October 29, 2015

၀ိပႆနာဆိုတာ မခက္ပါ (၂)

၀ိပႆနာအလုပ္ဆိုတာ ခက္ခက္ခဲခဲ ပင္ပင္ပန္းပန္းႀကီးမဟုတ္ပါ။ လုပ္ရတာ အားထုတ္ရတာ လြယ္ပါတယ္။ ရေအာင္လုပ္ဖို႕ စိတ္ရွည္ဖို႕ပဲ လိုပါတယ္။

မိမိတို႕ခႏၶာကိုယ္မွာ ျပဳျပဳသမွ်၊ ေျပာေျပာသမွ်၊ ၾကံၾကံသမွ် အမူအရာတိုင္းမွာ သတိထားၿပီး အသိတရားနဲ႕ ရႈရပါတယ္။ ရုပ္နာမ္ကြဲၿပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ေၾကာင္းက်ဳိးပိုင္းျခား သိျမင္ေအာင္ ရႈပြားအားထုတ္ရပါတယ္။

ရုပ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ နာမ္အက်ဳိးေပၚပံု၊ ရုပ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရုပ္အက်ဳိးေပၚပံု၊ နာမ္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရုပ္အက်ဳိးေပၚပံု၊ နာမ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ နာမ္အက်ဳိးေပၚပံုတို႕ကို သိျမင္ေအာင္ ရႈဖို႕လိုပါတယ္။

ေၾကာင္းက်ဳိးမပိုင္ဘဲနဲ႕ ကခၤါယံုမွား မကြာႏိုင္ပါဘူး။ ကခၤါယံုမွားမကြာရင္ တရားထူးရဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အလိုက္သင့္ ရႈပါ။ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ ထိုင္ၿပီးလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မထိုင္ႏုိင္ေတာ့တဲ့အခါ ေလ်ာင္းရႈ၊ ရပ္ရႈ၊ စၾကၤ ံေလွ်ာက္ရႈ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း ပက္လက္ကုလားထိုင္ စသည္ႏွင့္ ေနသာသလို ေနၿပီး ခႏၶာတြင္းမွာ ဉာဏ္သြင္းရႈေပးပါ။ ကိုယ္ႏွင့္ စပ္ၿပီး ကိုယ္တြင္းမွာ ေဖာက္ျပန္ေနသမွ်၊ စိတ္ႏွင့္စပ္ၿပီး စိတ္ထဲမွာ သိေနသမွ် ညႊတ္ေနသမွ်ကို ရႈၾကည့္ေပးရပါတယ္။

ဉာဏ္ႏွင့္ၾကည့္ေနေတာ့ ခႏၶာမွာ ရုပ္ႏွင့္ နာမ္ပဲ ရိွရာ ရုပ္ကလည္း ရုပ္အလုပ္လုပ္ရင္းက ေဖာက္ျပန္ေနပါတယ္။ နာမ္ကလည္း နာမ္အလုပ္လုပ္ရင္းက သိေနညႊတ္ေနပါတယ္။

ရုပ္ဆိုတာ သူ႕အမည္ပါ။ အလုပ္က ေဖာက္ျပန္တဲ့ အလုပ္ပါ။ ရုပ္က သူ႕အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ေဖာက္ျပန္တဲ့ အလုပ္ကို မရပ္ပါ။ ရပ္ရင္ ေသၿပီ။ ရုပ္အလုပ္က နာက်င္ ကိုက္ခဲ ထံုက်ဥ္ မူးေသ စသည္တို႕ေပါ့။ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ အဲဒီ သေဘာမ်ဳိးေတြ တစ္မ်ဳိးမဟုတ္ တစ္မ်ဳိးရိွေနပါတယ္။ အဲဒီတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို သတိကပ္ၿပီး “ရုပ္” လုိ႕ ရႈေနပါ။ ရုပ္လို႕ရႈပါဆိုေတာ့ ရုပ္ဆိုတာကို ပါးစပ္ကလည္း မဆိုရပါ။ စိတ္ထဲကလည္း မဆိုရပါ။ ေဖာက္ျပန္တဲ့ နာသေဘာ စသည္ကို သိေနဖို႕ပါပဲ။

အဲဒီလို သိေန ၾကည့္ရႈေနတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေနကိုယ္ထားကို ေအးေအးေဆးေဆး ေနသာသလို သက္သာစြာ ရႈလို႕ရပါတယ္။ ပင္ပင္ပန္းပန္းလည္း မဟုတ္ပါ။ ရုပ္သေဘာကို သိၿပီး အနားလည္း ရပါတယ္။ အပန္းေျဖၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ခ်င္လည္း ေပ်ာ္သြားပါေစ။ ႏိုးလာရင္ ျပန္ရႈပါ။ အဲဒါ အနားယူတဲ့ ၀ိပႆနာအလုပ္ပါ။

ဒီကိုယ္ကို ေနသာသလိုေနၿပီးေတာ့ ရႈေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အတြက္ ေပၚလာသမွ် ေဖာက္ျပန္သမွ်သည္ ရႈစရာပါ။ ရႈရမွာပါ။ တရားမရႈပြားဖူးတဲ့သူမွာ ရင္တုန္တယ္ဆိုရင္ .. အမေလး ငါ ဘယ္လိုျဖစ္မွန္း မသိဘူး .. ဆိုၿပီး အပူေသာက ၀င္မွာပါ။ ရႈေနက်ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ တုန္တာပဲ ဆိုၿပီးရႈေတာ့ အပူမပါပါ။ အပူမပါပဲနဲ႕ ေနသာသလို ေနၿပီးေတာ့ တုန္တိုင္း တုန္တိုင္း ရုပ္လို႕ ရႈေနတဲ့အခါ အပူမပါတဲ့အတြက္ သက္သာပါတယ္။ အဲဒီ ေဖာက္ျပန္တဲ့အထဲမွာ ငါဘယ္လိုျဖစ္မွန္း မသိဘူး။ ေရာဂါမ်ားထသလား မသိဘူးလို႕ စိတ္ပါသြားရင္ ပူပါတယ္။ အပူပါရင္ ေရာဂါပိုတိုးပါတယ္။

နဂိုက ရုပ္ေဖာက္ျပန္မႈထဲမွာ စိတ္ေဖာက္ျပန္မႈပါ တိုးသြားေတာ့ ေရာဂါပိုႀကီးသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ အခ်ဳိ႕ဆရာ၀န္ေတြဟာ ေရာဂါသည္ကို ေရာဂါအေၾကာင္းအမွန္ မေျပာၾကပါ။ ေျပာလို႕ရိွရင္ ေရာဂါသည္ စိတ္ဓာတ္က်ၿပီး ေရာဂါပိုႀကီးသြားတတ္ပါတယ္။

ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္၊ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္၊ အာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္ရယ္လို႕ ရုပ္ေလးပါးထဲမွာ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္က အားအေကာင္းဆံုးပါ။ က်န္တဲ့ ရုပ္ေတြ ပ်က္စီးခ်င္သေလာက္ ပ်က္စီး၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္ မပ်က္စီးက မပ်က္စီးပါ၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္က အားအေကာင္းဆံုးပါ။

အဲဒါေၾကာင့္ ေနသာသလိုေနၿပီးေတာ့ ရႈမယ္ဆိုရင္ ကုသိုလ္လည္း ရမယ္။ ေရာဂါလည္း ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ တရားရႈပြားအားထုတ္တဲ့အခါ စိတ္ကို ေအးေအးေဆးေဆးၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ထားၿပီး ရုပ္ေဖာက္ျပန္တာပဲ။ ငါေဖာက္ျပန္တာ မဟုတ္ဘဲ ရုပ္ရဲ႕သေဘာက ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာပဲ။ ေဖာက္ျပန္တဲ့အလုပ္ပဲ။ ငါ့အလုပ္က ရႈရမယ့္အလုပ္ပဲဆိုၿပီး ရႈၾကည့္ေနတဲ့အခါ ေရာဂါေတြ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။

အဲဒီလို ေရာဂါေတြ ေပ်ာက္သြားတဲ့အခါ တန္ခိုးလို႕ ယူတတ္ပါတယ္။ တန္ခိုးမဟုတ္ပါ။ စိတ္ၾကည္လင္ေတာ့ ေသြးသားၾကည္လင္ပါတယ္။ ေသြးသားၾကည္လင္ေတာ့ ေရာဂါေတြ ေပ်ာက္တာပါ။

ကိုယ့္အလုပ္က ခႏၶာကိုယ္မွာရိွတဲ့ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ထင္ရွားရာကို ရႈတဲ့ အလုပ္ပါပဲ။ ရုပ္ႏွင့္ နာမ္ကလည္း အခ်င္းခ်င္း မီွေနေတာ့ ရုပ္ဆြဲ နာမ္လဲ၊ နာမ္ဆြဲ ရုပ္လဲပါတယ္။ ပရမတ္သေဘာက တစ္ညွာဆြဲ တစ္တြဲပါ သေဘာပါ။

သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးကို သတိျပဳပါ။ ကာယာ ႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ဆိုတာ ရုပ္ကို အရႈခံၿပီး ရႈတာပါ။ အရႈခံက ရုပ္၊ ရႈေနတာက နာမ္ဆိုေတာ့ နာမ္ပါသြားပါတယ္။ ေ၀ဒနာ ႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ဆိုတာ ေ၀ဒနာကို အရႈခံထားၿပီး ရႈတာပါ။ ေ၀ဒနာက နာမ္တရား၊ ရႈတာကလည္း နာမ္တရားပါ။ အဲဒီ နာမ္ဘယ္မွာ မီွေနလဲဆိုေတာ့ ရုပ္မွာ မီွေနပါတယ္။ အဲဒီလို သိတဲ့အခါ ၿပီးသြားပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ မသိေသးပါ။ သိခ်ိန္တန္မွ သိမွာပါ။

၀ိပႆနာရဲ႕အလုပ္က အရိွနဲ႕ သတိနဲ႕ကိုက္ေအာင္ လုပ္တဲ့ အလုပ္ပါ။ မစဥ္းစားပါနဲ႕။ လိုက္မရွာပါနဲ႕။ အရိွရုပ္နဲ႕ အရိွနာမ္နဲ႕ ကိုက္ေအာင္ ရႈၾကည့္ရပါတယ္။ မရိွတာလည္း မရွာပါနဲ႕။ ရိွတာလည္း မႀကိဳက္ပါမျဖစ္ပါနဲ႕။ မျဖစ္ၾကေသးတာကိုလည္း ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႕။ ျဖစ္ေနတာကိုလည္း ပ်က္ေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႕။ အရိွအတိုင္းျမင္ေအာင္ ၾကည့္ပါ။ ျဖစ္ေနတဲ့အတိုင္း ၾကည့္ပါ။

စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ဆိုတာ နာမ္ကမၼ႒ာန္းပါ။ ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႕ ရႈရတာပါ။ အဲဒီစိတ္ဟာ ဘယ္မွာ မီွေနသလဲဆိုယင္ ရုပ္မွာ မီွေနပါတယ္။

ကာယႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ဆိုတာ ရုပ္သက္သက္ကို အရႈခံထားၿပီး ရႈရတဲ့ ကမၼ႒ာန္းပါ။ ရုပ္ကမၼ႒ာန္း သက္သက္ပါ။

ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္နဲ႕ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္တို႕ဟာ နာမ္သက္သက္ကို အရႈခံထားၿပီး ရႈရတဲ့ ကမၼ႒ာန္းပါ။ နာမ္ကမၼ႒ာန္းပါ။ ဓမၼႏုပႆနာသတိပ႒ာန္က ရုပ္နာမ္ေရာတဲ့ ကမၼ႒ာန္းပါ။

ဒါေတြ အားလံုးဟာ ဘုရားရွင္ေဟာခဲ့တာခ်ည္းပါပဲ။ ျဖစ္ႏိုင္လို႕ ရႏိုင္လို႕ ေဟာခဲ့တာေတြပါ။ ရႈအားေကာင္းစြာနဲ႕ ရႈဖို႕ ပြားဖို႕ပဲ လိုပါတယ္။ ရႈရမွာက ရံခါ ရုပ္၊ ရံခါ နာမ္ကို ရႈရမွာပါ။ ရႈတဲ့အခါ ရုပ္ကို မီွၿပီး နာမ္ျဖစ္တာလည္း ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ နာမ္မီွၿပီး ရုပ္ျဖစ္တာလည္း သိပါလိမ့္မယ္။ ခႏၶာကိုယ္မွာ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးအျပင္ တျခားဘာမွမရိွပါ။

အဲဒီသေဘာေတြကို သိေအာင္ သြားတဲ့အခါမွာ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႕ကို မီွၿပီးျဖစ္တယ္လို႕ သတိထားၿပီး ရႈပြားသြားရမွာပါ။ ျပဳတဲ့အခါမွာလည္း ဘယ္သူက ဘယ္သူ႕ကို မီွၿပီး ျပဳတယ္ဆိုတာ သတိထားၿပီး ျပဳရမွာပါ။ ေျပာတဲ့အခါမွာလည္း ဘယ္သူက ဘယ္သူ႕ကို မီွၿပီး ေျပာေနတယ္ဆိုတာ သတိထားၿပီး ရႈပြားေျပာရမွာပါ။

၀ိပႆနာအလုပ္ဆိုတာ အသိေျပာင္းေအာင္ လုပ္တဲ့ အလုပ္ပါ။ တရားအားထုတ္လို႕ အသိေျပာင္းသြားၿပီဆိုရင္ နဂိုေန၊ နဂိုစား၊ နဂိုသြားလာတာမ်ဳိးနဲ႕ ဘယ္လိုမွ မတူဘဲ အမူအရာ ေျပာင္းသြားပါတယ္။ အမူအရာ အေျပာင္းရင္ေတာ့ တရားမရေသးပါ။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ အေနအထိုင္ အသြားအလာ အေျပာအဆိုအမူအရာမွ မေျပာင္းေသးရင္ အသိမေျပာင္းေသးလို႕ပါပဲ။ အသိမေျပာင္းတာလည္း ရုပ္နာမ္ကို အမွန္မျမင္ေသးလို႕ပါ။

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆိုတာ ေၾကာင္းက်ဳိးတရားပါ။ ပ႒ာန္းတရားဆိုတာလည္း ေၾကာင္းက်ဳိးတရားပါပဲ။ အေၾကာင္းပစၥည္း အက်ဳိးပစၥယုပၸန္အေန ေဟာခဲ့ပါတယ္။ သစၥာတရားဆိုတာလည္း ေၾကာင္းက်ဳိးတရားပါပဲ။ အေၾကာင္း သမုဒယ၊ အက်ဳိး ဒုကၡပါပဲ။

ဒီေလာကႀကီးထဲမွာ အေၾကာင္းအက်ဳိးအျပင္ ဘာမွ မရိွပါ။ ဒီခႏၶာကိုယ္အတြင္းမွာလည္း ေၾကာင္းက်ဳိးအျပင္ ဘာမွမရိွပါ။ ဒီခႏၶာမွာ ရုပ္နာမ္ကြဲၿပီးရင္ အဲဒီရုပ္နာမ္ အေၾကာင္းကို သိမ္းဆည္းသိတဲ့ ဉာဏ္ရရမွာပါ။ အဲဒီ ဉာဏ္မွမရရင္ ၀ိစိကိစၧာ မကင္းႏိုင္ပါ။ ေသာတာပန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ကြဲေအာင္ ႀကိဳးစားရႈပြားပါ။ ရုပ္နာမ္ရဲ႕ အေၾကာင္းကို သိမ္းဆည္းႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါလို႕ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=165441567132163&id=100009989626063

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/

No comments:

Post a Comment