October 2, 2015

ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္​


၀ိပႆနာရႈတယ္ဆိုတာ ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲခြဲျခားျခားသိေအာင္၊ ၾကားနာ မွတ္သား ၿပီးမွ၊ ပရမတ္ ၏ သဘာ၀ကို လက္ေတြ႕ျမင္ေအာင္၊ ရႈျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္တို႕က ပညတ္ ကိုေျပာလွ်င္၊ ပရမတ္ ဘက္သို႕ ကူးေျပာင္းၿပီး၊ ဆန္႕က်င္ဘက္ ကပ္ဖဲ့ စကားေျပာတတ္ၾကပါတယ္။

အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ပရမတ္ စကားေျပာလွ်င္၊ ပညတ္ ႏွင့္ေရာေထြးၿပီးေတာ့၊ ဆင္ေျခ ဆင္လက္ ေပးေလ့ ရိွၾကပါတယ္။

ေလာကီနယ္မွာ ပညတ္ ကို လြန္က်ဴးလွ်င္၊ အပါယ္သို႕က်မယ္။ ေလာကုတၱရာနယ္မွာ ပရမတ္ ကိုလြန္က်ဴးလွ်င္၊ သံသရာမွ ထြက္ခြင့္မရိွ။ တမဂ္ တဖိုလ္ မရႏိုင္ေပ။

ထို႕ေၾကာင့္ ထိုနယ္ ႏွစ္နယ္ကို မေရာေစရပါ။ နယ္မကူးရ၊ ကန္႕သတ္ၿပီးေတာ့၊ ယူရမယ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အထူးသတိျပဳၾကေစလိုပါသည္။

ပညတ္ ဆိုတဲ့ အမည္နာမ အေခၚအေ၀ၚေတြဟာ အဟုတ္အမွန္ရိွတယ္လို႕ ယူဆလွ်င္၊ ၀ိပၸလႅာသ တရားေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

(၁) သညာ၀ိပၸလႅာသ = အမွတ္ အထင္ ေဖာက္ျပန္ျခင္း။

(၂) စိတၱ၀ိပၸလႅာသ = အသိ အၾကံ ေဖာက္ျပန္ျခင္း။

(၃) ဒိ႒ိ၀ိပၸလႅာသ = အစြဲအလမ္း အယူအဆ ေဖာက္ျပန္ျခင္း လို႕သံုးမ်ဳိးရိွပါတယ္။

ထိုသံုးမ်ဳိးကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ၊ အသုဘ ၄ မ်ဳိးနဲ႕ေျမွာက္လိုက္ေတာ့ ၀ိပၸလႅာသ ၁၂ မ်ဳိး ျဖစ္လာျပန္ပါတယ္။

ပုထုဇဥ္ရဟန္းတပါးက “အဘယ္မွ်ေလာက္သိလွ်င္ ရဟႏၲာျဖစ္ပါသလဲ” လို႕ ရဟႏၲာႀကီးေလးပါးအား တပါးစီေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားရာမွာ ထိုရဟႏၲာႀကီး အသီးသီးက ---

(၁) အတြင္း အာယတန ၆ ပါးတို႕၏ ျဖစ္ ပ်က္မႈကို ရႈလွ်င္၊ ရဟႏၲာျဖစ္တယ္။

(၂) ခႏၶာ ၅ ပါးတို႕၏ အျဖစ္ အပ်က္ကို ဥာဏ္ျမင္ေအာင္ရႈလွ်င္ ရဟႏၲာျဖစ္တယ္။

(၃) မဟာဘုတ္ ၄ ပါးတို႕၏ အျဖစ္ အပ်က္ကို ဥာဏ္ျမင္ေပါက္ေအာင္ရႈလွ်င္ ရဟႏၲာျဖစ္တယ္။

(၄) ျဖစ္ျခင္းသေဘာရိွတဲ့ တရားဟူသမွ်သည္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ ကုန္ဆံုးျခင္း သေဘာရိွသည္ဟု၊ ဥာဏ္အျမင္ေပါက္ေအာင္ရႈလွ်င္ ရဟႏၲာျဖစ္တယ္ လို႕ အသီးသီးေျဖဆိုေတာ္မူၾကပါတယ္။

ရဟႏၲာႀကီး ၄ ပါးတို႕၏ ေျဖပံုမ်ားမွာ တမ်ဳိးစီလို႕ ထင္ရေသာ္လည္း၊ သေဘာအခ်ဳပ္ကေတာ့ ပညတ္ ပရမတ္ ကြဲေအာင္ လုပ္ၿပီးေနာက္၊ အတြင္းအာယတန ၆ ပါးကိုဘဲ ရႈသည္ျဖစ္ေစ၊ ခႏၶာ ၅ ပါးကိုဘဲ ရႈသည္ျဖစ္ေစ၊ မဟာဘုတ္ ၄ ပါးကိုဘဲ ရႈသည္ျဖစ္ေစ၊ ရုပ္ နာမ္တို႕၏ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ သေဘာကို ဥာဏ္ျမင္ေပါက္ဖို႕ အေရးႀကီးေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါတယ္။

ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ မကြဲလွ်င္ ၀ိပႆနာရႈလို႕မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ၀ိပႆနာဥာဏ္ျမင္ေပါက္ေအာင္၊ မရႈႏိုင္သမွ် ကာလပတ္လံုးလဲဘဲ၊ သံသရာ၀ဋ္မွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေပ။

ကိေလသာကို အၾကြင္းမဲ့ သမုေစၧဒပဟာန္ျဖင့္ မပယ္သတ္ႏိုင္ဘဲႏွင့္၊ သံသရာမွကၽြတ္လြတ္မႈ မျဖစ္ႏိုင္။

ေသာတာပန္တို႕အတြက္ ဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၧာကို အၾကြင္းမဲ့မပယ္သတ္ဘဲႏွင့္၊ ေအာက္သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ ဘယ္ေတာ့မွ ကၽြတ္လြတ္ရိုး ထံုးစံမရိွပါ။

သကဒါဂါမ္တို႕အတြက္ ေသာတာပန္ႏွင့္ မထူးျခားပါ။

အနာဂါမ္တို႕အတြက္ ကာမတဏွာကို အၾကြင္းမဲ့မပယ္သတ္ဘဲႏွင့္၊ အလယ္သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ ဘယ္ေတာ့မွ် ကၽြတ္ရုိး လြတ္ရိုး ထံုးစံမရိွေပ။

ရဟႏၲာတို႕အတြက္ ရူပတဏွာ အရူပတဏွာတို႕ကို အၾကြင္းမဲ့ မပယ္သတ္ႏိုင္ဘဲႏွင့္၊ အထက္သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ ဘယ္ေတာ့မွ် ကၽြတ္လြတ္ရိုး ထံုးစံမရိွလို႕ ဆိုပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္၏ နယ္နမိတ္အတြင္းမွသာ ၾကားနာ သိရိွရတဲ့ ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ တို႕၏ သေဘာတို႕ကို ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲခြဲျခားျခား ထင္ရွားသိျမင္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့လာ ဆည္းပူးမွတ္သားၾကပါလို႕ ေစတနာေမတၱာေရွ႕ထား၍ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။

အသိအျမင္စင္ၾကယ္ၾကပါေစ..

ေမတၱာမြန္ျဖင့္

tno

https://www.facebook.com/kotheinnaingohn

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment