October 27, 2015

၀ိပႆနာဆိုတာ ဘာလဲ (၄)

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ တရားတဲ့အားေတြ ထုတ္တာပါပဲ။ မတရားတဲ့ အားဆိုတာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာနစတဲ့ ကိေလသာတရားေတြကို ေျပာတာပါ။

အဲဒီ မတရားတဲ့ အားေတြ မျဖစ္ေအာင္ တရားအားထုတ္တာကိုပဲ ဘာ၀နာ ပြားတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘာ၀နာပြားတယ္လို႕ပဲ ေျပာေျပာ ကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းတယ္လို႕ပဲ ဆိုဆို ဆိုလိုရင္းကေတာ့ မတရားတဲ့ အားေတြ မျဖစ္ေအာင္ တရားတဲ့အားေတြ ထုတ္ျခင္းပါပဲ။

ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒီသမထ ၀ိပႆနာ နည္းတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို အားထုတ္ၿပီး ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အားထုတ္ေနတဲ့ အခိုက္အတန္႕မွာ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ မတရားတဲ့ ကိေလသာအားေတြ မျဖစ္ဘဲ တရားတဲ့ အားေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ တရားအားထုတ္တဲ့သူမ်ား သတိျပဳရမယ့္အခ်က္က သမထနည္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၀ိပႆနာနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္နည္းနည္းကို အားထုတ္ေနရင္ တရားတဲ့ အားေတြ ျဖစ္ေနၿပီး ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းေနတယ္ဆိုေပမယ့္ သမထနည္းက ႀကိဳးစားရင္ ႀကိဳးစားႏိုင္တဲ့အေလွ်ာက္ ကိေလသာတရားမ်ားကို အေတာ္ၾကာၾကာ ခြာထားႏိုင္ရံု ေလာက္ပဲျဖစ္ၿပီး တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ေပၚလာတတ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႕ ၀ိပႆနာနည္းကေတာ့ ဥာဏ္အဆင့္ဆင့္ ျမင့္သထက္ျမင့္လာတာနဲ႕အမွ် ကိေလသာ တရားမ်ားကို ေနာက္ထပ္တစ္ခါ ေပၚလာခြင့္မရေအာင္ အၾကြင္းအက်န္မရိွ အကုန္ပယ္သတ္လိုက္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

အခ်ဳိ႕က တရားအားထုတ္တာကို ၀ိပႆနာ သတိပ႒ာန္ပြားမ်ားတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ သတိပ႒ာန္လို႕ပဲဆိုဆို၊ ၀ိပႆနာလို႕ပဲဆိုဆို၊ သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာလို႕ပဲေျပာေျပာ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ စိတ္နဲ႕ ရုပ္မွာ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ အာရံုေတြကို မလြတ္တမ္း သတိကပ္ေနျခင္း၊ သိေနျခင္းပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ ၀ိပႆနာ အလုပ္ဆိုတာ ရိပ္သာသြားၿပီး အခ်ိန္ျပည့္ ထိုင္ၿပီးမွ အားထုတ္ရတဲ့ တရားအားထုတ္မႈ မဟုတ္ပါဘူး။ ေန႕စဥ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားထဲမွာကိုပဲ လႈပ္ရွားေနတုန္း တရားအားထုတ္ႏိုင္တဲ့ နည္းေတြ ရိွပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ သတိအမွတ္သာ ရိွေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ လႈပ္ရွားမႈေတြကပဲ တရား မွတ္စရာ အမွတ္အာရံုေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။ တရားရွာ ကိုယ္မွာ ေတြ႕ဆိုသလို ဘုရားရွင္ကလည္း ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ျဖစ္သမွ် အေနအထားေတြ အေပၚမွာ တရားရွာႏိုင္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဒါကို မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ ဣရိယာပုတ္ကို ဆင္ျခင္နည္းအျဖစ္ ဖြင့္ျပထားပါတယ္။

တကယ့္ကို သတိအမွတ္နဲ႕သာ မွတ္သိေနမယ္ဆိုရင္ လူတိုင္းလူတိုင္းရဲ႕ေန႕စဥ္ လႈပ္ရွား ရုန္းကန္မႈေတြဟာ မွတ္စရာေတြပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ သတိပ႒ာန္ အားထုတ္နည္းေလးမ်ဳိး ျပထားေပမယ့္ စိတ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရုပ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပၚသမွ် အရာ ေတြကိုသာ သတိနဲ႕ကပ္ၿပီး လိုက္သိလိုက္ မွတ္ေပးႏိုင္ရင္ ၀ိပႆနာရႈပြားနည္း သတိပ႒ာန္ က်င့္စဥ္ ေတြကို အမည္တပ္ေပးစရာေတာင္ လိုမယ္ မထင္ပါဘူး။

စိတ္အစဥ္မွာ သတိကပ္ၿပီး ထြက္သက္ ၀င္သက္ကို ပင္တိုင္ထားလို႕ ထင္ရွားရာကို ေျပာင္း မွတ္ ေပးေနရံုပါပဲ။ နည္းမွန္လမ္းမွန္သာ မွတ္ေနမယ္ဆိုရင္ မွတ္ေနရင္းနဲ႕ သူ႕အလိုလို သတိပ႒ာန္ က်င့္စဥ္ေတြ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက မွတ္ေနဖို႕ပါပဲ။ အမည္ နာမေတြ ေနာက္ လိုက္မေနပဲ သမာဓိ၊ ၀ီရိယကို မွ်တညီညႊတ္ေအာင္ သတိတရား လက္ကိုင္ထားကာ ထြက္သက္၀င္သက္ကို အေျခခံ အမွတ္အျဖစ္ ပိုင္ႏိုင္ေအာင္ မွတ္ယူရင္း ခႏၶာကိုယ္နဲ႕ စိတ္မွာ ေပၚလာသမွ် အာရံုမ်ားကို ေပၚစဲေပၚခိုက္၊ ျဖစ္စဲျဖစ္ခိုက္မွာ သိေအာင္ ႀကိဳးစားမွတ္ေနဖို႕ပါပဲ။

တစ္ခ်ဳိ႕က ရႈမွတ္ရမယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုရႈမွတ္ရမယ္ဆိုတာကို သေဘာမေပါက္ေသးတာ ရိွတတ္ပါတယ္။ ရႈမွတ္တယ္ဆိုတာ စိတ္နဲ႕ရုပ္မွာ ေပၚေပၚလာတဲ့ အာရံုေလးေတြကို သူေပၚတဲ့အတိုင္း သူျဖစ္တဲ့အတိုင္း လိုက္သိေပးေနတာကို ေျပာတာပါ။ သူ႕အရိွအတိုင္း လိုက္သိေနဖို႕ပါပဲ။ တရားမွတ္ေနရင္း ေပၚလာတဲ့ အာရံုကို ကိုယ္သိေနတဲ့ အတိုင္း ထင္ရွားတဲ့ အာရံုတစ္ခုခုကို လိုက္သိေပးေနဖို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကိုပဲ ရႈမွတ္တယ္လို႕ ေျပာတာပါ။

ေ၀ဒနာကိုပဲ ရႈရႈ၊ စိတ္ကိုပဲ ရႈရႈ၊ ရုပ္ကိုပဲရႈရႈ၊ သေဘာတရားကိုပဲ ရႈရႈ တစ္ခုခုကို အရိွအတိုင္း သိမွတ္ေနဖို႕ပဲ လိုပါတယ္။

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ အမွန္သိမႈ သမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္ဖို႕ပါပဲ။ အဲဒီလိုျဖစ္ဖို႕ရာ ဓမၼသေဘာသက္သက္ ျဖစ္ရပါမယ္။

သတိထားေနရင္ သိမႈေတြျဖစ္ေပၚလာတယ္။ သိမႈေတြ ထပ္ကာထပ္ကာ ျဖစ္ေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ေပးရင္ ဒါ ၀ီရိယမဂၢင္ပါပဲ။
အာရံုေပၚ စိတ္ေတြ တန္းတန္းမတ္မတ္ ေရာက္သြားတာ၊ စူးစိုက္ေနတာ သမာဓိမဂၢင္။
စိတ္၊ ေစတသိက္ေတြ အာရံုေပၚေရာက္သြားေအာင္ ပို႕ေဆာင္ေပးတာ သမၼသကၤပၸမဂၢင္ပါ။
အဲဒီလို သူပို႕ေဆာင္ခ်က္ေကာင္းရင္ ေကာင္းသေလာက္ ျဖစ္သြားရင္ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ပါတယ္။

ရႈမွတ္ေနစဥ္ ၀ိပႆနာရႈတဲ့ စိတ္တစ္ခ်က္မွာ - ရႈတိုင္း ရႈတိုင္း ပိုင္းျခားသိတာက ဒုကၡသစၥာပါ။ သိရတဲ့အာရံုမွာ တပ္မက္မႈကင္းတာက သမုဒယကိုပယ္တာပါ။ သိရတဲ့အာရံုနဲ႕စပ္ၿပီး ကိေလသာကံ၌ ဘ၀သစ္မျဖစ္ႏိုင္တာက တဒဂၤနိေရာဓသစၥာျဖစ္ပါတယ္။ ရႈတိုင္း ရႈတိုင္း သေဘာမွန္ကိုသိတာက မဂၢသစၥာလို႕ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ႀကီး က မိန္႕ၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မွတ္ေနဖို႕သာ အေရးႀကီးတယ္လို႕ဆိုတာပါ။ အမွတ္တစ္မွတ္ရဲ႕တန္ဖိုးဟာ ႀကီးမားလွပါတယ္။

ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕အလုပ္က သတိထားေနတာ၊ သတိထားေနရံုပါပဲ။ သတိထားလို႕ သတိရိွလာရင္ ဓမၼအလုပ္ ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ဓမၼအလုပ္ျဖစ္သြားရင္ ဓမၼအလုပ္ ဓမၼလုပ္သြားတာပါပဲ။

သတိရိွေနရင္ ဉာဏ္ရိွတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ သိမႈေတြက သဘာ၀ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလို ဓမၼဗ်ာပါရ ျဖစ္သြားမွ ဉာဏ္က သိသင့္ သိထိုက္တာ သိတာပါ။

ဓမၼဗ်ာပါရ ျဖစ္လာရင္ အတင္းေၾကာင့္ၾကစိုက္ေနရတဲ့ အေနမ်ဳိး မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။

ေမတၱာျဖင့္
tno

က်မ္းကိုး။ ။ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ႏႈတ္ေတာ္ျမြက္ၾကားၾသ၀ါဒစကားမ်ား။ အရွင္ေတဇနိယ(ေရႊဥမင္)၏ နံနက္ခင္း အသိေပးတရားေတာ္မ်ား။ အရွင္၀ိစိတၱ (မနာပဒါယီ) ၏ အေျခခံ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္နည္း တို႕မွ မီွျငမ္း မွတ္စုထုတ္ပါသည္။

@[UzpfSTEwMDAwOTk4OTYyNjA2MzoxNjAyMzI4NTc2NTMwMzQ=:https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=160232857653034&id=100009989626063]

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment