October 4, 2015

ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ (၃)


၀ိပႆနာ ဉာဏ္ခ်င္းတူေသာ္လည္း ၀ိပႆနာ အာရံုခ်င္း မတူတတ္ပါ။ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္ဆိုတာ ပရမတ္ရုပ္နာမ္ကို အနိစၥအစရိွေသာ လကၡဏာေရးသံုးပါးထင္ေအာင္ ရႈ၍သြားရင္း ထင္ျမင္လာေသာ သေဘာတရားအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေခၚပါသည္။ ရႈျမင္ရေတာ့လည္း နာမရႈပ ပရိေစၧဒ ဉာဏ္မွစ၍ အႏုေလာမဉာဏ္ အဆံုးအထိ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ အဆင့္ဆင့္ သိျမင္သြားေအာင္ ရႈရတာခ်ည္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ၀ိပႆဉာဏ္ဆိုတာ လိုခ်င္သလို လုပ္၍ယူလွ်င္ ရတာမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ လံု႕လပါရမီႏွင့္ သမာဓိအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္၍ သြားတာမ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။

သို႕ရာတြင္ ခိပၸါဘိညပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ လ်င္ျမန္စြာ မဂ္ဖိုလ္ကို ရ၍ သြားတတ္သည္ျဖစ္၍ ၀ိပႆနာဉာဏ္မ်ားကို ကြဲကြဲျပားျပား ထင္ရွားစြာ မေျပာျပတတ္ၾကေပ။ ဒႏၶာဘိည ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ တစ္မ်ဳိးစီ တစ္မ်ဳိးစီတို႕၌ ၾကာၾကာႀကီးရႈျမင္၍ ေနရတတ္ေသာေၾကာင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္အေၾကာင္းကို တစ္မ်ဳိးစီ ခြဲျခား၍ ေျပာတတ္ၾကသည္။

ထို႕ျပင္ ပထမမဂ္မွ အထက္မဂ္မ်ားသို႕ရေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေသာ ေယာဂီမ်ားမွာပို၍ပင္ ၾကာတတ္သျဖင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္အရာမွာ ပို၍ပင္ ၾကာတတ္သျဖင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္အရာမွာ ပို၍ပင္ ေသခ်ာစြာ ေျပာ၍ျပတတ္ေလသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္ကို ရတာခ်င္းတူေပမယ့္ ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ ေျပာတတ္ပံု မေျပာတတ္ပံုတို႕မွာ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ညီတူညီမွ် မျဖစ္ႏို္င္ၾကေပ။ ကိုယ္ျမင္ရသေလာက္သာ ကိုယ္ေျပာ၍ ျပတတ္ၾကေပသည္။

တစ္ခါ ၀ိပႆနာခ်င္းတူေသာ္လည္း ၀ိပႆနာအာရံုခ်င္း က်ေတာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တူခ်င္မွတူပါသည္။ ပရမတ္ရုပ္ဆိုတာ ေဖာက္ျပန္တတ္သည္။ နာမ္ဆိုတာ အာရံုသို႕ ညႊတ္တတ္သည္ဟူေသာ သေဘာခ်င္းက တူေသာ္လည္း ထိုရုပ္နာမ္ဆိုတဲ့ ၀ိပႆနာအာရံုက်ေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွျပန္ပါသည္။

၀ိပႆနာအာရံုမ်ားတြင္ ခႏၶာအားျဖင့္ ငါးပါး၊ အာယတနအားျဖင့္ ၁၂ ပါး၊ ဓာတ္အားျဖင့္ ၁၈ ပါး ဟူ၍ ရိွသည္။ ထိုခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တို႕ကို အကုန္လံုး တစ္ၿပိဳင္နက္ ရႈရမည္ဟု မဆိုလုိပါ။ မိမိအလိုရိွေသာ အာရံု တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကိုျဖစ္ေစ၊ ပို၍ျဖစ္ေစ မိမိဉာဏ္ က်က္စားႏိုင္သေလာက္ကိုသာ ေရြး၍ ရႈရပါသည္။ သို႕ျဖစ္၍ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အာရံုခ်င္း တူခ်င္မွတူသည္။ အတိတ္ဘ၀မ်ားက ဆည္းပူးခဲ့ေသာ အာရံုမ်ဳိးကို ရႈမိလွ်င္ ျမန္ျမန္ထင္ျမင္လြယ္ေပသည္။

အာရံုအမ်ဳိးမ်ဳိးရိွေသာေၾကာင့္ ၾကည့္တတ္လွ်င္ ပရမတ္အာရံုခ်ည္း ျဖစ္ပါလ်က္ ပုဂၢိဳလ္အသီးသီးတို႕၏ မဂ္ဖိုလ္ကို ရၾကေသာ ၀ိပႆနာအာရံုက်ေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားေလသည္။

အာရံုေတြ ဘယ္ေလာက္ပင္ မ်ားေသာ္လည္း အက်ဥ္းခ်ဳံးလိုက္လွ်င္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တို႕သည္သာလွ်င္ ျဖစ္ၾကရကုန္သည္။ ထို႕ထက္အက်ဥ္းခ်ဳံးျပန္လွ်င္ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ပင္ ရိွေတာ့သည္။ သို႕ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလာက၌ ရိွသမွ်ေသာ သေဘာတရားတို႕သည္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ထားတတ္လွ်င္ ၀ိပႆနာအာရံုခ်ည္း ျဖစ္သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ သစၥာေလးပါးႏွင့္ လြတ္ေသာ တရားမရိွ၊ ၀ိပႆနာ ကမၼ႒ာန္းႏွင့္ လြတ္ေသာတရား မရိွဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္သည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႕ ေဟာေတာ္မူပါ သနည္းဟူမူ -- ၀ိပႆနာ ကမၼ႒ာန္းဟူသည္ နာမ္ရုပ္တို႕၏ ျဖစ္မႈပ်က္မႈကို ျမင္ေအာင္ ရႈရ၏။ ဒုကၡသစၥာကို ေကာင္းစြာျမင္လွ်င္ သစၥာေလးပါးကို သိရ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ သစၥာေလးပါးကို သိရရန္ ဒုကၡသစၥာကို က်က်နန ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမည္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ဒုကၡသစၥာဆိုတာ ၀ိပႆနာ ကမၼ႒ာန္း၏ အာရံုျဖစ္၏။ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း၏ အာရံုမွန္သမွ် ပရမတ္ရုပ္နာမ္ပင္ျဖစ္၏။ ပရမတ္ရုပ္နာမ္ဟူသည္မွာလည္း ေလာက၌ ရိွသမွ်ေသာ အာရံုမ်ားကို ေခၚေပသည္။

ေလာက၌ ကမၼ႒ာန္းႏွင့္ လြတ္ေသာ ၀ိပႆနာအာရံုႏွင့္ လြတ္ေသာ သစၥာေလးပါးႏွင့္ လြတ္ေသာ တရားမရိွဟူ၍ ေဟာေတာ္မူသည္ႏွင့္အညီ အ႒ကထာအရွင္မ်ား မိန္႕ေတာ္မူသည့္အတိုင္း ေယာနိေသာ မနသိကာရ ထားတတ္လွ်င္ ၀ိပႆနာ၏ အာရံုႏွင့္ လြတ္ေသာ တရားမရိွေၾကာင္း သႏၷိ႒ာန္က် ယံုၾကည္ရမည္။ ယံုၾကည္သည့္အတိုင္း မိမိအလိုရိွေသာ အာရံုကို ၀ိပႆနာျဖစ္ေအာင္ ရႈတတ္ဖို႕ရာ အေရးႀကီးသည္။ မရႈတတ္လွ်င္ ပရမတ္အာရံု မျဖစ္ဘဲ ပညတ္အာရံုျဖစ္၍ ေနတတ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ပရမတ္ႏွင့္ ပညတ္ဆိုတာ တျခားစီကြဲ၍ေနတာမဟုတ္။ ပရမတ္ရုပ္ေတြ စုေ၀း၍ ေနတာပင္ ျဖစ္သည္။ သို႕ရာတြင္ ၀ိပႆနာရႈေသာသူမွာ ပညတ္တည္းဟူေသာ ပံုသ႑ာန္ကို ဖယ္လွ်က္ ပရမတ္အာရံုတည္းဟူေသာ အမူအရာ ႀကိယာသေဘာမွ်ကိုသာ ေတြ႕ရျမင္ရေအာင္ ရႈရမည္ ျဖစ္သည္။ ပညတ္အာရံုကို ဖယ္ရမည္ဆိုေပမယ့္ ယူ၍ ပစ္ရသလို ဖယ္ရတာမ်ဳိးမဟုတ္ေပ။ ပညတ္အာရံုကို အေရးမလုပ္ ဂရုမစိုက္ဘဲ ပရမတ္အာရံုကိုသာ အသိအမွတ္ လုပ္၍ ရႈေနရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ပရမတ္ကို ၾကည့္လိုလွ်င္ ပံုသ႑ာန္တည္းဟူေသာ ပညတ္ကို အသိမလုပ္ရ။ ပရမတ္ျဖစ္ရံုမွ်ထက္ ပို၍ မသြားေစရ၊ ပို၍ သြားလွ်င္ ပညတ္ျဖစ္၍သာ သြားေတာ့သည္။

ပညတ္ႏွင့္ပရမတ္သည္ ႏို႕ႏွင့္ေရပမာ တစ္သားတည္းေနေသာေၾကာင့္ အခြဲရခက္၏။ ပညတ္ႏွင့္ ပရမတ္သည္ တစ္ခုစီ တစ္ျခားစီ ကြဲကြာ၍ေနသည္ မဟုတ္၊ တရားကိုယ္မွာ တစ္ခုတည္း သေဘာလကၡဏာသာ ကြဲျပား၏။ မူလပင္ကို သေဘာကေတာ့ ပရမတ္ခ်ည္းျဖစ္၏။ ပရမတ္ေတြ စုေ၀းေနေသာအခါ ႀကီး ငယ္ တို ရွည္ အရည္ အဖတ္ ျဒပ္သ႑ာန္ လူဟတ္ နတ္သြင္ သစ္ပင္ ေတာေတာင္ စသည္တို႕ျဖင့္ ပံုသ႑ာန္ အေလ်ာက္ ေခၚဆိုပညတ္ သမုတ္အပ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ သမုတိ ပညတ္ဟုဆို၏။ ထိုပညတ္ဟုဆိုတဲ့ ပံုသ႑ာန္တစ္ခုလံုးသည္ စင္စစ္ေတာ ပရမတ္ခ်ည္း သက္သက္သာျဖစ္သည္။ ပရမတ္မို႕လို႕လည္း စကၡဳ၀ိညာဥ္ျဖင့္ ျမင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ေပမယ့္ ျမင္ရေသာအခါ ပံုသ႑ာန္က ပါ၍ေနေသာေၾကာင့္ ပရမတ္တည္းဟူေသာ အဆင္းသည္ ပံုသ႑ာန္တည္းဟူေသာ ပညတ္ႏွင့္ မကင္းႏိုင္ရကား ျမင္တိုင္း ျမင္တိုင္း ပုထုဇဥ္တို႕၏ စိတ္၌ သကၠာယဒိ႒ိ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္၍ ေနတတ္ၾကရသည္။ ျမင္တိုင္း ျမင္တိုင္း ပံုသ႑ာန္မပါမွ အဆင္းရူပါရံု ဟူေသာ ပရမတ္ အစစ္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သုိ႕မွသာ သုတၱနိပါတ္ အ႒ကထာ၌လာရိွသည္ႏွင့္အညီ ပရမတ္မွန္သမွ် ပံုသ႑ာန္မွ ကင္း၏ဟူေသာစကားႏွင့္ညီေပမည္။

ျမင္တိုင္း ျမင္တိုင္း ပံုသ႑ာန္ မပါေအာင္ရႈရသည္မွာ လြယ္သည္မဟုတ္ပါ၊ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ေနသူ ေယာဂီ မ်ားေတာင္မွ ဘဂၤဉာဏ္သို႕ ေကာင္းစြာ ေရာက္မွသာ ျဖစ္ႏိုင္၏။ သို႕ျဖစ္၍ လူကို ျမင္လွ်င္ ျမင္ရတာဟာ လူမဟုတ္ဘူးဟု စိတ္ကူး၍ သိရံုႏွင့္ ပညတ္ ကြာသည္မမည္။ ဥပမာ ႏြားႏို႕ဟူသည္ အရည္ျဖစ္၏။ အရည္သည္ ေရ၏သေဘာျဖစ္သည္။ သို႕ရာတြင္ ေရဟု ဆိုရမွာလည္း ျဖဴ၍ေနေသာ အႏွစ္သေဘာေတြကို ျမင္ရ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ႏြားႏို႕ႏွင့္ေရကို လက္ျဖင့္လည္း ခြဲ၍မရ၊ အ၀တ္ႏွင့္စစ္လွ်င္လည္း မျဖစ္၊ စိတ္ကူးျဖင့္လည္း မခြဲႏိုင္၊ ျဖစ္ႏိုင္ေသာနည္းမွာ သံပုရာရည္ ညွစ္ထည့္မွ ႏြားႏို႕မွာ ခဲသြား၏။ ႏို႕ခဲကို ဖယ္ပစ္လွ်င္ ေရခ်ည္း ျမင္ရ၏။ သို႕ျဖစ္၍ ႏြားႏို႕ႏွင့္ေရကို ကြဲေအာင္ သံပုရာမွ တတ္ႏိုင္၏။ ပညတ္ႏွင့္ ပရမတ္ ကိုလည္း ၀ိပႆနာဘာ၀နာမယဉာဏ္ျဖင့္ သႏၲတိေပ်ာက္ေအာင္ ျမင္ရေသာ ခဏိက အနိစၥမွသာ တတ္ႏိုင္၏ ဟူ၍ သတိထားအပ္ေပသည္။

၀ိပႆနာအလုပ္တြင္ အနိစၥလကၡဏာကိုျမင္ရန္သာ လိုရင္းျဖစ္၏။ အနိစၥကိုျမင္လွ်င္ ဒုကၡႏွင့္ အနတၱ လကၡဏာကိုလည္း အစဥ္အတိုင္း ျမင္ရသည္ဟုဆိုပါသည္။ သို႕ျဖစ္၍ ၀ိပႆနာအားထုတ္လိုလွ်င္ ပညတ္အာရံုကိုခြာ၍ ပရမတ္ အနိစၥကို ေရွးဦးစြာ ျမင္ေအာင္ ရႈရမည္ျဖစ္သည္။

ရုပ္နာမ္ကိုသိတယ္ဆိုတာ သုတမယ သိ၊ စိႏၲာမယ သိ၊ ဘာ၀နာမယ သိ၊ ပဋိေ၀ဓ သိဟူ၍ ေလးမ်ဳိး ရိွ၏။ သုတမယ သိ ႏွင့္ စိႏၲာမယ သိတို႕မွာ ရုပ္နာမ္အေၾကာင္းကို ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ အေၾကာင္းအက်ဳိးႏွင့္တကြ သရုပ္ကြဲရံုမွ်ထက္ မပိုလွပါ။ ဤသို႕သိျခင္းကို ေဒသနာကၠမနည္းအရ နာမရူပပရိေစၧဒဉာဏ္၊ နာမရူပပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ဟု ေခၚရေပသည္။ ေခၚရေပမယ့္ ပရမတၱသစၥာအစစ္၏ အေနအားျဖင့္ သိရသည္ေတာ့မဟုတ္ေပ၊ ပရမတၱသစၥာအေနအားျဖင့္ သိရတယ္ဆိုတာသည္ အတၱပစၥကၡ ပရမတ္ အနိစၥကို ဘာ၀နာမယ ဉာဏ္အာျဖင့္ သိမွသာလွ်င္ အမွန္အတိုင္း သိရာေရာက္၏။ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ျဖင့္ သိရေသာအခါ ပညတ္ကို ၾကဥ္ဖယ္ခြာထုတ္ၿပီးျဖစ္၍ ေနေတာ့သည္။ ဤသို႕ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ျဖင့္ သိရသည္ကိုလည္း နာမရူပ ပရိေစၧဒဉာဏ္ ဟူ၍ပင္ ေခၚရပါသည္။ သို႕ရာတြင္ အဆင့္အတန္းမွာ ျမင့္ပါသည္။ ဥပမာမွာ ထီထိုးၿပီး စိတ္ကူးႏွင့္ ေပါက္ေသာသူႏွင့္ တကယ္ေပါက္၍ တကယ္ ရေသာသူ ႏွစ္ဦးကဲ့သို႕ ပမာတူပါသည္။ ပဋိေ၀ဓသိမွာ မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ သိရျခင္းကို ေခၚပါသည္။

အနိစၥံ ခယေ႒နာတိ ဟုတြာ အဘာ၀ါကာေရာတိ ပ၀ုစၥတိ။

ပရမတ္ အနိစၥဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး၍ အၾကြင္းမရိွေပ်ာက္၍ သြားေသာ သေဘာကို ဆိုလိုပါသည္။

အနိစၥာတိ ဟုတြာ အဘာ၀ေ႒န အနိစၥာ။

ျဖစ္ၿပီး ေပ်ာက္သြားတာကို အနိစၥေခၚသည္ဟု ဆို၏။ ဥပမာ လွ်ပ္လက္သကဲ့သို႕ ရုတ္တရက္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းေပ်ာက္၍ သြားျခင္းမ်ဳိးျဖစ္၏။

ပရမတ္၀ိပႆနာ အစစ္ျဖစ္ဖို႕ရာ အတိတ္က ရုပ္နာမ္တို႕ကိုလည္း မလိုက္ႏွင့္၊ အနာဂတ္ ရုပ္နာမ္တို႕ကိုလည္း လိုက္၍မရွာႏွင့္၊ အတိတ္ရုပ္နာမ္တို႕မွာ ျဖစ္ၿပီး၍ မရိွေတာ့ သျဖင့္ မေတြ႕ႏိုင္၊ အနာဂတ္ ရုပ္နာမ္တို႕မွာလည္း မျဖစ္ရေသး၍ မေတြ႕ႏိုင္၊ ပစၥဳပၸန္ မ်က္ေမွာက္၌ ခဏခဏ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ရုပ္နာမ္တို႕ကိုသာ ျဖစ္ခိုက္ ျဖစ္ခိုက္ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္းတို႕၌ မလြတ္တမ္း ရႈ၍ေနရမည္ဟူ၍ ျဖစ္၏။ ေရွးပညာရိွမ်ားေပးေသာ ဥပမာမွာ ကတြတ္၀တြင္ ေစာင့္ေနေသာ ဥဗ်ဳိင္းကဲ့သို႕ အတိတ္ကေပၚလာၿပီး ေပ်ာက္သြားေသာ ငါးကိုလည္း လိုက္၍မရွာ။ အနာဂတ္၌ ေပၚလာလတၱံ႕ေသာ ငါးကိုလည္း ဖမ္းရန္ စိတ္မကူး။ ပစၥဳပၸန္အခိုက္၌ ေပၚလာေသာ ငါးတို႕ကိုသာ ေပၚလည္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ မလြတ္တမ္းဖမ္း၍ စားသကဲ့သို႕ ဥပမာေပးပါသည္။

၀ိပႆနာအစစ္ဆိုတာ ပစၥဳပၸန္ကိုသာ ရႈရပါသည္။ အတိတ္အနာဂတ္တို႕ကို လိုက္၍ နာမူနာထုတ္ၿပီး စဥ္းစားျခင္းအလုပ္မွာ ၀ိပႆနာ အလုပ္ကို နားမလည္ေသးေသာ ေနယ်ပုဂၢိဳလ္တို႕၏ အလုပ္သာျဖစ္ေၾကာင္း သတိရိွအပ္ပါသည္။ စဥ္စားဆင္ျခင္ ေ၀ဖန္တယ္ဆိုတာ ကမၼ႒ာန္းခြင္သို႕ မ၀င္မီႏွင့္ ကမၼ႒ာန္းခြင္မွ ထြက္ေသာအခါတို႕၌သာ ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။ စဥ္းစားျခင္းကို မဟာ ၀ိပႆနာ မဟုတ္ဟု ၀ိသုဒၶိမဂ္၌ မိန္႕ဆိုထားပါသည္။

ဒိေ႒ ဒိ႒မေတၱန ၀ါ သုေတ သုတမေတၱန ၀ါ မုေတ မုတမေတၱန ၀ါ ၀ိညာေတ ၀ိညာတမေတၱန ၀ါ ဧေသ၀ေႏၲာ ဒုကၡႆာတိ .. ဆိုသည့္အတိုင္း ျမင္ ၾကား နံ လ်က္ ထိ သိမႈတို႕ျဖစ္ေသာ အခါ ျမင္ ၾကား နံ လ်က္ ထိ သိရံုမတၱမွ်တို႕သည္သာလွ်င္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ အစဥ္မျပတ္ ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္၍ ေနႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ျမင္ပ်က္ ၾကားပ်က္ နံပ်က္ ထိပ်က္ သိပ်က္မႈတို႕ကို သာလွ်င္ သိ၍ ေနရေသာေၾကာင့္ ပညတ္အာရံုမ်ား မထင္ရွားေတာ့ဘဲ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥကိုခ်ည္း သိေနရေသာေၾကာင့္ ဤသို႕သိရိွလ်က္ ေနရျခင္းသည္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း သူေတာ္ေကာင္း တရားအစစ္ အနိစၥ ၀ိပႆနာျဖစ္၍ ေနေတာ့သည္ ဟု ဆိုလိုရင္း ျဖစ္၏။

အသိအျမင္ စင္ၾကယ္မွန္ကန္ၾကပါေစ ..

ေမတၱာျဖင့္

tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ၀ိပႆနာပါရဂူဆရာႀကီးေရးသားေသာ ၀ိပႆနာပါရဂူက်မ္း ၄ ေစာင္တြဲမွ ထုတ္ႏႈတ္ မွတ္သားေဖာ္ျပပါသည္။

https://www.facebook.com/kotheinnaingohn

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment