October 29, 2015

၀ိပႆနာဆိုတာ မခက္ပါ (၁)

၀ိပႆနာဆိုတာ ခက္ခက္ႀကီး မဟုတ္ပါဘူး။ ခႏၶာအရိွကို ဉာဏ္ႏွင့္သိေအာင္ လုပ္တဲ့ အလုပ္ဟာ ၀ိပႆနာပါ။

ဗုဒၶတရားေတာ္အရ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ရုပ္နဲ႕ နာမ္ပဲရိွပါတယ္။ သက္ရိွသတၱ၀ါေတြမွာ ရုပ္နဲ႕ နာမ္ပဲ ရိွပါတယ္။ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ နာမည္တပ္ခ်င္သလို တပ္၊ သက္မဲ့အရာ၀တၳဳေတြမွာ ရုပ္ပဲ ရိွပါတယ္။ ၀ိပႆနာတရား ရႈပြားအားထုတ္တဲ့အခါ ဘယ္နည္းနဲ႕ပဲရႈရႈ၊ ရႈခ်င္တဲ့ နည္းနဲ႕ရႈပါ။ ၀ိပႆနာ၏ အရႈခံ အာရံုသည္ ရုပ္ျဖစ္ရင္ျဖစ္ မျဖစ္ရင္ နာမ္ျဖစ္ရပါမယ္။ ရုပ္နာမ္ကို ဖယ္ထားၿပီးေတာ့ ၀ိပႆနာ ရႈလို႕ မရပါဘူး။ ဘယ္နည္းနဲ႕ပဲ ရႈရႈ အရင္ စသိမယ့္ ဉာဏ္ကလည္ပဲ ရုပ္နာမ္ပိုင္းျခားသိတဲ့ ဉာဏ္ပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာရႈတဲ့အခါ အရႈခံအာရံုအျဖစ္ ထားရမွာက ရုပ္ သို႕မဟုတ္ နာမ္ပါ။

အဲဒီ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးမွာလည္း နာမ္တရားထက္ ရုပ္တရားက ထင္ရွားေတာ့ စၿပီး ရႈတဲ့အခါ ရုပ္တရားကို အရႈခံ ထားၿပီး ရႈတာက ပိုေကာင္းပါတယ္။

၀ိပႆနာဆိုတာ ရုပ္နာမ္မွာ ရႈရမွာ ျဖစ္ေတာ့ မရႈမီ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ရုပ္ဆိုတာက ဘယ္လိုလဲ။ နာမ္ဆိုတာက ဘယ္လိုလဲ သိရိွ သေဘာေပါက္ထားလို႕ရိွရင္ အခက္အခဲ မရိွ လြယ္ကူပါမယ္။

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ခက္ခက္ႀကီး မဟုတ္ပါဘူး။ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ႏွလံုးသြင္းေျပာင္း လိုက္တာပါ။ နဂိုတုန္းက “ငါသြားတယ္၊ သူသြားတယ္၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါသြားတယ္၊ ေယာက်္ားမိန္းမသြားတယ္” လို႕ ႏွလံုးသြင္းပါတယ္။

ယခု တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ဘယ္သူ သြားတာလဲလို႕ သတိထားၿပီး အသိတရားနဲ႕ ရႈရပါတယ္။ သြားေနက်အတိုင္း သြားပါ၊ အသြားေျပာင္းဖို႕မလိုပါဘူး။ ရုပ္နာမ္ေပၚမွာသာ သတိထားၿပီးသြားျခင္းျဖင့္ မိစၧာသတိမွ သမၼာသတိသို႕ ေျပာင္းသြားပါတယ္။

နဂိုတုန္းက ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါသတိနဲ႕ ထိုင္တယ္၊ ယခုက ရုပ္နာမ္ သတိနဲ႕ထိုင္တယ္၊ နဂိုတုန္းက ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ သတိနဲ႕ အိပ္တယ္။ ယခုက ရုပ္နာမ္သတိနဲ႕အိပ္တယ္၊ နဂိုတုန္းက ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါသတိနဲ႕ ရပ္တယ္။ ယခုက ရုပ္နာမ္သတိနဲ႕ ရပ္တယ္။ ဒါပဲ ကြာပါတယ္။

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ နဂိုအမူအရာထဲမွာ ရုပ္နာမ္ေပၚေရာက္ေအာင္ သမၼာသတိကို သြင္းထားလိုက္ျခင္းပါ။ အဲဒီလို သတိသြင္းထားလိုက္ရင္ ရုပ္သေဘာ နာမ္သေဘာကို သိလာပါလိမ့္မယ္။

ရုပ္သေဘာက ဘယ္လိုလဲလို႕ေမးရင္ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာက ရုပ္ပါ။ ေဖာက္ျပန္တယ္ဆိုတာက နဂိုအေနနဲ႕ မတူပဲ တစ္မ်ဳိးတစ္မ်ဳိး ေျပာင္းသြားတာကို ေဖာက္ျပန္တယ္လို႕ ေခၚျခင္းပါ၊ အဲဒါကိုပဲ ရုပ္ လို႕ ေခၚပါတယ္။

အထိုင္ၾကာလာတဲ့အခါ ထိုင္စနဲ႕မတူေတာ့ပါ။ ေအာက္ပိုင္းကိုယ္က နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ၊ ပူမႈ စသည္ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ အဲဒါဘာျဖစ္တာလဲ ေမးရင္ ရုပ္ေဖာက္ျပန္တာပါ။

ကိုယ္ႏွင့္စပ္သမွ် ေျခဖ၀ါးကေနၿပီး ငယ္ထိပ္အတြင္ တစ္ကိုယ္လံုးမွာ ျဖစ္ေနသမွ်ေတြကို ပညတ္နာမည္ တပ္ခ်င္သလို တပ္ပါ။ နာတယ္၊ က်ဥ္တယ္၊ ကိုက္တယ္၊ ခဲတယ္၊ ေညာင္းတယ္၊ ထံုတယ္၊ ေတာင့္တယ္၊ တင္းတယ္၊ မူးတယ္၊ ေ၀တယ္၊ ေအာ္ဂလီဆန္တယ္ စသည္ျဖင့္ နာမည္တပ္ခ်င္သလို တပ္ပါ။ အဲဒါေတြသည္ အမည္ပညတ္ေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္စင္စစ္ ပရမတ္သေဘာအားျဖင့္ ရုပ္ေဖာက္ျပန္ေနတာပါ။

အဲဒီရုပ္ေဖာက္ျပန္တာကို ဘယ္သူကသိလဲ ေမးရင္ နာမ္က သိပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါက သိတာမဟုတ္ပါဘူး။ နာမ္ကလည္း အလိုလိုသိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ညႊတ္လို႕ သိတာပါ။ အာရံုျပဳလို႕ သိတာပါ။ အလိုလိုသိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမွတ္တမဲ့ေနလို႕ သိတာ မဟုတ္ပါဘူး။

အဲဒီညႊတ္တတ္ သိတတ္တဲ့သေဘာသည္ နာမ္ပါ။ မသိဘဲနဲ႕ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေဖာက္ျပန္ေနတာက ရုပ္ပါ။ အဲဒီေဖာက္ျပန္သမွ်ကို လိုက္ၿပီး အာရံုျပဳသိေနတာက နာမ္ပါ။ နာတယ္သိ၊ က်ဥ္တယ္သိ၊ ထံုတယ္သိ၊ ေညာင္းတယ္သိ၊ ေတာင့္တယ္သိ၊ တင္းတယ္သိ.. စသည္ျဖင့္ ကိုယ္ထဲမွာ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်ကို လိုက္သိေနတာက နာမ္ပါ။

ဒီခႏၶာကိုယ္မွာ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ ရုပ္တရားနဲ႕ သိတတ္၊ ညႊတ္တတ္တဲ့ နာမ္တရားအျပင္ ဘာမွမရိွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မိမိတို႕ကေတာ့ မသိေသးပါ။ ဘာျဖစ္လို႕ မသိေသးလဲေမးရင္ မၾကည့္လို႕ မသိတာပါ။

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ အဆန္း မဟုတ္ပါ။ မ်က္လံုးေျပာင္းလိုက္တာပါ။ မိမိတို႕မွာ ပကတိမ်က္လံုးႏွင့္ ဉာဏ္မ်က္လံုးရယ္လို႕ မ်က္လံုးႏွစ္မ်ဳိး ရိွပါတယ္။

ပကတိ မ်က္လံုးက အေပၚယံျမင္ပါ။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ၊ ေခါင္း၊ ကိုယ္၊ ေျခ၊ လက္လို႕ ျမင္တဲ့ အျမင္မ်ဳိးပါ။ ဉာဏ္မ်က္လံုးက အတြင္းျမင္ပါ။ ရုပ္နာမ္ျမင္တဲ့ အျမင္မ်ဳိးပါ။ ဒါေၾကာင့္ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ဉာဏ္မ်က္လံုးနဲ႕ ရႈၾကည့္ရမွာပါ။

ပကတိမ်က္လံုးမွ ဉာဏ္မ်က္လံုးကို ေျပာင္းၿပီး ခႏၶာကိုယ္တြင္းရိွ ရုပ္နာမ္ကို ျမင္ေအာင္ ရႈၾကည့္တဲ့အလုပ္ဟာ ၀ိပႆနာအလုပ္ပါ။

ရုပ္ႏွင့္နာမ္ တရားႏွစ္ပါးဟာ ပ႒ာန္း အညမညပစၥည္းအရ ေျပာရရင္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ မီွေနၾကပါတယ္။

ရုပ္သေဘာႏွင့္ နာမ္သေဘာက မတူပါ။ ရုပ္က ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာပါ။ ရုပ္အလုပ္က ေဖာက္ျပန္တဲ့ အလုပ္ပါ။ နာမ္က သိတတ္ညႊတ္တတ္တဲ့သေဘာပါ။ ရုပ္က ရုပ္အလုပ္လုပ္၊ ေဖာက္ျပန္ပါတယ္။ နာမ္က မကူညီႏိုင္ပါ။ နာမ္ကလည္း သိတဲ့ညႊတ္တဲ့ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ရုပ္ကို အကူအညီမေပးႏိုင္ပါ။

ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးတို႕ဟာ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ အက်ဳိးအေၾကာင္း သေဘာတရားအရ မီွေနၾကေသာ္လည္း အခ်င္းခ်င္းအကူအညီ မေပးႏိုင္ၾကပါဘူး။ ရုပ္ကလည္း ေဖာက္ျပန္ၿပီး ပ်က္ပါတယ္။ နာမ္ကလည္း သိၿပီး ညႊတ္ၿပီး ပ်က္ပါတယ္။

သြားခ်င္ေတာ့ နာမ္က သြားခ်င္တယ္။ သြားေတာ့ ရုပ္က သြားပါတယ္။ ရုပ္သြားရာ နာမ္က ပါသြားရပါတယ္။ အဲဒီသေဘာေတြကို သိေအာင္ သြားရင္း ရုပ္နာမ္ေပၚသတိကပ္ၿပီး သြားရပါတယ္။ အဲဒီလိုသြားရင္ သြားတဲ့ အမူအရာ မေျပာင္းရဘဲ အသြားမပ်က္ သြားႏိုင္ၿပီး အရႈမပ်က္ ရႈႏိုင္ပါတယ္။

“သြားခ်င္တာက နာမ္၊ သြားေနဟန္က ရုပ္၊ ငါ မဟုတ္၊ သူ မဟုတ္၊ သြားတာ နာမ္နဲ႕ရုပ္” လို႕ အသိတိုးလာပါလိမ့္မယ္။ သြားခ်င္တဲ့ နာမ္ကလည္း သြားခ်င္ၿပီး ခ်ဳပ္ပ်က္၊ သြားတဲ့ ရုပ္ကလည္း သြားၿပီး ခ်ဳပ္ပ်က္သြားတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

“သြားခ်င္တဲ့ နာမ္က အေၾကာင္း၊ သြားတဲ့ ရုပ္က အက်ဳိး” လို႕ နာမ္ရုပ္ႏွစ္ပါးကို ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္စပ္ၿပီး ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာ၊ အေၾကာင္းခ်ဳပ္ေတာ့ အက်ဳိးခ်ဳပ္တဲ့ သေဘာေတြကို ျမင္ေအာင္ ရႈသြားရပါတယ္။

၀ိပႆနာ ရႈတယ္ဆိုတာ ရုပ္ကို ရႈရင္ရႈ မရႈရင္ နာမ္ကို ရႈရမွာပါ။ ဦးစြာပထမ သိရမွာလည္း ရုပ္နာမ္ပဲ သိရမွာပါ။ ရုပ္နာမ္ပိုင္းျခားသိတဲ့ ဉာဏ္ရၿပီးမွ တျခားဉာဏ္ေတြ ရမွာပါ။ ရုပ္နာမ္ပိုင္းျခားသိတဲ့ဉာဏ္ မရဘဲနဲ႕ တျခား ဉာဏ္ေတြ မရႏိုင္ပါဘူး။

ရုပ္ႏွင့္နာမ္က ကင္းၿပီးေတာ့ ျဖစ္တာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ေလ်ာ္တဲ့ ဣရိယာပုထ္၊ ေလ်ာ္တဲ့ အမူအရာနဲ႕ ေလ်ာ္သလို ရႈေနရပါတယ္။

ရႈတဲ့အခါ ရုပ္ကို မီွၿပီး ရုပ္ျဖစ္တာလဲ ျမင္ေအာင္ ရႈရပါမယ္။ ရုပ္အေၾကာင္း ရုပ္အက်ဳိးကြဲေအာင္ ရႈရပါတယ္။ ရုပ္မီွၿပီး နာမ္ျဖစ္တာကိုလည္း ျမင္ေအာင္ရႈရပါတယ္။ ရုပ္အေၾကာင္း နာမ္အက်ဳိး ကြဲေအာင္ ရႈရပါမယ္။ နာမ္ကို မီွၿပီး ရုပ္ျဖစ္တာ ျမင္ေအာင္ ရႈပါ။ နာမ္အေၾကာင္း ရုပ္အက်ဳိးကို ကြဲေအာင္ ရႈရပါမယ္။

အသြားအလာ အေနအထိုင္ မပ်က္ သြားရင္း လာရင္း စားရင္း ေသာက္ရင္း၊ ေနရင္း ထိုင္ရင္း၊ ေျပာရင္း ဆိုရင္းနဲ႕ “ဘယ္သူအေၾကာင္း ဘယ္သူ႕အက်ဳိးလဲ၊ ဘယ္သူေရွ႕ေဆာင္လဲ၊ ဘယ္သူေနာက္လိုက္လဲ” လို႕ ခႏၶာတြင္း ဉာဏ္သြင္းၿပီး သြားလာတာကို တရားအားထုတ္တယ္၊ ၀ိပႆနာပြားတယ္လို႕ ေခၚတာပါ။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=165000640509589&id=100009989626063

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/

No comments:

Post a Comment