October 2, 2015

ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ (၂)


ပညတ္ ဆိုတာ ဘာလဲ ? အဟုတ္တကယ္ ရိွသလို၊ ေလာကသေကၤတ အမွတ္ျဖင့္ ေခၚေ၀ၚၾကတဲ့ သေဘာဟာ ပညတ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာကီနယ္မွာ လူမ်ဳိးအလိုက္ ေဒသအလိုက္ ကာလအလိုက္ အမ်ားသေဘာတူ ေခၚေ၀ၚ သမုတ္ၾကတဲ့ အမည္ ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္သူ႕ကိုမွ လိမ္လည္ လွည့္ပတ္ အက်ဳိးမဲ့ျဖစ္ေအာင္၊ လုပ္ျခင္း မဟုတ္လုိ႕.. မုသာ၀ါဒ မျဖစ္ပါဘူး။ အကုသိုလ္ က်ဴးလြန္ရာလဲ မေရာက္ပါဘူး။ ေလာကီအလိုက္ မွန္ကန္ျခင္းေၾကာင့္ သမုတိသစၥာ လို႕ ေခၚရပါတယ္။

အဲသည္ သမုတိသစၥာေခၚတဲ့ ပညတ္ နယ္မွာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ လူ နတ္ ျဗဟၼာ အတၱ ဇီ၀ စသည္ျဖင့္ အေခၚအေ၀ၚရိွပါတယ္။

ကၽြဲ ႏြား ဆင္ ျမင္း ေခြး ေၾကာင္ ၾကက္ ငွက္ တီ ေမွ်ာ့ စသည္ ေခၚေ၀ၚေျပာဆိုေလ့ ရိွၾကပါတယ္။ ဦးေခါင္း ေျခ လက္ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႕လည္း အေခၚရိွၾကပါတယ္။

ထိုသို႕ ပညတ္နယ္မွာ ေခၚေ၀ၚ ေျပာဆိုသမွ်တို႕ဟာ သမုတိသစၥံ မုသာ၀ါဒ ပဋိပကၡံ ဆိုတဲ့ အတိုင္း၊ မုသာ၀ါဒ၏ ပဋိပကၡျဖစ္လို႕၊ လိမ္လည္ လွည့္ျဖားရာ မေရာက္ပါဘူး။

ေဒသအလိုက္ ကာလအလိုက္ အမည္ေတြကို ေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့လည္း ေခၚႏိုင္ၾကပါေသးတယ္။ ဥပမာ - ေကာက္ညွင္းက်ည္ေတာက္၊ ခဲတံေခ်ာင္း၊ ေပါင္းတင္းက်ည္ စသည္ျဖင့္ အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေဒသအလုိက္ ေခၚဆိုၾကပါတယ္။

ေရွးက ေျမထဲၿမိဳ႕ ကို အာလံၿမိဳ႕၊ ေအာင္လံၿမိဳ႕ လို႕ ကာလအလိုက္ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲေခၚဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ငယ္နာမည္ ဘုတ္ဆံု ကို ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူ ျဖစ္လာေတာ့ သဒၶါျဖဴလို႕ စိတ္တိုင္းက် ေျပာင္းလဲ ေခၚဆိုႏိုင္ပါတယ္။

သို႕ေသာ္လည္း ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါဆိုတာ ရုပ္ နာမ္ တို႕၏ အစုအေပါင္းလို႕ မသိ၊ တစ္ခါေမြးၿပီး ေနာက္ဆံုးတစ္ႀကိမ္သာ ေသတာဘဲလို႕ ထင္မွတ္ေနၾကပါတယ္။

တဘ၀အတြင္းမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါ ေသေနတယ္၊ အခါခါ ျဖစ္ၿပီး၊ အခါခါခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနတယ္လို႕ မသိၾကတဲ့အတြက္ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္တဲ့ ၀ိပၸလႅာသ တရားေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

အဲသည္လို ၀ိပၸလႅာသ တရားေတြျဖစ္ေတာ့ ဒိ႒ိ တဏွာ မာန ဆိုတဲ့ ပပဥၥတရား ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ထိုတရားေတြ ျဖစ္ေပၚလာယင္ သံသရာသစ္ငုတ္ အျဖစ္နဲ႕ ဘယ္ေတာ့မွ အျမစ္မျပဳတ္ေတာ့၊ ဘယ္ေတာ့မွ အျမစ္မျပဳတ္လွ်င္ ၀ိနိပါတေဘးႀကီးမွ ဘယ္ေတာ့မွ မလြတ္ႏိုင္ဘူးလို႕ မွတ္ယူရမွာပါ။

ယခု ပညတ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပားပံုကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။

ပညတ္ ၆ မ်ဳိး ရိွတယ္လို႕ မွတ္ရပါမယ္။ အဲဒါေတြက ..

(၁) ၀ိဇၨမာနပညတ္ ဆိုတာ ထင္ရွားရိွတဲ့ ပရမတၱသေဘာတရားတို႕ရဲ႕အမည္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဥဒါဟရုဏ္အားျဖင့္ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ နိဗၺာန္ တို႕ျဖစ္ပါတယ္။

အာရံုကို ၾကံတတ္ သိတတ္တဲ့ သေဘာတရားသက္သက္ကို စိတ္ လို႕ ေခၚပါတယ္။ အမွန္စင္စစ္ေတာ့ ထိုၾကံတတ္ သိတတ္တဲ့ သေဘာတရားကို ေခၚေ၀ၚပညတ္လိုက္တဲ့ အမည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေစတသိက္ဆိုတာကလည္း စိတ္နဲ႕အတူတကြ မီွရာ တည္ရာ ျဖစ္တယ္။ အာရံုကိုလည္း အတူတကြ ယူတတ္တယ္။ စိတ္နဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္ၿပီး၊ တၿပိဳင္နက္ပ်က္တတ္တဲ့ ပရမတၱသေဘာတရားသက္သက္ကို ေခၚေ၀ၚ သမုတ္လိုက္တဲ့ အမည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ရုပ္ ဆိုတာလည္း အပူ အေအး စတဲ့ ဆန္႕က်င္ဘက္ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္၊ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ ပရမတၱသေဘာတရားသက္သက္ကို ေခၚေ၀ၚပညတ္လိုက္တဲ့ အမည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

နိဗၺာန္ ဆိုတာကလည္း တဏွာအၾကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္တဲ့သေဘာ ေလာဘမီးစတဲ့ ၁၁ ပါးေသာ မီးတို႕ ၿငိမ္းေအးျခင္း အသခၤတ ပရမတ္ သေဘာတရားသက္သက္ကို ေခၚေ၀ၚပညတ္လိုက္တဲ့ အမည္ပါပဲ။

(၂) အ၀ိဇၨမာနပညတ္ ဆိုတာကေတာ့ ထင္ရွားမရိွတဲ့ ပညတ္ေတြရဲ႕အမည္ေတြျဖစ္ပါတယ္။

ဥဒါဟရုဏ္အားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ ငါ သူတပါး ေယာက်္ား မိန္းမ အတၱ ဇီ၀ အသက္ လိပ္ျပာစတဲ့ အမည္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ထိုအမည္တို႕ဟာ အေခၚသာရိွၿပီး ပရမတၱအားျဖင့္ တကယ္ရိွတဲ့ အမည္မ်ား မဟုတ္ၾကပါဘူး။

(၃) ၀ိဇၨမာေနန အ၀ိဇၨမာနပညတ္ ကေတာ့ ထင္ရွားရိွတဲ့ ပရမတၱအမည္ နဲ႕ ထင္ရွားမရိွတဲ့ ပညတ္ကို ေပါင္းၿပီး ေခၚတဲ့ အမည္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ဥဒါဟရုဏ္အားျဖင့္ အဘိညာဥ္ရ + ပုဂၢိဳလ္, သကဒါဂါမ္ + ပုဂၢိဳလ္ စတဲ့ အမည္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။

အဘိညာဥ္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္တို႕ဟာ ပရမတၱအားျဖင့္ ထင္ရွားရိွတဲ့ အမည္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာက ထင္ရွားမရိွတဲ့ ပညတ္အမည္သက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္။

(၄) အ၀ိဇၨမာေနန ၀ိဇၨမာနပညတ္ ကေတာ့ ထင္ရွား မရိွတဲ့ ပညတ္ နဲ႕ ထင္ရွားရိွတဲ့ ပရမတၱ အေခၚအေ၀ၚကို ေပါင္းၿပီး ေခၚတဲ့ အမည္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

ဥဒါဟရုဏ္အားျဖင့္ မိန္းမ + အသံ, ပန္း + အနံ႕ စတဲ့ အမည္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

မိန္းမ ၊ ပန္း တို႕ဟာ ထင္ရွားမရိွတဲ့ ပညတ္ အမည္ေတြ ျဖစ္ၿပီး၊ အသံ နဲ႕ အနံ႕ ကေတာ့ ထင္ရွား ရိွတဲ့ ပရမတ္အမည္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။

(၅) ၀ိဇၨမာေနန ၀ိဇၨမာနပညတ္ ဆိုတာကေတာ့ ထင္ရွားရိွတဲ့ ပရမတၱ နဲ႕ ထင္ရွားရိွတဲ့ ပရမတၱ အေခၚအေ၀ၚ တို႕ကို ေပါင္းၿပီးေခၚဆိုတဲ့ အမည္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

ဥဒါဟရုဏ္ = စကၡဳ + ၀ိညာဏ္စိတ္၊ ေသာတ + ၀ိညာဏ္စိတ္ စတဲ့ အမည္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

စကၡဳ ႏွင့္ ၀ိညာဏ္စိတ္ ၊ ေသာတ ႏွင့္ ၀ိညာဏ္စိတ္ တို႕ဟာ ထင္ရွားရိွတဲ့ ပရမတၱအမည္ အခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္း ေခၚေ၀ၚတာပါ။

(၆) အ၀ိဇၨမာေနန အ၀ိဇၨမာနပညတ္ ကေတာ့ ထင္ရွားမရိွတဲ့ ပညတ္ႏွင့္ ထင္ရွားမရိွတဲ့ ပညတ္ အေခၚအေ၀ၚကို ေပါင္းၿပီးေခၚတဲ့ အမည္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

ဥဒါဟရုဏ္အားျဖင့္ မင္း + သား၊ နတ္ + သမီး စတဲ့ အမည္မ်ားပါ။

မင္း ကလည္း ပညတ္၊ သား ကလည္း ပညတ္ တြဲၿပီး ေခၚတဲ့ အမည္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုနည္းတူ နတ္ ကလည္း ပညတ္၊ သမီး ကလည္း ပညတ္ ေပါင္းၿပီးေခၚတဲ့ အမည္ပါ။

အထက္ပါ နံပါတ္ (၂) အ၀ိဇၨမာန မွ ခြဲထုတ္တဲ့ အျခားပညတ္ေတြလည္း ရိွပါေသးတယ္။

အဲဒါေတြကေတာ့ (က) နာမပညတ္၊ (ခ) သ႑ာနပညတ္၊ (ဂ) သမူဟပညတ္၊ (ဃ) ဃနပညတ္၊ (င) ဒိသာပညတ္၊ (စ) ကာလပညတ္၊ (ဆ) အဒၶါနပညတ္၊ (ဇ) သႏၲတိပညတ္၊ (စ်) အတၱဇီ၀ပညတ္ တို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။

နာမပညတ္ကေန အတၱဇီ၀ပညတ္ထိကို အက်ယ္မရွင္းေတာ့ပါဘူး။ အက်ဥ္းအားျဖင့္ေတာ့ ..

နာမပညတ္ ဆိုတာ အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးပါ။ သ႑ာနပညတ္ ဆိုတာ ပံုသ႑ာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို စြဲၿပီးေခၚတာပါ။ သမူဟပညတ္ဆိုတာ ေပါင္းစုထားတဲ့ အခိုက္အတန္႕အတြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အမည္မ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။ ရထားကို တစ္စစီျဖဳတ္လိုက္ယင္ ရထားဆိုတာ ျပစရာမရိွေတာ့တဲ့ ရထားဥပမာဟာ ထင္ရွားလွပါတယ္။ ဃနပညတ္ဆိုတာကေတာ့ အစိုင္အခဲတစ္ခုတည္းအျဖစ္အေခၚအေ၀ၚမ်ား ဥပမာ သၾကား ထန္းလ်က္ခဲ ေျမျဖဴခဲ စသည္ .. ျဖစ္ပါတယ္။

ဒိသာပညတ္ကေတာ့ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာလို႕ေခၚတဲ့ အမည္မ်ားပါ။

ကာလပညတ္ကေတာ့ အခ်ိန္အခါလိုက္ၿပီး ေခၚတာပါ။ သဒၶါနပညတ္ကေတာ့ ခရီးအကြာအေ၀း အတိုင္းအတာကို အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ေခၚေ၀ၚျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

သႏၲိပညတ္ကေတာ့ ရုပ္သႏၲတိ၊ နာမ္သႏၲတိ လို႕ ၂ မ်ဳိး ရိွပါတယ္။ ရုပ္ေတြဟာ အျဖစ္ အပ်က္မရိွ၊ နာမ္ေတြဟာလဲ အျဖစ္ အပ်က္မရိွ၊ တဆက္တည္း တည္ရိွေနတယ္လို႕ ထင္မွတ္ၿပီး ငယ္ငယ္တုန္းက ရုပ္ဟာ ယခုရုပ္ပဲျဖစ္တယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက အသိစိတ္ဟာလည္း ယခုအသိစိတ္ပဲလို႕ အထင္အမွတ္ လြဲမွားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ငယ္စဥ္အခါႏွင့္ ယခုအခ်ိန္စပ္ၾကားမွာ ခဏမစဲ တရိပ္ရိပ္ ေျပာင္းလဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနတဲ့ ရုပ္ နာမ္တို႕ရဲ႕ သဘာ၀ကို မသိၾကတာပါ။

ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ ရုပ္သစ္ နာမ္သစ္ေတြဟာ ခဏမစဲ ေျပာင္းလဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္လ်က္ ရိွေနၾကပါတယ္။ သည္လို ေျပာင္းလဲေနတာကို မသိၾကဘဲ၊ အၿမဲတည္ေနတယ္လို႕ ထင္ျမင္ ေျပာဆိုၾကျခင္းကို သႏၲတိပညတ္ လို႕ေခၚတာပါ။

အတၱဇီ၀ပညတ္ဆိုတာကေတာ့ အသက္ဘဲ, လိပ္ျပာဘဲ, ငါဘဲ, သူဘဲ, ေယာက်္ားဘဲ, မိန္းမဘဲ စသည္ျဖင့္ သညာ၀ိပၸလႅာသ စိတၱ၀ိပၸလႅာသ ဒိ႒ိ၀ိပၸလႅာသ တို႕ျဖင့္ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ အမွန္မသိတဲ့အတြက္ အတၱ ဇီ၀ ပုဂၢလ သတၱ တကယ္ရိွတယ္လို႕ ထင္မွတ္ ယူဆ ေခၚေ၀ၚေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္စင္စစ္ကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ အသက္ လိပ္ျပာမရိွ။ ရုပ္တရား နာမ္တရားသာလွ်င္ ရိွပါတယ္။ သႏၲတိပညတ္ မွာ ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ခဏမစဲ တသဲသဲ အေဟာင္း အသစ္ ေျပာင္းလဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္လ်က္ ရိွေနပါတယ္။

သမုတိနယ္မွာ အသက္ ၆၀ ရိွၿပီ၊ ၇၀ ရိွၿပီ၊ ၈၀ ရိွၿပီ စသည္ေျပာဆိုၾကေသာ္လည္း ပရမတၱနယ္၌မူ စကၠန္႕ပိုင္း ခန္႕မွ် မရိွေအာင္ အလြန္တိုေတာင္းလွပါတယ္။

စိတၱကၡဏ တခ်က္ဆိုတဲ့ (ျဖစ္ တည္ ပ်က္) အလြန္ တိုေတာင္းလွတဲ့ အခ်ိန္ကာလ ကေလးေတြကို စုေပါင္း ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ အသက္ ၅၀, ၆၀, ၇၀, ၈၀ စသည္ ရွည္တယ္လို႕ ပညတ္သေဘာျဖင့္ ေခၚေ၀ၚၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပရမတၱအားျဖင့္ ၃၁ ဘံုလံုးမွာ ဘယ္သတၱ၀ါမွ် စိတၱကၡဏ ၂ ခ်က္ ျပည့္ေအာင္ အသက္မရွည္ႏိုင္ၾကပါဘူး။

ဒီေလာက္ဆိုယင္ ပညတ္ရဲ႕သေဘာကို ခ်ဳံငံုမိေလာက္ပါၿပီ။

ဒါဆို ပရမတ္ ဆိုတာ ဘာလဲ ? ပရမတ္ ၄ မ်ဳိး ရိွေၾကာင္း သာမာန္အားျဖင့္ လူတိုင္းလိုလို ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲသည္ ၄ မ်ဳိးကေတာ့ ..

(၁) စိတ္ = အာရံုကို ၾကံတတ္ သိတတ္တဲ့သေဘာ။

(၂) ေစတသိက္ = စိတ္ႏွင့္အတူတကြ ယွဥ္ေဖာ္ ယွဥ္ဖက္ ၊ ျဖစ္လွ်င္ အတူတူျဖစ္၊ ပ်က္လွ်င္လည္း အတူတူပ်က္တဲ့သေဘာျဖစ္ပါတယ္။

(၃) ရုပ္ = အာရံုကို ၾကံတတ္ သိတတ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိးမရိွ။ အပူ အေအးေၾကာင့္ အေျခအေန ေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲမႈရိွတတ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။

(၄) နိဗၺာန္ = ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းသေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထိုနိဗၺာန္မွာ ဘံုနန္း ျပသာဒ္ေတြမရိွ။ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ေတြ မရိွ။ တနည္းဆိုလွ်င္ ခႏၶာ ၅ ပါး မရိွျခင္းေၾကာင့္၊ ေ၀ဒယိတသုခ ဆိုတဲ့ ခံစားမႈမရိွ။ သႏၲတိသုခ ဆိုတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈသာ ရိွပါတယ္။ ထိုၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ခံစားတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါမရိွပါဘူး။ (အလုပ္စခန္းသို႕ ေရာက္တဲ့အခါ၊ ထိုသေဘာေတြ တျဖည္းျဖည္း ရွင္းလင္း လာပါ လိမ့္မယ္။)

ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ ခြဲနည္းကိုေတာ့ ရွင္းလင္းပါၿပီ။ ယခု ပရမတ္ကို ႏွစ္မ်ဳိးထပ္ၿပီး ခြဲပံုကိုလည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။

(၁) သခၤတ ပရမတ္၊ (၂) အသခၤတ ပရမတ္ လို႕ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲပါတယ္။

သခၤတ ပရမတ္ ဆိုတာ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရား ၄ ပါးတို႕၏ ျပဳျပင္ စီမံမႈ မလြတ္ကင္းေသးေသာ ရုပ္တရား နာမ္တရားတို႕ကို ဆိုလိုပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဆိုေသာ္ ခႏၶာ ၅ ပါး ျဖစ္ပါတယ္။

ထို သခၤတနယ္ အတြင္းမွာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱသာ ရိွပါတယ္။ နိစၥ သုခ အတၱ မရိွပါ။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ မရိွပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရုပ္ နာမ္ ဆိုတဲ့ ေလာက ကို သုညတ သို႕မဟုတ္ သုည ျဖစ္ေၾကာင္း .. ျမတ္ဗုဒၶက ရွင္အာနႏၵာအား

ခ်စ္သားအာနႏၵာ။ ရုပ္ နာမ္ ၂ ပါး ဆိုတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ အတၱ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ ငါ သူတပါး ေယာက္်ား မိန္းမ အသက္ လိပ္ျပာ မရိွပါဘူး။ အတၱ မရိွတဲ့အတြက္ အတၱနိယ ဆိုတဲ့ ငါပိုင္ေသာပစၥည္းမဟုတ္၊ ငါ့ဟာလဲမဟုတ္၊ သူတပါးပိုင္တဲ့ ပစၥည္းလဲမဟုတ္၊ သူတပါးဟာလဲမဟုတ္။

ဒါေၾကာင့္ ရုပ္ နာမ္ ဆိုတဲ့ ေလာကႀကီးကို သုညတ (၀ါ) သုည လို႕ ငါဘုရားေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္ ခ်စ္သားအာနႏၵာ လို႕ ဆိုပါတယ္။

အသခၤတ ပရမတ္ ဆိုတာကေတာ့ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ အေၾကာင္းတရား ၄ ပါးတို႕၏ ျပဳျပင္ စီရင္မႈ ကင္းလြတ္ၿပီး၊ ရုပ္တရား နာမ္တရား (၀ါ) ခႏၶာ ၅ ပါး အၾကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ရုပ္သိမ္းသြားတဲ့သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထို ခႏၶာ ၅ ပါး ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ရုပ္သိမ္း သြားတဲ့အတြက္၊ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ မရိွ။ ခံစားမႈ ေ၀ဒယိတသုခ မ်ဳိးလဲ မရိွ၊ ေအးခ်မ္းမႈ သႏၲိသုခ သာရိွပါတယ္။ ထိုေအးခ်မ္းမႈ သႏၲိသုခအၿမဲရိွေသာေၾကာင့္ နိစၥ လို႕ ဆိုရပါတယ္။

ထိုေအးခ်မ္းမႈ သႏၲိသုခ ရိွေသာ္လည္း၊ ခံစားတတ္တဲ့ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ မရိွ။ အနတၱသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကို သုညတ လို႕ ဆိုရပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ အသခၤတနယ္မွာ သုည တလံုး ေပၚလာသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဤကဲ့သို႕ သခၤတပရမတ္နယ္မွာ သုည တလံုး၊ အသခၤတ ပရမတ္နယ္မွာ သုည တလံုး၊ ေပါင္း သုည ၂ လံုး ေပၚလာေအာင္၊ အသိဥာဏ္ေရာက္လွ်င္၊ ၀ိပႆနာကိစၥေပါက္ေျမာက္ၿပီလို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ မကြဲလွ်င္ ၀ိပႆနာရႈလို႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ၀ိပႆနာဥာဏ္ျမင္ေပါက္ေအာင္ မရႈႏိုင္သမွ် ကာလပတ္လံုးလည္းဘဲ၊ သံသရာ၀ဋ္မွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ..

ကိေလသာကို အၾကြင္းမဲ့ သမုေစၧဒပဟာန္ျဖင့္ မပယ္သတ္ႏိုင္ပဲႏွင့္ သံသရာမွ ကၽြတ္လြတ္မႈ မျဖစ္ႏိုင္။

ေသာတာပန္တို႕အတြက္ ဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၧာကို အၾကြင္းမဲ့ မပယ္သတ္ပဲႏွင့္ ေအာက္သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ ဘယ္ေတာ့မွ ကၽြတ္လြတ္ရိုး ထံုးစံမရိွ။

သကဒါဂါမ္တို႕အတြက္ ေသာတာပန္ႏွင့္ မထူးျခားပါ။

အနာဂါမ္တို႕အတြက္ ကာမတဏွာကို အၾကြင္းမဲ့ မပယ္သတ္ပဲႏွင့္ အလယ္သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ ဘယ္ေတာ့မွ် ကၽြတ္ရိုး လြတ္ရိုး ထံုးစံမရိွ။

ရဟႏၲာတို႕အတြက္ ရူပတဏွာ အရူပတဏွာ တို႕ကို အၾကြင္းမဲ့ မပယ္သတ္ႏိုင္ဘဲႏွင့္ အထက္သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ ဘယ္ေတာ့မွ် ကၽြတ္ လြတ္ရိုး ထံုးစံမရိွ လို႕ ဥဒါန္းအ႒ကထာႀကီးမွာ ျပဆိုထားပါတယ္။

ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ တို႕၏ သေဘာတို႕ကို ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲခြဲျခားျခား ထင္ရွားသိျမင္ႏိုင္ၾကပါေစ..

ေမတၱာမြန္ျဖင့္

tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ဦးစံရိွန္၏ ဒိ႒ိျဖဳတ္ပံု အလုပ္တရားမွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/kotheinnaingohn

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment