November 20, 2015

တရားအားထုတ္ရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္

အခုအခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား မရိွေသာ္လဲ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမ တရားေတာ္ေတြ အထင္အရွား ရိွေနတာျဖစ္လို႕ သာသနာေတာ္အတြင္းမွာ အားထုတ္ေနၾကရတာပါ။

ျမတ္စြာဘုရားက တုေမွဟိ = သင္ ခ်စ္သား ခ်စ္သမီးတို႕သည္။ အာတပၸံ = ကိေလသာကို ပူေလာင္ေျခာက္ေသြ႕ေအာင္ ႀကိဳးႀကိဳးကုတ္ကုတ္ အားထုတ္ရမည့္ တရားအလုပ္ကို ၊ ကိစၥံ = မုခ်မေသြ ျပဳလုပ္ရေပမည္။ တထာဂတာ = ငါဘုရားတို႕သည္ကား။ အကၡာတာေရာ = ေဟာေျပာညႊန္ျပ ရံုမွ်သာ ျဖစ္ကုန္၏ ။ စ်ာယိေနာ = မျပတ္မလပ္ ရႈမွတ္ၾကကုန္သည္ ျဖစ္၍၊ ပဋိပႏၷာ = က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ၾက သူတို႕သည္၊ မာရဗႏၶနာ = ကိေလသာမာရ္ အေႏွာင္အဖြဲ႕မွ၊ မေမာကၡႏၲိ = လြတ္ေျမာက္ၾကကုန္၏။ .. လို႕ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႕ရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ လံု႕လ၀ီရိယကသာ ပဓာနက်တယ္လို႕ သေဘာေပါက္ဖို႕ လိုပါတယ္။

ကိုယ့္ကိေလသာၿငိမ္းဖို႕ကေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အားထုတ္မွရတာပါ။ မျပတ္မလပ္ ရႈမွတ္ၿပီး ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ၾကတဲ့ပုဂၢဳလ္ေတြကေတာ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ကိေလသာေတြရဲ႕ အေႏွာင့္အဖြဲ႕ မခံရဘဲ ကိေလသာ အျမစ္ျပတ္ၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္မႈရလို႕ ခ်မ္းသာၾကပါတယ္။

ပေမာကၡဆိုတာ လြတ္ေျမာက္သြားတာကိုေျပာတာပါ။ တကယ္ အားမထုတ္ရင္ေတာ့ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား ထင္ရွားရိွေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္၊ မရိွတဲ့အခ်ိန္လို႕ စိတ္ထဲမွာမထားဘဲ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားမ်ား နည္းမွန္လမ္းမွန္ ညႊန္ၾကားျပသထားတဲ့ အဆံုးအမ တရားေတြက ဒို႕ကို လမ္းညႊန္ေပးလို႕ရိွရင္ ဒို႕အတြက္ လံုေလာက္ၿပီ။ အဲဒီတရားေတြက လမ္းညႊန္တဲ့အတိုင္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရင္ လိုအပ္တဲ့ ခ်မ္းသာ ရၾကမွာပဲလို႕ စိတ္ထားၿပီး ႀကိဳးစားၾကဖို႕ပဲ လိုပါတယ္။

အဲဒီလို ႀကိဳးစားအားထုတ္ရာမွာ မိမိဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ အားထုတ္တယ္ ဆိုတာရယ္၊ မိမိအားထုတ္တဲ့ တရားဟာ နည္းမွန္လမ္းမွန္ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာရယ္ အဲဒီ ႏွစ္ခ်က္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိထားဖို႕ လိုပါတယ္။ အဲဒီလို သိထားမွပဲ ႀကိဳးစားရင္ ႀကိဳးစားသေလာက္ ခရီးေရာက္ပါမယ္။

အဲဒီေတာ့ အားထုတ္ၾကတာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္လဲ။ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႕ၾကားေတာ္မူတဲ့ တရားအားထုတ္ျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ -

သံ၀ရတၳံ ပဟာနတၳံ ျဗဟၼစရိယမနီတိဟံ .. လို႕ မိန္႕ေတာ္မူပါတယ္။

တရားအားထုတ္တာဟာ သံ၀ရတၳံ = ကိေလသာမ၀င္ေအာင္ ေစာင့္စည္းပိတ္ဆို႕ဖို႕ရာ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕လည္း အားထုတ္တာပါတဲ့။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ပဟာနတၳံ = ကိေလသာကို အၿပီးသတ္ အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ႏိုင္ဖို႕ရာ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕လဲ အားထုတ္တာတဲ့။

အဲဒါဟာ တရားအားထုတ္ျခင္းရဲ႕ စစ္မွတ္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ပါပဲ။

အားထုတ္ပံုကေတာ့ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္စိတ္မွာ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္ေပၚသမွ်ရုပ္၊ ျဖစ္ေပၚသမွ် နာမ္ကို သတိနဲ႕ စူးစူးစိုက္စိုက္ ေစာင့္ၾကည့္ ရႈသိေနဖို႕ပါပဲ။

အဲဒီေတာ့ ျမင္တိုင္း ၾကားတိုင္း နံတိုင္း စားတိုင္း ထိတိုင္း သိတိုင္း ၾကံေတြးတိုင္း မလစ္လပ္ရေအာင္ ရႈမွတ္ၿပီး သိေနရင္ တရား ထူးထူးျခားျခား မသိဦးေတာ့ အဲဒီလို ရႈမွတ္မႈခ်င္း ဆက္စပ္ေနရင္ပဲ မိမိတို႕ရဲ႕ စိတ္အစဥ္မွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ကိေလသာ မ၀င္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

အဲဒီလုိ ရႈမွတ္ေနျခင္းဟာ ကိေလသာ မ၀င္ေအာင္ ေစာင့္စည္းပိတ္ဆို႕ထားတာပါပဲ။ အဲဒါဟာ သံ၀ရတၳံ = ကိေလသာ မ၀င္ေအာင္ ေစာင့္စည္းဘို႕ရာ အားထုတ္ျခင္းပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ အဲဒါကို ဣျႏၵိယသံ၀ရသီလလို႕ ေခၚပါတယ္။ ဣျႏၵိယ = မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္ဆိုတဲ့ ဣေျႏၵ ေျခာက္ပါး တံခါး ေျခာက္ေပါက္ကို၊ သံ၀ရ = ကိေလသာ မ၀င္ေအာင္ ပိတ္ဆို႕ထားတာ။

ဘာနဲ႕ ပိတ္ဆို႕သလဲဆိုယင္ ရႈမွတ္မႈ သတိနဲ႕ ပိတ္ဆို႕ပါတယ္။ ျမင္ရင္ ျမင္တာကို သတိကပ္ ရႈမွတ္၊ ၾကားရင္ ၾကားတာကို သတိကပ္ ရႈမွတ္၊ နံရင္ နံတာကို သတိကပ္ရႈမွတ္၊ စားရင္ စားတာကို သတိကပ္ ရႈမွတ္၊ ခ်ဳိခ်ဥ္ ဖန္ခါးစတဲ့ အရသာ တမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚရင္ ခ်ဳိတယ္၊ ခ်ဥ္တယ္ စသည္ျဖင့္ သတိကပ္ ရႈမွတ္၊ စဥ္းစား ၾကံစည္ ေတြးေတာရင္ စဥ္းစားတယ္၊ ၾကံစည္တယ္၊ ေတြးေတာတယ္ စသည္ျဖင့္ သတိကပ္ရႈမွတ္၊ အဲဒီလို ရႈမွတ္မိတဲ့ အာရံုနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ကိေလသာ မ၀င္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါဟာ သံ၀ရတၳံပဲေပါ့။

ဒါတင္မကေသးပါဘူး အဲဒီလို ကိေလသာနီ၀ရဏ မ၀င္တဲ့ အတြက္ ရႈစိတ္အစဥ္ဟာ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ၿပီး တည္ၿငိမ္ေနေတာ့ စိတၱ၀ိသုဒၶိ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဒီေတာ့ စင္ၾကယ္တဲ့ စိတ္ထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ အသိဉာဏ္ဟာ ထက္ျမက္လာေတာ့ အဲဒီ ထူးျခားထက္ျမက္တဲ့ အသိေတြက ရုပ္သဘာ၀ နာမ္သဘာ၀၊ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ ႏွင့္ မၿမဲ ဆင္းရဲ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ငါမဟုတ္ဆိုတဲ့ လကၡဏာေရးသံုးပါးကို အရိွသဘာ၀အတုိင္း ထိုးထြင္းသိျမင္လာပါတယ္။ အဲဒါဟာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ပါပဲ။

အဲဒီ ၀ိပႆနာဉာဏ္က ကိေလသာကို တဒဂၤပဟာန္အားျဖင့္ (တစိတ္တေဒသ ပယ္တဲ့အေနနဲ႕) ပယ္သတ္လိုက္တယ္။ အဲဒါဟာ ပဟာနတၳံ = ကိေလသာကို ပယ္သတ္ဖို႕ရာ အားထုတ္တာပါ။

အဲဒီအသိေတြ တဆင့္ထက္တဆင့္ ရင့္သြား ျမင့္သြားလို႕ ေနာက္ဆံုး ၀ိပႆနာဉာဏ္ ကုန္ဆံုးတဲ့ အခါက်ေတာ့ မဂ္ဉာဏ္ မဂ္ပညာ မဂ္အသိ၊ ဖိုလ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ပညာ ဖိုလ္အသိ ျဖစ္ေပၚၿပီး အရိယသစၥာေလးပါး ထိုးထြင္းသိပါတယ္။

အဲဒီအခါမွာ အရိယမဂ္ဉာဏ္ေလးခုက မိမိတို႕ အဆင့္အလိုက္ ကိေလသာေတြကို မျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ၾကတယ္။ ကိေလသာေတြ အျမစ္ျပတ္သြားေတာ့ ေနာင္တဖန္ ျပန္ၿပီး မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့။

ဒီလို အျမစ္ျပတ္ပယ္တာကို သမုေစၧဒပဟာန္ လို႕ ေခၚပါတယ္။

သိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ ပထမမဂ္ျဖစ္တဲ့ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္က ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါလို႕ အသိမွားတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိနဲ႕ ရတနာသံုးပါးကို ယံုမွားသံသယျဖစ္တဲ့ ၀ိစိကိစၧာကို ပယ္သတ္ပါတယ္။ ပယ္သတ္တယ္ဆိုတာ အျမစ္ျပတ္ပါ။ ေနာင္တဖန္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မျဖစ္ေပၚရေအာင္ ပယ္သတ္တာပါ။

ဒါတင္မကေသးပါဘူး၊ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ အပါယ္လားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ အကုသိုလ္အမႈေတြကို မျပဳေတာ့ပါဘူး။

သို႕ေသာ္လဲပဲ အပါယ္မလားႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေတာ္ရံုတန္ရံု အကုသိုလ္အမႈကေတာ့ ေသာတာပန္မွာ ျပဳမိေသးတာပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေလာဘ ေဒါသက မၿငိမ္းေသးလို႕ပါ။

ၿပီးေတာ့ ရွစ္ျဖာမဂၢင္ ေဘာင္မ၀င္တဲ့ ၀တ္အက်င့္မွ်ျဖင့္ ဆင္းရဲၿငိမ္းေစႏိုင္၊ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ေစႏိုင္တယ္လို႕ မွားယြင္းစြာ ယူဆတဲ့ သီလဗၺတပရာမာသဒိ႒ိကိုလည္း ပယ္ပါတယ္။

ဒုတိယျဖစ္တဲ့ သကဒါဂါမိမဂ္ဉာဏ္ ကေတာ့ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသေတြကို ပယ္သတ္တယ္၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕တဲ့ ေလာဘ ေဒါသကိုေတာ့ မပယ္သတ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။

တတိယျဖစ္တဲ့ အနာဂါမိမဂ္ဉာဏ္ကေတာ့ ကာမတဆယ့္တစ္ဘံုမွာ ႏွစ္သက္ တပ္မက္စရာ အာရံုေတြကို ႏွစ္သက္တပ္မက္တဲ့ ေလာဘနဲ႕ စိတ္ဆိုး စိတ္ပ်က္ စိတ္မခ်မ္းသာဘူးဆိုတဲ့ ေဒါသကို ပယ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ဟာ လူ႕ဘံု နတ္ဘံုမွာ ဘယ္အာရံုကိုမွ် မသာယာ မတပ္မက္ေတာ့ပါဘူး။

စိတ္ဆိုးတာ စိတ္ပ်က္တာလည္း မရိွေတာ့ဘူး။

သူ႕မွာ ရူပ အရူပစ်ာန္နဲ႕ ရူပ အရူပဘ၀ေတြကို ႏွစ္သက္တပ္မက္တဲ့ ေလာဘအႏုစားကေတာ့ ရိွေနေသးပါတယ္။

ဆက္ၿပီး အားထုတ္လို႕ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ ရသြားယင္ေတာ့ က်န္တဲ့ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမွန္သမွ် တစ္ခုမွ မက်န္ရေအာင္ အၾကြင္းမဲ့ အျမစ္ျပတ္ ေနာင္တဖန္ လံုး၀မျဖစ္ရေအာင္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္က ပယ္သတ္လိုက္ပါတယ္။

အဲဒီလို အသီးသီး အဆင့္ဆင့္ ပယ္သတ္လိုက္ေတာ့ ကိေလသာ လံုး၀ ၿငိမ္းသြားၿပီး အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ ရတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕သႏၲာန္မွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာေတြ ဘာအရိပ္အေငြ႕မွ မက်န္ေတာ့ဘူး၊ ကိေလသာေတြ အားလံုးကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္လိုက္ၿပီျဖစ္လို႕ ကိေလသာဆင္းရဲ လံုး၀ ၿငိမ္းသြားပါတယ္။

ဒါကို ကိေလသ ပရိနိဗၺာန္လို႕ ေခၚပါတယ္။

ရဟႏၲာမွာ ရုပ္ခႏၶာ နာမ္ခႏၶာ ရိွေနေသးတဲ့အတြက္ ရဟႏၲာရတဲ့ နိဗၺာန္ကို သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္ လို႕လဲ ေခၚပါတယ္။

ရဟႏၲာပရိနိဗၺာန္ စံသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ စုတိစိတ္ႏွင့္အတူ ရုပ္နာမ္ ခႏၶာ ေနာက္ထပ္ အသစ္မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အၿပီးသတ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားေတာ့ အဲဒါကို ခႏၶပရိနိဗၺာန္လို႕ ေခၚပါတယ္။ ရုပ္နာမ္ ခႏၶာ အၾကြင္းအက်န္ လံုး၀မရိွေတာ့တဲ့အတြက္ အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ လို႕လဲ ေခၚပါတယ္။ ဘာပဲ ရိွေတာ့သလဲဆိုေတာ့ ဆင္းရဲခပ္သိမ္းၿငိမ္းေနတဲ့သေဘာပဲ ရိွေတာ့ပါတယ္။ အဲဒီ ဆင္းရဲျငိမ္းေနတာဟာ သတၱ၀ါအမ်ား လိုလားေနတဲ့ နိဗၺာန္ပါပဲ။

ဒီဆင္းရဲျငိမ္းေနတဲ့ သဘာ၀ကို ရရိွဖို႕ရာ ကိေလသာေတြကို အျမစ္ျပတ္ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရား အားထုတ္ျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ပဟာနတၳံ = ကိေလသာ မွန္သမွ်ကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ႏိုင္ၿပီး ဆင္းရဲခပ္သိမ္းျငိမ္းဖို႕ရာ ရည္ရြယ္ခ်က္ပါပဲ။

အဲဒီ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မ်က္ေျချပတ္မခံဘဲ ရႈမွတ္မႈ သတိ အၾကားအလပ္ မရိွေစဘဲ ဆက္စပ္မိသြားေအာင္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ အားထုတ္ဖို႕ လိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သံ၀ရတၳံ = ကိေလသာမ၀င္ေအာင္ ေစာင့္စည္းဖို႕ရာ။ ပဟာနတၳံ = ကိေလသာကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ဖို႕ရာ။ ျဗဟၼစရိယံ = ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို။ စရတိ = က်င့္၏ ။

ျမတ္ေသာ အက်င့္ဆိုတာ ဒီေနရာမွာ မဂၢျဗဟၼစရိယ = မဂၢင္ ရွစ္ပါးအက်င့္ကိုေျပာတာပါ။ သာသနာေတာ္ တည္းဟူေသာ သာသနျဗဟၼစရိယလဲျဖစ္ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္၏ နံနက္ခ်ိန္ခါၾသ၀ါဒေဒသနာမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္မွတ္စုထုတ္ ေဖာ္ျပပါသည္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=171822543160732&id=100009989626063

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/


No comments:

Post a Comment