October 6, 2015

❆ ေ၀ဒနာတရားေတာ္ ❆


လူေတြရဲ႕သ႑ာန္မွာ ေဒသနာဟာ အေရးပါတဲ့ကိစၥတစ္ခုလို႕ဆိုရပါမယ္။
လူေတြဟာ စိတ္ခံစားမႈကို အေၾကာင္းျပဳလို႕ ကုသိုလ္ေတြ အကုသိုလ္ေတြ ျပဳလုပ္ၾကတယ္။

ေဝဒနာဆိုတာ အသိဥာဏ္နဲ႕ ပိုင္းျခားၿပီး သိရမယ့္တရား ျဖစ္တယ္။ ဖယ္ရွားရမယ့္ တရားမဟုတ္ဘူး။ ေဝဒနာဆိုတဲ့ေစတသိက ကစိတ္ကိုမီွ ျဖစ္တယ္။

စိတ္ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္း ေဝဒနာျဖစ္တယ္။ စိတ္ခ်ဳပ္တာနဲ႕ ေဝဒနာကခ်ဳပ္တယ္။ ေဝဒနာဟာ စိတ္နဲ႕ ခြဲလို႕ မရေလာက္ေအာင္ ယွဥ္တြဲၿပီးေတာ့ ျဖစ္တဲ့ ေစတသိက္တစ္ခု။

စိတ္ရွိယင္ ေဝဒနာရွိတယ္။ ေဝဒနာ ရွိယင္ စိတ္ရွိတယ္။ ေဝဒနာသည္ စိတ္နဲ႕ခြဲလို႕မရတဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုပဲ။

ေဝဒနာ သညာ စိတ္ ခြဲလို႕ မရေပမယ့္ function မတူဘူး။ သေဘာလကၡဏာမတူဘူး။

စိတ္ျဖစ္တိုင္းမွာ ဖႆ ေဝဒနာ သညာ ေစတနာ ဧကၠဂတာ ဇိဝိတိျႏၵိယ မနသိကာရ ဆိုတဲ့ေစတသိက္၇မ်ဳိး+ စိတ္=၈မ်ဳိး ဟာ နာမ္တရားရဲ႕ unit တစ္ခုပဲ။ အဲဒါကိုပဲ နာမ္တရားလို႕ ေခၚတာျဖစ္တယ္။ တခုခုေလ်ာ့ၿပီး နာမ္တရားလို႕ ေခၚလို႕မရဘူး။

အာရံု၏ ခံစားမႈေတြဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိတယ္။ ကာယိကသုခ ေစတသိကသုခ ကိုပဲသုခေဝဒနာလို႕ ေခၚတာေပါ့။ ကာယိကဒုကၡ ေစတသိကဒုကၡကို ဒုကၡေဝဒနာလို႕ေခၚတာေပ့ါ့။ အဲဒီႏွစ္ခုကထင္ရွားတယ္။

အဒုကၡမသုခ ဆိုတာၾက တိုက္ရိုက္ သိႏိုင္စြမ္းမရွိဘူး။ သမင္ေနာက္ေျခရာခံလိုက္သူလိုပါပဲတဲ့ သမင္ဟာေက်ာက္ျဖာတခုကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားတဲ့အခါ လိုက္သူအေနနဲ႕ ေက်ာက္ျဖာနားမွာအတက္ေျခရာ ေတြ႕ၿပီး ေက်ာက္ျဖာရဲ႕တစ္ဖက္မွာ အဆင္းေျခရာကို ေတြ႕ျခင္းအားျဖင့္ ဒီသမင္ဟာ ေက်ာက္ျဖာေပၚက ျဖတ္သြားတယ္ ဆိုတာ သိသလိုပါပဲ .. တဲ့

ေဝဒနာဆိုတာ အာရံုရဲ႕အရသာကို ခံစားတတ္လို႕ ေဝဒနာလို႕ေခၚတယ္။

သုခေဝဒနာရဲ႕ဆန္႕က်င္ဖက္က ဒုကၡေဝဒနာ ျဖစ္တယ္။ ဒုကၡေဝဒနာရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္က သုခေဝဒနာျဖစ္တယ္တဲ့။

သုခေဝဒနာေလးျဖစ္ေနတုန္းမွာ ခ်မ္းသာတယ္ေပါ့။ ဒီသုခေဝဒနာေလး ေပ်ာက္သြားတာကိုပဲ ဒုကၡေဝဒနာ ျဖစ္တယ္ေပါ့။ အဲဒီလိုပဲ ဒုကၡေဝဒနာေလးေပၚတုန္းမွာ ဆင္းရဲတယ္။

အဲဒီေဝဒနာေလးေပ်ာက္သြားတာ သည္ပင္ သုခေဝဒနာပါပဲတဲ့။

အဒုကၡမသုခရဲ႕ဆန္႕က်င္ဖက္က ေတာ့ အဝိဇၨာပါတဲ့။

ေဝဒနာႏုပႆနာမွာ ရႈေတာ့မယ္ဆိုယင္ သမထယာနိကာမွာနာမ္ကစရႈပါတဲ့။ ရုပ္မရႈရဘူးမဟုတ္ဘူး။ ရုပ္ကေနစလည္းရတယ္ေပါ့။

ဝိပႆနာယာနိကမွာေတာ့ ရုပ္ကစရႈပါတဲ့။ သူလည္းပဲ နာမ္မရႈရဘူးမဟုတ္ဘူး။ နာမ္ကေနစရႈလည္းရတယ္ေပါ့။

အဲဒီေတာ့ ရူပကမၼ႒ာန္းဆိုတာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးအဓိကနဲ႕ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးနဲ႕ မီွတဲ့နာမ္ကို ရႈပါတဲ့။

အရူပကမၼ႒ာန္း အရူပပရိဂၢဟမွာေတာ့ နာမ္တရားေတြမွာ စိတ္ ဖႆ ေဝဒနာဟာ ထင္ရွားတယ္ေပါ့။

ဝိပႆနာရႈပြားလိုသူအေနနဲ႕ ဝီရိယ အသိဥာဏ္ သတိ လိုအပ္တယ္။

သီလမဂၢင္ကိုေတာ့ ႀကိဳၿပီးပြားမ်ားထားရမယ္။
အားထုတ္တဲ့အခါမွာမဂၢင္ငါးပါးနဲ႕ပြားမ်ားရတယ္။

ဝိပႆနာရဲ႕အစဟာ သဘာဝလကၡဏာကို သိရွိျခင္းပါပဲ။

ဝိပႆနာကမၼ႒ာန္းရဲ႕ အာရံုဟာ ၂မ်ဳိးပဲရွိတယ္။
ရုပ္ဆိုတဲ့ ရူပကမၼ႒ာန (သို႕) ရူပပရိဂၢဟ ။ ရုပ္ကိုရူတယ္။

နာမ္ဆိုတဲ့ နာမကမၼ႒ာန(သို႕) အရူပကမၼ႒ာန (သို႕) အရူပပရိဂၢဟ ။
နာမ္ကိုရႈတယ္။

ဝိပႆနာရႈပြားလိုသူဟာ လြယ္ကူမႈရွိေအာင္ ရုပ္ကစရႈယင္ လြယ္ကူတယ္လို႕ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသကဆိုတယ္။

ဝိပႆနာယာနိကဆိုတဲ့ ခဏိကသမာဓိနဲ႕သြားမယ္ဆိုယင္ ရုပ္ကစရႈသင့္တယ္ေပါ့။

သမာဓိကလည္း ၃မ်ဳိးရွိတယ္။ ခဏိကသမာဓိ ဥပစာရသမာဓိ နဲ႕ အပနာသမာဓိတို႕ျဖစ္တယ္ေပါ့။
စိတၱဝိသုဒၶိျဖစ္ဖို႕ဆိုယင္ ဥပစာရသမာဓိ နဲ႕ အပနာသမာဓိကိုအယင္ ထူေထာင္ရတယ္။

အပနာသမာဓိဆိုတာ စိတ္ကိုအာရံုထဲထည့္ထားတာ။ အပနာရဲ႕အဓိပၸာယ္ကထည့္သြင္းျခင္းပဲ။ စိတ္နဲ႕အာရံုကပ္ေနၿပီး သမထယာနိကာမွာဆိုယင္ အပနာသမာဓိမွာ စ်ာန္ရတယ္ေခၚတယ္။ ဝိပႆနာမဂ္က တက္သြားတာကိုလည္း အပနာသမာဓိ ေခၚတယ္။

အပနာသမာဓိနားကပ္သြားတဲ့ သမာဓိကို ဥပစာရသမာဓိ ေခၚတယ္။

ဥပစာ အပနာ ထဲလည္းမပါတဲ့ ရုပ္နာမ္တရား သခၤါရတရားအေပၚ တည္ၿငိမ္မႈရသြားတာ။
သမာဓိကလည္းၿငိမ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ အာရံုကလည္းေျပာင္းေျပာင္းေနတာ။ အဲဒီလို ရုပ္နာမ္သခၤါရတရားတို႕ မပ်က္ခင္ေလးရသြားတဲ့သမာဓိကို ခဏိကသမာဓိလို႕ေျပာတာ။

ခဏိကသမာဓိ မထူေထာင္ပဲ ဝိပႆနာသြားလို႕
မရဘူး။ ဥပစာ အပနာ ကင္းၿပီး ဝိပႆနာျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ခဏိကသမာဓိနဲ႕ကင္းၿပီးေတာ့ ဝိပႆနာမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အနည္းဆံုးခဏိကသမာဓိကို ထူေထာင္ရမယ္။

အာရံုကေရြ႕ေနေတာ့ သမာဓိကလည္း အာရံုေရြ႕သလို ေရြ႕ေနေျပာင္းေနမွာပဲ။
သမထအာရံုမွာေတာ့ ပညတ္ေတြ။ ပညတ္တရားအေပၚမွာသမာဓိ ထူေထာင္တာျဖစ္တယ္။
ဝိပႆနာက်င့္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္တိုင္းဟာ ဥပစာ အပနာ သမာဓိမထူေထာင္ဘဲ။ ခဏိကသမာဓိနဲ႕ သြားတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ သုဒၶဝိပႆနာယာနိက က ဝိပႆနာကိုယာဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳၿပီး နိဗၺာန္ကိုသြားတယ္ ေခၚတယ္။

သမထကနိဗၺာန္ကိုျမစ္ထဲမွာေလွနဲ႕ ျဖတ္ကူးတာနဲ႕တူတယ္။ ဝိပႆနာကလက္ပစ္ကူးတာနဲ႕တူပါတယ္တဲ့။

အဲဒီေတာ့ ေဝဒနာကိုဘယ္လိုရႈမလည္း?

ရုပ္ကစတဲ့သူကလည္း ရုပ္ကိုရႈၿပီး နာမ္ကိုရႈသင့္တယ္။

နာမ္ကစတဲ့သူကလည္း ရုပ္ကိုရႈသင့္တယ္တဲ့။

ေနာက္ ရႈတဲ့ဥာဏ္ကိုလည္း ထပ္ရႈသင့္တယ္ .. တဲ့

ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႕ ရႈရမယ္ေပါ့။

အာရံုကိုလည္းသိရမယ္။ အာရံုကိုသိတဲ့စိတ္ေလး ပ်က္သြားတာကိုလည္း ျမင္ရမယ္။

ရုပ္ကစရႈလွ်င္ မဟာဘုတ္ ၄ပါးကထင္ရွားလို႕ မဟာဘုတ္၄ပါးကစရႈရမယ္ေပါ့။
မဟာဘုတ္၄ပါးမွာ မွီေနတဲ့ ရုပ္တရားကိုလည္းရႈရမယ္ေပါ့။ ရုပ္ကိုမီွတဲ့ နာမ္တရားကိုလည္းရႈရမယ္ေပါ့။

နာမ္တရားကိုရႈတဲ့အခါၾကေတာ့ နာမ္တရားကိုသိႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းသံုးသြယ္ ရွိပါတယ္။

အဲဒါကေတာ့ ဖႆ ေဝဒနာ နဲ႕ စိတ္ ၃မ်ဳိး ရႈႏိုင္တယ္။ စိတ္ကိုရႈလ်ွင္ ဖႆကို ရႈဖို႕လိုတယ္။ ဖႆကထင္ရွားတယ္။
အာရံုနဲ႕စိတ္နဲ႕ ဆက္သြယ္ေပးတဲ့ ဖႆကိုေတြ႕ယင္ ေဝဒနာေတြ႕ပါတယ္။ ေဝဒနာေတြ႕ရင္ ေနာက္က တဏွာ ဥပါဒါန္ ဘဝဆိုတဲ့ ကမၼ ဘဝကိုျဖစ္ေစတဲ့ ကံေတြလာေတာ့တာပါ။
ေဝဒနာဟာ တဏွာကိုဖိတ္ေခၚတတ္တာမို႕ ဒုကၡဆင္းရဲပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေဝဒနာမွန္သမ်ွ ဒုကၡ ပဲလို႕ ေဟာထားတာရွိတယ္။

ေဝဒနံ ယံကိႏၥိ ေဝဒယိတံ တံဒုကၡသမိ ံ
အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားသြားေလ်ာက္တယ္။

ေဝဒနာမွာ သုခေဝဒနာ ဒုကၡေဝဒနာ အဒုကၡမသုခေဝဒနာသံုးမ်ဳိးရွိတယ္လို႕လည္းေျပာပါတယ္။
ေဝဒနာမွန္သမ်ွဒုကၡလို႕လည္း ဆိုပါတယ္။ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ပါလည္းတဲ့။

သခၤါရံနံေယဝ အနိစၥံ တံ သႏၲာရ

မၿမဲတဲ့သေဘာတရားေတြဟာ မၿမဲတဲ့အတြက္ ဒုကၡလို႕ေျပာတာ။ ေဝဒနာမွန္သမ်ွ ဒုကၡဆိုတာ သခၤါရေတြရဲ႕ မၿမဲတဲ့ သေဘာကို ဒုကၡလို႕ေျပာတာပါတဲ့။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
ေမတၱာျဖင့္
tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ဆရာေတာ္ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ ေ၀ဒနာတရားကိုေလ့လာသံုးသပ္ျခင္း တရားေတာ္မ်ားမွ နာယူထားသမွ်ကို ျပန္လည္စုစည္းေဖာ္ျပပါသည္။

https://www.facebook.com/kotheinnaingohn

https://www.facebook.com/profile.php?id=100009989626063&fref=nf

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment