September 25, 2015

ေ၀ဒနာရႈပြားနည္း (၆)


ေ၀ဒနာဆိုတဲ့ နာမ္တရားကို ရႈႏိုင္ဖို႕ရန္ အျမင္မွန္တဲ့ ဥာဏ္လိုအပ္ပါတယ္။

အျမင္မွန္တဲ့ဥာဏ္မရိွဘဲနဲ႕ ေ၀ဒနာရႈပြားရင္ အမွန္ မျမင္ဘဲ အမွားျဖစ္တတ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ စရႈပြားစ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ကိမတၳိယ ျဗဟၼစရိယသုတၱန္ တရားေတာ္ကိုေဟာၾကားၿပီး ရုပ္နဲ႕ ေ၀ဒနာနဲ႕ စိတ္နဲ႕ ကြဲေအာင္ ျပဳရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ အျမင္မွန္ေစဖို႕ပါ။

ရုပ္နဲ႕ ေ၀ဒနာနဲ႕ စိတ္နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္သေဘာမေပါက္ယင္ ႏွာေခါင္းက တိုးသေဘာ ရုပ္ကို ရႈခိုင္းထားၿပီး ေအာက္ပိုင္း ခႏၶာကိုယ္က နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡကို ရႈခိုင္းရင္ ဘယ္လိုမွ မရႈတတ္မွာ ေသခ်ာပါတယ္၊ ေ၀ဒနာဆီ အာရံုေရာက္မွာလဲ မဟုတ္ပါ။

ေ၀ဒနာရႈဖို႕ရာ အေျပာ လြယ္သေလာက္ အသိ အင္မတန္ ခက္ပါတယ္၊ ခက္ခက္နဲ႕ ရႈရင္လဲ ပင္ပန္းပါတယ္။

သေဘာအားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆိုယင္ လက္ဖ၀ါးႏွစ္ခုကို ပူးၾကည့္လိုက္ပါ၊ ပူးၾကည့္လိုက္ေတာ့ လက္ဖ၀ါး ႏွစ္ခုလံုးမွာ ပူလာတယ္၊ အဲဒီ ပူလာတာဟာ ဘာလဲဆိုရင္ ရုပ္ ပါ။

ညာဘက္ လက္ဖ၀ါးမွာလဲ ပူတယ္၊ ဘယ္ဘက္ လက္ဖ၀ါးမွာလဲ ပူတယ္၊ အဲဒီ အပူရုပ္ကို ဘယ္သူက သိလဲ၊ စိတ္ ၀ိညာဏ္က သိတယ္၊ အဲဒီ အပူကို စိတ္၀ိညာဏ္က သိေနေတာ့ အဲဒီ အပူကို အရသာ တစ္ခုအေနနဲ႕ ခံစားမႈ ေပၚလာပါတယ္။

အဲဒီလို ခံစားတဲ့အခါ အဲဒီ ပူတဲ့ အရသာကို အေကာင္းအေနနဲ႕ ခံစားမလား၊ မေကာင္း အေနနဲ႕ ခံစားမလား၊ ေကာင္း မေကာင္း ႏွစ္ခုတို႕ရဲ႕ အလယ္ အလတ္ အေနနဲ႕ ခံစားမလား။

တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္က အႀကိဳက္ခ်င္းမတူေတာ့ တခ်ဳိ႕က အဲဒီအပူကို မႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ သူ႕အတြက္ ဒုကၡေပါ့၊ တခ်ဳိ႕က အဲဒီ အပူကို ႀကိဳက္တယ္ဆိုရင္ သူ႕အတြက္ သုခေပါ့၊ တခ်ဳိ႕က အဲဒီ အပူကို ႀကိဳက္တယ္လဲ မဟုတ္၊ မႀကိဳက္ဘူးလဲ မဟုတ္ဆိုရင္ အဒုကၡ မသုခ .. ဥေပကၡာေပါ့။

ဒါျဖင့္ အဲဒီမွာ ၾကည့္ပါ၊ အပူသေဘာက ရုပ္ ပါ၊ အဲဒီ အပူ လာထိလို႕ လက္ဖ၀ါး အၾကည္ရုပ္ဟာ ဒုကၡေရာက္သြားတယ္ဆိုေတာ့ ရုပ္ပဲ ဒုကၡေရာက္တယ္၊ အဲဒီ ရုပ္ဒုကၡကို စိတ္က သိတယ္၊ ေ၀ဒနာက ခံစားတယ္။

အဲေတာ့ သတိကပ္ၿပီး ရႈပြားေနတာ ပူမႈ တစ္ခ်က္၊ ဒုကၡ တစ္ခ်က္၊ သိမႈ တစ္ခ်က္၊ ခံစားမႈ တစ္ခ်က္လို႕ ျမင္ရပါမယ္။

အဲဒီသေဘာကို ရႈၾကည့္ေနေတာ့ ပူမႈရယ္၊ ဒုကၡရယ္၊ သိမႈရယ္၊ ခံစားမႈရယ္ ဘယ္ဟာက ပိုထင္ရွားလဲလို႕ ၾကည့္ပါ၊ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာကို သိဖို႕ရာက အာရံုနဲ႕ ကပ္ၿပီး ရႈၾကည့္ရင္ လြယ္မယ္၊ သို႕မဟုတ္ စိတ္နဲ႕ ကပ္ၿပီး ရႈၾကည့္ရင္ လြယ္မယ္။

အဲဒီလို အာရံုနဲ႕ကပ္ စိတ္နဲ႕ရႈၾကည့္ရင္ အာရံုတစ္ခ်က္၊ ခံစားမႈ တစ္ခ်က္ လို႕ သိသိလာပါလိမ့္မယ္၊ ကြဲကြဲ လာပါလိမ့္မယ္။

အပူရုပ္၊ ေအးရုပ္ကေတာ့ ကိုင္ျပလို႕ ရသလို ထင္ရွား သိရပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ပူမႈရုပ္ေၾကာင့္ ဆင္းရဲတဲ့ ရုပ္ဒုကၡကလဲ ထင္ရွားပါတယ္၊ အဲဒီ ပူသိ၊ ဆင္းရဲသိ အသိဥာဏ္ကလဲ ထင္ရွားပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ပူခံစား၊ ဆင္းရဲခံစား ဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာက်ေတာ့ အင္မတန္ ႏုပါတယ္။

သတိပ႒ာန္းတရားဟာ ..

၁။ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ ၂။ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ ၃။ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ ၄။ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ .. ရယ္လို႕ သတိပ႒ာန္ ၄ ပါး ရိွပါတယ္။ အဲဒီ ၄ ပါး မွာ ..

၁။ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ဆိုတာ ရုပ္ကို အရႈခံ ထားၿပီးေတာ့ ရႈပြားတာပါ။

၂။ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ဆိုတာ ေ၀ဒနာ နာမ္ကို အရႈခံထားၿပီး ရႈပြားတာပါ။

၃။ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ဆိုတာ စိတ္နာမ္ကို အရႈခံထားၿပီး ရႈပြားတာပါ။

၄။ ဓမၼႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ဆိုတာ ရုပ္အားလံုးႏွင့္ နာမ္အားလံုးဆိုတဲ့ ရုပ္နာမ္ကို အရႈခံ ထားၿပီး ရႈပြားတာပါ။

၁၀ ရက္ စခန္းေတြမွာ ရံခါ ေ၀ဒနာ ေဟာမေပးေတာ့ဘဲ ထင္ရွားတဲ့ ရုပ္ကိုပဲ အဓိက ထားၿပီး ရႈခိုင္ပါတယ္၊ ရံခါမွ နာမ္ကို ရႈခိုင္းပါတယ္။

ရႈပြားတာက ထင္ရွားတဲ့ တရား ရႈပြားမွ တရားရမွာပါ၊ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ တရားမွ တရားလုပ္လို႕ မျဖစ္ပါဘူး။

ဘုရားရွင္ေဟာထားတဲ့နည္းေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕ တနည္းတည္းမေဟာဘဲ နည္းေတြ အမ်ားႀကီး ေဟာလဲဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ အလိုဆႏၵ အဇၥ်ာသယခ်င္း မတူၾကလို႕ပါ။

ေ၀ဒနာကို စနစ္တက် ရႈပြား အားထုတ္ဖို႕ရာ အျမင္မွန္ လိုအပ္ပါတယ္၊ ဒုကၡဒဏ္မွာ ရႈတာက တစ္မ်ဳိး၊ ေ၀ဒနာနာမ္မွာ ရႈပြားတာက တစ္မ်ဳိးရယ္လို႕ ႏွစ္မ်ဳိးမတူပါ။

ဒဏ္လို႕ေခၚတဲ့ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ေပၚမွာ ရုပ္ လို႕ ရႈရမယ္၊ ခံစားမႈေ၀ဒနာ နာမ္ေပၚက်ေတာ့ နာမ္ လို႕ ရႈရမယ္၊ ဘာမွ ခက္ခက္ခဲခဲ မဟုတ္ပါ၊ ရႈပြားတဲ့အခါ အစြဲထားလို႕ မျဖစ္ပါ၊ တရားအားထုတ္ရတာ အစြဲျပဳတ္ေအာင္ အားထုတ္ရတာပါ၊ အစြဲ၀င္လာေအာင္ အားထုတ္ရတာ မဟုတ္ပါ၊ အစြဲျပဳတ္မႈ အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဘယ္နည္းမွ ညာနည္းမွရယ္လို႕ လုပ္မေနပါနဲ႕၊ ဘယ္နည္းနဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားေဟာတာခ်ည္းပါပဲ၊ ဘုရားနည္း ခ်ည္းပါပဲ၊ တစ္ခုေတာ့ ရိွတယ္၊ သတိပ႒ာန္စည္းကမ္း နည္းလမ္းေတာ့ က်ရမယ္ေပါ့။

ဘုရားရွင္ေဟာထားတဲ့နည္းေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕ တစ္နည္းတည္းမေဟာဘဲ နည္းေတြ အမ်ားႀကီး ေဟာလဲဆိုေတာ့ ေယာဂီတစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ အလိုဆႏၵ အဇၥ်ာသယခ်င္း မတူၾကလို႕ပါ။

၀ိပႆနာရဲ႕ အာရံုက ဘာလဲ၊ ရုပ္နာမ္ပါ၊ ရုပ္ကို အရႈခံ အာရံုအျဖစ္ထား ရႈရမယ္၊ နာမ္ကို အရႈခံ အာရံုအျဖစ္ထားရႈရမယ္၊ ရုပ္ကို နာမ္လုပ္ မရႈရပါ၊ နာမ္ကို ရုပ္လုပ္ မရႈရပါ၊ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ အရႈလြဲေနမယ္ဆိုရင္ အရႈခံအာရံု အေပၚမွာ ဥာဏ္မထင္ေတာ့ဘဲ ဥာဏ္မတက္ေတာ့ဘဲ ေအာက္ပိုင္း ခႏၶာကိုယ္က နာက်င္ကိုက္ခဲမႈေတြပဲ သိေတာ့မွာေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ ရႈပြားအားထုတ္တာက ဘာအက်ဳိးငွာလဲဆိုေတာ့ အသိမွာအျမင္မွား ကင္းေပ်ာက္ၿပီး အသိမွန္ အျမင္မွန္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဥာဏ္ထင္လာေအာင္ ဥာဏ္တက္လာေအာင္ ရႈပြားတာပါ။

အထူးသျဖင့္ အရႈလြဲပံုက နာက်င္ကိုက္ခဲမႈနဲ႕ ေတြ႕ႀကံဳတဲ့အခါ သူ႕ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကို သိေအာင္ မရႈဘဲ ကုန္ေအာင္ ရႈမယ္၊ ရုပ္ဒုကၡကို ခံစားမႈ ေ၀ဒနာလုပ္ ရႈမယ္ဆိုရင္ အရႈလြဲေနပါတယ္။

အရႈလြဲရင္ ဘာျဖစ္သလဲလို႕ ဒီလကၤာနဲ႕တိုက္ၾကည့္ပါ။

ျဖစ္ေအာင္ျပဳက - ေလာဘတဏွာ၊

ပ်က္ေအာင္ျပဳက - ေဒါသအာဃာ၊

ျဖစ္ပ်က္တရား - ရႈပြား၀ိဇၨာ၊

မရႈက - ေမာဟအ၀ိဇၨာ။ ။ တဲ့

နာက်င္ကိုက္ခဲမႈေတြကို ပ်က္ေအာင္ ရႈတယ္၊ ကုန္ေအာင္ရႈတယ္ဆိုေတာ့ ေဒါသအာဃာတ ျဖစ္မသြားဘူးလား၊ ျဖစ္သြားတယ္၊ ေဒါသအာဃာတျဖစ္ေနပါတယ္ဆိုကတည္းက ၀ိပႆနာတရား ရႈပြားအားထုတ္မႈ ဟုတ္ေသးသလား၊ မဟုတ္ေတာ့ပါ၊ အဲဒီ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈကို ေပ်ာက္ေအာင္ ပ်က္ေအာင္ ရႈကတည္းက မဟုတ္ေတာ့ပါ၊ မမွန္ေတာ့ပါ၊ လြဲမွားသြားပါၿပီ။

နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ေပ်ာက္ခ်င္ရင္ အလြယ္ကေလးပါ၊ ဣရိယာပုတ္ျပင္လိုက္ရင္ ေပ်ာက္သြားပါတယ္၊ အပင္ပန္းခံၿပီး ေပ်ာက္ေအာင္ အားထုတ္စရာ မလိုပါ ..။

အယင္ေန႕ေတြကတည္းက ေယာဂီရဲ႕သႏၲာန္မွာ ဘာရိွရမလဲ .. ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ပညာရိွရမယ္၊ အဲဒီမွာ ၀ီရိယက ဘယ္လို ၀ီရိယလဲ၊ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယလား မဟုတ္ပါ၊ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယပါ။

နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈျဖစ္ေနရင္ အဲဒီေပၚမွာ ေဒါသျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္၊ ၀ီရိယဆိုတာ အဲဒီေဒါသကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယ ရိွရမွာပါ၊ ယခုေတာ့ အဲဒီ ေဒါသနဲ႕ ရႈေနမယ္ဆိုယင္ မွားပါတယ္။

အမွန္က ေဒါသဆိုတာ အကုသိုလ္တရားပါ၊ အဲဒီ ေဒါသဆိုတဲ့ အကုသိုလ္တရားကို ပယ္ရမွာကို မပယ္ဘဲနဲ႕ ေဒါသကို တိုးပြားေအာင္ လုပ္ရာေရာက္သြားပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႕ ဒီနာက်င္ ကိုက္ခဲမႈကို ေပ်ာက္ေအာင္ ပယ္လဲဆိုေတာ့ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ေပ်ာက္သြားရင္ မနာက်င္မႈ ျဖစ္လာမယ္ဆိုၿပီး မနာမက်င္အျဖစ္ကို ေမွ်ာ္ၿပီး ခ်မ္းသာသုခအျဖစ္ကိုေမွ်ာ္ၿပီး နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို ပ်က္ေအာင္ လုပ္ေနတာပါ။

ဒီနာက်င္ ကိုက္ခဲမႈ ကုန္သြားရင္ တရားရေတာ့မယ္လို႕ ေမွ်ာ္ၿပီး အားထုတ္တဲ့အတြက္ မွားပါတယ္၊ ဒီဒုကၡခ်ဳပ္ရင္ သုခေပၚမယ္လို႕ ေမွ်ာ္တာမ်ဳိး မဟုတ္ပါလား။
ဒီနာက်င္ ကိုက္ခဲမႈဒုကၡ ကုန္သြားရင္ ခ်မ္းသာတဲ့ တရားရမယ္လို႕ ေမွ်ာ္ကတည္းက ခ်မ္းသာရဲ႕ အျဖစ္ကို ျပဳလုပ္တဲ့ သေဘာျဖစ္ေနၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡပ်က္ေအာင္ လုပ္ျခင္းသည္ပင္လွ်င္ သုချဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္းႏွင့္ အတူတူပါပဲ။

ျဖစ္ေအာင္လုပ္က ေလာဘ တဏွာ ဆိုတဲ့အတိုင္း ျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္တဲ့ အထဲမွာ တဏွာေလာဘ ပါေနၿပီ၊ ပ်က္ေအာင္ လုပ္ေတာ့ ေဒါသ၊ အဲဒီလို ပ်က္ေအာင္ မလုပ္ရမဘူးလို႕ မသိတာက ေမာဟဆိုေတာ့ ေယာဂီ တရားအားထုတ္တာ မဟုတ္ေတာ့ပါ၊ ကိေလသာေတြ အကုသိုလ္ေတြ မ်ားေအာင္ ပြားေနရာ ေရာက္သြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈေတြကို ကုန္ေအာင္ အားထုတ္တဲ့ ေယာဂီမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ သံုးခု ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားေတြက ပယ္ရမယ့္ တရားေတြပါ၊ ပြားရမယ့္ တရားေတြ မဟုတ္ပါ။

ပယ္ရမွာက နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈေတြ မဟုတ္ပါ၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြပါ၊ ပယ္မွန္ျဖစ္ပါေစ၊ ပယ္မွား မျဖစ္ပါေစနဲ႕၊ မပယ္ရမွာ ပယ္ရင္ ပယ္မွားပါ၊ ပယ္မွားဆိုရင္ မိစၧာဒိ႒ိပါ၊ ပယ္ရမွာကို ပယ္မွ ပယ္မွန္ပါ၊ ပယ္မွန္ဆိုရင္ သမၼာဒိ႒ိပါ။

ျဖစ္ပ်က္တရား ရႈပြား၀ိဇၨာ ဆိုေတာ့ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈက ရုပ္ဒုကၡပဲ၊ ျဖစ္ပ်က္တရားပဲ၊ အဲဒီ ျဖစ္ပ်က္ ရုပ္တရားေတြရဲ႕ အျဖစ္ကို ျမင္ေအာင္၊ အပ်က္ကိုျမင္ေအာင္ ရႈၾကည့္ရပါမယ္။

အဲဒီလို ရႈၾကည့္လို႕ရိွရင္ ၀ိဇၨာဥာဏ္ ျဖစ္သြားပါတယ္၊ ယခုေတာ့ အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ေအာင္မၾကည့္ဘဲႏွင့္ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို ကုန္ေအာင္လုပ္တဲ့အတြက္ ၀ိဇၨာဥာဏ္မျဖစ္ဘဲ အ၀ိဇၨာေမာဟ ျဖစ္သြားပါတယ္။

အ၀ိဇၨာျဖစ္ၿပီး ၀ိဇၨာဥာဏ္ခ်ဳပ္တယ္ဆိုေတာ့ အားမထုတ္ဘဲ ေနတာကမွ ေကာင္းပါေသးတယ္၊ သက္သာတယ္၊ ယခု အားထုတ္ရတာ ပင္ပန္းတာပဲရိွတယ္၊ အ၀ိဇၨာက မခ်ဳပ္မေပ်ာက္ဘဲ ျဖစ္ပြားေနတယ္ဆိုေတာ့ အားမထုတ္ဘဲေနတာက ေကာင္းပါေသးတယ္။

ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ရႈပြားအားထုတ္နည္း လြဲေနလို႕ပါ၊ လြဲေနတဲ့အတြက္ ပင္ပန္းဆင္းရဲရံုပဲ ရိွမယ္၊ ေယာဂီမွာ ရႈးႏွမ္းရံုပဲရိွမယ္၊ တရားမတက္ပါ၊ တရားမရ၊ အမွားပဲရပါမယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ေတြကို ဘုန္းႀကီး ခဏခဏ သတိေပးပါတယ္၊ ေယာဂီတို႕ တရားရဖို႕ထက္ အားထုတ္တတ္ဖို႕ ႀကိဳးစားပါ၊ ဘုန္းႀကီး သင္ေပးေနတာ အားထုတ္တတ္ေအာင္ သင္ေပးေနတာပါ၊ အားထုတ္တတ္မွ အားထုတ္ရင္ ရမွာပါ၊ ရေအာင္ အားထုတ္ေပမယ့္ အားမထုတ္တတ္ရင္ မရပါ။

အားထုတ္တတ္လို႕ အားထုတ္ရင္ ယခု ရခ်င္လဲ ရမယ္၊ ယခု မရရင္ ေနာင္အခါ ရႏိုင္ပါတယ္၊ အားမထုတ္တတ္ဘဲနဲ႕ အားထုတ္ေနရင္ အခုလဲ မရပါ၊ ေနာင္လဲ မရႏိုင္ပါလို႕ ဆရာေတာ္က ေဟာၾကားသြားခဲ့ပါတယ္။

ေဗာဓိရာဇကုမာရသုတၱန္မွာ ေဟာထားတာေလး ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။

ေဗာဓိမင္းက အခါတစ္ပါးမွာ ဘုရားရွင္ကို ဘယ္လို ေလွ်ာက္သလဲဆိုေတာ့ ..

ျမတ္စြာဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ဒီလို ေျပာေလ့ ယူေလ့ ရိွပါတယ္၊ အလြန္တရာ ခ်မ္းသာလွတဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရေရးအတြက္ အားထုတ္တဲ့အခါ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အားထုတ္လို႕ေတာ့ မရႏိုင္ပါ၊ ခ်မ္းသာတဲ့ နိဗၺာန္ရေရးအတြက္ အဆင္းရဲ အပင္ပန္းခံၿပီး ျပင္းထန္စြာ အားထုတ္ႏိုင္မွ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ရႏိုင္မယ္လို႕ ေျပာေလ့ ယူေလ့ ရွိပါတယ္ ဘုရား ..

လို႕ ေဗာဓိမင္းသားက ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

အဲဒီလို ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ ေဗာဓိမင္းကို ဘုရားရွင္က ဘယ္လို ျပန္မိန္႕သလဲဆိုေတာ့ ..

မင္းသား ငါလဲပဲ သင့္လိုပဲ ဟိုေရွး အေလာင္းေတာ္ဘ၀၊ သစၥာ ၄ ပါး တရားေတာ္ကို ထိုးထြင္းမသိေသးခင္ အခ်ိန္တုန္းက ခ်မ္းသာတဲ့ နိဗၺာန္ရေရးအတြက္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အားထုတ္လို႕ေတာ့ မရႏိုင္ပါ၊ ခ်မ္းသာတဲ့ နိဗၺာန္ရေရးအတြက္ အဆင္းရဲခံ အပင္ပန္းခံကာ ျပင္းထန္စြာ အားထုတ္မွ ရမယ္လို႕ အယူရိွၿပီး အဆင္းရဲ အပင္ပန္းခံကာ ျပင္းထန္စြာ အားထုတ္ခဲ့တယ္ ..လို႕ မိန္႕မွာပါတယ္။

ဟုတ္တယ္ေလ၊ ဘုရားရွင္ ၆ ႏွစ္ တိုင္တိုင္ ဒုကၠရစရိယာက်င့္တာ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ က်င့္တာ ပါ၊ ၆ ႏွစ္ တိုင္တိုင္ အားထုတ္ေပမယ့္ ဘာျဖစ္လဲ၊ ပင္ပန္း ဆင္းရဲရံုပဲ၊ ဘာအက်ဳိးမွ မျဖစ္ပါ။

အဲဒီလု ၆ ႏွစ္ တိုင္တိုင္ ျပင္းထန္စြာ အားထုတ္ေပမယ့္ ဘာအက်ဳိးထူးမွ မျဖစ္ေတာ့ ဘာသြား စဥ္းစားမိသလဲဆိုရင္ ဟိုးငယ္စဥ္ကာလ ကေလးဘ၀က ခမည္းေတာ လယ္ထြန္မဂၤလာ ျပဳလုပ္စဥ္ ဇမၺဳသေျပပင္ ေအာက္မွာ ပထမစ်ာန္ ခ်မ္းသာ ၀င္စားတာ သြားၿပီး စဥ္းစားမိပါတယ္။

ငါသည္ ဒီလို အဆင္းရဲ အပင္ပန္းခံကာ ျပင္းထန္စြာ အားထုတ္ေသာ္လဲ အရဟတၱမဂ္ ဥာဏ္၊ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ရမွာမဟုတ္ပါ၊ ဟိုး လယ္ထြန္မဂၤလာ ျပဳလုပ္စဥ္အခါက ဇမၺဳသေျပမင္ေအာက္မွာ ငါ ၀င္စားခဲ့တဲ့ ပထမစ်ာန္ ခ်မ္းသာသည္ ကာမတို႕မွလဲ ကင္းတယ္၊ အကုသိုလ္တို႕မွလဲ ကင္းတယ္၊ အဲဒီ ခ်မ္းသာကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ ဒီတရားကို ရေအာင္ အားထုတ္ရင္ ေကာင္းမွာပဲ .. လို႕ စဥ္းစားမိတယ္၊ စဥ္းစားၿပီး ..

ငါသည္ ခ်မ္းသာသုခကို ဘာျဖစ္လို႕ ေၾကာက္ရမွာလဲ၊ ဒီပထမစ်ာန္ ခ်မ္းသာသည္ ကာမတို႕မွလဲ ေ၀းစြာကင္းတယ္၊ အကုသိုလ္တို႕မွလဲ ကင္းတယ္၊ ဒီခ်မ္းသာကို ငါ ေၾကာက္လို႕ မျဖစ္ဘူး၊ ဒီခ်မ္းသာကို ငါ ေၾကာက္ေနရင္ ငါ ဘုရားျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး..လို႕ စဥ္းစားမိတယ္။

အဲဒီလို စဥ္းစားၿပီး ဒီပထမစ်ာန္ ခ်မ္းသာကို အမီွျပဳၿပီး တရားအားထုတ္မွ ဘုရားျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ဒီပထမစ်ာန္ ခ်မ္းသာကလဲ ငါ မစားမေသာက္ဘဲနဲ႕ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း အားထုတ္လို႕ေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မရႏိုင္ပါ၊ မွ်မွ်တတ စားေသာက္ၿပီး မွ်မွ်တတ အားထုတ္မွ ရမယ္လို႕ စိတ္ထဲမွာ အၾကံျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီလို အၾကံျဖစ္ၿပီး မွ်မွ်တတလဲ စားတယ္၊ မွ်မွ်တတလဲ အားထုတ္တယ္၊ ဘုရားရွင္က ကမၼ႒ာန္းလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလိုက္တာပါ။

တကယ္လို႕သာ အက်င့္လမ္းစဥ္ မေျပာင္းလဲဘဲ အဲဒီအတိုင္းပဲ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း အားထုတ္ေနရင္ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္၊ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ဘယ္မွာရႏိုင္မလဲ၊ မရႏိုင္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ အေရးႀကီးတာက အရႈအပြား မွန္ဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။ ရႈပြားမႈမွန္ကန္မယ္၊ စနစ္တက်ဆိုရင္ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ၿပီး ၀ိဇၨာဥာဏ္ ျဖစ္ပါမယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

ေမတၱာျဖင့္
tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၏ ေ၀ဒနာရႈပြားနည္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ မွတ္စုထုတ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=804950679618005&set=a.260133857433026.54541.100003092422923&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xpf1%2Ft31.0-8%2F11878895_804950679618005_5258304488637719943_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xpt1%2Fv%2Ft1.0-9%2F11895950_804950679618005_5258304488637719943_n.jpg%3Foh%3D6e2e1b61b1d3c851363aeef09b075818%26oe%3D565D8FF6%26__gda__%3D1452480242_53c434de793fcfac8e059583ad33ab20&size=2048%2C1217

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

2 comments:

  1. တရားစာ​ေတြ ဒီမွာလာဖက္​ခဲ့တာ အႀကိမ္​​ေပါင္​းမ်ားခဲ့ပါၿပီး
    ဗဟုသုတ​ေတြတိုးပြားခဲ့ရလို႔ ​ေက်းဇူးအထူးတင္​မိပါသည္​။

    အခုတင္​​ေပးတဲ့ ​ေဝဒနာ႐ႈပြားနည္​း ( ၆ ) ကို​ေတာ့ သ​ေဘာမက်ပါ။
    သဲအင္​းဂူဆရာ​ေတာ္​ ႀကီး ​ေဟာၾကားမႈနဲ႔. ကြဲးလြဲ​ေနတာ​ေတြကို ​ေတြ႔ရပါတယ္​...ဒီ​ေလာက္​ပါပဲ ခင္​ဗ်ာ... ပုတုဇဥ္​​ေတြဟာ အရိယာတို႔၏ ဉဏ္​ပညာကို နည္​းနည္းမွ မသိၾက​ေပ...

    ReplyDelete