားတတ္။ ထို.အတူ ရုပ္သည္လည္း မစြမ္းႏိူင္ ။စားလိုျခင္းေသာက္လိုျခင္း သြားလိုျခင္းမရွိ။ စင္စစ္ေသာ္ကား နာမ္ ကိုမွီ၍ ရုပ္သည္ျဖစ္ေန၏။ ရုပ္ကိုမွီ၍ နာမ္သည္ျဖစ္ေန၏။နာမ္၏စားလိုျခင္းသည္၎ ေသာက္လိုျခင္းသည္၎ ျဖစ္လတ္ေသာ္ ရုပ္သည္ စား၏။ေသာက္၏။
ဤသခၤတတရားတို.သည္ တစ္ပါးေသာ တရားတို.၏ ေက်းဇူးျပဳျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚကုန္၏။ တစ္ပါးေသာ တရားတို.ကို ဆြဲကိုင္ရ အာရံုျပဳရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚကုန္၏။ ဤသခၤတတရားတို.ကို တစ္ပါးေသာတရား ျဖစ္ကုန္ေသာအာရံုႏွင့္ အေၾကာင္းပစၥည္းတို.က ျဖစ္ေပၚေစ(အပ္)ကုန္၏။
-ပင္လယ္ေရေၾကာင္းခရီး၌ လူတို.သည္ ေလွကိုမွီ၍ သြားကုန္သကဲ့သို. ထို.အတူပင္ ရုပ္ကိုမွီ၍ နာမ္အေပါင္းသည္ ျဖစ္၏။
-ပင္လယ္ေရေၾကာင္းခရီး၌ ေလွသည္လည္း လူကိုမွီ၍ သြားသကဲ့သို. ထို.အတူပင္လွ်င္ နာမ္ကိုမွီ၍ ရုပ္အေပါင္းသည္ ျဖစ္၏။
-ပင္လယ္ေရေၾကာင္းခရီး၌ လူတို.သည္၎၊ ေလွသည္၎၊ ႏွစ္ဦးစလံုးတို.သည္ အခ်င္းခ်င္းကို မွီ၍ သြားကုန္သကဲ့သို. ထို.အတူ ပင္လွ်င္ နာမ္သည္၎ ရုပ္သည္၎ ႏွစ္ပါးတို.သည္ အခ်င္းခ်င္းကို မွီ ကုန္၏။
ဤသို.နာမ္ရုပ္ကို ပိုင္းျခားဆံုးျဖတ္ေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္၏ သတၱဝါဟူေသာ အမွတ္သညာကို လႊမ္းမိုးေက်ာ္လြန္၍ နာမ္ႏွင့္ရုပ္တို.ကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္ျခင္းကို -ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ(စင္ၾကယ္ေသာဉာဏ္အျမင္)
ဟုသိအပ္၏။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဝိသုဒၶိမဂ္ျမန္မာျပန္(စတုတၳတြဲ)မွ ထုတ္ႏႈတ္မွ်ေဝပါသည္။
ဆႏၵမြန္ျဖင့္
nyansoe

No comments:

Post a Comment