ဆရာ။ ။
သည္အေမးပုစၧာက ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ၾကီး ျဖစ္ေနလို႔ အရာက်ယ္လွတယ္၊ ပုစၧာဆိုတာ
စိတ္ကူးစိတ္သန္းနဲ႔ မွန္းဆ ေမးတာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္၊ အဟုတ္တကယ္ျဖစ္ပံုကို
မ်က္ျမင္ေတြ႔ၾကံဳဖူးလို႔ ေမးတာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္၊ ဒကာၾကီးတို႔အေမးက ကိုယ္ေတြ႔
မ်က္ျမင္လား၊ စိတ္ကူးယဥ္ ပုစၧာလား။
ဒကာ။ ။
ဒါကေတာ့ ကိုယ္ေတြ႔ဒိ႒ကို ထုတ္ေဆာင္ေမးတာပါ ဆရာေတာ္၊ တပည့္ေတာ္မ်ား
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးတခုမွာ ပုဂၢိဳလ္တပါးက သူဟာ
အာသေ၀ါကုန္ခန္း ရဟန္းကိစၥျပီးျပီဆိုတဲ့ သတင္းစကားေတြ ၾကားသိရလို႔ ဒကာမ်ားက
သြားေရာက္ေဆြးေႏြးေမးျမန္းၾကရာ အရဟတၱဖိုလ္ေရာက္ျပီးေၾကာင္း
ကိုယ္တိုင္၀န္ခံခ်က္အရ သူ၏ရုပ္ပံုႏွင့္တကြ သတင္းစာက လူသိနတ္ၾကား
ေရးသားခ်ီးက်ဴး သတင္းေတြထည့္ေပးလိုက္လို႔ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားကာ ဒကာ, ဒကာမေတြ
၀ိုင္း၀ိုင္းလည္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူေနတဲ့ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ၾကီးက
ဒကာၾကီးတို႔ စီးပြားေရး အေရာင္းအ၀ယ္မ်ားေကာ ေကာင္းၾကရဲ႕လား၊ အခု
ဘာေတြေရာင္း၀ယ္ ေနၾကသလဲ၊ ဘယ္ကုန္ေတြေတာ့ ေရာင္းသြက္တယ္ ၾကားရတယ္၊
တိုင္းေရးျပည္ေရးကေကာ ဘယ္လိုလဲ၊ ဘယ္သူ႔ကို ဖမ္းသြားတယ္ဆိုတာ ဟုတ္သလား၊
အထူးသတင္းေလးမ်ားရွိရင္ ေျပာျပပါဦး စတဲ့ လူမႈေရးရာ ေလာကီအလုပ္နဲ႔သာ
၀င္ေရာက္ရႈပ္ေထြးေနလို႔ တရားစြဲခံရ၊ လူရံုးေတြ ေရာက္လာတာကို ဒကာၾကီး
ကိုယ္ေတြ႔မို႔ ေမးရတာပါ ဘုရား။
ဒါ့ေၾကာင့္
စာေပ မသိမတတ္ေသးတဲ့ ဒကာၾကီးတို႔လို လူသားမ်ား၏ အက်ိဳးတရားကို
ငဲ့ညႇာသနားသျဖင့္ ရဟႏၲာအစစ္ ျဖစ္သူမ်ားဟာ မိမိကိုယ္ကို လူသိရွင္ၾကား
ရဟႏၲာပါလို႔ သတင္းစာထဲက ေၾကညာျခင္း၊ ပုထုဇဥ္တို႔လုပ္ငန္းထဲပါ၀င္
ေရာစြက္လုပ္ကိုင္ျခင္းတို႔ ျပဳေကာင္း, မေကာင္းမ်ားကို ယထာဓမၼက်က်
ဒကာၾကီးတို႔ နားလည္ေ
အာင္ အေျဖစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါ ဆရာေတာ္။
အာင္ အေျဖစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။
ဒကာၾကီးတို႔ ပုစၧာက ပုထုဇဥ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ လုပ္ငန္းထဲ ရဟႏၲာက ပါ၀င္ေနလို႔
ေတာ္ေတာ့ကိုပဲ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနတယ္၊ ကဲ...ပိဋကတ္ေတာ္စာေပမွာ လာတဲ့အတိုင္း
ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်နဲ႔ပဲ ေနာင္လာေနာင္သားတို႔လည္း မွတ္သားနည္းယူၾကဖို႔
စိတ္ထားနဲ႔ ေျဖၾကားေပးပါမည္ေလ။
သမၼာသမၺဳဒၶသာသနာေတာ္၌
ရဟန္းျပဳေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသားသည္ ရဟန္းကိစၥ ပဓာနအလုပ္ကို အားထုတ္လို႔
အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ကာ ရဟႏၲာၾကီး ျဖစ္ေသာကာလမွစ၍ ေလာကီေရးရာ ပုထုဇဥ္တို႔
အေလ့အလာအလုပ္ကိစၥတို႔ကို လ်စ္လ်ဴရႈျမဲဓမၼတာမို႔ မိမိရရိွျပီးေသာ
အရဟတၱဖိုလ္တရားျဖင့္သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ကာ ေနေလ၏-
လို႔
ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ပါရွိတာ ေတြ႔ရတယ္၊ သာဓက၀တၳဳေၾကာင္းမ်ားကေတာ့ ခမည္းေတာ္
သုေဒၶါဒနမင္းၾကီးက သားေတာ္ဘုရားထံ အမတ္ၾကီးမ်ားေစလႊတ္ အပင့္ခိုင္းတဲ့
ဗုဒၶ၀င္အခန္း က႑တခုထဲမွာ.....
မႉးၾကီးေခါင္းေဆာင္
အမတ္ၾကီးတေယာက္နဲ႔ မင္းခ်င္းေယာက္်ား တေထာင္စီ တေထာင္စီ ကိုးလီကိုးၾကိမ္
ကိုးခါအထိ ဘုရားသခင္ေတာ္ထံသို႔ ပင့္ေဆာင္ခဲ့ရန္ မင္းမိန္႔ျဖင့္ေစလႊတ္ကာ
အပင့္ခိုင္းရာ ကိစၥတို႔၌ မင္းၾကီး၏ အမိန္႔ေတာ္ျမတ္ကို
ရိုေသစြာနာခံမွတ္သားျပီး ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္သို႔ေရာက္တိုင္း ေရာက္တိုင္းေသာ
အမတ္ၾကီးတေယာက္နဲ႔ မင္းခ်င္းတေထာင္စီတို႔ဟာ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးထဲသို႔
၀င္ေရာက္မိတဲ့အခါတိုင္းမွာပဲ ပရိသတ္အလယ္၌ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာေတာ္မူေနတဲ့
တရားပြဲၾကီးေတြနဲ႔သာ ၾကံဳၾကိဳက္ေနတုန္းအခါေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေနလို႔
မင္းၾကီးတံဆိပ္ခတ္၍ အမိန္႔ေတာ္ခ်မွတ္လိုက္ေသာ စကားကို ဘုရားသခင္အား
မေလွ်ာက္ၾကားေသးဘဲ တရားပြဲၾကီး၏ ပရိသတ္ေနာက္နားက ရပ္တည္လ်က္ တရားေတာ္နာၾကား
ၾကစဥ္ပင္ အျခံအရံ မင္းခ်င္းတေထာင္တို႔ႏွင့္တကြ အမတ္ၾကီးပါ အရဟတၱဖိုလ္သို႔
ေရာက္ရွိၾကလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားထံ ရဟန္းအျဖစ္ကို ေပးသနားေတာ္မူရန္
ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားၾကကာ ဧဟိ ဘိကၡဳ ရဟႏၲာၾကီးေတြ ျဖစ္သြားၾကတယ္တဲ့။
အဲဒီလို
ရဟႏၲာၾကီးေတြ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က စျပီးေတာ့ ေလာကီေရးရာတို႔၌ ဥေပကၡာထားၾကျမဲ
ဓမၼတာအတိုင္း မင္းၾကီးေစခိုင္းလိုက္တဲ့ သတင္းစကားေတြကိုလည္း
ျမတ္စြာဘုရားအား မေလွ်ာက္ၾကားေတာ့ဘူး၊ သုေဒၶါဒန မင္းၾကီးထံကိုလည္း ဘာသတင္း
စကားမွ မျပန္ၾကား မေပးပို႔ေတာ့ဘူး တဲ့။
ေနာက္အထပ္ထပ္
ေစလႊတ္ပင့္ခိုင္းတဲ့ တေထာင္စီ တေထာင္စီေတြဟာလည္း သည္နည္းအတိုင္းခ်ည္းပဲ၊
ကဲ..အဲဒါဟာ ရဟႏၲာတို႔ရဲ႕ျဖစ္ရပ္ သိမွတ္စရာပဲ ဒကာၾကီးတို႔ရဲ႕၊ ဘုရင္မင္းတို႔
ေစခိုင္းတဲ့ မင္းအမိန္႔ေတြ ဘာေတြကို မလိုက္နာၾကေတာ့ဘူး၊ အဲဒါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ ေစလႊတ္လိုက္တဲ့ အမတ္ၾကီး ကာဠဳဒါယီ အလွည့္က်ေတာ့ အမတ္ၾကီးက မင္းၾကီးအား သည္လို၀န္ခံခ်က္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္တယ္။
"
အရွင္မင္းၾကီးသည္ အကၽြႏု္ပ္အား ရဟန္းျပဳခြင့္ ေပးသနားေတာ္မူပါက
အရွင္မင္းၾကီး၏ သားေတာ္ဘုရားကို အရွင္မင္းၾကီး ဖူးေျမာ္ခြင့္ရေအာင္
ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မည္"
ဟု
၀န္ခံခ်က္ေတာင္းလို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွ ကာဠဳဒါယီ အမတ္ၾကီးနဲ႔
သုေဒၶါဒနမင္းၾကီးတို႔ ကတိက၀တ္အရ ျမတ္စြာဘုရားသခင္အား တိုင္းေတာ္,
ျပည္ေတာ္သို႔ၾကြရန္ ၆၄ ဂါထာတို႔ျဖင့္ ပင့္ေလွ်ာက္၍ တိုင္းေတာ္,
ျပည္ေတာ္သို႔ ၾကြေတာ္မူတာျဖစ္တယ္။
အဲသည္
၆၄ ဂါထာထဲမွာလည္း ခမည္းေတာ္မင္းၾကီးက ပင့္ခိုင္းလို႔ ပင့္ရတယ္ ဆိုတဲ့
စကားနည္းနည္းေလးမွ မပါဘူး၊ အဲဒါကို သတိထားၾကည့္ပါ၊ ရာသီဥတု လမ္းပန္းဆက္တာ
သာယာတင့္တယ္ ရႈခ်င္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သစ္ပင္ ပန္းမန္တို႔ အေၾကာင္းေတြနဲ႔သာ
ေဆာင္းေႏွာင္း ေႏြဦး ပြင့္ဖူးေမႊးၾကိဳင္ပံုေတြကို ဖြဲ႔ႏြဲ႔ကာ ၾကြခ်ီဖို႔ ေကာင္းတဲ့အေၾကာင္း ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထား သြားတာေတြကိုသာ ေတြ႔ရတယ္။
အဲဒါ့ေၾကာင့္
ရဟႏၲာမ်ားဟာ ေလာကီေရးရာကို မေလ့လာ မလိုက္စား ပုထုဇဥ္တို႔
လုပ္ကိုင္မႈၾကားထဲ သြားလာ၀င္စြက္မႈ မျပဳေတာ့ဘူးလို႔ မွတ္ေပေတာ့၊ ဒါပဲ
ေက်နပ္ရဲ႕လား။
ဒကာ။ ။ သည္အတြက္ေတာ့ အားရႏွစ္သက္ ေက်နပ္လွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊
http://www.thamameggin.blogspot.com/ မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment