October 17, 2015

စဥ္းစားပံုခ်င္း မတူၾကပါ။


      ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္လိုျပင္မလဲ ?- “ငါဟာ အခု ဒီဘ၀မွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ
လုပ္ခြင့္ရတယ္၊ ဒီဘ၀မွာ ငါ ကုသိုလ္မလုပ္လိုက္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ငါေသသြားလို႔ရွိရင္ ငရဲက်
သြားႏိုင္တယ္၊ တိရစၦာန္ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ျပိတၱာျဖစ္ႏိုင္တယ္” ။ ငရဲ တိရစၦာန္ ျပိတၱာဘုံ
ေရာက္သြားလို႔ရွိရင္ - ကိုယ့္မ်က္စိေအာက္မွာ ၾကည့္ - ၾကက္ကေလးေတြ၊ ၀က္ကေလး

ေတြ တရားမနာႏိုင္ပါ။ တရားႏွလံုးမသြင္းႏိုင္ပါ။ “ ဒီဘ၀မ်ိဳးဆိုရင္ ငါ တရားနာခ်င္လို႔လည္း
မရပါ။ တရားက်င့္ခ်င္လို႔လည္း မရပါ။ အခု တရားက်င့္ႏိုင္တဲ့ဘ၀မွာ ငါက်င့္မွပဲ ” ။“ ဒီဘ၀
မွာ မလုပ္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ သံသရာမွာ ငါလုပ္ဖို႔ အေျခအေနေတြ ရခ်င္မွရမွာပါ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔
ဒီဘ၀ပဲ ငါလုပ္မွပဲ ” လို႔ စိတ္ထဲက ဒီလိုႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားရပါမယ္။
         ေနာက္တစ္ခုက “ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုဆုိတာ ဘယ္ဘ၀မဆို ခံစားၾကရတာ၊ တိရစၦာန္ေတြ
လည္း တိရစၦာန္အတိုင္းအတာအလိုက္ ခံစားတာပဲ၊ လူေတြလည္း လူေတြရဲ႕ အတိုင္းအတာအ
လိုက္ ခံစားတာပဲ။ အဲဒီ ခံစားမႈႀကီးကိုပဲ အဟုတ္ႀကီးထင္ၿပီးေတာ့ ဒါေတြနဲ႔ နစ္ျမဳပ္ၿပီးေတာ့ေန
မယ္ဆိုရင္ ငါ့မွာ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အသိပညာေတြက လက္လြတ္ဆံုး႐ံႈးလိမ့္မယ္၊ အဲဒီေတာ့
ဒါေတြကို လက္လြတ္ဆံုး႐ံႈးခံလို႔ မျဖစ္ဘူး ”။
        ဘုရားအေလာင္း သုေမဓာဆုိတာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ပါ။ ခုေခတ္ ဆင္းရဲတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ
က ကိုယ့္ဘ၀ကိုစြန္႔တာ မဆန္းပါ၊ ဘ၀မွာ အဆင္ေျပၿပီးေတာ့ တကယ္ထိပ္တန္းက်တဲ့ပုဂၢိဳလ္က
ဒါေတြကိုစြန္႔ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါ။
          ဘုရားေလာင္း သုေမဓာသူေဌးသားေလးဟာ ဘိုးဘြားမိဘေတြ လက္ထက္ကတည္းက
စုေဆာင္းလာတဲ့ ရတနာသိုက္ေတြဟာ နည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ မိဘေတြ မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ ဒီရ
တနာေတြ သူ႕လက္ထဲေရာက္ေတာ့ သူစဥ္းစားပံုေလးၾကည့္ပါ....၊
         ဒီရတနာေတြ ရွာေဖြစုေဆာင္းတာ စာရင္းနဲ႔ဘာနဲ႔ မွတ္ထားတယ္။ “ ဒါက ဘယ္အဘိုး
လက္ထက္က၊ ဒါက ဘယ္အဘြားလက္ထက္က၊ ဒါက အဘိုးပစၥည္း၊ ဒါက အဘြားပစၥည္းဆိုၿပီး
စာရင္းဇယားေတြနဲ႔ ေဆြ ၇-ဆက္ မ်ိဳး ၇-ဆက္က ပစၥည္းေတြ ” ဆိုၿပီး ျပတယ္။
          ဒီေတာ့ သူက ဆက္ၿပီးစဥ္းစားတယ္။ “ ပစၥည္းရွာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အခု မရွိၾကေတာ့ဘူး၊
သူတို႔ရွာသြားတဲ့ ပစၥည္းေတြပဲ က်န္ရစ္တယ္၊ ဒီပစၥည္းေတြကို ငါသံုးမသြားႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ငါလည္းဒီ
လိုပဲ ထားခဲ့ရမွာပဲ၊ ပစၥည္းရွာသြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ မရွိေတာ့ဘဲနဲ႔ ပစၥည္းေတြသာ က်န္ရစ္တယ္။
သူတို႔ရွာသြားတဲ့ပစၥည္း သူတို႔ သံုးမသြားရဘူး၊ ငါကေတာ့ ငါပိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြ အားလံုးသံုးမယ္ ”
လို႔ - ဘယ္နည္းနဲ႔ ယူသြားလို႔ရွိရင္ရႏိုင္မလဲလို႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားၾကည့္ပါတယ္။
          “ ဒီပစၥည္းေတြက ယူလို႔ရတာေတြ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ယူလို႔ မရတဲ့ ပစၥည္းေတြကို
ေစာေစာကတည္းက စြန္႔ၿပီးေတာ့ ကိုယ္စြန္႔ျခင္းျဖင့္ ရလာတဲ့ ဒါနေကာင္းမႈကိုပဲ ငါ ယူမယ္ ” လို႔
အဲဒီလို စဥ္းစားၿပီးေတာ့ သူပိုင္တဲ့ပစၥည္းေတြအားလံုး စြန္႔ပစ္လိုက္တယ္၊ ပစၥည္းကို စြန္႔လွဴၿပီးေတာ့
ရတဲ့ ဒါနေကာင္းမႈပဲ ယူသြားမယ္၊ ေဆာက္တည္လို႔ရတဲ့ သီလေကာင္းမႈပဲ ယူသြားမယ္၊ တရားဓမၼ
ႏွလံုးသြင္းလို႔ရတဲ့ ဘာ၀နာေကာင္းမႈပဲ ယူသြားမယ္ တဲ့။ စြန္႔ၿပီးေတာ့ ေတာႀကီးထဲ ထြက္ၿပီးေတာ့
သူ တရားက်င့္တယ္ေပါ့။ အဲဒီက်မွ ဒီပကၤရာဘုရားနဲ႔ ေတြ႕တယ္။
         စဥ္းစားပံုခ်င္းက မတူဘူး၊ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုစဥ္းစားမတုန္း၊ “ ငါ့ဒီပစၥည္းေတြ
တစ္သက္လံုး မကုန္ဘူး၊ ေပ်ာ္ခ်င္ ပါးခ်င္တိုင္း ေပ်ာ္ပါးမယ္ ” ။“ ဒီ ပစၥည္းေတြ သံုးျဖဳန္းၿပီး ဒီဘ၀
မွာ ဒီလိုေနသြားမယ္ ” လို႔ ဒီလိုပဲစဥ္းစားမွာေပါ့။ သံုးျဖဳန္းေပ်ာ္ပါးသြားလို႔ရွိရင္ ကုသိုလ္က မရ
လိုက္ဘဲနဲ႔ ပစၥည္းေတြသံုးတာေတာ့ ဒီဘ၀မွာ သံုးလုိ႔လည္းရမယ္၊ ျဖဳန္းလို႔လည္းရမယ္၊ သို႔ေသာ္
သံုးတယ္ ျဖဳန္းတယ္ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ  ေလာဘေတြ တက္လာတယ္၊ ေဒါသေတြ တက္လာတယ္၊
ကာမဂုဏ္အာ႐ံုစိတ္ေတြပဲ တိုးတက္လာတယ္။ အဲဒါေတြက လူကို ဆြဲခ်သြားတာ။ ပစၥည္းေပၚမွာ
တြယ္တာမႈေတြက လူကို ဆြဲခ်သြားလိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ နိမ့္က်တဲ့ဘ၀တစ္ခု ေရာက္သြား
ပါမယ္။
         ဒါေၾကာင့္မို႔ “ အတၱာနံ ေယ၀ အဓိပတႎ ကတြာ ” ကိုယ့္ကိုယ္ကို အေလးထားဆင္ျခင္
စဥ္းစားၿပီးတဲ့အခါမွာ အကုသိုလ္ေတြဖယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ကုသိုလ္တရားေတြ ပြားမ်ားအား
ထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါမယ္လို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကၿပီး တရားထူး တရားျမတ္ရၾကပါေစ
ကုန္သတည္း။ ။
 {သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၂၅၅၄ ခုႏွစ္၊ ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၃၇၂-ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလျပည့္ေက်ာ္(၆)ရက္၊
(၂၅-၁-၂၀၁၂) ရန္ကုန္တိုင္း၊ ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္(၄)ရပ္ကြက္၊ သုမဂၤလာလမ္း၊
ေကတုမာလာရိပ္သာ မိသားစုတို႔၏ ပဥၥမအႀကိမ္ေျမာက္ ဆင္ယင္က်င္းပျပဳလုပ္အပ္သည့္ ဓမၼသဘင္
အခမ္းအနား၌  အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ( Ph,D) ေဟာၾကားေသာ " အေလးထား၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္
ေကာင္းေအာင္ျပင္ "တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။ }
  (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment