October 27, 2015

၀ိပႆနာဆိုတာ ဘာလဲ (၃)

သမထနဲ႕ ၀ိပႆနာ ကြာတာက ႏွစ္မ်ဳိးပါ။ အယူအဆ မတူပါဘူး၊ ပန္းတိုင္မတူတဲ့အတြက္ Idea မတူပါဘူး။ အယူအဆ မတူပါဘူး။

သမထက အာရံုကို ဂရုစိုက္တယ္။ ၀ိပႆနာက စိတ္ကို ဂရုစိုက္တယ္။

သမထပန္းတိုင္းက ၿငိမ္ဖို႕၊ ၀ိပႆနာရဲ႕ ပန္းတိုင္းက ဥာဏ္ျဖစ္ဖို႕။

သမထက အာရံုကို ဂရုစိုက္တယ္။ ၀ိပႆနာက စိတ္ကုိ ဂရုစိုက္တယ္။

ဒီစိတ္မွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ ပါေနတယ္။ ဥာဏ္ျဖစ္ရိုးထံုးစံ မရိွပါဘူး။

သမထက အာရံုတစ္ခုတည္းကို စိုက္ပါတယ္။

၀ိပႆနာက အာရံုအမ်ားနဲ႕ ဆက္ဆံတယ္။ သိၿပီးေတာ့ ဆက္ဆံတယ္။ သမထက အားစိုက္ရပါတယ္။ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေနရပါတယ္။ မေတြးေအာင္ ၿငိမ္ေအာင္ စုေနရပါတယ္။ အားစိုက္ရပါတယ္။

၀ိပႆနာကေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ၿငိမ္ေအာင္လည္း မလုပ္ဘူး၊ မၿငိမ္တာကို မၿငိမ္မွန္း သိတယ္။ ဖြာၾကဲေနရင္ ဖြာၾကဲေနမွန္း သိတယ္။ အသိအမွတ္ျပဳရံုပဲ ဘာအားမွ စိုက္စရာမလိုဘူး။

ျဖစ္ေနတာကို ၾကာၾကာသိေနရင္ အသိဥာဏ္ရိွတဲ့ သူကေတာ့ သေဘာေပါက္ပါတယ္။
အာရံုတစ္ခုနဲ႕ ၾကာၾကာေနရင္ ဒီအာရံုအေၾကာင္းကို နားလည္ရမွာ နားလည္သင့္တာေပါ့။ အာရံုရဲ႕ သဘာ၀က ဘယ္လိုလဲ။ အာရံုကို သိတာလား၊ အာရံုရဲ႕ သဘာ၀လကၡဏာကို နားလည္တာလား။

သိတာ ႏွစ္မ်ဳိးရိွပါတယ္၊ အာရံုကို သိတဲ့ အသိရယ္၊ အသိဥာဏ္နဲ႕ သိတဲ့ အသိရယ္၊ သဘာ၀လကၡဏာကို သေဘာေပါက္လာတာ ဥာဏ္ပါ။ အာရံုကို သိတာက သညာပါ။
သညာကိုပဲ အားေကာင္းေအာင္ လုပ္ေနေတာ့ ဥာဏ္ေတြ မလာေတာ့ဘူး။

အေနာက္က အသိကို ဦးစားေပးရပါမယ္။ ဥာဏ္ ျဖစ္ခ်င္ရင္ ေစာင့္ၾကည့္ရပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ သမထက ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတဲ့ ျဖစ္စဥ္ပါ။ ၀ိပႆနာက ေလ့လာတဲ့ ျဖစ္စဥ္ပါ။
သိခ်င္လို႕ ထိုင္ၿပီးၾကည့္ေနတာပါပဲ။

အေရးႀကီးတာ အယူအဆ မွန္ဖို႕ ၊ သေဘာထားမွန္ဖို႕။

အယူအဆမွန္တယ္ဆိုတာ ဘာလဲ။ ျဖစ္ေနတာေတြ အားလံုးကို သဘာ၀ကို သဘာ၀အတိုင္း စဥ္းစားတာ။ ေကာင္းတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ဆိုးတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ အာရံုက အာရံုပါပဲ။ ခံစားမႈက ခံစားမႈပါပဲ။ ေတြးတာက ေတြးတာပါပဲ။ ဒါေတြအားလံုးဟာ ဓမၼ သဘာ၀ေတြပါပဲ။ အေႏွာက္အယွက္ေတြ တစ္ခုမွ မရိွပါဘူး၊ ေကာင္းတာလည္း မရိွဘူး၊ ဆိုးတာလည္း မရိွဘူး၊ သေဘာတရားေတြခ်ည္းပဲ။

အဲဒီေတာ့ သေဘာတရားကို သေဘာတရားလို႕ ႏွလံုးသြင္းထားရင္ လူေတြ ပုဂၢိဳလ္ေတြ သတၱ၀ါေတြ၊ သူ႕ဟာ ငါ့ဟာဆိုတာ မရိွေတာ့ပါဘူး။

သဘာ၀ အရိွကို အရိွအတိုင္း စဥ္းစားတတ္ဖို႕ လိုပါတယ္။ အာရံုဆိုတာ အသိခံရတဲ့ သေဘာသက္သက္ပါပဲ။ အာရံုဟာ ကုသိုလ္လည္း မဟုတ္ဘူး၊ အကုသိုလ္လည္း မဟုတ္ဘူး။ အသိခံရတဲ့ သေဘာတရားေလး သက္သက္ပဲ။

တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ဥာဏ္ရိွကိုရိွရပါလိမ့္မယ္။ ဘာဥာဏ္ေတြ ရိွရမွာလဲ။

ဗဟုသုတဥာဏ္ ၾကားဖူးနား၀။ မွန္ကန္တဲ့ ဗဟုသုတေတြကို ၾကားဖူးထားတဲ့ ဥာဏ္ ရိွရပါမယ္။ စဥ္းစားႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ ရိွရမယ္။

အဲဒီဥာဏ္ေတြ အလုပ္လုပ္မွ သေဘာေပါက္တဲ့ ဥာဏ္ေတြ လာမွာပါ။ အနည္းဆံုးေတာ့ ဗဟုသုတဥာဏ္ ရိွကို ရိွရပါတယ္။

ဥာဏ္မရိွလို႕ကေတာ့ ေမာဟနဲ႕ အားထုတ္ေနၿပီးေတာ့ တရားအားထုတ္ေနရင္းနဲ႕ ေလာဘျဖစ္လိုက္ ေဒါသျဖစ္လိုက္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

ဗဟုသုတဥာဏ္ စဥ္းစားဥာဏ္နဲ႕ တြဲၿပီး အားထုတ္ရပါမယ္။ အဲဒါကို သတိသမၸဇညလို႕ ေျပာပါတယ္။ သတိသမၸဇညဥာဏ္ယွဥ္၍ ဆိုတာက သတိ တစ္လံုးတည္းနဲ႕ မေလာက္ပါဘူး၊ ထားေနရံုနဲ႕ မေလာက္ပါဘူး။

သတိရိွေနတယ္၊ စဥ္းစားေနတယ္၊ သံုးသပ္ေနတယ္။ စံုစမ္းေနတယ္၊ စစ္ေဆးေနတယ္။

တရားအားထုတ္ေနတယ္ဆိုတာ စိတ္အလုပ္ပါ။ ျဖစ္ေအာင္လည္း မလုပ္ရဘူး၊ ပ်က္ေအာင္လည္း မလုပ္ရဘူး။ ျဖစ္တိုင္း ပ်က္တိုင္းလည္း မေမ့ရဘူး။ မေမ့ရဘူး၊ မေမ့တာ သတိပါ။

အားစိုက္တာ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေကာင္းတာေတြ ေျပာဖို႕ မေမ့ရဘူး၊ ေကာင္းတာေတြ စဥ္းစားဖို႕ မေမ့ရဘူး။

တစ္ခါတေလ စဥ္းစားဖို႕ကို ေမ့ေနတယ္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစားဖို႕ မေမ့ရဘူး၊ အေရးႀကီးပါတယ္။

၀ီရိယနဲ႕ အားစိုက္ၿပီးထားတဲ့ သတိက စဥ္းစာတာေတြကို ပိတ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိုက္မရႈနဲ႕လို႕ ေျပာတာပါ။

သတိက မေမ့တာပါပဲ၊ သတိရိွေနတယ္၊ ျဖစ္ေနတာေတြကို သိေနတယ္ဆိုရင္ သတိရိွေနပါတယ္။ အေတြးေတြ မ်ားေနတယ္၊ အေတြးေတြကို မ်ားေနမွန္း သိတာပဲ။ သတိရိွေနၿပီပဲ။ အေတြးထဲမွာ ေမ်ာမေနရင္ ၿပီးတာပဲ။

စိတ္ေတြ မၿငိမ္ဘူးလို႕ ေျပာၾကတယ္၊ ဘာလို႕ ေျပာႏိုင္တာလဲ၊ မၿငိမ္တာကို မၿငိမ္မွန္း သိေနလို႕ေပါ့၊ သိေနတယ္ ဆိုကတည္းက သတိရိွလို႕ေပါ့။

အေရးႀကီးတာက အဲဒီ မၿငိမ္တဲ့အေပၚမွာ အယူအဆ မွန္ဖို႕ လိုပါတယ္။ မၿငိမ္တာဟာ မေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ မၿငိမ္တာ မၿငိမ္တာပဲ။ ျပႆနာမဟုတ္ဘူး။ သဘာ၀ပဲ။

ဒါမွမဟုတ္ရင္ မၿငိမ္တာဟာလည္း အသိခံရတာပဲ၊ မၿငိမ္တာကို မၿငိမ္တာမွန္း သိေနရင္ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ေနတာပဲ။

အဲဒီလို သေဘာထားမွန္သြားၿပီဆိုရင္ အဲဒီအေပၚမွာ၊ အဲဒီ အာရံုအေပၚမွာ အေတြ႕အၾကံဳ (Experience) ေပၚမွာ မတံု႕ျပန္ေတာ့ပါဘူး။ ေလာဘနဲ႕ မတံု႕ျပန္ေတာ့ဘူး၊ ေဒါသနဲ႕ မတံု႕ျပန္ေတာ့ဘူး၊ ဒါက အေရးအႀကီးဆံုးပဲ။

ျဖစ္ေနတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေတြက အမ်ားႀကီးပါ။
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေနျဖစ္ေန ျဖစ္ေနတာက ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ ေကာင္းတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ဆိုးတာလည္း မဟုတ္ဘူး ဓမၼသဘာ၀ေတြပါပဲ။
သေဘာတရားေတြပဲလို႕ ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ရင္ စိတ္ဘက္က ၿငိမ္းသြားပါတယ္။

ရႈတဲ့စိတ္ဘက္က ၿငိမ္းေနၿပီဆိုမွ ဥာဏ္ျဖစ္မွာပါ။

ရႈတဲ့စိတ္ဘက္က ျဖစ္ခ်င္တာေတြ လိုခ်င္တာေတြ စိုးရိမ္တာေတြ ေၾကာက္ေနတာေတြ။ တစ္ခုခုမ်ား ေအာင္းေနတယ္ဆိုရင္ ဥာဏ္မလာေတာ့ပါဘူး။

အဲဒီ ကိေလသာေတြက ရႈတဲ့ စိတ္ဘက္မွာ ရိွတတ္တယ္။ ကိေလသာေတြက အားေတြ အမ်ားႀကီး ထုတ္သံုးပါတယ္။

လိုခ်င္ရင္ အားေတြ အမ်ားႀကီး စိုက္တယ္၊ စိုးရိမ္ရင္ အားေတြ အမ်ားႀကီး စိုက္တယ္၊ ေၾကာက္ရြံ႕ရင္ အားေတြ အမ်ားႀကီး စိုက္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ စူးစိုက္ရႈတာေတြကို ေလွ်ာ့လိုက္ပါ။ ကိေလသာေတြ ပါေနတတ္လို႕ပါ။

ကိေလသာရဲ႕သဘာ၀က အာရံုကို ကိုင္တယ္၊ ဆုပ္တယ္၊ ဆြဲတယ္။

အာရံုကို ေသေသခ်ာခ်ာကိုင္ၿပီး ဆုပ္ၿပီးမွ ခံစားတာ ကိေလသာရဲ႕ သဘာ၀ပါ။

ဘာနဲ႕ ခံစားမလဲ .. ေလာဘနဲ႕ ခံစားမယ္၊ ေဒါသနဲ႕ ခံစားမယ္။

အာရံုတစ္ခုကို တြယ္လည္း မတြယ္ရဘူး၊ ပယ္လည္း မပယ္ရဘူး။

တြယ္တယ္ဆိုတာ စြဲတာပါ၊ လိုခ်င္ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ စြဲလမ္းတာ။ ပယ္တယ္ဆိုတာက မေက်မနပ္နဲ႕ ေပ်ာက္ေစခ်င္တာ။

တြယ္လည္း မတြယ္ရဘူး ၊ ပယ္လည္း မပယ္ရဘူးဆိုေတာ့ ဘယ္လိုေနမလဲ၊ ဘယ္လိုလုပ္မွာလဲ။ ၾကားထဲက မဇၥ်ိမပဋိပဒါ၊ အစြန္းႏွစ္သြယ္၊ လမ္းမွားပယ္၊ အလယ္လမ္းမွန္ေလွ်ာက္ .. ဆိုတာ အလယ္လမ္းက ဘာလဲ ..၊ အသိဥာဏ္ပါပဲ။

ျဖစ္ေနတာကို ဘာလဲလို႕ နားလည္လိုက္ရင္ သူက အလယ္က ထြက္သြားတာပဲ။ ျဖစ္ေနတာက ဘာလဲဆို သေဘာေပါက္ထားရင္ စြဲလည္း မစြဲေတာ့ဘူး၊ ပယ္လည္း မပယ္ေတာ့ဘူး။

အသိဥာဏ္နဲ႕ နားလည္လိုက္ရင္ အစြန္းႏွစ္သြယ္ အစြန္းလမ္းႏွစ္သြယ္ ပိတ္သြားပါတယ္။
အစြန္းႏွစ္ဖက္ဆိုတာ တစ္ခါတည္း ပယ္လို႕မရပါဘူး။ ဒီအစြန္း ႏွစ္ဖက္ ေရာက္ေနတာကိုပဲ တျဖည္းျဖည္း သိရင္း သိရင္းနဲ႕ နားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္းနဲ႕ အစြန္းႏွစ္ဖက္ကို အရင္ နားလည္ရပါတယ္။ နားလည္မွပဲ သူ အလယ္လမ္းက ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။

ပထမ နားလည္ေအာင္ ေလ့လာရပါတယ္။ အာရံုကို တကယ္နားလည္မယ္ဆိုရင္ အာရံုဟာ အာရံုပဲလို႕ နားလည္တဲ့ ဥာဏ္ျဖစ္ပါမယ္။

နားလည္ေပးရံုပါပဲ။ ဒါက ဒါပဲဆိုတာ နားလည္တယ္၊ ႀကိဳက္တာလည္း မလာဘူး၊ မႀကိဳက္တာလည္း မလာဘူး။ အာရံုဟာ အာရံုပဲ။ နာတာလည္း အာရံုပဲ။ မနာတာလည္း အာရံုပဲ။ သိစရာပါပဲလို႕ နားလည္တာ၊ နက္နက္နဲနဲ နားလည္သြားၿပီဆိုရင္ ဒီအာရံုေတြအေပၚမွာ တံု႕ျပန္တာေတြ မလာေတာ့ဘူး။

ဒီအာရံုေတြေပၚမွာ ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္ေတြေပၚမွာ ၾကံဳတိုင္း ၾကံဳတိုင္း အာရံုေတြ တိုက္တိုင္း တိုက္တိုင္းမွာ ကိေလသာမပါဘဲနဲ႕ ဥာဏ္ေလးနဲ႕ နားလည္ေပးေနရံုပါပဲ။ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ဒါပါပဲ။

အာရံုလည္း သေဘာတရားပဲ၊ သိတဲ့စိတ္လည္း သေဘာတရားပဲ။ သတိထားတဲ့ စိတ္လည္း သေဘာတရားပဲ။ ခံစားတာလည္း သေဘာတရားပဲ။ လူလည္း မဟုတ္၊ ပုဂၢိဳလ္လည္း မဟုတ္၊ သတၱ၀ါလည္း မဟုတ္။ သဘာ၀တရားသက္သက္ပါပဲ။

အရွင္ေတဇနိယ (ေရႊဥမင္)

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=159279351081718&id=100009989626063

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment