October 30, 2015

ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိျပဳစရာ

ခံစားမႈ=ေ၀ဒနာကို ရႈရာမွာ သတိထားစရာ အခ်က္ကေလးေတြ ရိွပါတယ္။ ပထမဆံုး သတိျပဳဖို႕ကေတာ့ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ေ၀ဒနာႏုပႆနာအခန္းမွာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္အရ ခံစားမႈ မွန္သမွ် ေကာင္းေကာင္း ဆိုးဆိုး ရႈသိေနရမွာ ခ်ည္းပဲ ဆိုတာ သတိျပဳဖို႕ပါပဲ။ ခ်မ္းသာခံစားမႈ (သုခေ၀ဒနာ) ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆင္းရဲခံစားမႈ (ဒုကၡေ၀ဒနာ) ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မခ်မ္းသာ မဆင္းရဲ ၀မ္းမနည္း ၀မ္းမသာ ခံစားမႈ (ဥေပကၡာေ၀ဒနာ) ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရႈသိေနရမွာခ်ည္းပါပဲ။

တခ်ဳိ႕က နာမႈ၊ က်င္မႈစတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာကို ရႈရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္တာမို႕ မရႈေကာင္းဘူးလို႕ ယူဆၾကပါတယ္။ နာမႈ က်င္မႈကို ခံစားေနရင္ေတာ့ ေဒါသ ေဒါမနႆျဖစ္တာ မွန္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက အဲဒီလို ခံစားေနဖို႕ မိန္႕ၾကားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မခံသာတဲ့ ခံစားမႈ ဆင္းရဲတဲ့ ခံစားမႈ (ဒုကၡေ၀ဒနာ) ကို ရႈသိေနဖို႕ မိန္႕ၾကားေတာ္ မူတာပါ။

ဒုကၡသစၥာ=ဆင္းရဲအမွန္တရားကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခား သိရမယ္ ဆိုတဲ့အတိုင္း သိေအာင္ ရႈေနျခင္း (သမၼာသတိ) ႏွင့္ မခံသာတဲ့ သေဘာပဲလို႕ အမွန္အတိုင္း သိေနျခင္း (သမၼာဒိ႒ိ) ဟာ အကုသိုလ္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ပုဗၺဘာဂမဂ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း မဂၢင္တရားေတြသာ ျဖစ္ေၾကာင္း အားထုတ္ဖူးသူတိုင္း သိႏိုင္ေလာက္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ပဲ ျမတ္စြာဘုရားက ဆင္းရဲခံစားမႈကို ခံစားရလွ်င္လဲ ဆင္းရဲခံစားမႈကို ခံစားရတယ္လို႕ သိ၏ လို႕ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ေဒသနာေတာ္မွာ တိုက္ရိုက္ မိန္႕ၾကားေတာ္မူတာပါ။

ဒီေတာ့ ထိုင္ၿပီးရႈမွတ္တာ ၾကာလာလို႕ ေညာင္းမႈ က်င္မႈ၊ ထံုမႈ၊ နာမႈ၊ ကိုက္ခဲမႈ စတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျဖစ္လာရင္ မူလ ရႈၿမဲအာရံုကို လႊတ္ၿပီး ေညာင္းတယ္ က်င္တယ္ ထံုတယ္ နာတယ္ စသည္ျဖင့္ အဲဒီေ၀ဒနာ ရိွေနသမွ် ထပ္ခါထပ္ခါ ရႈရပါတယ္။

ေ၀ဒနာျပင္းထန္လာရင္လဲ သည္းခံၿပီး ရႈႏိုင္သမွ်ရႈရပါတယ္။ ဒီလို ရႈတာဟာ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာကၡႏၶာရဲ႕ သေဘာကို သဘာ၀အတိုင္း သိရေအာင္ ရႈေနျခင္းပါပဲ။ ဒုကၡေ၀ဒနာ ေပ်ာက္သြား ေျပသြားေအာင္ ရႈရတာ မဟုတ္ပါဘူး။

သို႕ေသာ္လဲ ရႈပါမ်ားလို႕ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိ အားေကာင္းလာတဲ့အခါမွာ ေ၀ဒနာဟာ ေလ်ာ့ရင္လဲ ေလ်ာ့သြားတတ္ပါတယ္။ ဆက္မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အျဖစ္ရပ္ၿပီး ေပ်ာက္သြားရင္လဲ ေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။

တရားထိုင္စမရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ အားထုတ္စမယ္ ထိုင္လို႕ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ ၾကာရင္ပဲ ေညာင္းတာ၊ က်ဥ္တာ၊ နာတာ၊ ကိုက္တာ စတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ တခုခုကို ခံစားရတတ္ပါတယ္။ ထိုင္ေနက်သူမ်ားမွာေတာ့ အားထုတ္စမွာ တနာရီခန္႕ၾကာမွ ဒုကၡေ၀ဒနာ တခုခုကို ခံစားရတတ္ပါတယ္။

ဒီလို ဒုကၡေ၀ဒနာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ အလြန္မထင္ရွားေသးရင္ ပင္တိုင္အာရံုျဖစ္တဲ့ ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈ ထိုင္မႈ ထိမႈကိုသာ ရႈၿမဲရႈေပးရပါတယ္။ ပင္တိုင္အာရံုကို ရႈလို႕ မရေလာက္ေအာင္ ေညာင္းညာ၊ နာ၊ က်ဥ္၊ ကိုက္ခဲက ထင္ရွားလာမွသာ က်ဥ္တယ္ က်ဥ္တယ္ ၊ ကိုက္တယ္ ကိုက္တယ္ စသည္ျဖင့္ တင္းတင္းရင္းရင္း စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈေပးရပါတယ္။ ေ၀ဒနာအားေသးရင္ မၾကာမီမွာ ေလ်ာ့ရင္လဲ ေလ်ာ့သြားတတ္ပါတယ္။ ေပ်ာက္ရင္လဲ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ေ၀ဒနာအားေကာင္းေနရင္ေတာ့ ၾကာၾကာရႈမွတ္ေပမယ့္လဲ ေလ်ာ့လဲမသြား၊ ေပ်ာက္လဲမသြားဘဲ ပိုဆိုးလာတယ္လို႕ေတာင္ ထင္ရတတ္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ပိုဆိုးလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ မခံသာတဲ့ သေဘာ အခံခက္တဲ့သေဘာကို ပိုသိလာျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

ေ၀ဒနာကို ရႈရာမွာ ေလ်ာ့တာ၊ ေပ်ာက္တာ၊ သက္သာတာ၊ ပိုဆိုးတာက ပဓာန မဟုတ္ပါဘူး၊ ေ၀ဒနာရဲ႕ သဘာ၀လကၡဏာ သာမညလကၡဏာကို သိေရးသာလွ်င္ လိုရင္းပဓာနပါ။

အဲဒီ မခံသာတဲ့ ထိေတြ႕ဆင္းရဲခံစားမႈကို နာတယ္ နာတယ္ ၊ က်ဥ္တယ္ က်ဥ္တယ္ စသည္ျဖင့္ ရႈသိေနတာက သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာ ကုသိုလ္စိတ္ပါ။

မခံသာတဲ့ ဆင္းရဲကို ခံစားတဲ့သေဘာ ဒုကၡေ၀ဒနာက ေဒါမနႆအကုသိုလ္၊ အဲဒီ ခံစားမႈ အကုသိုလ္ ေဒါမနႆေ၀ဒနာကို သတိဦးစီးတဲ့ စိတ္နဲ႕ရႈသိေနတာက ၀ိပႆနာကုသိုလ္စိတ္လို႕ ခြဲခြဲျခားျခား ကြဲကြဲျပားျပား သိၿပီး ရႈမွတ္ဖို႕လိုပါတယ္။

ခြဲခြဲျခားျခား နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ေ၀ဒနာကို နာတယ္ နာတယ္ ၊ က်ဥ္တယ္ က်ဥ္တယ္ စသည္ျဖင့္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး သည္းခံၿပီး တင္းတင္း ရင္းရင္း စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈမွတ္ရင္ စိတ္တည္ၿငိမ္လာတာႏွင့္အမွ် ပထမဆံုး မခံသာတဲ့သေဘာ ဆင္းရဲတဲ့သေဘာကို ပိုပို သိလာပါတယ္။ ဒါဟာ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ သီးသန္႕ ပင္ကိုယ္ရင္း သေဘာ သဘာ၀လကၡဏာကို ပုိင္းပိုင္းျခားျခား သိလာတာပါပဲ။

အဲဒီလို သိရာကေနၿပီး တျဖည္းျဖည္း ေ၀ဒနာ ေလ်ာ့ရင္လဲ ေလ်ာ့သြားတတ္ပါတယ္။ ေပ်ာက္ရင္လဲ ေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ေပ်ာက္သြားရင္ေတာ့ ပင္တိုင္အာရံုျဖစ္တဲ့ ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈကို ရႈေနက်အတိုင္း ျပန္ရႈရပါတယ္။

မေလ်ာ့ဘဲ မေပ်ာက္ဘဲ ပိုၿပီး နာက်ဥ္လာတယ္ ဆိုရင္လဲ ရႈမွတ္မႈ လႊတ္မပစ္ရပါဘူး၊ သည္းညည္းခံ နိဗၺာန္ေရာက္ ဆိုတဲ့ စကားကို စိတ္မွာ ထားၿပီး သည္းခံႏိုင္သမွ် ေအာင့္အည္း သည္းခံကာ ဆက္လက္ ရႈမွတ္ရပါမယ္။

ျဖစ္ေပၚလာတိုင္းေသာ ဆင္းရဲကို ႀကီးမားေသာ ၀ီရိယျဖင့္ လႊမ္းမိုး၍ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကို ၿပီးစီးေစ၏ ဆိုတဲ့ မဟာဋီကာ မွာ လာရိွတဲ့ စကားကို စိတ္မွာထားၿပီး မေလွ်ာ့တဲ့ ဇြဲလံု႕လ၀ီရိယနဲ႕ သဲသဲမဲမဲ ရႈမွတ္ရပါတယ္။

အဲဒီလုိ ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ရႈမွတ္ရင္ မၾကာမီဘဲ နာမႈနဲ႕ ရႈသိစိတ္၊ က်ဥ္မႈနဲ႕ ရႈသိစိတ္ စသည္ျဖင့္ တစံုစီ တစံုစီ တတြဲစီ သိလာရပါတယ္။ ဒါဟာ အရႈခံ နာမ္တရားနဲ႕ ရႈသိတဲ့ နာမ္တရားကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခား သိျခင္းပါပဲ။ ဒီအခါမွာ နာမႈ က်ဥ္မႈရဲ႕ တည္ရာ လက္ ေျခ ခါး စသည္ကို မေတြ႕ရေတာ့ဘူး။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ အေနနဲ႕လဲ မေတြ႕ေတာ့ပါဘူး။ နာသေဘာ က်ဥ္သေဘာ သက္သက္ပဲ သိရ ေတြ႕ရပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ သကၠာယဒိ႒ိကို ၀ိပႆနာဉာဏ္က တဒဂၤပဟာန္အေနနဲ႕ ပယ္သတ္ထားတာပါပဲ။

အဲဒီလိုအခါမွာ ရႈမွတ္လို႕ အလြန္္အရသာရိွပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ငါ မပါေတာ့တဲ့ အတြက္ နာမႈ က်ဥ္မႈစတဲ့ ခံစားမႈသေဘာမွ်ကိုသာ ရႈလိုက္တိုင္း သိရံုမွ် သိရံုမွ် သိေနရလို႕ပါပဲ။

အဲဒီလို နာမႈက်ဥ္မႈစတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြကို မခံသာတဲ့သေဘာ၊ ဆင္းရဲတဲ့သေဘာ သက္သက္မွ်ပါလားလို႕ ကိုယ္ေတြ႕ဉာဏ္နဲ႕ သိေနတာက ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ အရိွသဘာ၀ကို အရွိအတိုင္း သိေနျခင္းပါပဲ။ ငါနာတယ္ ငါက်ဥ္တယ္ လို႕ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါအေနနဲ႕ မသိ မျမင္ဘဲ နာမႈက်ဥ္မႈသေဘာနဲ႕ ဒီသေဘာကို သိေနတဲ့ စိတ္ကေလးမွ်ပဲလို႕ အရိွအတိုင္း သိေနပါတယ္။ ဒီလို ငါ မပါတဲ့ အသိကို အေတြးအျမင္ ဒႆနပညာနဲ႕ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚလို႕ မသိႏိုင္ မရႏိုင္ပါဘူး။ ရုပ္နဲ႕ နာမ္ကို သူ႕အရွိသဘာ၀အတိုင္း ေစာင့္ရႈရာက ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကိုယ္ေတြ႕ (ဘာ၀နာ) ဉာဏ္နဲ႕မွသာ သိႏိုင္ ရႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီလို ရႈေနဆဲမွာ ေ၀ဒနာဟာ အျမင့္ဆံုး အေျခအေနအထိ တက္သြားၿပီး တျဖည္းျဖည္း လက္သန္း တေထာက္စာ ေနရာကေလးမွာ စုခဲလာရာက ျဖာခနဲေပါက္ကြဲ ေက်ပ်က္ရင္လဲ သြားတတ္ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္း တရစ္စီ တရစ္စီရင္လဲ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေ၀ဒနာရဲ႕ မတည္ၿမဲတဲ့သေဘာ အနိစၥ လကၡဏာကို သိျခင္းပါပဲ။ မတည္ၿမဲတဲ့သေဘာကို သိျမင္ရေတာ့ ဆင္းရဲတဲ့သေဘာ ဒုကၡလကၡဏာ၊ အလိုအတိုင္း မျဖစ္တဲ့သေဘာ အနတၱလကၡဏာကိုလဲ သိရ ျမင္ရေတာ့တာပါပဲ။

ဒီ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သေဘာသံုးမ်ဳိးဟာ ရုပ္တိုင္း နာမ္တိုင္းမွာ ရိွလို႕ သူတို႕ကို ရုပ္နာမ္တို႕ရဲ႕ သာမည လကၡဏာမ်ားလို႕ ေခၚပါတယ္။

ေ၀ဒနာကို ေအာင့္အည္းသည္းခံကာ ၀ီရိယ ႀကီးႀကီးထား သမၼာ၀ါယမ အားသြင္းၿပီး စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈမွတ္ရင္ အခုေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း သဘာ၀လကၡဏာ၊ သာမညလကၡဏာေတြကို သိတဲ့ သမၼာဒိ႒ိ=အသိမွန္ အျမင္မွန္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ရံုမွ်မက ေ၀ဒနာကို ျမန္ျမန္လဲ ေက်ာ္လြန္ႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ တရားရင့္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ နာတာေလး ေပၚလာလိုက္၊ ရႈလိုက္၊ ျဖဳတ္ကနဲ ေပ်ာက္သြားလိုက္၊ က်ဥ္တာေလး ေပၚလာလိုက္၊ ရႈလိုက္၊ ျဖဳတ္ကနဲ ေပ်ာက္သြားလိုက္ ဒီလို ေတြ႕ရပါတယ္။

ျဖဳတ္ကနဲ ျဖဳတ္ကနဲ ေပၚ၊ ရႈ၊ ေပ်ာက္။ ေပၚ ၊ ရႈ ၊ ေပ်ာက္ နဲ႕ ခဏကေလးေတာင္မွ တည္မေနဘဲ ခ်က္ခ်င္း ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတာပဲ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ေ၀ဒနာ ဗုဗၺဳဠဳပမာ= ေ၀ဒနာစက္ ေရပြက္ပမာ ဆိုတဲ့ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ အလြန္မွန္တာကို ဘာ၀နာဉာဏ္နဲ႕ ေတြ႕ရေတာ့ အတိုင္းမသိ ၀မ္းသာ ရပါတယ္။ ၀မ္းသာေတာ့လဲ .. ၀မ္းသာတယ္ ၀မ္းသာတယ္ .. လို႕ မလြတ္တမ္း ရႈလိုက္ရပါမယ္။

အခုေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း အရႈခံရုပ္ အရႈခံနာမ္ေတြ ျဖဳတ္ကနဲ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတာကို သိျမင္ေနရတာလဲ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ အရိွသဘာ၀ကို အရိွအတိုင္း အမွန္အတိုင္း ကိုယ္တိုင္ေတြ႕သိေနျခင္းပါပဲ။

အဲဒီလို သိလာတဲ့အခါမွာ ေ၀ဒနာကို ရႈရတဲ့ တန္ဖိုး ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ အဖိုးတန္တယ္ ဆိုတာ သေဘာေပါက္ရသလို ေ၀ဒနာကို မဆုတ္မနစ္ အားမာန္သစ္ၿပီး ရႈဖို႕ရာ ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးတယ္ ဆိုတာလဲ သိျမင္လာပါတယ္။

ဒါေထာက္ျခင္းအားျဖင့္ ေ၀ဒနာကို ရႈတာဟာ မခံသာတဲ့ အခံခက္တဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ ေပ်ာက္ၿငိမ္းသြားဖို႕ ရႈရတာ မဟုတ္ဘူး။ ေ၀ဒနာရဲ႕ အရိွသဘာ၀ကို အမွန္အတိုင္း သိဖို႕ ရႈရတယ္ဆိုတာ အလြန္ထင္ရွားပါတယ္။

ဒုကၡေ၀ဒနာကို ရႈရာမွာ ရႈနည္း သံုးနည္း ရိွပါတယ္။ ပထမနည္းက စစ္ပြဲမွာ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ ရင္ဆိုင္ တုိက္သလို ေ၀ဒနာကို မေရွာင္ဘဲ အေလွ်ာ့မေပးဘဲ တင္းတင္းရင္းရင္း စူးစူး စိုက္စို္က္ အင္နဲ႕ အားနဲ႕ ဖိၿပီး ရႈတဲ့ နည္းပါ။

ဒီနည္းဟာ အၾကမ္းနည္းျဖစ္လို႕ ပင္ပန္းေတာ့ ပင္ပန္းပါတယ္။ သို႕ေသာ္လဲ ေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာကို ျမန္ျမန္သိၿပီး ေ၀ဒနာကို ျမန္ျမန္ ေက်ာ္လြန္ေစတဲ့နည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယနည္းက ရန္သူ႕တပ္က ကိုယ့္တပ္နဲ႕ မယွဥ္သာေအာင္ အား အလြန္ေကာင္းေနတဲ့အခါမွာ ရင္ဆိုင္ မတိုက္ဘဲ ေျပာက္က်ားစနစ္သံုးၿပီး တိုက္ရတာမ်ဳိးပါပဲ။ ေ၀ဒနာကို စြမ္းႏိုင္သမွ် စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈလိုက္ၿပီး ေ၀ဒနာက ေလ်ာ့မသြားဘဲ တင္းခံေနလို႕ နည္းနည္းေမာလာရင္ ေဖာင္းမႈပိန္မႈကိုျဖစ္ေစ၊ တျခားရႈလို႕ရတဲ့ အာရံု တခုခုကိုျဖစ္ေစ ေျပာင္းရႈ ရပါတယ္။ ေနပူလြန္းေတာ့ အရိပ္မွာ ခဏ၀င္ခိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ရႈအား ရိွလာ ျပန္ေတာ့ ေ၀ဒနာကို ရႈလိုက္၊ ေမာျပန္ေတာ့ တျခား အာရံု တခုခုကို ရႈၿပီး အရိပ္ခိုလိုက္၊ ဒီအတိုင္း ေ၀ဒနာကို ၿငိမ္းသည္အထိ ရႈရပါတယ္။

တတိယနည္းကေတာ့ ရန္သူကို ေခ်ာ့သတ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိးပါပဲ။ ေ၀ဒနာ ဘယ္ေလာက္ ျပင္းထန္ျပင္းထန္ စူးစူးစိုက္စိုက္ မရႈဘဲ ေ၀ဒနာကို မလြတ္ရံုကေလး ေဖာ့ေဖာ့ သာသာေလး ရႈရပါတယ္။ အဲဒါက မပင္ပန္းပါဘူး။ ျမစ္ထဲမွာ လက္ပစ္ကူးလို႕ ေမာလာတဲ့ လူဟာ ေတြ႕ရာ ၀ါးလံုးကေလး သို႕မဟုတ္ သစ္ေခ်ာင္းကေလးကို လက္ကေလးနဲ႕ အသာေမွး ကိုယ္ကိုေဖာ့ၿပီး ေရစီးအတိုင္း ေမွ်ာလိုက္ေနတဲ့ သေဘာမ်ဳိးပါပဲ။ ဒီ ရႈနည္းက လူေတာ့ သက္သာပါတယ္။ ေ၀ဒနာကို သိဖို႕နဲ႕ လြန္ဖို႕က်ေတာ့ အခ်ိန္ၾကာတတ္ပါတယ္။

အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ဒီသံုးနည္းကို အေျခအေနအရ ေလ်ာ္သလို ေျပာင္းလဲသံုးတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခု သတိျပဳဖို႕က ဒုကၡေ၀ဒနာကို ရႈမွတ္တဲ့အခါ လက္ဦးမွာ ေ၀ဒနာဟာ ပိုပိုျပင္းထန္လာတယ္လို႕ ထင္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိုးရႈမွတ္ရင္ တိုးနာလာမွာပဲလို႕ ယူဆၿပီး ေ၀ဒနာကို ရႈရမွာ ေၾကာက္ရြံ႕ တြန္႕ဆုတ္ ေနတတ္ပါတယ္။

အမွန္ကေတာ့ ေ၀ဒနာဟာ ပိုတိုးလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သမာဓိမျဖစ္ခင္ စိတ္မတည္ၿငိမ္ေသးလို႕ သိပ္ၿပီး ထင္ထင္ရွားရွား မသိရတဲ့ေ၀ဒနာကို စိတ္ၿငိမ္လာ သမာဓိျဖစ္လာေတာ့ ရႈစိတ္က ပိုၿပီး ထင္ထင္ရွားရွား ျပတ္ျပတ္သားသား သိလာလို႕ ပိုၿပီးနာလာတယ္လို႕ ထင္ရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရဲရဲ၀ံ႕၀ံ႕သာ ဆက္ၿပီး ရႈပါ။ ေ၀ဒနာရဲ႕ သဘာ၀အမွန္ကို သိၿပီး မၾကာခင္ ေလ်ာ့သြား ေပ်ာက္သြားမွာပါ။

ၿပီးေတာ့ ေနာက္တခု သတိျပဳဖို႕က တရားရႈမွတ္တဲ့အခါ ေတြ႕လာရတဲ့ ေ၀ဒနာကိုသာ ရႈရမယ္။ ပကတိ ေရာဂါေ၀ဒနာကို မရႈရဘူးလို႕ ထင္မွတ္ ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ အထင္ဟာ မမွန္ပါဘူး။ တရား ေ၀ဒနာလဲ ရုပ္ကို မီွျဖစ္တဲ့ နာမ္တရား၊ ပကတိ ေရာဂါေ၀ဒနာလဲ ရုပ္ကို မီွျဖစ္တဲ့ နာမ္တရားပါပဲ။ ရုပ္နာမ္ မွန္သမွ် မွန္သမွ် ရႈရမယ့္ တရားခ်ည္းပါပဲ။ မရႈရမည့္ ရုပ္နာမ္တရားဆိုတာ မရိွပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တရားေ၀ဒနာပဲျဖစ္ေစ၊ ေရာဂါေ၀ဒနာပဲျဖစ္ေစ ေ၀ဒနာမွန္သမွ် သူရဲ႕ မၿမဲ ဆင္းရဲ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ အတၱ မဟုတ္တဲ့သေဘာကို အမွန္အတိုင္း သိေအာင္ ရႈရမွာခ်ည္းပါပဲ။

သို႕ေသာ္ တခုသတိျပဳဖို႕ကေတာ့ ေ၀ဒနာကို ရႈတာဟာ ေပ်ာက္ဖို႕ ရႈတာမဟုတ္၊ သိဖို႕ ရႈတာဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ခံစားမႈေ၀ဒနာမွန္သမွ် တရားေ၀ဒနာပဲျဖစ္ေစ၊ ေရာဂါေ၀ဒနာပဲျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး သူ႕အရိွသဘာ၀အတိင္း သိရေအာင္ စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈမွတ္ရမွာခ်ည္းပါပဲ။

ျမတ္စြာဘုရားကလဲ ေကာင္းခံစား= သုခေ၀ဒနာ၊ ဆိုးခံစား= ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ မေကာင္းမဆိုး ခံစား= ဥေပကၡာေ၀ဒနာ၊ ဒီ သံုးမ်ဳိးမွာ ဘယ္ေ၀ဒနာပဲေပၚေပၚ ရႈသိေနဖို႕ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။

ဒုကၡေ၀ဒနာ ရႈမႈနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ေ၀ဒနာကို အစြမ္းကုန္ ေအာင့္အည္းသည္းခံၿပီး ရႈမွတ္ေသာ္လဲ ေလ်ာ့မသြား ေပ်ာက္မသြားရင္ေတာ့ သည္းမခံႏိုင္တဲ့အဆံုးမွာ ျပင္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာတာဟာ သဘာ၀ပါပဲ။ အဲဒီလို ျပင္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာရင္ ျပင္ၿပီး ဆက္မထိုင္ပါနဲ႕။ ျပင္ၿပီး ဆက္ထိုင္ရင္ အက်င့္ပါသြားၿပီး ေနာက္က်ေတာ့ နည္းနည္း နာရံုကေလးနဲ႕ျဖစ္ေစ၊ လံုး၀ မနာက်ဥ္ဘဲနဲ႕ ထိုင္တာ အခ်ိန္ၾကာလို႕ျဖစ္ေစ ျပင္ခ်င္စိတ္ေပၚၿပီး ခ်က္ခ်င္း ျပင္ျပင္ ပစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ သမာဓိအရိွန္ ပ်က္ပ်က္သြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မခံသာလြန္းလို႕ ျပင္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေနရင္ ျပင္မထိုင္ဘဲနဲ႕ ထၿပီး စႀကၤန္ေလွ်ာက္ပါ။ ေလွ်ာက္တဲ့ အခါမွာလဲ အနာေပ်ာက္ အေညာင္းေျပရံု ခဏကေလး မေလွ်ာက္ပါနဲ႕၊ အနည္းဆံုး တနာရီ တနာရီသာသာ ေလွ်ာက္ပါ။ ၿပီးမွ ျပန္ထိုင္ပါ။

ေ၀ဒနာနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ေနာက္တခုက နာတာ က်ဥ္တာ စိတ္ဆင္းရဲတာကို ရႈမွတ္ဖို႕ သတိရလြယ္ေပမယ့္ ေကာင္းတာ ခ်မ္းသာတာက်ေတာ့ ရႈမွတ္ဖို႕ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ သတိမရဘဲ သာယာႏွစ္သက္ၿပီး ရႈမွတ္မႈ လြတ္ေနတတ္တာမို႕ အထူးသတိထားရပါတယ္။

ေကာင္းတာ ခ်မ္းသာတာကိုလဲ ရႈမွတ္ရမွာပဲလိုက အၿမဲ သတိရိွၿပီး ၀မ္းသာရင္ ၀မ္းသာတယ္ ၀မ္းသာတယ္ ၊ ေပ်ာ္ရင္ ေပ်ာ္တယ္ ေပ်ာ္တယ္ ၊ ရႈမွတ္လို႕ေကာင္းရင္ ေကာင္းတယ္ ေကာင္းတယ္ ၊ ၿငိမ့္ရင္ ၿငိမ့္တယ္ ၿငိမ့္တယ္ ၊ ႏွစ္သက္ရင္ ႏွစ္သက္တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ ၊ သာယာရင္ သာယာတယ္ သာယာတယ္ ၊ သေဘာက်ရင္ သေဘာက်တယ္ သေဘာက်တယ္ ၊ ပီတိျဖစ္ရင္ ပီတိျဖစ္တယ္ ပီတိျဖစ္တယ္ ၊ စသည္ျဖင့္ ေပ်ာက္သြားသည္အထိ စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈမွတ္ရပါမယ္။

ဒီလို အဆက္မျပတ္ ရႈမွတ္ပြားမ်ားအားထုတ္မွသာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ အလိုေတာ္က် တရားလဲ ရႏိုင္ပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ဘုရား ညႊန္ၾကားျပသေသာ သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာ အားထုတ္ပံု တရားေတာ္အား ဆီေလ်ာ္သလို ျပန္လည္၍ မွတ္စုထုတ္ေရးသားပါသည္

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=160729557603364&id=100009989626063

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/

No comments:

Post a Comment