October 16, 2015

၀ိပႆနာဆိုတာဘာလဲ (၄)


၀ိပႆနာဘာ၀နာ ပြားမ်ားအားထုတ္ရာမွာ အရႈခံအာရံုက ရုပ္၊ ခံစားမႈ၊ စိတ္၊ သေဘာ လို႕ ေလးမ်ဳိးရိွေသာ္လဲ ရုပ္ကို ရႈမယ္၊ ခံစားမႈကို ရႈမယ္ လို႕ ေရြးခ်ယ္ဖို႕ မလိုပါဘူး။ ေရြးခ်ယ္လို႕လဲ မရပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ရႈစိတ္က ကိုယ္ရႈလိုရာ အာရံုဆီ မေရာက္ဘဲ ထင္ရွားရာ အာရံုဆီကိုသာ ေရာက္တတ္လို႕ပါပဲ။ ဥပမာ - နာက်ဥ္ ကိုက္ခဲ စတဲ့ ျပင္းထန္တဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့အခါမွာ မိမိက ၀င္ေလထြက္ေလကို ျဖစ္ေစ၊ ၀မ္းဗိုက္ေဖာင္းမႈပိန္မႈကို ျဖစ္ေစ ရႈလိုတဲ့အတြက္ ရႈစိတ္ကို အဲဒီအာရံုေတြေပၚ တြန္းပို႕ေသာ္လဲ မရပါဘူး။

အဲဒီ အာရံုေတြထက္ပိုၿပီး ထင္ရွားတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြဆီကိုပဲ ေရာက္ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိရႈလိုရာကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး မရႈရပါဘူး။ ရႈရင္ သဘာ၀မက်တဲ့အတြက္ သမာဓိ မရရံုမွ်မကဘဲ စိတ္နဲ႕ေယာဂီ အားၿပိဳင္လြန္ဆြဲေနသလိုျဖစ္ၿပီး ေမာလာတတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အားထုတ္လို႕ မျဖစ္ပါဘူးဆိုၿပီး စိတ္ပ်က္သြားတတ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မိမိရႈလိုရာ အာရံုကို မေရြးဘဲ ရႈေနဆဲ ခဏမွာ ထင္ရွားရာ ထင္ရွားရာ အာရံုကိုသာ အလိုက္သင့္ ရႈရပါတယ္။ စူးစိုက္ ရႈရပါတယ္။

ရႈတဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုရႈရပါသလဲ၊ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ရုပ္၊ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ နာမ္ကို ျဖစ္ေန ရိွေနတဲ့အတိုင္း ရႈသိရပါတယ္။

ပူတာျဖစ္ေပၚေနရင္ ပူေနသမွ် .. ပူတယ္၊ ပူတယ္ လုိ႕ ရႈေနရပါတယ္။ ေအးေနရင္လဲ ေအးတာရိွေနသမွ် .. ေအးတယ္၊ ေအးတယ္ လို႕ ရႈေနရပါတယ္။

စိတ္ဆိုးေနရင္လဲ .. စိတ္ဆိုးတယ္၊ စိတ္ဆိုတယ္ လို႕ စိတ္ဆိုးတာ ရိွေနသမွ် ထပ္ခါတလဲလဲ ရႈေနရပါတယ္။

စဥ္းစားေနရင္လဲ .. စဥ္းစားတယ္၊ ေတြးေနရင္လဲ .. ေတြးတယ္၊ စိတ္ကူးေနရင္လဲ .. စိတ္ကူးတယ္၊ စိတ္ထဲမွာ တစံုတရာ ျမင္ေနရင္လဲ .. ျမင္တယ္ .. စသည္ျဖင့္ အဲဒီစိတ္ေတြ ျဖစ္ေနသမွ် ထပ္ခါထပ္ခါ ရႈေနရပါတယ္။ ဒါဟာ ျဖစ္ေနတဲ့ရုပ္၊ ျဖစ္ေနတဲ့နာမ္ကို ရိွေနတဲ့အတိုင္း သူ႕အရိွသဘာ၀အတိုင္း ရႈသိေနျခင္းပါပဲ။

တစ္ခ်ဳိ႕က အားထုတ္စမွာ ျဖစ္ပ်က္ ျဖစ္ပ်က္၊ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ လို႕ မရႈရဘူးလားလို႕ ေစာဒနာတက္ပါတယ္။ အားထုတ္စမွာ အဲဒီ ျဖစ္ပ်က္ စသည္တို႕ကို ရႈလို႕ မသိေသးပါဘူး။ စိတ္ၿငိမ္မႈ သမာဓိပင္ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ရႈတာေတာင္ မွန္ေအာင္ အခ်ဳိးက်ေအာင္ မရႈႏိုင္ေသးပါဘူး။ ကေဘာက္တိ ကေဘာက္ခ်ာပဲ ရႈတတ္ပါေသးတယ္။ ရံဖန္ရံခါ အခ်ဳိးက်ေအာင္ ႀကိဳးစားရႈရင္းနဲ႕ အသက္ရႈမမွန္ဘဲ ေမာလာေတာ့ သက္ျပင္းႀကီးခ်ၿပီး နားေနရတာမ်ဳိးေတာင္ ျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။ ဒါနဲ႕ စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္ ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္မယ္မထင္ေတာ့ပါဘူး၊ ငါ ပါရမီ မပါဘူးနဲ႕ တူပါတယ္ လို႕ အားေလွ်ာ့တဲ့ စိတ္ေတြေတာင္ ျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။ အဲဒီလို အခါမွာ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ၊ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြ သိႏိုင္ဖို႕ အေ၀းႀကီး ရိွပါေသးတယ္။

အဲဒီသေဘာေတြကို သမာဓိအားေကာင္းခါစမွာေတာင္ မသိႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဒီသေဘာေတြကို သိတာက သမာဓိအား အေတာ္ႀကီးေကာင္းတဲ့ တတိယဉာဏ္နဲ႕စတုတၳဉာဏ္ေရာက္မွ သိရပါတယ္။

အဲဒီဉာဏ္အဆင့္ေတြမေရာက္မီ စိတ္ အေတာ္ႀကီး တည္ၿငိမ္ၿပီး သမာဓိ အားေကာင္းတဲ့အတြက္ ရႈစိတ္ထဲမွာ ကိေလသာ နီ၀ရဏေတြ အေတာ္စင္ၾကယ္ၿပီး စိတၱ၀ိသုဒၶိ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္စင္ၾကယ္မွ နာမ္ရုပ္ ပိုင္းျခား သိၿပီး နာမရူပ ပရိေစၧဒဉာဏ္ ျဖစ္ပါတယ္။

တိုးတက္ရႈလို႕ ပိုၿပီး သတိ သမာဓိ အားေကာင္းလာေတာ့ ရုပ္နာမ္တို႕ရဲ႕ အေၾကာင္းအက်ဳိးကိုသိတဲ့ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေနာက္မွပဲ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱကို သိတဲ့ သမၼသန(တတိယ)ဉာဏ္၊ ျဖစ္ပ်က္သိတဲ့ ဥဒယဗၺယ(စတုတၳ) ဉာဏ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အားထုတ္စမွာ ျဖစ္ပ်က္လို႕ ျဖစ္ေစ၊ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ လို႕ ျဖစ္ေစ၊ ရႈရင္ စိတ္က ရြတ္ဆိုရံုမွ် ဆင္ျခင္ရံုမွ်ပဲ ရိွပါတယ္။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ မျဖစ္ပါဘူး။

သို႕ေသာ္လဲ ေရွးေရွးဘ၀ေတြမွာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့လို႕ သတိ သမာဓိ ဉာဏ္ပါရမီ အားေကာင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဉာဏ္ထူးရွင္မ်ားဆိုရင္ေတာ့ အားထုတ္စ ခဏအတြင္းမွာပဲ သမာဓိအားေကာင္း လာၿပီး အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱသေဘာ၊ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း သေဘာေတြ သိျမင္လာႏိုင္ပါတယ္။

ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ားေတာ့ အားထုတ္စမွာပဲ ျဖစ္ပ်က္ ျဖစ္ပ်က္ လို႕ ျဖစ္ေစ ၊ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ လို႕ျဖစ္ေစ ရႈရင္ သင့္ေလ်ာ္ဖြယ္ ရိွပါတယ္။

သို႕ေသာ္လဲ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကေတာ့ တေထာင္မွာ တေယာက္ ရိွဖို႕ ခဲယဥ္းပါတယ္။

အနည္းဆံုး တမဂ္တဖိုလ္ ရၿပီးတဲ့ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားေတာ့ ရႈလွ်င္ရႈခ်င္း အျဖစ္အပ်က္ကို စသိေၾကာင္း ၀ိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာမွာ ျပဆိုထားတယ္လို႕ သိရပါတယ္။

သတိပ႒ာန္ဆိုတာ ထင္ရွားရာရုပ္၊ ထင္ရွားရာ နာမ္ကို သူ႕အရိွသဘာ၀အတိုင္း သတိဦးစီးတဲ့စိတ္နဲ႕ ရႈရတာပါ။ ရုပ္နာမ္ဆိုတာ ဘာကို ဆိုလိုမွန္းမသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ေတာ့ ခႏၶာကိုယ္နဲ႕စိတ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာေတြ ကို ျဖစ္ေနတဲ့အတိုင္း သတိနဲ႕ေစာင့္ရႈေနျခင္းဟာ သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာပါပဲ။ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္ေပၚေနဆဲ ရုပ္၊ ျဖစ္ေပၚေနဆဲ နာမ္ကို သတိနဲ႕ စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈသိေနရံုပါပဲ။

သို႕ေသာ္လဲ လံုး၀အားမထုတ္ဖူးေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အတြက္ ျဖစ္ေပၚရာကို လိုက္ရႈရမယ္ဆိုတာ သိေပမယ့္ ရႈစမွာ ဟိုဟာ ရႈရမလိုလို၊ ဒီဟာ ရႈရမလိုလိုနဲ႕ ေယာင္၀ါး၀ါးျဖစ္ၿပီး အခက္ေတြ႕တတ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လက္ဦးမွာ ထင္ရွားတဲ့ ပင္တိုင္အာရံု တစ္ခုကို စၿပီး ရႈေစရပါတယ္။ ေလ၀င္တိုင္း ထြက္တိုင္း အထက္ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားမွာ ျဖစ္ေစ၊ ႏွာေခါင္း၀မွာျဖစ္ေစ၊ ထိထိသြားပါတယ္။ အဲဒီ အထိ(၀ါေယာေဖာ႒ဗၺ) ကိုျဖစ္ေစ၊ အသက္ရႈတိုင္း၊ ရိႈက္ထုတ္တိုင္း ၀မ္းဗိုက္မွာ ျဖစ္ေပၚတဲ့ ေလလႈပ္ရွားမႈ ၀ါေယာရုပ္ကို ျဖစ္ေစ ပင္တိုင္ အာရံုအျဖစ္ ရႈႏိုင္ပါတယ္။

ခ်က္တ၀ိုက္ ၀မ္းဗိုက္က ေဖာင္းၾကြလႈပ္ရွားလာေတာ့ ေဖာင္းတယ္ လို႕ စိတ္က ဆိုၿပီး ရႈရပါတယ္၊ ပိန္က်သြားေတာ့ ပိန္တယ္ လို႕ စိတ္ကဆိုၿပီး ရႈရပါတယ္။ ႏႈတ္က အသံထုတ္ၿပီး မဆိုရပါဘူး။

ရႈတယ္ဆိုတာ ေဖာင္းၾကြလႈပ္ရွားမႈ ပိန္က်လႈပ္ရွားမႈကို သတိဦးစီးတဲ့ စိတ္နဲ႕ စူးစူးစိုက္စိုက္ကေလး သိလိုက္တာပါပဲ။ ဒါကို သေဘာေပါက္ဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။

၀မ္းဗိုက္မွာ တည္တဲ့ တြန္းကန္လႈပ္ရွားမႈ ၀ါေယာကို ရႈတာဟာ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္၊ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို ရႈပံုျပတဲ့ ဓာတုမနသိကာရ ပဗၺ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္လဲ ညီညြတ္ပါတယ္။

သဘာ၀ရုပ္မွန္ရင္ ဘယ္ရုပ္ကိုမဆို ရႈသိရမွာခ်ည္းပါပဲ။ ေလာကမွာ မရႈရမည့္ သဘာ၀ရုပ္ဆိုတာ မရိွပါဘူး။ နာမ္မွာလဲ ထို႕အတူပါပဲ။ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္မွတပါး မရႈရမယ့္ နာမ္တရား မရိွပါဘူး။ ဒီရုပ္နာမ္ေတြကို မရႈရင္ သာယာတပ္မက္စြဲ၊ အသိအျမင္မွားစြဲေတြ စြဲလမ္းေတာ့တာပါပဲ။ ရႈမိတဲ့ ရုပ္နာမ္ေပၚမွာေတာ့ မစြဲလမ္းပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလိုမစြဲလမ္းဖို႕ရာ အစြဲကင္းဘို႕ရာ ၀မ္းဗိုက္ရဲ႕ ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈဆိုတဲ့ တြန္းကန္ေရြ႕ရွားမႈ ၀ါေယာ ကို ရႈရတာပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ပညတ္၊ ေ၀ါဟာရ ပညတ္ကို ရႈရမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ အထူး သတိျပဳရပါမယ္။ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားဟာ ရုပ္လဲ မဟုတ္၊ နာမ္လဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာရႈရမယ့္ ပရမတ္တရား မဟုတ္ပါဘူး။ သူဟာ ပညတ္ပါ။ တြန္းကန္ ေရြ႕ရွားသေဘာကို မွတ္သားထားတဲ့ စကားလံုး ေ၀ါဟာရပညတ္၊ သေကၤတ ပညတ္၊ နာမပညတ္မွ်ပါပဲ။ က်မ္းဂန္မ်ားမွာ တဇၨာပညတ္လို႕ သံုးၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီစကားလံုးပညတ္ တဇၨာပညတ္ကို ရႈလို႕မရပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားကလဲ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုျဖစ္ေစ၊ ၀ါေယာ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ျဖစ္ေစ ရႈဖို႕ ညႊန္ၾကားေတာ္ မမူခဲ့ပါဘူး။

အဲဒီ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး နဲ႕ ေခၚေ၀ၚမွတ္သားထားတဲ့ တြန္းကန္ေရြ႕ရွားသေဘာ ပရမတ္၀ါေယာကိုသာ ရႈသိေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကလဲ ပရမတၱသဘာ၀ကို ရႈသိဖို႕ပဲ မိန္႕ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္အဆို စကားလံုးေပၚမွာ ရႈစိတ္ကို တင္မေနေစဘဲ တြန္းကန္ေရြ႕လ်ားေစတဲ့ သဘာ၀ကို ထိထိမိမိ သိေအာင္ ရႈဖို႕လိုပါတယ္။

အားထုတ္ခါစမွာ ရႈစိတ္ အရႈခံသဘာ၀ေပၚ တိတိက်က် ေရာက္ေအာင္ စကားလံုးက အကူအညီ ေပးရံုမွ်ပါပဲ။ တရားရင့္လာလို႕ စကားလံုးမပါဘဲနဲ႕ အရႈခံ သဘာ၀ကို ရႈစိတ္က ေသေသခ်ာခ်ာ ရႈသိလာႏိုင္ရင္ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ အစရိွတဲ့ စိတ္အဆို စကားလံုးေတြ မလိုအပ္ေတာ့ပါဘူး။ အရႈခံအာရံုကို ရႈစိတ္နဲ႕ သိရံုမွ်နဲ႕ ကိစၥၿပီးပါၿပီ။

တရားတကယ္ရင္လာ အားေကာင္းလာေတာ့ စိတ္အဆိုေတြပါေနရင္ ရႈသိရတာ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ မရိွဘဲ ၾကားထဲက ခုခုေနသလိုေတာင္ ျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း စရႈမွတ္ရာမွာ အသက္ရႈသြင္း ရႈထုတ္လိုက္တိုင္း ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ လို႕ ပဲမွတ္လာခဲ့ေပမယ့္ မွတ္လာတာၾကာလာတဲ့အခါ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ စိတ္အဆိုနဲ႕ ေထာင့္ေနတဲ့အတြက္ စိတ္ကဆိုေနတဲ့ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ဆိုတာကို မမွတ္ေတာ့ပဲ၊ အသက္ရႈသြင္းလိုက္တိုင္း ၀မ္းဗိုက္ေဖာင္းလာမႈ၊ ရႈထုတ္လိုက္တိုင္း ၀မ္းဗိုက္ပိန္သြားမႈသေဘာ ေလးကို စိတ္ကေနလိုက္မဆိုေတာ့ပဲ၊ သိရံုေလး သိေပးေနလိုက္တဲ့အခါ အဆင္ေျပေျပနဲ႕ဆက္လက္မွတ္လို႕ ရသြားခဲ့တာ ကိုယ္ေတြ႕ပါပဲ။

ဒီလိုဆိုရင္ စိတ္အဆို တဇၨာပညတ္ မပါဘဲ အရႈခံအာရံုကို ရႈသိစိတ္က သိရံုေလး သိေနရင္ မၿပီးဘူးလားလို႕ ေမးစရာရိွပါတယ္။ အရႈခံအာရံုကို စူးစူးစိုက္စိုက္ သိေနရင္ ၿပီးပါတယ္။ သို႕ေသာ္လဲ သိတယ္ဆိုတာ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိအားေကာင္းမွ သိပါတယ္။ သမာဓိအားေကာင္းဘို႕က ရႈသိစိတ္ အားေကာင္းဖို႕ လိုပါတယ္။

ရႈသိစိတ္ အားေကာင္းဘို႕ စိတ္အဆို တဇၨာပညတ္ ကူေပးရပါတယ္။ သူမကူရင္ ရႈသိစိတ္ ေပါ့လွ်ံလွ်ံကေလး ျဖစ္ေနေတာ့ စူးစိုက္အား မေကာင္းတဲ့အတြက္ စိတ္ ခဏခဏလြင့္လို႕ သမာဓိ အားမေကာင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ရႈသိစိတ္ အားေကာင္းေအာင္ စိတ္အဆို တဇၨာပညတ္ ကူေပးရပါတယ္။

ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ဆိုတာက စိတ္အဆို စကားလံုးပညတ္၊ ေ၀ါဟာရပညတ္၊ တဇၨာပညတ္ပါ။ တြန္းကန္ေရြ႕ရွားသေဘာသာလွ်င္ ရႈသိရမယ့္ ပရမတၱသဘာ၀လို႕ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ခြဲျခားသိဖို႕လိုပါတယ္။

အဲဒီလို ခြဲျခားမသိရင္ စကားလံုးပညတ္နဲ႕ ပရမတၱသဘာ၀ ေရာသြားၿပီး ေဖာင္းတာ ပိန္တာ ရႈဖို႕ ဘုရားေဟာ မရိွပါဘူးလို႕ အယူအဆ တိမ္းယိမ္းသြားတတ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္၊ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုျဖစ္ေစ၊ အာနာပါန ရႈမွတ္ရာမွာ ထြက္ေလ ၀င္ေလ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ျဖစ္ေစ ရႈမွတ္ဖို႕ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူခဲ့ပါဘူး။

အဲဒီ ေ၀ါဟာရ စကားလံုးေတြနဲ႕ ေခၚေ၀ၚမွတ္သားရတဲ့ ေတာင့္တင္း တြန္းကန္ လႈပ္ရွား သဘာ၀ကိုသာ ရႈဖို႕ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရႈသူေတြကလဲ ရႈစိတ္ အရႈခံသဘာ၀ေပၚ ေသေသခ်ာခ်ာေရာက္ေအာင္ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ လို႕ အကူအညီရရံုမွ် စိတ္က ဆိုေသာ္လဲပဲ ရႈတာကေတာ့ ေတာင့္တင္းတြန္းကန္ လႈပ္ရွားသေဘာ ပရမတ္၀ါေယာကိုသာ ရႈတာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္လဲ က်ေနာ္အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလို ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ မွတ္တာေလးၾကာလာလို႕ မွတ္ရတာ ေထာင့္လာတဲ့အခါ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္အဆိုကို မမွတ္ေတာ့ပဲ အသက္ရႈသြင္းလိုက္တိုင္း ၀မ္းဗိုက္ေဖာင္းလာမႈ ၊ ရႈထုတ္လိုက္တိုင္း ၀မ္းဗိုက္ပိန္သြားမႈေလး ကိုသာ စူးစိုက္အာရံုျပဳၿပီး ေဖာင္းသြား ပိန္သြားတာေလးကို သိရံုေလးသာ သိေပးလိုက္တဲ့အခါ (တစ္နည္း - ပရမတ္၀ါေယာကိုသာ မွတ္ယူလိုက္တဲ့အခါ) အဆင္ေျပသြားခဲ့ဖူးတယ္လို႕ေျပာတာပါ။ အဲဒီ သေဘာတရားကို ခြဲခြဲျခားျခားသိဖို႕ လိုပါတယ္။

၀မ္းဗိုက္ရဲ႕ ေရွ႕ဘက္ တြန္းကန္ ေရြ႕ရွားမႈ၊ ေနာက္ဘက္ တြန္းကန္ေရြ႕ရွားမႈဆိုတဲ့ ေဖာင္းသဘာ၀ ပိန္သဘာ၀ဟာ အသက္ရွင္ေနသမွ် သတၱ၀ါရဲ႕သႏၲာန္မွာ အၿမဲရိွေနလို႕ တျခားရုပ္နာမ္ ရႈစရာမရိွရင္ ရႈဖို႕ ပင္တုိင္ အရႈခံ အာရံုအျဖစ္သာ ေပးထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ကိုခ်ည္း အၿမဲတြယ္ကပ္ၿပီး ရႈေနရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

တျခား ရုပ္ျဖစ္ေစ နာမ္ျဖစ္ေစ ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေပၚလာရင္ ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈကို လႊတ္ၿပီး အဲဒီ ထင္ရွားတဲ့ ရုပ္ ထင္ရွားတဲ့ နာမ္ကိုပဲ ရႈရပါမယ္။ အဲဒီ ရုပ္နာမ္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားမွဘဲ ပင္တိုင္ အာရံုျဖစ္တဲ့ ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈကို ျပန္ရႈရပါမယ္။

ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈဟာ ရႈစရာ ရုပ္ခႏၶာ နာမ္ခႏၶာေတြထဲက အရႈခံရုပ္သဘာ၀ တခုမွ်သာပါပဲ။ တျခားရုပ္ တျခားနာမ္ ေတြထက္ သူက ဘာမွ် ပိုမထူးျခားပါဘူး။ လူမေသေသးသမွ် သူက အၿမဲရိွေနလို႕သာ ပင္တိုင္ရႈစရာ အာရံုအျဖစ္ သူ႕ကို သတ္မွတ္ ေပးထားရံုမွ်ပဲလို႕ သေဘာေပါက္ဖို႕ လိုပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

ေမတၱာျဖင့္

tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္၏ သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာ အားထုတ္ပံုမွ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္လည္ မွတ္စုထုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=161233780886275&id=100009989626063

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/

No comments:

Post a Comment