October 1, 2015

ကုသိုလ္စိတ္နဲ႕အကုသိုလ္စိတ္​


စိတ္ဟာ ဘာကိုအမီွျပဳၿပီးျဖစ္လာၾကသလဲ? စိတ္ဟာ မ်က္လံုးမွာဆိုယင္ မ်က္စိထဲမွာ အၾကည္ဓာတ္ဆိုတာ ေလးရိွတယ္ေပါ့၊ မ်က္လံုးမွာ အရိပ္ထင္တဲ့ ေနရာေပါ့၊ (Retina) လို ေနရာမ်ဳိးေပါ့၊ နားထဲမွာလည္းပဲ အသံက (vibration) သြားထိတဲ့ေနရာရိွတယ္၊ ပါဠိလိုက်ေတာ့ ပသာဒလို႕ေခၚတယ္။ အဲဒါကို အဲလိုဟာမ်ဳိးကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ စိတ္ေတြဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္တယ္။

ၿပီးေတာ့ ႏွလံုး၊ အဘိဓမၼာအရကေတာ့ (heart) ႏွလံုးကို ဟဒယ၀တၳဳလို႕ ေခၚတယ္၊ ဟဒယ၀တၳဳကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့လည္းပဲ စိတ္ေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္တယ္။ အဲဒီစိတ္ေတြဟာ ခုနေျပာတဲ့ ေစတသိက္ေတြနဲ႕ တြဲတြဲၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့ ေစတသိက္ေတြနဲ႕လည္း တြဲတယ္၊ မေကာင္းတဲ့ ေစတသိက္ေတြနဲ႕လည္း တြဲတယ္။

ေကာင္းတဲ့ေစတသိက္ေတြနဲ႕ တြဲျဖစ္ေနတဲ့ခါ ဒီစိတ္ကို ေကာင္းတဲ့စိတ္လို႕ ေခၚတာ၊ ကုသိုလ္စိတ္ေပါ့။ မေကာင္းတဲ့ ေစတသိက္နဲ႕တြဲျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူ႕ကို အကုသိုလ္စိတ္ မေကာင္းတဲ့စိတ္လို႕ေခၚတာ။

ၿပီးေတာ့ (Neutral) ျဖစ္တဲ့ ေစတသိက္ေတြြလည္း ရိွတယ္။

နဂိုက သူ႕ဟာသူ သန္႕ရွင္းေနတဲ့စိတ္ဟာ ေကာင္းတဲ့ေစတသိက္ေတြနဲ႕တြဲမိတဲ့ခါက်ေတာ့ ေကာင္းတဲ့စိတ္၊ မေကာင္းတဲ့ေစတသိက္ေတြနဲ႕ တြဲမိတဲ့အခါက်ေတာ့ မေကာင္းတဲ့စိတ္၊ ဒီလို ေခၚရတယ္။

အဲဒီစိတ္ဟာ ဗုဒၶအဘိဓမၼာမွာ ၈၉ (သို႕) ၁၂၁ မ်ဳိး ရိွတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႕ စိတ္တစ္ခု ယုတ္ ၉၀ လို႕ဆိုတယ္။ စိတ္တစ္ခုယုတ္ ၉၀ ဆိုတာ တစ္ခုယုတ္ ၉၀ လို႕ ေခၚလိုက္တာ၊ ဆိုလုိတာက ၈၉ေပါ့။

အဲဒီေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ ၁၂ ခု ရိွတယ္။

အကုသိုလ္ဆိုတာ အကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိက လာတာ။ အကုသလမွာ အနဲ႕ကုသလနဲ႕ ႏွစ္မ်ဳိးရိွတယ္။ အ ဆိုတာက မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရိွတယ္။ ကုသလဆိုတာက ကုသိုလ္ပဲ၊ အဲဒီေတာ့ ကုသိုလ္မဟုတ္တဲ့ စိတ္ေပါ့။

ကုသိုလ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ဒီေနရာမွာ ကုသိုလ္ရဲ႕ဆန္႕က်င္ဘက္လို႕ ဆိုလိုတာပါ။ မဟုတ္ဆိုတဲ့ စကားကလည္း အဓိပၸာယ္အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။
ကုသိုလ္မဟုတ္ရင္ ႀကိယာစိတ္ေတြကလည္း ရိွေသးတာေလ၊ ကုသိုလ္မဟုတ္တဲ့စိတ္ေတြ၊ ကုသိုလ္ မဟုတ္ရင္ အဲဒါကိုေတာ့ အကုသိုလ္လို႕မေခၚဘူး။ ကုသိုလ္ရဲ႕ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ စိတ္မ်ဳိးကိုသာ အကုသိုလ္လို႕ ေခၚတာပါ။

ကုသလဆိုတဲ့ပုဒ္က ကြ်မ္းက်င္တယ္ဆိုတဲ့ အနက္ရိွတယ္လို႕ေျပာႏိုင္တယ္္။ အနာကင္းတယ္ (healthy) ျဖစ္တယ္လို႕လည္း ေျပာႏိုင္တယ္။ ဒါကေတာ့ သဒၵါနည္းေပါ့။

ကုသလဆိုတဲ့ပုုဒ္ဟာ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ကြ်မ္းက်င္တာ မွန္သမွ်ကို ကုသလလို႕ ေခၚလိုက္တာ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ကုသ+လ ကေနၿပီးေတာ့ ကုသလ ကြ်မ္းက်င္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ ေဟာထားတယ္။ အဲေတာ့ စိတ္ ကြ်မ္းက်င္တယ္ ဆိုေတာ့ အကုသိုလ္ မျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္တာေပါ့။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မရိွေအာင္ လုပ္တာေပါ့။ အဲဒါကို ကြ်မ္းက်င္တယ္လို႕ပဲ သံုးတယ္ေပါ့။

တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ အနာကင္းတယ္ (healthy) ျဖစ္တယ္။ စိတ္ေရာဂါဆိုတာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြဟာ စိတ္ေရာဂါေတြေပါ့။ အဲဒီစိတ္ေရာဂါေတြ မရိွဘူးဆိုရင္ ဒီစိတ္ဟာ က်န္းမာေနတဲ့စိတ္၊ ဒါကေတာ့ သဒၵါအားျဖင့္ ေပါ့ေလ။ အဘိဓမၼာမွာ ေပးထားတဲ့ (definition) ဒါလည္းသိရမယ္ေပါ့။

ကုသိုလ္ဆိုတာ အျပစ္မရိွျခင္း ေကာင္းေသာအက်ဳိးကိုေပးျခင္း၊ ဒီလကၡဏာႏွစ္မ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စံုတဲ့စိတ္ကို ကုသိုလ္စိတ္လို႕ေခၚတာ။

ေလာကႀကီးအေနႏွင့္ ၾကည့္ၾကည့္လိုက္ယင္ အျပစ္ရိွသလား၊ မရိွဘူးလား၊ အျပစ္မရိွရင္ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္မယ္၊ တစ္ခါ ဒီစိတ္က ေကာင္းေသာအက်ဳိးလည္း ေပးရမယ္၊ အျပစ္မရိွပဲႏွင့္ ေကာင္းေသာ အက်ဳိးမေပးတဲ့စိတ္လည္း ရိွေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ အျပစ္မရိွျခင္း၊ ေကာင္းေသာ အက်ဳိးေပးျခင္း၊ ဒီလကၡဏာႏွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုရင္ ဒီစိတ္ကို ကုသိုလ္စိတ္။

ေျပာင္းျပန္ျပန္ အဓိပၸါယ္ေကာက္လိုက္ေတာ့ အျပစ္ႏွင့္တကြျဖစ္ျခင္း၊ မေကာင္းေသာအက်ဳိးကို ေပးျခင္း၊ အဲဒီလကၡဏာ ႏွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုရင္ အကုသိုလ္စိတ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ အကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ကုသိုလ္စိတ္ ကို ကြဲေလာက္ပါၿပီ။

ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္ကြဲသြားၿပီ။ သူ႕ကို ကိုယ္ေန႕စဥ္ျပႆနာေတြအေပၚမွာ အသံုးခ်လို႕ ရသြားၿပီ၊ အကုသိုလ္ ဆိုတာ သိသြားၿပီ၊ ကိုယ္ေရွာင္ႏိုင္ၿပီ၊ ကုသိုလ္ဆိုတာသိရင္ ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ႏိုင္ၿပီ၊ နဂိုကလဲမသိဘူး မဟုတ္ဘူး သိပါတယ္။ အခု ပိုၿပီးေတာ့ သိသြားၿပီေပါ့။

အဲဒီ အကုသိုလ္စိတ္ဟာ ၁၂ မ်ဳိးေတာင္ ရိွတယ္။ အဲဒီ အကုသိုလ္စိတ္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စသည္ႏွင့္ တြဲၿပီးေတာ့ ျဖစ္တဲ့စိတ္ကို အကုသိုလ္စိတ္ ျမန္မာလိုေျပာရင္ မေကာင္းတဲ့ စိတ္။

အကုသိုလ္စိတ္ ၁၂ ပါးမွာ ေလာဘမူစိတ္က ၈ ပါး၊ ေဒါသမူစိတ္က ၂ ပါး၊ ေမာဟမူစိတ္က ၂ ပါး၊ ေလာဘမူစိတ္က ၈ ပါး၊ ေဒါသမူစိတ္က ၂ ပါး၊ ေမာဟမူစိတ္က ၂ ပါး။

ေလာဘမူစိတ္ဆိုတာ ေလာဘ ေမာဟႏွင့္တကြ ျဖစ္တယ္။ ေဒါသမူလစိတ္ဆိုတာ ေဒါသေမာဟႏွင့္တကြ ျဖစ္တယ္။ ေမာဟမူစိတ္ဆိုတာ ေမာဟတစ္ခုထဲႏွင့္ျဖစ္တာ။

စိတ္အမ်ဳိးအစားအားျဖင့္ ခြဲျခားေတာ့ ကုသိုလ္စိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္၊ ၀ိပါက္စိတ္္၊ ႀကိယာစိတ္တဲ့၊ ေလးမ်ဳိးတစ္ခါခြဲတယ္။

အကုသိုလ္စိတ္ဆိုတာ အျပစ္ႏွင့္တကြ ျဖစ္ျခင္း၊ မေကာင္းေသာအက်ဳိးကိုေပးျခင္း လကၡဏာရိွတယ္။

ကုသိုလ္စိတ္ဆိုတာက အျပစ္မရိွျခင္း၊ ေကာင္းေသာအက်ဳိးကိုေပးျခင္း၊ လကၡဏာႏွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုတဲ့စိတ္၊ သူတို႕က (active) ျဖစ္တဲ့စိတ္ေတြေပါ့။

၀ိပါက္စိတ္ဆိုတာက အက်ဳိးျဖစ္တဲ့စိတ္ေတြလို႕ ဆိုလိုတယ္။ ပါဠိစကား ၀ိပါကဆိုတာ အဂၤလိပ္လိုျပန္ေတာ့ (resultant) ျပန္တယ္၊ အက်ဳိးလို႕ ဆိုလိုတယ္။

ေနာက္ဘ၀ေတြက ျပဳခဲ့တဲ့ကံေၾကာင့္ ဒီဘ၀မွာ ဒီစိတ္ေတြ လာျဖစ္တာ၊ ေနာက္ဘ၀ကျပဳခဲ့တဲ့ ကံတစ္ခုခု ေၾကာင့္ ဒီဘ၀မွာ ဒီစိတ္ေတြ လာျဖစ္တာ၊ ေနာက္ဘ၀ကျပဳခဲ့တဲ့ ကံတစ္ခုခုေၾကာင့္ ဒီဘ၀မွာ လာၿပီးေတာ့ ျဖစ္တဲ့စိတ္ေတြကို ၀ိပါက၊ ၀ိပါက္စိတ္လို႕ေခၚတယ္။

၀ိပါက္စိတ္ဆိုတာ သူမ်ားက ပစ္ခ်လိုက္လို႕ ျဖစ္ရတဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႕ သူတို႕ကိုယ္တိုင္မွာ ဗ်ာပါရ၊ ထထၾကြၾကြရယ္လို႕ မရိွဘူး၊ သူတို႕က ၿငိမ္တဲ့သေဘာရိွတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပါက္စိတ္ေတြက ေနာက္ထပ္ အက်ဳိးမေပးေတာ့ဘူး၊ သူတို႕ကိုယ္တိုင္က အက်ဳိးျဖစ္ေနတယ္၊ သူတို႕က အက်ဳိးေပးတဲ့စိတ္ထဲ မပါဘူး။

ႀကိယာစိတ္ဆိုတာကေတာ့ ႀကိယာဆိုတာ ပါဠိစကားမွာျပဳျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရိွတယ္၊ ျပဳျခင္းဆိုတာ ျပဳခါမတၱပဲလို႕ ဆိုလိုတယ္၊ ျပဳေတာ့ ျပဳတယ္၊ ျပဳတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႕ေတာ့ အက်ဳိးမရိွေတာ့ဘူး၊ အက်ဳိးမေပးေတာ့ဘူး၊ ျဖစ္ခါမတၱ ျပဳခါမတၱျဖစ္တဲ့စိတ္မ်ဳိးကို ႀကိယာစိတ္လို႕ေခၚတယ္၊ အဲဒီ ႀကိယာစိတ္က စိတ္ ၂ ခုက လြဲရင္ ဘုရားရဟႏၲာမွာသာျဖစ္တယ္၊ ေအာက္တန္းအရိယာႏွင့္ ပုထုဇဥ္မွာ ႀကိယာစိတ္ဆိုတာ မျဖစ္ဘူး။

ႀကိယာစိတ္အမ်ားႀကီးရိွတဲ့အနက္က ၂ ခုကေတာ့ျဖင့္ ပုထုဇဥ္မွာလည္း ျဖစ္တယ္၊ အရိယာမွာလည္းျဖစ္တယ္၊ ဘုရားရဟႏၲာမွာလည္းျဖစ္တယ္၊ က်န္တဲ့ ၁၈ ခုကေတာ့ ဘုရားရဟႏၲာမွာသာျဖစ္တယ္၊ ဘုရားရဟႏၲာမွာျဖစ္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ရဟႏၲာတို႕မွာ ကုသိုလ္ဆိုတာလည္း မရိွဘူး၊ အကုသိုလ္ဆိုတာလည္း မရိွဘူး။

ရဟႏၲာမွာက ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ မူလအျမစ္သေဘာတရားေတြကို ကုသိုလ္လို႕ မေခၚရေတာ့ဘူး၊ ႀကိယာလို႕ေခၚရတယ္၊ ဒီစိတ္ေတာ့ ဒီစိတ္ပဲ၊ ရဟႏၲာက်ေတာ့ ကုသိုလ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ႀကိယာလို႕ ေခၚေတာ့တယ္၊ ႀကိယာဆိုေတာ့ သူကျပဳခါမွ်ပဲ။

ဒီလိုျပဳတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႕ ေနာက္ထပ္ အက်ဳိးမေပးေတာ့ဘူး၊
စိတ္ ေလးမ်ဳိးရိွတယ္၊ ကုသိုလ္စိတ္ အကုသိုလ္စိတ္၊ ၀ိပါက္စိတ္၊ ႀကိယာစိတ္။
၀ိပါက္စိတ္ႏွင့္ ႀကိယာစိတ္အခ်ဳိ႕ကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆုိယင္ အဟိတ္စိတ္လို႕ ေခၚတဲ့ စိတ္ေတြကို ေတြ႕ရပါမယ္၊ အဟိတ္စိတ္အားလံုး ၁၈ပါး ရိွပါတယ္။

ဟိတ္ဆိုတဲ့ စကားလံုး ပထမနားလည္ရပါလိမ့္မယ္၊ ဟိတ္ဆိုတာ ေဟတုကလာတာ။ ဒီမွာ ဟိတ္ဆိုတာက မူလ အရင္းအျမစ္ကို ဆိုလိုတာ (root) ဟိတ္ ၆ ပါး ရိွတယ္တဲ့။

ေလာဘရယ္၊ ေဒါသရယ္၊ ေမာဟရယ္၊ သူတို႕က အကုသိုလ္ဟိတ္။

ၿပီးေတာ့ သူ႕ရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္ အေလာဘရယ္၊ အေဒါသရယ္၊ အေမာဟရယ္၊ သူကေတာ့ အကုသိုလ္မဟုတ္တဲ့ ကုသိုလ္တို႕ အဗ်ာကတတို႕ ေခၚတယ္၊ ဟိတ္ ၆ ပါး ရိွတယ္၊ အဲဒီ ဟိတ္ ၆ ပါးႏွင့္ တြဲၿပီးေတာ့ မျဖစ္တဲ့စိတ္ကို အဟိတ္စိတ္လို႕ ေခၚပါတယ္။

အဟိတ္စိတ္ဆိုတာ - အ ဆိုတာ မရိွတာ မဟုတ္တာ၊ ဒီေနရာမွာ မရိွတာ ဟိတ္၊ မရိွတဲ့စိတ္၊ ဟိတ္နဲ႕ မယွဥ္တဲ့စိတ္လို႕ ဆုိလိုတယ္၊ rootless လို႕ ျပန္ပါတယ္။

ဟိတ္ႏွင့္ မယွဥ္တာကို အဟိတ္လို႕ေခၚတယ္။ သူတို႕က ၀ိပါက္စိတ္ေတြ အက်ဳိးေတြဆိုေတာ့ ဒီစိတ္ေတြဟာ တျခား ကုသိုလ္ဟိတ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တာ၊ အကုသိုလ္ဟိတ္ေတြေၾကာင့္ျဖစ္တာေပါ့၊ သူတို႕ကိုယ္၌က ဒီဟိတ္ေတြႏွင့္ မယွဥ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္သာ သူတို႕ကို အဟိတ္စိတ္လို႕ေခၚတာ။

( ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ဟိတ္ေျခာက္ပါးနဲ႕ မယွဥ္တဲ့ တြဲၿပီးေတာ့ မျဖစ္တဲ့ စိတ္ကို အဟိတ္စိတ္လို႕ေခၚပါတယ္။

သူတို႕က ၀ိပါက္စိတ္ေတြ အက်ဳိးေတြဆိုေတာ့ ဒီစိတ္ေတြဟာ တျခား ကုသိုလ္ဟိတ္ေတြ၊ အကုသိုလ္ဟိတ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တာပါ။ သူတို႕ကိုယ္၌က ဒီဟိတ္ေတြနဲ႕ မယွဥ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႕ကို အဟိတ္စိတ္လို႕ ေခၚတာပါ။

ဥပမာ - အျပည့္အစံုေတာ့ မဟုတ္ဖူးေပါ့ေနာ္၊ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ ေသာတ၀ိညာဏ္စိတ္ ဃာန၀ိညာဏ္စိတ္ ဇိ၀ွာ၀ိညာဏ္စိတ္ ကာယ၀ိညာဏ္စိတ္ ေတြမွာ ကုသလ၊ အကုသလ ၀ိပါက္စိတ္အေနနဲ႕ျဖစ္တာပါ။ အကုသလ၀ိပါက္စိတ္က ၇ပါး၊ အဟိတ္ကုသလ၀ိပါက္စိတ္က ၈ပါး၊ အဟိတ္ၾကိယာ စိတ္ ၃ပါး၊ ေပါင္း အဟိတ္စိတ္ ၁၈ ပါးလို႕ ေခၚတာပါ။

အထက္ပါ အခ်က္အား မွားယြင္းေဖာ္ျပမိတဲ့အတြက္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ မိတ္ေဆြမ်ားအား ေတာင္းပန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ေက်းဇူးပါခင္ဗ်ာ။ tno )

ေနာက္တစ္ခုက

အဗ်ာကတ ေျပာရဦးမယ္ ခုန ေျပာခဲ့တယ္၊ စိတ္ကို ေလးမ်ဳိးခြဲေတာ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ၀ိပါက္ နဲ႕ ႀကိယာ၊ အဲဒီ ၀ိပါက္ႏွင့္ႀကိယာကို အဗ်ာကတလို႕ေခၚတယ္။ အဗ်ာကတစိတ္လို႕ေျပာရင္ ၀ိပါက္ႏွင့္ႀကိယာႏွစ္မ်ဳိးကို ဆိုလိုတယ္။

၀ိပါက္ႏွင့္ႀကိယာကို အဗ်ာကတလို႕ ေခၚတယ္။ ရုပ္ကိုလည္းပဲ အဗ်ာကတလို႕ေခၚလိမ့္မယ္။ နိဗၺာန္ကိုလည္း အဗ်ာကတလို႕ေခၚမယ္။ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္မဟုတ္တာမွန္သမွ် အဗ်ာကတထဲ ထည့္ရမွာပါ။

အဗ်ာကတရဲ႕ အဓိပၸာယ္ အဗ်ာကတဆိုတာက (literal meaning) က မေျပာၾကားအပ္ေသာလို႕ ဒီအဓိပၸာယ္ရိွတယ္။ မေျပာၾကားအပ္ေသာဆိုတာ ကုသိုလ္ဟူ၍လည္းေကာင္း, အကုသိုလ္ဟူ၍လည္းေကာင္း, ထင္ထင္ရွားရွား မေျပာၾကားအပ္ေသာလို႕ ဆိုလိုပါတယ္။

ဒါကေတာ့ စိတ္ ေလးမ်ဳိးျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ အကုသိုလ္စိတ္၊ ၀ိပါက္စိတ္၊ ႀကိယာစိတ္ တို႕ အေၾကာင္း အက်ဥ္းေလးပါ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ပို႕စ္က ကုသိုလ္စိတ္ နဲ႕ အကုသိုလ္စိတ္ တို႕အေၾကာင္း မွတ္သားမိသမွ် တင္ျပတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အက်ယ္ကိုေတာ့ စာေပမွာ အေသးစိတ္ဆက္ေလ့လာၾကည့္ၾကပါခင္ဗ်ာ။

ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းေျမ႕တရားေတြ႕ၾကပါေစ။
ေမတၱာျဖင့္
tno

https://www.facebook.com/kotheinnaingohn

https://www.facebook.com/pages/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C/1451534851734569?fref=ts

1 comment:

  1. Credit ပေးထားတဲ့အတွက် ကျေးဇူးတင်ပါတယ်။

    ReplyDelete