October 28, 2015

၀ိပႆနာဆိုတာဘာလဲ (၆)

၀ိပႆနာရႈနည္းက သမထာယာနိကနည္း နဲ႕ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းလို႕ အေျခခံအားျဖင့္ (၂) မ်ဳိး ရိွတယ္ ဆိုတာ သိၿပီးျဖစ္ၾကပါတယ္။ သမထယာနိကနည္းဆိုတာက ဥပစာရ၊ အပၸနာစ်ာန္မ်ားကိုရေအာင္ အားထုတ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီစ်ာန္ကစၿပီး ၀ိပႆနာရႈတဲ့ နည္းပါပဲ။

၀ိပႆနာယာနိကနည္းဆိုတာကေတာ့ ဥပစာရသမာဓိ၊ အပၸနာသမာဓိ ဆိုတဲ့ သမာဓိ (၂) ပါးလံုးကို မထူေထာင္ေတာ့ဘဲ ၀ိပႆနာသက္သက္ ရႈတဲ့နည္းပါပဲ။

ဒီနည္းမွာ ဥပစာရသမာဓိလဲ မပါဘူး၊ အပၸနာသမာဓိလဲမပါဘူး ဆိုတာ ထင္ရွားလာေအာင္လို႕ သုဒၶဆိုတဲ့ ပုဒ္နဲ႕ တြဲၿပီး သုဒၶ၀ိပႆနာယာနိကနည္းလို႕လဲ ေခၚပါတယ္။

အ႒ကထာမွာဆိုတာကေတာ့ အဲဒီ သမာဓိ (၂) မ်ဳိးကို မျဖစ္ေစဘဲနဲ႕ ရႈတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ သို႕ေပမယ့္ ရုပ္နာမ္ေတြကို စူးစိုက္ၿပီး ရႈေနရင္ပင္ ၀ိပႆနာ ခဏိကသမာဓိက ထက္သန္စြာ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။

သူကလဲ ဥပစာရသမာဓိလိုဘဲ အင္အားရိွတဲ့အတြက္ နီ၀ရဏတရားေတြကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး ၿငိမ္းေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ အ႒ကထာေတြမွာ ဒီ၀ိပႆနာ ခဏိကသမာဓိကိုလဲ ဥပစာရသမာဓိထဲမွာထည့္ၿပီး မိန္႕ဆိုထားပါတယ္။

အခုလို ေျပာေနတာကေတာ့ သမာဓိကို သီးျခားမထူေထာင္ေပမယ့္ စိတၱ၀ိသုဒၶိ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို နားလည္ေစခ်င္လို႕ပါပဲ။

၀ိပႆနာယာနိက ပုဂၢိဳလ္မ်ားအား ၀ိပႆနာဉာဏ္မ်ား ရင့္သန္ဖို႕ရာအတြက္ သတိပ႒ာန္တရားမ်ားနဲ႕ ေနၾကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတိပ႒ာန္တရားမ်ားကို ရႈမွတ္ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ သတိပ႒ာန္ဆိုတာ ျပဳလုပ္ေနဆဲ အလုပ္တစ္မ်ဳိးထဲမွာ စိတ္ကိုႏွစ္ၿပီးေတာ့ ထားျခင္းပါပဲ။ သတိပ႒ာန္လုပ္ငန္းဟာ ကိေလသာသတ္ေသာ ေလာကုတၱရာမဂ္သို႕ ေရာက္ရန္ ေရွးဦးစြာ ကိေလသာ မျဖစ္ေသာ ပရမတ္အာရံုျဖင့္ ေလ့က်င့္အားထုတ္ရေသာ ပုဗၺဘာဂမဂ္ အလုပ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။

၀ိပႆနာရႈျခင္းဟာ ပရမတ္ရုပ္နာမ္ကို ရႈရသည္လို႕ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္သူတိုင္း သိၾကပါတယ္။ မွန္ပါတယ္၊ ပရမတ္ရုပ္နာမ္ကို ရႈရပါတယ္။ သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာ ရႈေသာ သေဘာတရားလိုရင္းမွာ အရႈခံ ရႈရမည့္အမွန္မွာ မိမိတို႕ ခႏၶာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ထိုခႏၶာငါးပါးသေဘာတရားကို တူရာေပါင္း၍ အက်ဥ္းခ်ဳပ္လိုက္ယင္ သိသေဘာနဲ႕ ေဖာက္ျပန္သေဘာသာ ရိွပါတယ္။ အဲဒါဟာ အရိွတရားပါပဲ။ အမွန္တရားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာရႈေသာ သိေသာ ဉာဏ္သည္ ထိုခႏၶာရဲ႕ အမွန္တရားကို အမွန္အတိုင္း အရွိအတိုင္း သိျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

၀ိပႆနာရႈသည္ဆိုရာတြင္ အရႈခံ ခႏၶာသည္ ပရမတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အရိွတရား၊ အမွန္တရားျဖစ္၍ မိမိတို႕က ခႏၶာကို ရႈၾကည့္ရာ၌ အရႈခံျဖစ္ေသာ ခႏၶာ၏ သူ႕ပင္ကိုယ္သဘာ၀အရိွကလြဲ၍ ဘာမွ် လုပ္မေပးရ၊ ဖန္တီးမေပးရပါ။

ခႏၶာကိုရႈမည့္သိမည့္ ဉာဏ္ကလည္း ဘာကိုမွ မၾကံမေတြး ခႏၶာအရိွကိုသာ သတိထား၍သာ သိေနရပါတယ္။ ကိေလသာျဖစ္ပြားသည္ဆိုသည္မွာ ရႈေသာ အသိသည္ ခႏၶာပရမတ္အသိမွလြတ္၍ ပညတ္အာရံုကို ေရာက္သြားေသာေၾကာင့္သာ ကိေလသာျဖစ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အဲေတာ့ ကိေလသာမျဖစ္ေအာင္ သတိဦးေဆာင္တဲ့ စိတ္ကို အထိုင္ခ်ၿပီး ရႈမွတ္ပြားမ်ား အားထုတ္ေနျခင္းကို သတိပ႒ာန္လို႕ ေခၚပါတယ္။

သတိပ႒ာန္ဆိုတာ ကိုယ္အမူအရာ ရႈမွတ္ေနမႈဆိုတဲ့ ကာယႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၊ ခံစားမႈမ်ားကို ရႈမွတ္ေနမႈဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၊ စိတ္အမူအရာမ်ားကို ရႈမွတ္ေနမႈဆိုတဲ့ စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၊ သေဘာအာရံုမ်ားကို ရႈမွတ္ေနမႈဆိုတဲ့ ဓမၼာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ ဆိုၿပီးေတာ့ သတိပ႒ာန္တရား (၄) ပါး ရိွပါတယ္။

ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားအျဖစ္နဲ႕ ခံစားမႈမ်ား မထင္ရွားေသးဘူး ဆိုလို႕ရိွရင္ ကာယႏုပႆနာ ရႈကြက္နဲ႕ ရႈၾကရၿပီး။ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားအျဖစ္နဲ႕ ခံစားမႈမ်ား ထင္ရွားလာယင္ေတာ့ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ ရႈကြက္အေနနဲ႕ ရႈရပါတယ္။

မိမိတို႕ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ စိတ္ေတြ မၿငိမ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ စိတၱႏုပႆနာ ရႈကြက္အေနနဲ႕ ရႈရၿပီး။ စိတ္ေတြၿငိမ္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဓမၼာႏုပႆနာ ရႈကြက္အေနနဲ႕ ရႈၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီသတိပ႒ာန္ရႈကြက္ ၄ မ်ဳိးမွာ ကာယႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ကို ပင္တိုင္ရႈကြက္အေနနဲ႕ ရႈမွတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေ၀ဒနာႏုပႆသတိပ႒ာန္၊ စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္မ်ားကိုေတာ့ ယာယီရႈကြက္အေနနဲ႕ ရႈမွတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အသက္ကိုပံုမွန္ရႈယင္ ႏွာသီးဖ်ား ႏွာသီး၀မွာ စိတ္ အထိုင္ခ်ရပါတယ္။ ၀င္ေလမ်ား ၀င္လာတဲ့အခါမွာ ထိတိုးတြန္းသြားတဲ့သေဘာ၊ ထြက္ေလမ်ား ထြက္သြားတဲ့အခါမွာ ထိတိုးတြန္းသြားတဲ့သေဘာ၊ အဲဒီလို ၀င္ေလထြက္ေလမ်ားရဲ႕ ထိတိုးတြန္းသြားတဲ့ သေဘာမ်ားကို စူးစူးစုိက္စိုက္ ၾကည့္ေနတာဟာ ကာယႏုပႆ သတိပ႒ာန္ေခၚတဲ့ ပင္တိုင္ရႈကြက္ကို ရႈမွတ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။

ႏွာသီးဖ်ားႏွာသီး၀မွာ စိတ္အထိုင္ခ်ထားတဲ့အခါ ႏွာသီးဖ်ား ႏွာသီး၀ဟာ ကာယႏုပႆနာလို႕ေခၚတဲ့ ပင္တိုင္ရႈကြက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကာယႏုပႆနာလို႕ေခၚတဲ့ ပင္တိုင္ရႈကြက္ကိုပဲ စူးစူးစိုက္စိုက္ၾကည့္ေနပါ၊ စူးစူးစုိက္စိုက္မွတ္ေနပါ။ ရႈကြက္နဲ႕ မွတ္စိတ္ မ်က္ေျချပတ္မခံရေအာင္ စိတ္ရဲ႕ ေၾကာင့္ၾကအားထုတ္မႈအားအင္မ်ားကို စူးစိုက္တယ္လို႕ ေခၚပါတယ္။

ႏွာသီးဖ်ား ႏွာသီ၀ဆိုတဲ့ ကာယႏုပႆနာ ပင္တိုင္ရႈကြက္ကို ရႈေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္အျဖစ္နဲက ခံစားမႈေတြ ထင္ရွားလာၿပီ ဆိုယင္ေတာ့ .. ႏွာသီးဖ်ား ႏွာသီး၀မွာ အထိုင္ခ်ထားတဲ့ စိတ္တရားကို ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ အျဖစ္ျဖင့္ ေပၚလြင္ထင္ရွားတဲ့ေနရာကို ေျပာင္းၿပီး အထိုင္ခ်ေပးလိုက္ပါ။

စိတ္အထိုင္ခ်ၿပီးေတာ့ နာရင္ နာတယ္၊ က်င္ရင္ က်င္တယ္၊ ကိုက္ခဲရင္ ကိုက္ခဲတယ္၊ ယားရင္ ယားတယ္လို႕ ျဖစ္စဥ္ကိုက္ စိတ္ပြားပြားၾကည့္ရပါတယ္။

အဲဒီလို ျဖစ္စဥ္ကိုက္ စိတ္ပြားပြားၾကည့္ေနလို႕ တစ္ေနရာထဲမွာ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာမ်ားရဲ႕ အျပင္း အေပ်ာ့ အတင္း အေလ်ာ့ကို ျမင္ပါၿပီ။ ေနရာေျပာင္းေရႊ႕ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ေ၀ဒနာမ်ားရဲ႕ အတက္ အဆင္း အထက္ေအာက္ကို ျမင္ၿပီ ေတြ႕ၿပီ ဆိုလို႕ရိွရင္ .. ေ၀ဒနာႏုပႆနာ ရႈတဲ့အခါမွာ အရႈခံကို ျမင္ပါၿပီ။

ရႈရမယ့္ အရႈခံေ၀ဒနာဟာ ႏွာသီးဖ်ား ႏွာသီး၀မွာ ျပေနတဲ့ ကာယႏုပႆနာ ရႈကြက္ေလာက္မွ မထင္ရွားဘူးဆိုရင္ ေ၀ဒနာရႈကြက္ကို မရႈပါနဲ႕၊ ပင္တိုင္ရႈကြက္ျဖစ္တဲ့ ကာယႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ ရႈကြက္ကိုပဲ ရႈေနပါ။

ပင္တိုင္ ကာယႏုပႆနာ ရႈကြက္ကို ရႈရင္းကေနၿပီးေတာ့ မိမိတို႕ရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ထဲမွာ စိတ္မၿငိမ္ဘူးဆိုလို႕ရိွရင္ ေတြးရင္ ေတြးေနတယ္၊ ၾကံရင္ ၾကံေနတယ္၊ စဥ္းစားရင္ စဥ္းစားေနတယ္၊ စိတ္ကူးရင္ စိတ္ကူးေနတယ္လို႕ ျဖစ္စဥ္ကိုက္ ၾကည့္ေနရပါတယ္။

ျဖစ္စဥ္ကို ၾကည့္ေနလို႕ ေတြးေနတယ္၊ ၾကံေနတယ္၊ စဥ္းစားေနတယ္၊ စိတ္ကူးေနတယ္ဆိုတဲ့ .. စိတ္အမူအရားမ်ားကို ျမင္ၿပီး ေတြ႕ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ စိတၱာႏုပႆနာ ရႈတဲ့အခါမွာ အရႈခံကိုျမင္ပါၿပီ။

ေတြးတယ္၊ ၾကံတယ္၊ စိတ္ကူးတယ္ဆိုတဲ့ စိတၱာႏုပႆနာျပကြက္ဟာ .. ႏွာသီးဖ်ား ႏွာသီး၀မွာ ၾကည့္ေနတဲ့ ကာယႏုပႆနာျပကြက္ေလာက္မွ မထင္ရွားရင္ေတာ့ စိတၱာႏုပႆနာရႈကြက္ကို ရႈစရာမလိုပါဘူး။

သတိပ႒ာန္တရား အားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ - သတိပဌာန္ရယ္၊ သတိပဌာနဘာ၀နာရယ္၊ သတိပဌာနဘာ၀နာဂါမိနီပဋိပဒါ ရယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အဆင့္ (၃) မ်ဳိး ရိွပါတယ္။

သတိတရားက ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ပညာတရားက ေနာက္လိုက္ျဖစ္ေနလို႕ သေဘာအာရံုကိုပဲ ရႈႏိုင္ မွတ္ႏိုင္တယ္။ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈတို႕ကို မၾကည့္ႏိုင္ေသးဘူး ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈတို႕ကို မျမင္ေသးဘူးဆိုလို႕ရိွရင္ သတိပဌာန္အဆင့္ပဲ ရိွပါေသးတယ္။

သတိတရားက ေနာက္လိုက္ျဖစ္လို႕ ပညာတရားက ေရွ႕ေဆာင္ျဖစ္လာလို႕ အမူအရာသေဘာတင္ မကေတာ့ဘူး၊ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ သေဘာကို ၾကည့္ရႈႏိုင္ၿပီ၊ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ သေဘာကို ျမင္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ .. သတိပဌာန ဘာ၀နာ အဆင့္ကို ေရာက္ေနပါၿပီ။

သတိပဌာန ျဖစ္ဖို႕ရာအတြက္ ၊ သတိပဌာနဘာ၀နာ ျဖစ္ဖို႕ရာအတြက္ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို ရႈမွတ္ပြားမ်ားေနတာကို သတိပဌာနဘာ၀နာဂါမိနီပဋိပဒါ လို႕ေခၚပါတယ္။

ရႈမွတ္ပြားမ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ားမွာ ရင္ထဲ ႏွလံုးထဲမွာ မဂၢင္ရွစ္ပါးေခၚတဲ့ သတိပဌာနဘာ၀နာ ဂါမိနီပဋိပဒါ မ်ားကိန္းေနပါၿပီ။

ကာယႏုပႆနာ ရႈတဲ့အခါမွာ ေရွးက ျဖစ္ပံုနဲ႕ မတူပဲ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ ရုပ္တရားမ်ားရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မႈကို ျမင္ၿပီဆိုလိုရိွရင္ သတိိပဌာန္ျဖစ္ပါၿပီ။

တလႈပ္လႈပ္ တရြရြနဲ႕ ရုပ္တရားမ်ားရဲ႕ အပ်က္ကို ျမင္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ သတိပဌာန ဘာ၀နာ အဆင့္ကို ေရာက္ပါၿပီ။

ေ၀ဒနာ ႏုပႆနာ ရႈမွတ္တဲ့အခါမွာလည္း တစ္ေနရာတည္းမွာ ယားတယ္၊ ပူတယ္၊ နာတယ္၊ က်င္တယ္၊ ကိုက္ခဲတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာမ်ားရဲ႕ အေပ်ာ့ အျပင္း၊ အေလ်ာ့အတင္းကို ျမင္ၿပီ။ ေနရာေျပာင္းေရႊ႕ေနတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာမ်ားရဲ႕ အတက္အဆင္း၊ အထက္ေအာက္ ေျပာင္းေရႊ႕ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာကို ျမင္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ သတိပဌာန္ျဖစ္ပါၿပီ။

အစိတ္စိတ္ အပိုင္းပိုင္းနဲ႕ ေ၀ဒနာမ်ားရဲ႕ အပ်က္ကို ျမင္ၿပီ ဆိုလို႕ရိွရင္ သတိပဌာန ဘာ၀နာ ျဖစ္ပါၿပီ။

စိတၱာႏုပႆနာ ရႈမွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေတြးေနတယ္၊ စဥ္းစားေနနတယ္၊ စိတ္ကူးေနတယ္ဆိုတဲ့ စိတ္အမူအရာသေဘာမ်ားကို ျမင္ၿပီ၊ ေတြ႕ၿပီ ဆိုလို႕ရိွရင္ သတိပဌာန္ျဖစ္ပါၿပီ။

အစဥ္အတန္းမ်ား ရပ္သြားသလို တဖ်ပ္ဖ်ပ္နဲ႕ ပ်က္ေနၾကတဲ့ စိတ္တရားမ်ားရဲ႕ အပ်က္ကို ျမင္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ သတိပဌာန ဘာ၀နာ ျဖစ္ပါၿပီ။

ဓမၼာႏုပႆနာ ရႈတဲ့အခါမွာလည္း ရႈကြက္အတြင္းမွာ ကာယရယ္၊ စိတၱရယ္၊ ေ၀ဒနာရယ္လို႕ မထင္ရွားတဲ့ အရႈခံတရားမ်ားကို တရားသေဘာမ်ားပဲလို႕ မွတ္ခ်က္ယူႏိုင္ၾကမယ္ ဆိုလို႕ရိွရင္ .. သတိပဌာန္ျဖစ္ေနပါၿပီ။

အရိပ္အခိုးေငြ႕မ်ားလို တရိပ္ရိပ္နဲ႕ တရားသေဘာမ်ားရဲ႕ အပ်က္ကို ျမင္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ သတိပဌာနဘာ၀နာ အဆင့္ကို ေရာက္ပါၿပီ။

သတိတရားဦးေဆာင္၊ ပညာတရားက ေနာက္လိုက္ျဖစ္ေနလို႕ အမူအရာသေဘာမ်ားကိုပဲ ျမင္ရေတြ႕ရ၊ ျဖစ္မႈ၊ ပ်က္မႈ သေဘာမ်ားကို မျမင္ၾကေသးဘူး၊ မေတြ႕ၾကေသးဘူးဆိုလို႕ရိွရင္ သတိပဌာန္အဆင့္ပဲရိွပါေသးတယ္။

သတိတရားကေနာက္လိုက္၊ ပညာတရားက ဦးေဆာင္ျဖစ္ေနလို႕ အမူအရာသေဘာတင္မကေတာ့ဘူး၊ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ၿပီ၊ ျဖစ္မႈပ်က္မႈေတြကို ျမင္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ သတိပဌာနဘာ၀နာ အဆင့္ကို ေရာက္ပါၿပီ။

သတိပဌာန္တရားေတြ ရႈမွတ္ပြားမ်ား အားထုတ္ၾကတဲ့ အခါမွာ သတိပဌာန္အဆင့္ကို ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ သတိပဌာနဘာ၀နာအဆင့္ကို ေရာက္ေအာင္ ရႈမွတ္ပြားမ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သတိပဌာန္ျဖစ္ဖို႕ ဆိုတာလည္း က်င့္ၾကံပြားမ်ားမႈဆိုတဲ့ မဂၢင္အက်င့္လိုပါတယ္။

ရႈမွတ္ပြားမ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနၾကတာဟာ မဂၢင္ရွစ္ပါးေခၚတဲ့ သတိပဌာနဘာ၀နဂါမိနီပဋိပဒါ အက်င့္ကို က်င့္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မဂၢင္ရွစ္ပါးေခၚတဲ့ ရႈမွတ္ပြားမ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကို အရင္းတည္ၿပီးေတာ့ သတိဦးေဆာင္တဲ့ သတိပဌာန္လမ္း၊ ပညာဦးေဆာင္တဲ့ သတိပဌာနဘာ၀နာလမ္း အဆင့္ေရာက္ေအာင္ ရႈမွတ္ပြားမ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္တတ္ဖို႕ရာအတြက္ ဘုရားရွင္အလိုေတာ္က် ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေဒသနာေတာ္မ်ားအတိုင္း ကိုယ္ေတာ္တိုင္ က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ေတာ္မူသြားၾကတဲ့ ပဋိပတၱိ၀န္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈ ဥပနိႆယႏွင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဓမၼခရီး ဓမၼလုပ္ငန္းခြင္မွာ ျမင္ခဲ့ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ သတိပဌာန္အျမင္ သတိပဌာန္အေတြးမ်ားကို အေျခခံၿပီးေတာ့ သတိပဌာန္ဆိုင္ရာ အလုပ္သင္ အလုပ္ေပးတရားမ်ားကို လမ္းညႊန္ခံယူၾကပါလို႕ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ခ်မ္းေအးဆရာေတာ္၏ ၀ိပႆနာယာနိက တရားလမ္းညႊန္ အလုပ္သင္၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မဟာသတိပ႒ာန္ တရားေတာ္ ႏွင့္ ဆရာႀကီး ဦးၾကည္ ၏ သဘာ၀၀ိပႆနာ က်မ္းတို႕မွ မီွၿငမ္း မွတ္စုထုတ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=163158784027108&id=100009989626063

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/

No comments:

Post a Comment