October 5, 2015

ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ (၄)


၀ိပႆနာဆိုတာ ယံကိဥၥိ သမုဒယဓမၼံ၊ သဗၺံ တံ နိေရာဓဓမၼႏၲိ ဟူေသာ အသိဥာဏ္ကိုရေအာင္ လုပ္ရတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ လိုရင္း အဓိပၸါယ္မွာ အလံုးစံုေသာ ရုပ္နာမ္သခၤါရအေပါင္းသည္ ျဖစ္ျခင္းသေဘာရိွ၏။ ထိုျဖစ္သမွ်ေသာ တရားအေပါင္းသည္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ ပ်က္ ဆံုးၾကကုန္ေသာ သေဘာတရားခ်ည္းသာပါတကား ဟူ၍ သိျမင္ရေသာ အသိဥာဏ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤအသိဥာဏ္မ်ဳိး ဆိုတာသည္လည္း သညာသိ ၀ိညာဥ္သိေလာက္ကိုဆိုတာမဟုတ္၊ ပညာသိ သိတာမ်ဳိး ကိုသာ ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ သညာသိ ၀ိညာဥ္သိမ်ဳိးဆိုတာ ၾကားဖူးနား၀ ဗဟုသုတ အသင့္အတင့္ ရိွေသာသူမွစ၍ ပိဋကသံုးပံုေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ထိုက္သင့္သလို ေတြးေတာၾကံစည္ေ၀ဖန္တတ္ၾက ေသာေၾကာင့္ အႏုမာနအားျဖင့္ ေထာက္ဆ၍ မွန္းဆ၍ သိၾကရျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ပညာသိမွာမူ ၀ိပႆနာ ဥာဏ္ပညာျဖင့္ တကယ္သိေသာ အသိမ်ဳိးကိုဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၀ိပႆနာဥာဏ္ပညာသည္ ဘာ၀နာမယဥာဏ္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဤဘာ၀နာမယဥာဏ္တည္းဟူေသာ ပညာသိမ်ဳိးကို တကယ္ပိုင္ႏုိင္စြာ သိၿပီးမွသာလွ်င္ ထိုက္တန္ေသာ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ကို ရႏိုင္ၾကပါသည္။

တကယ္ေတာ့ ၀ိပႆနာဆိုတာ ပညတ္ကိုပယ္၍ ပရမတ္ကို အနိစၥအစရိွေသာ အျခင္းအရာတို႕ျဖင့္ ထူးထူးေထြေထြ ေတြ႕ေအာင္ ရႈျခင္းကို ၀ိပႆနာဟု ေခၚရပါမယ္။ ဒီလိုဆိုလွ်င္ ပရမတ္ဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လိုေနသလဲ ဟု သိဖို႕ရာ အေရးႀကီးပါတယ္။

ပရမတ္ဆိုတာ ပံုသ႑ာန္မွ ကင္းတယ္တဲ့၊ ပရမတ္မွာ ပံုသ႑ာန္ရယ္လို႕ မရိွဘူးတဲ့။ အႏုျမဴမွ်ေလာက္ ေသးငယ္ေသာ အရာ၀တၳဳတစ္ခုခုကို ျမင္ရလွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ မ်ားလွစြာေသာ ပရမတ္ေတြသာလွ်င္ ျဖစ္ေနသည္ဟုဆိုပါတယ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ေလာက၌ ရုပ္နာမ္မွတစ္ပါး လြဲ၍ ဘာမွ်မရိွဟု ၀ိသုဒၶိမဂ္က်မ္းက ဆိုထားျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

ဤေနရာ၌ စဥ္းစားရန္မွာ ေလာက၌ ကၽြႏု္ပ္တို႕ ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် ေတြ႕ျမင္ေနရေသာ သက္ရိွသက္မဲ့အရာ၀တၳဳ အစုစုတို႕သည္ ပရမတ္ရုပ္နာမ္ခ်ည္းပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း မ်က္ျမင္အားျဖင့္ ပံုသ႑ာန္ေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနသည္ ကိုသိျမင္ၾကမွာပါ။ အဲေတာ့ သုတၱနိပါတ္အ႒ကထာက ပရမတ္မွာ ပံုသ႑ာန္မရိွဘူးလည္းဆိုတယ္။ ပံုသ႑ာန္ တစ္ခုမွာလည္း ပရမတ္ခ်ည္းပဲဟုလည္းဆိုတယ္။ ဒီလိုဆိုလွ်င္ ပံုသ႑ာန္တိုင္းမွာ ပရမတ္ေတြရိွတယ္။ ပရမတ္အစုအေ၀းတိုင္းမွာလည္း ပံုသ႑ာန္ရိွတယ္လို႕ အဓိပၸါယ္ရေနပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာက်မ္းတြင္ အ႒ကလာပ္ေပါင္းမ်ားစြာ စုေနလွ်င္ သမူဟျဖစ္၏။ သမူဟျဖစ္လွ်င္ ပံုသ႑ာန္ထင္၏။ ပံုသ႑ာန္ထင္လွ်င္ ပညတ္ျဖစ္ေတာ့၏ဟူ၍ ပါရိွပါတယ္။

ဒါဆိုလွ်င္ ဒီအတိုင္း အမွန္ပဲျဖစ္လွ်င္ ပရမတ္ႏွင့္ပံုသ႑ာန္ဆိုတဲ့ ပညတ္လည္း မကင္းႏိုင္ေသာ တရားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုသ႑ာန္ကို ေတြ႕ရတိုင္း ပရမတ္ေတြက မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ပါရိွ၍ ေနၾကရၿပီး ပရမတ္ေတြ စုေ၀း၍ ေနတိုင္းလည္း ပံုသ႑ာန္က ေပၚ၍ေနျပန္ပါသည္။ ဒီလိုဆုိလွ်င္ ပံုသ႑ာန္ႏွင့္ ပရမတ္ကို တျခားစီ ေနေအာင္ခြဲ၍ ရႏိုင္ပါမည္လားဟု ေမးစရာရိွပါတယ္။ ခြဲ၍မရႏိုင္လွ်င္လည္း ပညတ္ကို ပယ္၍ ပရမတ္အနိစၥကိုသာ ရႈရမည္ဟု က်မ္းဂန္က ဆိုမည္မဟုတ္ပါ။

ပံုသ႑ာန္ႏွင့္ ပရမတ္ကို ကြဲေအာင္ ၀ိပႆနာျဖင့္ ဘာ၀နာမယဥာဏ္ျဖင့္ ဥဒယဗၺယဥာဏ္ကို ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္မွ အသင့္အတင့္ ခြဲတတ္ပါသည္။ ဘဂၤဥာဏ္ဆိုတဲ့ ဗလ၀၀ိပႆနာဥာဏ္ကို ေရာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွသာ ပညတ္ႏွင့္ပရမတ္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး ကြဲေအာင္ ပညတ္ကို လံုး၀ေပ်ာက္ကင္း သြားေအာင္ ခြဲထုတ္၍ ပစ္ႏိုင္ပါသည္။ ပညတ္လံုး၀ ကင္းေပ်ာက္သြားမွ ပရမတ္သက္သက္၏ အနိစၥလကၡဏာေရးကို ရႈလို႕ရပါသည္။ သို႕ျဖစ္၍ ၀ိပႆနာ၀ိၿဂိဳဟ္က ပညတ္ကိုပယ္၍ ပရမတ္ကို အနိစၥကိုျမင္ေအာင္ ရႈျခင္းကိုသာ ၀ိပႆနာအစစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၀ိပႆနာ၀ိၿဂိဳဟ္က ဆိုသည့္အတိုင္း ပညတ္ကိုပယ္၍ ပရမတ္အနိစၥ စသည္တို႕ကို ျမင္ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဟူမူ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္ ရႈမွျဖစ္ပါမည္။ ေဟာေတာ္မူပံုမွာ --

ဒိေ႒ ဒိ႒မေတၱန ၀ါ၊ သုေတ သုတမေတၱန ၀ါ၊ မုေတ မုတမေတၱန ၀ါ၊ ၀ိညာေတ ၀ိညာတမေတၱန ၀ါ၊ ဧေသ၀ေႏၲာ ဒုကၡႆာတိ။

အတိုခ်ဳပ္မွာ -- အျပင္အာယတန ေျခာက္ပါးတည္းဟူေသာ အဆင္း အသံ အနံ႕ အရသာ အထိ စိတ္၌ ေပၚေသာ အာရံုတရားတို႕ကို ေတြ႕ေသာအခါ ျမင္မွန္း ၾကားမွန္း နံမွန္း အရသာမွန္း ထိမွန္း သိမွန္း သိရံုမတၱမွ်သာျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမည္ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ျဖစ္ပ်က္မျပတ္ တရစပ္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ေနရာကိုရွာ၍ ရႈေသာအခါ ပံုသ႑ာန္အစရိွေသာ ပညတ္မ်ားကို မေတြ႕ဘဲ ေနပါမည္လားဟု ေမးလွ်င္ ရႈခါစ၌ ပညတ္ေတြကို ေတြ႕ရမွာပဲဟု ေျဖရမွာပါ။ ေတြ႕ရေသာ္လည္း ပညတ္အာရံုကို ဂရုမစိုက္ဘဲ အေရးမလုပ္ဘဲေနလွ်င္ ပညတ္ကို ပယ္ရာေရာက္ပါတယ္။ ဤအတိုင္း ပညတ္ဟူေသာ သေဘာမ်ဳိးကို ပယ္၍ ျဖစ္ေပၚလာမႈႏွင့္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားပံုကိုသာ ဂရုစိုက္၍ ရႈသြားမည္ဆိုလွ်င္ ၾကာေတာ့ခါ အာရံုေျခာက္ပါးတို႕၏ ေပၚလိုက္ ေပ်ာက္လိုက္ ေပၚလိုက္ ေပ်ာက္လိုက္ႏွင့္ ေပၚ ေပ်ာက္ မျပတ္ တရစပ္ေနေသာ ဥပၸါဒ၀ယဓမၼိေနာ ဟူေသာ အျဖစ္ႏွင့္အပ်က္ တရားသေဘာကိုသာလွ်င္ ရႈမိလ်က္သား ျဖစ္၍သြားပါလိမ့္မယ္။

ဤသည္ကို သုတ္ပါေထယ်၌ --

သစၥံ ဂယွတိ ပုဗၺဘာေဂ ဘာ၀နာယ ပန ၀ဎုမာနာယ

ပညတၱႎ သမတိကၠမိတြာ သဘာေ၀ေယ၀ တိ႒တိ။

ပုဗၺဘာေဂ၊ ကမၼ႒ာန္းေရွ႕အဖို႕၌၊ ဂယွတိပန၊ ပညတ္ပံုသ႑ာန္ ကိုယ္အဂၤါစသည္တို႕ကို ယူသည္ကား။ ၀ါ၊ ေတြ႕ရ ျမင္ရသည္ကား။ သစၥံ၊ မွန္၏။ ဘာ၀နာယ၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကို၊ ၀ဎုမာနာယ၊ ယူမွတ္ပြားမ်ား ရႈျမင္ဖန္ မ်ားလာသည္ရိွေသာ္။ ပညတၱႎ၊ ေရွးကယူ၍ မွတ္၍ထားေသာ ငါသိ သညာသိ ၀ိညာဥ္သိ သုတမယသိ စိႏၲာမယသိတည္းဟူေသာ ပညတ္နိမိတ္တို႕ကို။ သမတိကၠမိတြာ၊ လြန္ေျမာက္၍။ သဘာေ၀ေယ၀၊ သဘာ၀ဆတ္ဆတ္ ပရမတ္ျဖစ္ေသာ ျဖစ္ပ်က္သေဘာ၌သာလွ်င္။ စိတၱံ၊ သိေသာစိတ္သည္။ တိ႒တိ၊ တည္ေနေတာ့၏ .. တဲ့။

ထိုသို႕တည္ေနေအာင္ေတြ႕လာေသာအခါ ျမင္အပ္ ၾကားအပ္ နံအပ္ လ်က္အပ္ ထိအပ္ သိအပ္ေသာ တရားတို႕ကို ျမင္တတ္ေသာတရားကသာ ျမင္ရ၍ ၾကားတတ္ေသာတရားက ၾကား၊ နံတတ္ေသာတရားကနံ၊ အရသာမွန္းသိေသာတရားကသိ၊ ထိမွန္းသိတတ္ေသာတရားက ထိသိ၊ အာရံုကို ၾကံတတ္သိတတ္ေသာ တရားက ႀကံသိ သည္ဟူ၍ ေယာဂီဥာဏ္၌ အလိုလိုျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟုဆိုပါတယ္။ ထိုအခါ ျမင္ ၾကား နံ လ်က္ ထိ သိမႈတို႕ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္း တို႕၌ ပရမတ္ျဖစ္ ပ်က္ေတြ ဆက္၍ေနေသာေၾကာင့္ ပညတ္အာရံုမ်ား ၾကားညွပ္၍ မ၀င္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ ငါ သူတပါး ေယာက်ာ္း မိန္းမ အရာ၀တၳဳ အစရိွေသာ ပညတ္အာရံုမွန္သမွ် မပါဘဲ ေနပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို မပါဘဲ ေနေသာအခါ ပညတၱႎ ဌေပတြာ ဟူေသာ ပါဠိအရ ပညတ္ကို ပယ္ၿပီးသား ျဖစ္၍ေနေတာ့ေပသည္။ ပညတ္ကို ပယ္ၿပီးျဖစ္၍ ပညတ္အာရံုမပါလွ်င္ ျဖစ္ ပ်က္ ပရမတ္အာရံုသာ က်န္ေတာ့သည္။ ထိုအခါ ေန႕စဥ္အခ်ိန္ရိွသမွ် ေတြ႕ႀကံဳ၍ေနေသာ တရားအေပါင္း၌ ၀ိပႆနာေယာဂီသည္ ပညတ္ကြာေအာင္ ရႈသြားတတ္ေတာ့သျဖင့္ ပရမတ္ခ်ည္းသာ ျဖစ္သြားရသည္။ ပရမတ္ျဖစ္လွ်င္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္ဆိုတာေတြဟာ အလိုလိုျဖစ္ၿပီးသားျဖစ္၍ သြားေတာ့သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

သို႕ျဖစ္၍ ၀ိပႆနာရႈေသာအခါ သမူဟ ဥပါဒါ သ႑ာန္ သႏၲိ အစရိွေသာ ပညတ္သေဘာတို႕ကို မလႊဲမေရွာင္သာ၍ ေတြ႕ရေသာ္လည္း အဖက္လုပ္၍ အသိအကၽြမ္းမလုပ္ဘဲ ေပၚလာေသာ သေဘာတရား တို႕၏ ျဖစ္ေပၚလာမႈႏွင့္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားမႈတို႕ကိုသာ ဂရုစိုက္ရမည္။ ျဖစ္-အစႏွင့္ ပ်က္-အဆံုးကိုသာ ဂရုစိုက္၍ ယံုၾကည္စြာ ရႈသြားႏိုင္မွ ပညတ္အာရံုမ်ား တျဖည္းျဖည္း ကြယ္ေပ်ာက္သြား၍ ၀ိပႆနာသို႕ ေရာက္ၿပီး ေပါက္ေျမာက္လြယ္မည္ျဖစ္ပါသည္။

ျမင္ ၾကား နံ လ်က္ ထိ သိတို႕၏ ျဖစ္ရံုခါ မတၱမွ်ထက္ ပို၍ မသြားေအာင္ ရႈရမည္ဆိုတာ ပစၥဳပၸန္အခိုက္အတန္႕၌ တကယ္ ျမင္ရ ၾကားရ နံရ လ်က္ရ ထိရ သိရတာေတြကိုသာ ရႈရျခင္းျဖစ္သည္။ အတိတ္က ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရဖူးတာေတြ အနာဂတ္၌ ျဖစ္ေပၚလတၱံ႕ေသာ သေဘာေတြကို ေတြးေတာၾကံစည္၍ ရႈရတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ ၀ိပႆနာအစစ္မွာမူကား ပစၥဳပၸန္တရားသာျဖစ္၏။ သို႕အတြက္ ပစၥဳပၸန္ျဖစ္ပ်က္ အာရံုကိုသာ ရႈရမည္ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အတိတ္ အနာဂတ္ပါေနလွ်င္ ၀ိပႆနာအစစ္ မျဖစ္ပါ။ ကလာပသမၼသနေခၚ နယ၀ိပႆနာသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက မာလုက်ပုတၱအား ၀ိပႆနာတရား ေပးေတာ္မူေသာအခါ အတိတ္ႏွင့္ အနာဂတ္ အာရံုမ်ားကို မေပးဘဲ ပစၥဳပၸန္အာရံုကိုသာ ေပးေတာ္မူပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မာလုက်ပုတၱအား -- အို မာလုက်ပုတၱ၊ ထိုအရာကို ဘယ္လို ထင္သလဲ၊ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ႏိုင္သည့္ အၾကင္အဆင္းမ်ားကို သင္မျမင္ရေသး၊ ေရွးကလည္း မျမင္ဖူးေသး၊ ျမင္ဆဲလည္းမဟုတ္။ ျမင္ႏိုင္သည္ ျမင္ပါေစ ဟူ၍လည္း စိတ္မကူး၊ ထိုသို႕ေသာ အဆင္းမ်ား၌ လိုခ်င္မႈ တပ္မက္မႈ ခ်စ္ခင္မႈ မုန္းမႈတို႕သည္ သင့္မွာျဖစ္ႏိုင္ပါသေဘာဟု ျမတ္စြာဘုရား ေမးေတာ္မူေသာအခါ မာလုက်ပုတၱက ေနာ ေဟတံ ဘေႏၲ ထိုသို႕ျဖစ္ျခင္း မရိွႏိုင္ပါ အရွင္ဘုရား ဟုေျဖဆိုပါတယ္။

ဤအတိုင္း အာရံုေျခာက္ပါးစလံုးကို ေစ့ေအာင္ တစ္မ်ဳိးစီ ေမးေတာ္မူပါတယ္။ မာလုက်ပုတၱကလည္း ထိုသို႕ျဖစ္ျခင္းမရိွႏိုင္ပါဘုရား ဟူ၍သာ ေျဖၾကားေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဤသို႕ ေမး ေျဖ ၿပီးမွ ျမတ္စြာဘုရားက ၀ိပႆနာေပးေတာ္မူပါတယ္။

ပစၥဳပၸန္အာရံုဆိုတာ ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္မွာ ပါရိွတာေလးကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဖာ္ျပပါမယ္။ ထိုရူပကၡႏၶာ၌ အဘယ္ရုပ္သည္၊ ပစၥဳပၸန္ရုပ္မည္သနည္းဆိုေသာ ယံရူပံ၊ အၾကင္ရုပ္သည္ ျဖစ္ဆဲ ျဖစ္ခိုက္ ေကာင္းစြာျဖစ္ိုက္ အသစ္ျဖစ္ခိုက္ ေကာင္းစြာေပၚလာခိုက္ မ်က္ေမွာက္ျဖစ္ခိုက္ တို႕၌ ေလးပါးေသာ မဟာဘုတ္တို႕သည္၄င္း၊ ေလးပါးေသာ မဟာဘုတ္တို႕ကို စြဲမီွ၍ျဖစ္ေသာ ရူပဥၥ၊ ဥပါဒါရုပ္သည္လည္းေကာင္း ဤသို႕သေဘာရိွေသာ ရုပ္ကို ပစၥဳပၸန္ရုပ္ဟူ၍ ဆိုအပ္ပါသည္ .. တဲ့။

ဤတြင္ ရည္ညႊန္းေသာ ပစၥဳပၸန္ရုပ္ဟူသည္ ခဏပစၥဳပၸန္ကိုသာ ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ၀ိပႆနာေယာဂီ၏ အဖို႕၌ ေယာဂီ၏ ဥာဏ္မီႏိုင္ေလာက္ေသာ ခဏပစၥဳပၸန္သာ ျဖစ္သည္။ ဘုရားမွသာ သိႏိုင္ေသာ ခဏပစၥဳပၸန္မ်ဳိးမဟုတ္။ ေယာဂီ၏ ခဏသည္လည္း မ်က္စိတစ္မိွတ္အတြင္ မေရတြက္ႏိုင္ေလာက္ေသာ ခဏပစၥဳပၸန္ရုပ္တို႕၏ ျဖစ္ပ်က္ပံုကို ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာ - မိုးရြာစဥ္ မ်က္စိတစ္မွိတ္ခန္႕ အတြင္း ၾကည့္လွ်င္ မ်ားလွစြာေသာ မိုးေရေပါက္ေတြရြာၿပီး ေပ်ာက္ ေပ်ာက္သြားတာ ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ၀ိပႆနာရႈရာတြင္မူ မိုးရြာတာထက္ မ်ားေသာ ျဖစ္ပ်က္တို႕ကို တစ္ဆက္တည္းေတြ႕ေအာင္ ရႈ၍ ေနႏိုင္ပါသည္။ ဤမွ်ေလာက္ ပစၥဳပၸန္ျဖစ္ေသာ အာရံုေျခာက္ပါး တရားတို႕၏ ျဖစ္ပ်က္မျပတ္ တရစပ္ျဖစ္ေသာ ျဖစ္ပ်က္တို႕ကိုသာ ရႈျမင္ေနရေသာအခါ ပညတ္မဖက္ သက္သက္ေသာ ပရမတ္ ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တို႕ခ်ည္းသာ ျဖစ္၍ေနပါေတာ့သည္။ ေလာက၌ ရုပ္နာမ္မွတစ္ပါးလြဲ၍ ဘာမွ်မရိွဟူေသာ ပါဠိႏွင့္လည္း ကိုက္ညီ၍ေနပါေတာ့သည္။

ထိုအခါ ဆရာေကာင္းက ျပသေပးသည့္အတိုင္း ႀကိဳးစားအားထုတ္သြားလွ်င္ ခႏၶာနာမ္ရုပ္တို႕၏ ျဖစ္ပ်က္မႈကို သိရံုမွ်ျဖစ္ေအာင္ ရႈတတ္၍လာပါလိမ့္မည္။ ထို ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တို႕၏ ျဖစ္ပ်က္ လွည့္လည္၍ ေနရျခင္းကိုပင္ သံသရာ ဟူ၍လည္း ေခၚပါသည္။ သံသရာကို လွည့္လည္ေနရေသာေၾကာင့္ သံသာရ၀ဋၬဒုကၡ ဟူ၍ လည္းေခၚပါသည္။ ဒုကၡျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သစၥာဖြဲ႕ေသာ္ ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္ရျပန္ပါသည္။ ဒုကၡသစၥာကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ႀကီး သိရမွ ပုထုဇဥ္ဘ၀မွ အရိယာျဖစ္ႏိုင္ပါမည္။ သို႕အတြက္ ဒုကၡသစၥာကို သိရေအာင္ ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တို႕၏ ျဖစ္ပ်က္ကို အစြမ္းကုန္သိရေအာင္ ၀ိပႆနာတရားကို အားထုတ္ရျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ၀ိပႆနာတရားကို အားမထုတ္ဘဲႏွင့္ ေနယ်ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ဒုကၡသစၥာကို မျမင္မေတြ႕ႏိုင္ေပ။

ဒုကၡသစၥာဆိုတာ ဒုကၡအစစ္အမွန္ကို ေခၚပါသည္။ ဒုကၡအစစ္အမွန္ဆိုတာ လိုရင္းကေတာ့ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ပ်က္ျခင္း သေဘာတရားပင္ ျဖစ္၏။ ထိုျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းတရားဟာ မၿမဲေသာတရားမို႕လို႕ အနိစၥဟူ၍ လည္း ေခၚရ၏။ ထိုမၿမဲတဲ့အနိစၥသည္ပင္လွ်င္ အေရးအႀကီးဆံုးေသာ ဒုကၡတရားျဖစ္သည္ဟူ၍ သံယုတ္အ႒ကထာတြင္ ျပဆိုထားပါသည္။

ထိုသို႕ဆိုလွ်င္ ေလာက၌ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ အားျဖင့္ ျဖစ္လိုက္ တည္လိုက္ ပ်က္လိုက္ႏွင့္ ေနသမွ်ေသာ တရားေတြသည္ ဒုကၡတရားအစစ္ေတြသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒုကၡတရားစစ္လွ်င္လည္း ဒုကၡသစၥာအစစ္ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ယူရမည္ျဖစ္၏။ ဒုကၡသစၥာဟု ယူလွ်င္ ဒုကၡသစၥံ ပရိညာယ ဆိုသည့္အတိုင္း ဒုကၡသစၥာကို ပိုင္းျခား၍ သိေအာင္ လုပ္ရမည္ျဖစ္သည္။

ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုလွ်င္ ဒုကၡသစၥာထိုက္ေသာ ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တုိ႕၏ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ ဟူေသာ ျဖစ္ တည္ ပ်က္ တရားတို႕ကို ေတြ႕ေအာင္ရွာ၍ ရႈရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသံုးပါးတြင္လည္း တည္ ဟူေသာ ဌီတရားသည္ ခဏဌီ ပဗႏၶဌီအားျဖင့္ တည္ကာမတၱမွ်သာလွ်င္ ျဖစ္၍ ျဖစ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ပ်က္ရေသာေၾကာင့္ ၀ိပႆနာအရာ၌ တည္ ဟူေသာ အမွတ္သေကၤတကို ေရတြက္ျခင္းမျပဳဘဲ ျဖစ္ႏွင့္ပ်က္ ႏွစ္မ်ဳိးကိုသာလွ်င္ ရႈရေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။

ဤသို႕ ျဖစ္ပ်က္ကိုခ်ည္း ဂရုစိုက္၍ ရႈသြားရင္း ျဖစ္ပ်က္လ်က္ေနေသာ ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တို႕ကို တျဖည္းျဖည္း တစ္စထက္ တစ္စ တစ္ခဏထက္ တစ္ခဏ ဒုကၡေတြပါလားဟု ထင္၍လာရ၏။ ဒုကၡတရားအစစ္ေတြပါကလားဟု ၀ိပႆနာပညာစကၡဳေခၚ ဘာ၀နာမယဥာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ သိျမင္လာေသာ အခါ သိ ပယ္ ဆိုက္ ပြား၊ ေလးပါး ကိစၥ၊ အပိုင္ရ ဟူေသာ သစၥာေလးပါးတို႕သည္ မဂ္ဥာဏ္ျဖင့္ မေရွးမေႏွာင္းဘဲ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း သိလ်က္ မဂ္ဖိုလ္သို႕ ဆိုက္သြားရေတာ့၏ ဟု က်မ္းဂန္မ်ား၌ ဖြင့္ဆိုျပထားပါသည္။

ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ တရားေတာ္ပို႕စ္ ကို ဒီမွာပဲ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။

ပညတ္ ပရမတ္ တရားတို႕ကို ခြဲျခားသိျမင္၍ ၀ိပႆနာဘာ၀နာတရားမ်ား က်င့္ၾကံပြားမ်ားအားထုတ္ ႏိုင္ၾကပါေစ။

ေမတၱာျဖင့္

tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ၀ိပႆနာပါရဂူက်မ္းမွ ထုတ္ႏႈတ္မွတ္သား၍ ေဖာ္ျပပါသည္။

https://www.facebook.com/kotheinnaingohn

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment