October 6, 2015

❆ ေ၀ဒနာတရားေတာ္ ❆ (အပိုင္း ၂)


လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ အသိစိတ္ကိုုမီွၿပီးျဖစ္တဲ့ အာရံု၏ အရသာကို ခံစားျခင္းဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာသေဘာတရား ရိွတယ္။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ တို႕နဲ႕ အာရံုခံစားမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေန႕စဥ္မျပတ္ ျဖစ္ေနေပၚေနတယ္။ အာရံုခံစားမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ခံစားမႈကိုု သတိမမူမိဘူး။

စိတ္ကအာရံုေပၚေရာက္ေနတယ္။ အာရုံရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈကိုု ခံေနၾကရတယ္။ မိမိႏွစ္သက္တဲ့ အာရံုေတြအေပၚမွာ ေလာဘေတြထပ္တလဲလဲျဖစ္ေနတယ္၊ ေဒါသေတြထပ္တလဲလဲျဖစ္ေနတယ္၊ ေမာဟေတြထပ္တလဲလဲ ျဖစ္ေနတယ္။ အာရံုေတြေပၚမွာ ထပ္ဆင့္ၿပီး ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ လႊမ္းမိုးခံေနရၿပီး သံသရာမွာ ထြက္ေပါက္ရွာမရဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုယင္ ေ၀ဒနာကို သတိမမူမိလိုက္လို႔ဘဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက ေ၀ဒနာကို သတိမူမိဖို႕ ေ၀ဒနာကမၼ႒ာန္းနဲ႕ေ၀ဒနာပရိဂၢဟ ေ၀ဒနာကို သိမ္းဆည္းျခင္းဆိုတဲ့ ကမၼ႒ာန္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူတယ္။

ေ၀ဒနာနဲ႕ပတ္သက္ယင္ သံယုတၱနိကာယ္ ေ၀ဒနာသံယုတ္မွာ ရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားကိုေမးထားတာ ရိွတယ္။ ေနာက္ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ရွင္အာနႏၵရဲ႕ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးကို သိလို၍ ေမးထားတာ ရိွတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကလည္း ျမတ္စြာဘုရားကို ေမးျမန္းထားတာ ရိွတယ္။ ပထမအာနႏၵသုတ္၊ ဒုတိယအာနႏၵသုတ္၊ သံဗကုလဘိကၡဳ သုုတ္တို႕ပဲျဖစ္တယ္။

ေ၀ဒနာဟာ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းရဲ႕ အာရံုအျဖစ္ အသံုးျပဳရတဲ့ Object ပဲျဖစ္တယ္။ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းမွာ နာမ္ကိုရႈရတယ္။ နာမ္ကိုုရႈတယ္ဆုိတဲ့အခါ ထင္ရွားတဲ့ေ၀ဒနာတရားကို ရႈျခင္းျဖင့္ ၿပီးႏိုင္တယ္ေပါ့။ မရႈယင္ အာရုံေပၚမွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ ျဖစ္လာယင္ ေနာက္က မာနတို႕ ဒိ႒ိတို႕ လိုက္လာတယ္။ ေလာဘဆိုတာလည္း တဏွာပဲ။ ဆိုေတာ့ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ ျဖစ္တယ္ေပါ့။

၀ိပႆနာရႈတဲ့အခါ ေ၀ဒနာကို ေက်ာ္ေအာင္မွတ္လို႕ဆိုၾကတယ္ေပါ့။ အဲဒီမွာ ေ၀ဒနာဆိုုတာ ဒုကၡေ၀ဒနာတခုထဲကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေျပာတာ။ ေ၀ဒနာကိုေက်ာ္လို႕မရဘူး။ ေ၀ဒနာေက်ာ္တယ္ဆိုုတာ ေညာင္းညာကိုက္ခဲတဲ့ ေ၀ဒနာကိုသာ ေ၀ဒနာလို႕ မွတ္ၾကတာ။ အဲဒီ ဒုကၡေတြကို မပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္ေသးသမွ် ေ၀ဒနာမေက်ာ္ဘူးလို႕ ေျပာလို႕ရတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒုကၡကို မလြန္ေျမာက္ေသးတာတာျဖစ္တယ္။ သမာဓိစြမ္းရည္တက္လာယင္ ေအာင့္တာ က်င္တာ နာတာ မျဖစ္ေတာ့တာကိုုပဲ ေ၀ဒနာေက်ာ္တယ္ေျပာတာ။
အမွန္ဆို ဒုကၡေ၀ဒနာကို လြန္သြားတယ္။ ကာယိကဒုကၡေတြမေပၚဘူးေျပာလို႕ရတယ္။ တကယ္ဆို ခႏၶာမွာ ေ၀ဒနာဆိုတာ ရိွရမွာပဲ။ ေ၀ဒနာဆိုတာ ေက်ာ္လႊားလို႕ရေကာင္းတဲ့အရာမဟုတ္ဘူး။ ကိေလသာေတြ မျဖစ္ရေအာင္ ေ၀ဒနာရဲ႕သဘာ၀ကို ၾကည့္ရတာ။ ေ၀ဒနာရဲ႕သေဘာသဘာ၀ကိုိ သိေအာင္ လုပ္ရတာသာ ျဖစ္တယ္။ ေ၀ဒနာဆိုတာ ကမၼ႒ာန္းအာရံုတစ္ခု။ သိေအာင္ႀကိဳးစားရမယ္။ ေက်ာ္ေအာင္မႀကိဳးစားရဘူး။ ေ၀ဒနာကိုေက်ာ္သြားယင္ ေ၀ဒနာျဖစ္မွန္းမသိေတာ့ဘူးေပါ့။

ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵာကိုေမးတဲ့အခါ ရွင္အာနႏၵာက ျမတ္္စြာဘုရားတဲ့ အရွင္ဘုရားက တရားအားလံုုးတို႕ရဲ႕ပိုင္ရွင္ပါတဲ့။ အရွင္ဘုရားေဟာေဖာ္ညႊန္ၾကားျပသတာကိုပဲ တပည့္ေတာ္တို႕ နာယူမွတ္သားပါရေစလိုု႕ ျမတ္စြာဘုရားကိုု ေလွ်ာက္တယ္။ အဲဒီမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵကိုေဟာၾကားတဲ့ တရားျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ေမးခြန္းခုႏွစ္ခ်က္ ေမးတယ္။

(၁) ကတမာ ႏုေခါ ဘေႏၱ ေ၀ဒနာ
ေ၀ဒနာဆိုတာ ဘယ္ဟာေတြကိုေခၚတာလဲဘုရား။ တဲ့

ျမတ္စြာဘုရားက ေ၀ဒနာဆိုုတာ သံုုးမ်ဳိးရိွတယ္တဲ့။ ကိုယ္နဲ႕စိတ္မွာျဖစ္တဲ့ သုခေ၀ဒနာ၊ ကိုယ္နဲ႕စိတ္မွာျဖစ္တဲ့ ဒုုကၡေ၀ဒနာ၊ အဲဒီႏွစ္မ်ဳိးလံုးမထင္ရွားတဲ့ အဒုုကၡမသုခေ၀ဒနာ တို႕ပဲတဲ့။
ဒီေနရာမွာျဖည့္စြက္ၾကည့္ခ်င္ရင္ၾကည့္လို႔ရတယ္ေပါ့။ မေန႕ကေဟာခဲ့တဲ့ ေ၀ဒနာ ၅မ်ဳိး၊ ၆မ်ဳိး၊ ၁၈မ်ဳိး၊ ၃၆မ်ဳိး၊ ၁၀၈မ်ဳိးတို႕ကို ျဖည့္စြက္ၾကည့္လို႕လည္းရတယ္ေပါ့။ ဘယ္ေ၀ဒနာျဖစ္ျဖစ္ ေ၀ဒနာဆိုတာ အာရံုုရဲ႕ အရသာကို ခံစားမႈ၊ ေကာင္းတယ္ သာယာတယ္ ႏွစ္ခ်ဳိက္တဲ့ခံစားမႈ၊ မေကာင္းဘူး မႏွစ္ခ်ဳိက္ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းတဲ့ ခံစားမႈ အခံရခက္တဲ့ ခံစားမႈရယ္လို႕ ရိွတာကိုုး။

ေနာက္တခုက
(၂) ကတေမာ ေ၀ဒနာ သမုဒေယာ
ေ၀ဒနာဘာေၾကာင့္ျဖစ္လာတာလည္းဘုရားတဲ့။

ျမတ္စြာဘုရားက
ဖႆ သမုဒယာ ေ၀ဒနာ သမုဒေယာ
ဖႆျဖစ္လာလို႕ ေ၀ဒနာျဖစ္တာတဲ့။ ပဋိစၥသမုပၸဒ္မွာလည္းရိွတယ္ေလ။ ဖႆပစၥယာေ၀ဒနာ…..
ဖႆျဖစ္တယ္ဆိုတာ အာရံုုနဲ႕စိတ္နဲ႕ဆံုဆည္းမႈ သဘာ၀တရားတခုကို ဖႆျဖစ္တယ္ေခၚတယ္။ စိတ္နဲ႕အာရံုုမဆံုပဲ ေကာင္းဆိုးေပၚပါ့မလား။ မေပၚႏိုင္ဘူး။ စိတ္နဲ႕အာရံုဆံုတယ္ဆိုတာ…
တုတ္ေခ်ာင္းႏွစ္ေခ်ာင္းကို ပြတ္တိုက္သလိုုပဲ။ သစ္သားအႏွစ္တံုုးႏွစ္တံုးကို ၾကာၾကာဖိပြတ္တိုက္ၾကည့္ပါလား။ တခုနဲ႔တခုဖိပြတ္တိုက္ရာမွမီးျဖစ္လာတာေလ။ အာရံုုနဲ႕စိတ္ဆံုလိုက္မွ ေကာင္းတယ္၊ ဆိုးတယ္ ခံစားမႈေပၚလာတယ္။ ႏွစ္ခ်ဳိက္ေက်နပ္ေတာ့ သုုခ ေသာမနႆ၊ မႏွစ္ခ်ဳိက္ မေက်နပ္ေတာ့ ေဒါသ ေဒါမနႆ၊ ျဖစ္တယ္ေပါ့။

ျမင္သိစိတ္ကေလးေပၚစမွာေတာ့ သုခ ဒုကၡ ေ၀ဒနာဟာ မထင္ရွားဘူး။ ျမင္သိစိတ္္မွာေတာ့ မထင္ရွားတဲ့ ေ၀ဒနာ ဥေပကၡာ ျဖစ္တယ္ေပါ့။ ေ၀ဒနာထင္ရွားတယ္ဆိုတာ ေဇာစိတ္ေတြၾကမွ ေကာင္းတဲ့ ထင္ရွားမႈ၊ မေကာင္းတဲ့ ထင္ရွားမႈ ေပၚလာတာ။ ဖႆနဲ႕ေ၀ဒနာ အတူတူျဖစ္တာျခင္းတူေသာ္လည္း ဖႆေပၚမွီတည္ၿပီးေတာ့ ထိခုိက္မႈအားေကာင္းေလ၊ ခံစားမႈအားေကာင္းေလေလ - ဒီလိုဆိုတယ္။

အာရံုုနဲ႕စိတ္နဲ႕ဆံုတဲ့အခါ ထင္ရွားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ၀ိပႆနာမွာ ေ၀ဒနာေတြ႕ဖို႕လိုတယ္။ ေ၀ဒနာမေတြ႕ပဲ ျဖစ္ပ်က္ရႈလိုု႕မရဘူး။ တရားေတြ႕ေအာင္ရွာရာမွာ သူ႕ရဲ႕သဘာ၀လကၡဏာကိုေတြ႕ေအာင္ ရွာရတယ္။ တရားတိုင္း တရားတိုင္းမွာ ကိုယ္ပိုုင္လကၡဏာေတြရိွတယ္္။ အရိွသဘာ၀ကို သတိထားမိေအာင္ မွတ္သားရမယ္။ ေ၀ဒနာရဲ႕အမွတ္လကၡဏာဆိုတာ အာရံုနဲ႕ဆံုစည္းလာတဲ့အခါမွာ အာရံုုရဲ႕ ေကာင္း ဆိုး အရသာကို ခံစားတဲ့ သဘာ၀ေလးကို ေ၀ဒနာလို႕ ေျပာတာ။

မၿမဲတဲ့အနိစၥ၊ ဆင္းရဲတဲ့ဒုကၡ၊ မပိုင္တဲ့အနတၱ စတာေတြကို သာမညလကၡဏာလို႕ေခၚတယ္။ အားလံုုးဆိုင္တဲ့လကၡဏာ လို႕ ဒီလိုေျပာတယ္။

၀ိပႆနာဥာဏ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ လကၡဏာေတြေပၚမွာ ျဖစ္တာ။ ဖႆသည္ ေ၀ဒနာ၏ အနီးကပ္ဆံုးေသာ အေၾကာင္းတခုပဲ။ တျခားအေၾကာင္းေတြလည္းရိွတယ္ေပါ့။ အဓိကအေၾကာင္းကိုေျပာတာ။

(၃) ကတေမာ ဘေႏၱ ေ၀ဒနာ နိေရာေဓာ။
ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ၿငိမ္းတာ (အၿပီးသတ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတာ) ဘယ္မွာလဲဘုရား။ တဲ့

အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက
ဖႆ နိေရာဓာ ေ၀ဒနာ နိေရာေဓာ။
ဖႆခ်ဳပ္လို႕ေ၀ဒနာခ်ဳဳပ္တာတဲ့။
ဖႆခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာ ဘာနဲ႕ခ်ဳပ္တာတုန္းဆို။ မဂ္စိတ္နဲ႕ကိေလသာေတြကိုပယ္လိုက္လိုု႕။

ခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာ သူ႕သဘာ၀တရားက ျဖစ္လာၿပီးခ်ဳပ္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါမ်ဳိးမဟုုတ္ဘူး။ အၿပီးသတ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတာ။ ဒီမွာ အၿပီးသတ္ခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္မွာပဲ အၿပီးသတ္ခ်ဳပ္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္နိဗၺာန္ကိုဆိုလိုတာျဖစ္တယ္။ နိဗၺာန္မွာဘာလို႕ခ်ဳပ္သလည္းဆိုေတာ့ ဖႆခ်ဳပ္လို႕ ဖႆဘာလို႕ခ်ဳပ္လည္း သ႒ာယတနခ်ဳပ္လို႕ သ႒ာယတနာဘာလို႕ခ်ဳပ္ နာမ္ရုပ္ခ်ဳပ္လိို႕ နာမ္ရုပ္ဘာလို႕ခ်ဳပ္ ၀ိညာဏ္ခ်ဳပ္လို႕ ၀ိညာဏ္ဘာလို႕ခ်ဳပ္ သခၤါရခ်ဳပ္လို႕ သခၤါရဘာလို႕ခ်ဳပ္ အ၀ိဇၨာခ်ဳပ္လို႕ခ်ဳပ္တာ။
ခ်ဳပ္ေစတတ္တဲ့ အက်င့္တရားေတြကို က်င့္လို႕ခ်ဳပ္တာ။ မဂၢင္ရွစ္ပါးအက်င့္ေတြက်င့္လို႕ခ်ဳပ္တာ။ အာေသက ၀ိေရာဂါ နိေရာေဓာ (အၾကြင္းအက်န္မရိွ အရဟတၱမဂ္ဆိုတဲ့ စြမ္းအားေၾကာင့္ ခ်ဳပ္တာ။ အၿပီးသတ္ ခ်ဳပ္တဲ့အခ်ဳပ္ကိုေျပာတာ။ နိဗၺာန္ကိုုေျပာတာ။

(၄) ကတေမာ ေ၀ဒနာ နိေရာဓ ဂါမိနိ ပဋိပဒါ။
ေ၀ဒနာကို အၿပီးသတ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းကိုေရာက္ေစတဲ့ နည္းလမ္းကဘာပါလဲဘုရား။ တဲ့

ျမတ္စြာဘုရားက
အရေမ၀ အရိေယာ အ႒ဂၤ ီေဂါ မေဂၢါ။
ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္ေရာက္ေစတတ္တဲ့ အရိယာမဂၢင္ရွစ္ပါးပဲတဲ့။
မဂၢင္ရွစ္ပါးအက်င့္ပဲလို႕ဆိုုတာ။ မဂၢဆိုတာ လမ္း လမ္းေၾကာင္းကိုဆိုတယ္ေပါ့။
ကိေလေသ မာရေႏၱာ နိဗၺာနံ ဂစၥေတတိ မေဂၢါ။ ကိေလသာကို ဖယ္ရွားၿပီး နိဗၺာန္၀င္သြားတဲ့သဘာ၀တရား။ ကိေလသာဖယ္လိုက္ယင္နိဗၺာန္ကိုသိလိုက္တယ္ေပါ့။ မဂ္စိတ္ေပၚတယ္ဆိုတာ ကိေလသာဖယ္ၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္သြားတယ္ေျပာတာ။

၀ိပႆနာက်င့္စဥ္က်င့္လွ်င္ ပုဗၺဘာဂမဂ္လို႕ေခၚတာပဲ။ ၀ိပႆနာက်င့္တဲ့အခါ သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤပၸ၊ သမၼာ၀ါယမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိ ဆိုတဲ့မဂၢင္၅ပါးတို႕နဲ႕ျပည့္စံုေစရတယ္ေပါ့။ အားမထုတ္ခင္ႀကိဳၿပီးေတာ့ သမၼာ၀ါစာ၊ သမၼာကမၼႏၱ၊ သမၼာအာဇီ၀ မဂၢင္သံုးပါးနဲ႕သီလကိုျပည့္စံုေစရတယ္။

ဒီလိုမဂၢင္ရွစ္ပါးနဲ႕ျပည့္စံုုလာယင္ ကမၼ႒ာန္းေအာင္ျမင္တာေပါ့။ မဂ္ဥာဏ္က ၀ိပႆနာရဲ႕ အာနိသႏၱ အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႕ေပၚလာတာေပါ့။ မဂ္စိတ္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ျခင္းဆိုတဲ့ အက်ဳိးတရားကိုု ရတာေပါ့။ မဂ္စိတ္ဖိုလ္စိတ္ဆိုတာ မဂ္စိတ္ကေန ဖိုလ္စိတ္ျဖစ္ေစတယ္ေပါ့။

ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အေၾကာင္းတရားေလးေတြကိုပယ္သြားတာကိုပဲ။ ကိေလသာေတြတဒဂၤေလးပယ္သြားတာကိုုပဲ တဒဂၤပဟာန၊ တဒဂၤပဟန္လို႕ေခၚတာ။ တဒဂၤဆိုတာ
(ဒါနဲ႕ဒါကို ပယ္တယ္၊ လို႕ေျပာတယ္ေပါ့။)
ဥပမာ - အေလာဘျဖစ္ယင္ ေလာဘကိုပယ္လိုက္တာ။ အေဒါသျဖစ္ယင္ ေဒါသကိုုပယ္လိုက္တာ။ အေမာဟျဖစ္ယင္ ေမာဟကိုပယ္လိုက္တာမ်ဳိးကို တဒဂၤပဟာနလို႕ေခၚတယ္ေပါ့။
အနိစၥျဖင့္ နိစၥကိုပယ္လိုက္ယင္ သံသရာလံုးျမဲတယ္လို႕ထင္ေနတဲ့ နိစၥသညာႀကီးေပ်ာက္မသြားဘူးလား။ အဲဒီလိုေပ်ာက္သြားတာကိုုပဲ တဒဂၤပဟာနလို႕ေခၚတယ္။
တဒဂၤဆိုတာအခိုက္အတန္႕ေလးကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး။

ေနာက္ေမးခြန္း ၅ ၆ နဲ႔ ၇ မွာ

(၅) ေကာေ၀ဒနာယ အသေႏၱာ
ေ၀ဒနာရဲ႕ႏွစ္ခ်ဳိက္ဖြယ္သာယာဖြယ္ဆိုတာ ဘာပါလဲ။

(၆) ေကာေ၀ဒနာယ အာဒီေနာ
မႏွစ္ခ်ဳိက္စရာ ေကာင္းတာဟာ ဘာပါလဲ။

(၇) ကိ ံနိႆရဏံ
ထိုေ၀ဒနာတို႕ရဲ႕ထြက္ေပါက္က ဘာပါလဲ။ တဲ့

(၅) ယံေ၀ဒနံ ပဋိစၥ သုုခံေသာမနႆ ဥပၸစၥတိ။
ေ၀ဒနာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အသာဒ ခ်မ္းသာမႈ ျဖစ္တယ္။ အသာဒဆိုတာ ႏွစ္သက္စရာေကာင္းတာ၊ ေက်နပ္စရာေကာင္းတာေျပာတာ။ ေ၀ဒနာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ သုခေသာမနႆဆိုတာရိွတယ္။ ေ၀ဒနာရဲ႕သာယာမႈပဲ။

(၆) မႏွစ္သက္စရာၾကေတာ့ အဲဒီေ၀ဒနာဟာမတည္ၿမဲဘူး၊ ေျပာင္းလဲတတ္တယ္။ အဲဒီေျပာင္းလဲမႈဟာ မႏွစ္သက္စရာ၊ ေက်နပ္စရာမေကာင္းဘူး။ ေ၀ဒနာရဲ႕အျပစ္ပဲတဲ့။

(အာဒီန၀ = အျပစ္အနာ
အားသာခ်က္ = အသာဒ)

အဲဒီလိုခြဲျခားၿပီးျမင္တတ္ရမယ္။ changes ေျပာင္းလဲတတ္တယ္ အဲဒါအျပစ္ပဲ။

ေနာက္ ကိ ံနိသရဏံ ေ၀ဒနာရဲ႕ထြက္ေပါက္က ဘယ္မွာလဲ။ ဘယ္လိုထြက္ေပါက္ရွာရမလည္းဆိုေတာ့ ..
ဆႏၵရာဂ စတာနဲ႕ ေ၀ဒနာအေပၚမွာ တြယ္တာေနတဲ့ တဏွာကိုဖယ္ရွားရမယ္။
ေယာ ေ၀ဒနာယ ဆႏၵရာဂ ပဟာနံ ဣဒံ ေ၀ဒနာယ နိသရဏံ။ တဲ့
ဆႏၵလိုခ်င္မႈ၊ ရာဂတပ္မက္မႈတို႕ကို ဖယ္ရွားရမယ္။ လိုခ်င္မႈကိုဖယ္လိုက္ယင္ထြက္ေပါက္ရသြားၿပီ။ ေ၀ဒနာကို လိုခ်င္ေနတဲ့ တပ္မက္ေနတဲ့ တရားကိုဖယ္ရွားရမယ္။ အဲဒါထြက္ေပါက္ပဲ။ တဲ့

အဲဒီေမးခြန္း ၇ခ်က္ဟာ ရွင္အာနႏၵာေမးလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေျဖၾကားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

သမဏျဗဟၼဏအမည္ခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အဲဒီအခ်က္၇ခ်က္ကို သိရိွနားလည္ထားရမယ္တဲ့။ သိရိွနားလည္ျခင္းမရိွဘူးဆိုယင္ သမဏျဗဟၼဏလို႕မသတ္မွတ္ဘူးတဲ့။ ဆိုလိုတာက ဒါေတြမွ မသိပဲ ကိေလသာေတြ ဖယ္ရွားႏိုင္မယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႕ေျပာတာ။

ေ၀ဒနာကိုသတိမထားမိယင္ -
သုုခေ၀ဒနာကိုမသိလိုက္ယင္ တြယ္တာမႈ ရာဂႏုသယကိန္းမယ္။ (အႏုသယဆိုတာအေၾကာင္းေပၚလာယင္ေပၚတယ္။ ကိန္းတယ္ဆိုတာသင့္ေလ်ာ္တဲ့အေၾကာင္းတရားတခုေပၚလာတာနဲ႕ေပၚလာတာ၊ တဏွာရာဂေပၚလာမွာပဲ။) ခ်မ္းသာႏွစ္သက္တဲ့ခံစားမႈသေဘာသဘာ၀ေလးကို မသိလိုက္ယင္ လိုခ်င္လာတဲ့ရာဂေပၚလာမယ္။ သဘာ၀ကိုုမဆင္ခ်င္ႏိုင္သည့္အတြက္ ရာဂဆိုတဲ့ အႏုသယကိန္းတယ္။

ဒုကၡ ----- ပဋိဃႏုသယကိန္း
အဒုကၡမသုခ ----- အ၀ိဇၨာႏုသယကိန္း

မသိသည့္အတြက္ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတာျဖစ္လာတယ္။ ေ၀ဒနာေပၚမွာသတိထားေနရမယ္။ ေ၀ဒနာရဲ႕ သဘာ၀တရားကို ဆင္ျခင္ႏိုုင္မွသာလွ်င္ ရာဂ ေဒါသ အ၀ိဇၹာ ပယ္ႏိုင္မယ္။ ကိေလသာကိုဖယ္ရွားဖို႕ ေ၀ဒနာကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္သိဖို႕လိုတာတဲ့။ အဲဒီလို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္သိရိွၿပီးႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။

ဆရာေတာ္ Dr နႏၵမာလာဘိဝံသ ၏ ေဝဒနာတရားကိုေလ့လာသံုးသပ္ ျခင္းတရားေတာ္မွ နာၾကားမွတ္ယူ၍ ျပန္လည္ စုစည္း မ်ွေဝပါသည္။

https://www.facebook.com/kotheinnaingohn

https://www.facebook.com/profile.php?id=100009989626063&fref=nf

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment