September 24, 2015

ေ၀ဒနာရႈပြားနည္း (၃)


ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္နည္းနဲ႕ ရႈရင္ ေ၀ဒနာကို နာမ္ လို႕ရႈရပါမယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ဓမၼ ဆိုတာ ရုပ္နာမ္ ကိုေခၚတာမို႕ .. ၊ ရူပကၡႏၶာ ဖြဲ႕ရတဲ့ ရုပ္တရားအားလံုးကို ရုပ္ လို႕ ရႈ၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္ဆိုတဲ့ နာမကၡႏၶာ ၄ ပါးကို နာမ္ လို႕ ရႈရပါမယ္။

ေ၀ဒနာ ရႈပြားသူ ေယာဂီ ေတာ္ေတာ္မ်ားဟာ နာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ရုပ္ေဖာက္ျပန္မႈကို ရႈပြားၾကတယ္၊ ရုပ္အေနနဲ႕ရႈပြားရင္ မွန္ပါတယ္။ ခုေတာ့ ရုပ္အေနနဲ႕ မရႈဘဲ ေ၀ဒနာ နာမ္လို႕ ရႈေနၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ အျဖစ္အပ်က္သိေအာင္ မရႈဘဲနဲ႕ ကုန္ေအာင္ ရႈေနၾကတာ အလြန္ပဲမွားေနပါတယ္။

ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္နည္းနဲ႕ ရႈပြားခ်င္တဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ဒုကၡေ၀ဒနာ တစ္ခုတည္း ရႈဖို႕ မဟုတ္ပါဘူး၊ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဥေပကၡာ ေ၀ဒနာ အားလံုးကို နားလည္ထားရပါမယ္၊ သိထားရပါမယ္၊ ရႈပြားရပါမယ္။

မိမိခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ခ်မ္းသာကို ခံစားမႈ သုခေ၀ဒနာ ကို ရႈပြားလို႕ရိွရင္ ဘာထင္မွ အျမင္မွန္လဲဆိုရင္ ဒုကၡထင္ရင္ အျမင္မွန္သြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သုခေ၀ဒနာကို ရႈပြားလိုတဲ့ ေယာဂီဟာ ဣရိယာပုတ္ႏွင့္ အသက္သာဆံုး၊ အမွ်တဆံုး၊ အေနအထားမ်ဳိးျဖင့္ ေနၿပီးလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ေပၚ၌ အသက္သာဆံုး၊ အခ်မ္းသာဆံုး ေနရာသို႕ သတိကပ္ကာ အထပ္ထပ္ ရႈပြားရပါမယ္၊ ခ်မ္းသာမႈႏွင့္ ခံစားမႈ ကြဲေအာင္ ရႈပြားရပါမယ္။

ခ်မ္းသာမႈက သုခ၊ ခံစားမႈက ေ၀ဒနာ၊ ႏွစ္ခုေပါင္းေတာ့ ခ်မ္းသာမႈကို ခံစားတဲ့ သုခေ၀ဒနာ လို႕ ျဖစ္သြားပါတယ္၊ သုခကို ခံစားလို႕ သုခေ၀ဒနာေခၚပါတယ္။

ခ်မ္းသာမႈမွာ ရုပ္ခ်မ္းသာမႈ ျဖစ္၍ ရုပ္ခ်မ္းသာမႈ ထင္ရွားက အဲဒီခံစားမႈကို ရုပ္၊ ရုပ္ ဟု ရႈပါ။ ခံစားမႈ ထင္ရွားလွ်င္ အဲဒီခံစား ေ၀ဒနာကို အသိကပ္ကာ နာမ္၊ နာမ္ ဟု ရႈပြားပါ။

အဲဒီလို ရုပ္၊ ရုပ္ လို႕ တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ရႈလိုက္၊ နာမ္၊ နာမ္ လို႕ တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ရႈလိုက္ မလုပ္ရပါ၊ အထူးသတိထားပါ၊ ရႈပြားတဲ့အခါ အေကာင္းဆံုး ထမင္း ဟင္းေတြ ဆက္တိုက္ စားရေတာ့ ညည္းေငြ႕ စိတ္ပ်က္ ပင္ပန္းလာသလို ကိုယ္ခႏၶာတြင္းမွ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈစေသာ ရုပ္ဒုကၡေတြ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။

အခ်မ္းသာဆံုးလို႕ ထင္ထားတဲ့ သုခေ၀ဒနာ အာရံုကိုပင္ အသိမလစ္ေစဘဲ သတိကပ္ၿပီး ရႈပြားရင္ သုခေတြ ကြယ္ေပ်ာက္၊ ခံစားမႈေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ဒုကၡေတြေပၚကာ ခံစားမႈေတြ ေပၚလာပါမည္။

ဒါေၾကာင့္ သုခေ၀ဒနာ ရႈလွ်င္ ဒုကၡထင္ေအာင္ ရႈလို႕ ဆိုတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ပါဠိေတာ္က -- သုခါ ဘိကၡေ၀ ေ၀ဒနာ ဒုကၡေတာ ဒ႒ဗၺာ -- ခ်မ္းသာတဲ့ သုခေ၀ဒနာကို ဒုကၡအားျဖင့္ ရႈရမယ္၊ ဒုကၡလို႕ ရႈရမယ္၊ ဒုကၡထင္ေအာင္ ရႈရမယ္လို႕ ဘုရားရွင္ ေဟာထားပါတယ္၊ ဒါျဖင့္ သုခေ၀ဒနာကို သုခအေနနဲ႕ပဲ ျမင္ေနေသးရင္ ေယာဂီ တရားမတက္ေသး၊ တရားမတိုးေသးပါ။

သုခေ၀ဒနာရဲ႕ အပ်က္ အပ်က္ ျမင္ေတာ့ ဒုကၡထင္ၿပီ၊ သုခကို ဒုကၡထင္ၿပီဆိုေတာ့ သုခေ၀ဒနာေပၚမွာျဖစ္တဲ့ ရာဂါႏုသယ ဆိုတဲ့ ေလာဘ မရိွေတာ့ပါ။ ခ်ဳပ္သြားၿပီ၊ ေ၀ဒနာကေတာ့ ျဖစ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္ခ်ဳပ္နဲ႕ က်န္ရစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ သတိထားဖို႕လိုပါတယ္၊ သုခေ၀ဒနာ ကုန္သြားတာ မဟုတ္ပါ၊ သုခေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ ေလာဘကိေလသာ ကုန္သြား ခ်ဳပ္သြားတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ သုခေ၀ဒနာကို တြယ္လဲ မတြယ္ရပါ၊ မပ်က္ မေပ်ာက္ေစခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႕လဲ မရႈရပါ၊ ဒုကၡထင္ေအာင္ ရႈရပါမယ္။
သုခေ၀ဒနာကို ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း ေဘးေတြက ႏွိပ္စက္ေနတယ္၊ သုခေ၀ဒနာက အႏွိပ္စက္ခံေနရတယ္။ အႏွိပ္စက္ ခံေနရေတာ့ သုခေ၀ဒနာဟာ ဒုကၡေပါ့၊ လူဒုကၡမဟုတ္ပါ၊ ေယာဂီဒုကၡမဟုတ္ပါ၊ ဒါဟာ ၀ိပႆနာဥာဏ္ ရင့္သန္လာတဲ့ အခါမွာ ဒုကၡလကၡဏာ ေပၚလာပံု ထင္ရွားလာပံုပါပဲ။

အဲဒီလို သုခေ၀ဒနာရဲ႕ အႏွိပ္စက္ခံရတဲ့ ဒုကၡသေဘာကို ေယာဂီပုဂၢိဳလ္က ျမင္ေတာ့ - ေၾသာ္ - ငါသည္ မႏွစ္သက္ မစြဲလမ္းသင့္တဲ့၊ မတြယ္တာသင့္တဲ့ သုခေ၀ဒနာေပၚမွာ ႏွစ္သက္ စြဲလမ္း တြယ္တာေနပါလား၊ မွားေနပါလား.. လို႕ အျမင္မွန္ ျဖစ္ၿပီး သုခေ၀ဒနာေပၚမွာ ကိန္းတဲ့ ရာဂါႏုသယ ဆိုတဲ့ ေလာဘ ခ်ဳပ္သြားပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႕ ရာဂါႏုသယဆိုတဲ့ ေလာဘ ခ်ဳပ္သြားသလဲဆိုရင္ သုခ ေ၀ဒနာရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္လို႕၊ သုခ ေ၀ဒနာရဲ႕ ျဖစ္ေၾကာင္းပ်က္ေၾကာင္းကို ျမင္လို႕ပါ။

အဲဒီမွာ အထူးသတိရိွပါ။ ရာဂကုန္ရင္ နိဗၺာန္တဲ့၊ သုခေ၀ဒနာရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ျမင္လို႕ ရာဂါႏုသယ ေလာဘခ်ဳပ္လို႕ ကုန္လို႕ နိဗၺာန္ေရာက္တယ္၊ ေ၀ဒနာကုန္လို႕ နိဗၺာန္ေရာက္တာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာလည္း မွတ္ဖို႕လိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ျပည့္စံုရမယ့္ အဂၤါသံုးပါးမွာ ေ၀ဒနာကို ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ သုခေ၀ဒနာကိုလဲ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡသစၥာအေနအားျဖင့္ သိရမယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာကိုလဲ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာ အေနအားျဖင့္ သိရမယ္၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာကိုလဲ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာ အေနအားျဖင့္ သိရမယ္၊ အဲဒီလို သိမွ ေ၀ဒနာသိ အမွန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေ၀ဒနာကို ပိုင္းျခား သိျခင္းေပါ့။ ေ၀ဒနာဟာ ပိုင္းျခားသိရမယ့္ တရားပါ၊ ပယ္ရမယ့္တရား မဟုတ္ပါ။ ကုန္ေအာင္လုပ္ရမယ့္ တရားမဟုတ္ပါ။

ၿပီးေတာ့ သုခေ၀ဒနာရဲ႕ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလဲ သမုဒယသစၥာ အေနအားျဖင့္ သိရမယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလဲ သမုဒယသစၥာ အေနအားျဖင့္ သိရမယ္၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာရဲ႕ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလဲ သမုဒယသစၥာ အေနအားျဖင့္ သိရမယ္။

နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡေတြကို ေ၀ဒနာလုပ္ၿပီး ကုန္ေအာင္ ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆံုးေအာင္ ရႈပြားေနတုန္း သူ႕အေၾကာင္း ခ်ဳပ္လို႕ အက်ဳိးခ်ဳပ္သြားခိုက္ႏွင့္ မိမိက ကုန္ခ်ဳပ္ဆံုးေအာင္ ရႈပြားခိုက္ႏွင့္ ဆံုသြားေတာ့ ငါ ရႈတာ ေ၀ဒနာ ကုန္သြားၿပီလို႕ ဒီေလာက္ အမွားသိနဲ႕ တရားမရပါ။ ေ၀ဒနာသိ မဟုတ္ပါ၊ အမွားသိတာ ျဖစ္ပါေသးတယ္။

ေ၀ဒနာကို ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာ အေနျဖင့္ သိရမယ္။ ေ၀ဒနာျဖစ္ေၾကာင္းကို သမုဒယသစၥာအေနနဲ႕ သိရမယ္၊ အဲဒီလို သိမွ အျမင္မွန္ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ဆင့္တက္လိုက္ေတာ့ သုခေ၀ဒနာကို ရႈပြားတဲ့ ဥာဏ္ကိုလဲ မဂၢသစၥာအေနျဖင့္ သိပါ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာကို ရႈပြားတဲ့ဥာဏ္ကိုလဲ မဂၢသစၥာအေနျဖင့္ သိပါ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာကို ရႈပြားတဲ့ ဥာဏ္ကိုလဲ မဂၢသစၥာအေနျဖင့္ သိပါ။

ခံစားမႈေ၀ဒနာဟာ နာမ္တရားျဖစ္ေတာ့ အဲဒီ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာကို ခံစားခိုက္မွာ နာမ္၊ နာမ္ လို႕ ရႈပြားေနတာဟာ မဂၢသစၥာပါ။ နာမ္၊ နာမ္ လို႕ ရႈေနတာဟာ မဂၢသစၥာကို ပြားမ်ားေနတာပါပဲ။ မဂၢသစၥာကို ပြားမ်ားသည့္အေနနဲ႕သိပါ။ နာမ္ လို႕ တစ္ခ်က္ရႈရင္ တစ္ခ်က္ မဂၢသစၥာကို ပြားတယ္၊ တစ္ခ်က္ မဂၢသစၥာသိပါပဲ။

အဲဒီလို မဂၢသစၥာကို ပြားမ်ားေတာ့ ေ၀ဒနာရဲ႕ ဒုကၡသစၥာ အခ်က္ကို ပိုင္းျခား သိလာပါတယ္။ အဲဒီလို သိတဲ့အတြက္ ေ၀ဒနာရဲ႕ သမုဒယသစၥာ အခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္ႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီလို ဒုကၡသစၥာ ပိုင္းျခားသိ၊ သမုဒယသစၥာ ပယ္ခြာ သိေတာ့ တဒဂၤခဏ ကိေလသာ ၿငိမ္းေအးမႈကို သိပါတယ္။ ဒါဟာ ခဏ နိေရာဓ အေနနဲ႕ နိေရာဓသစၥာသိ ျဖစ္ပါတယ္။

ေ၀ဒနာကို ရႈပြားေနတဲ့အခိုက္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ ၿငိမ္းေအးမႈ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကိုယ္ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲႏွင့္ မဆိုင္ပါ၊ တဒဂၤတစ္ခဏ ကိေလသာ ၿငိမ္းေအးမႈကို ဆိုလိုပါတယ္။ အဲဒါကို နိေရာဓသစၥာအေနနဲ႕ သိပါ။ အဲဒါ ေလာကီ သစၥာေတြပါ။ ေလာကုတၱရာသစၥာ မဟုတ္ေသးပါ။

ေ၀ဒနာရႈပြားတဲ့ ေယာဂီမွာ ရႈပြားမႈ မွန္ကန္ရင္ ဘယ္ႏွစ္ခ်က္သိလဲဆိုရင္ ေလးခ်က္ သိရပါမယ္၊ ေလးခ်က္က ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ ခုနေျပာခဲ့တဲ့ သစၥာ ၄ ခ်က္ပါ။

ေ၀ဒနာ ရႈပြားလိုတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာ နာမ္ကို အာရံုျပဳၿပီး နာမ္၊ နာမ္လို႕ ရႈပြားေနတာက မဂၢသစၥာပါ၊ အရႈခံ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာ နာမ္က ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာပါ၊ ေ၀ဒနာကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားဟာ သမုဒယသစၥာပါ၊ ဒုကၡကို သိ၊ သမုဒယကို ပယ္ႏိုင္လို႕ ေအးၿငိမ္းသြားတာက နိေရာဓသစၥာပါ။

အဲဒီ သစၥာ ၄ ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကို သေဘာေပါက္ပါ၊ ဒုကၡသစၥာျမင္မွ တရားတက္မွာပါ၊ ဒုကၡသစၥာမျမင္ရင္ တရားမတက္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ သုခေ၀ဒနာကို ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာထင္ျမင္ေအာင္ ရႈပါ၊ အဲဒီလို ရႈပြားေတာ့ သုခေ၀ဒနာသည္ တည္ေနသျဖင့္ ခ်မ္းသာတယ္၊ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးသျဖင့္ ဆင္းရဲတယ္လို႕ ေတြ႕ျမင္သိရိွလာပါလိမ့္မယ္။

အဲဒီလို ေတြ႕ရိွသိျမင္လာရင္ ဒီသုခေ၀ဒနာဟာ ဘာမွ သာယာစရာ မက္ေမာစရာမရိွဘူး၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ဆင္းရဲမယ့္ တရား၊ ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးသြားမယ့္ တရား၊ ဘယ္ေတာ့မ်ား ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးမလဲ၊ ဘယ္ေတာ့မ်ား ပ်က္စီးမလဲဆိုၿပီး ေ၀ဒနာရဲ႕ အပ်က္ကို ေယာဂီက ျမင္ေအာင္ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ေနရတာပါ။ ေစာင့္ရႈ ေခ်ာင္းရႈ ေနရတာပါ။

ေယာဂီက ကုန္သြားေအာင္ ပ်က္သြားေအာင္ဆိုၿပီး မရႈရ မၾကည့္ရပါ။ ကုန္ေအာင္ ပ်က္ေအာင္ ရႈၾကည့္ရင္ မွားပါတယ္၊ တရားရႈပြားတဲ့အခါ ေယာဂီအလို မပါပါေစနဲ႕၊ သူ႕ အလိုအတိုင္း ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ သဘာ၀ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ ရႈပြားပါ။

ခံစားမႈေ၀ဒနာကို ေတြ႕တယ္ ဆိုကတည္းက ေ၀ဒနာရဲ႕ ျဖစ္စ ေတြ႕ေနပါၿပီ။ ျဖစ္လာသမွ် သခၤါရတရားသည္ ပ်က္ျခင္း အဆံုးရိွတယ္ဆိုေတာ့ -- ေၾသာ္ = သူ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ပ်က္မွာပဲ၊ ဘယ္ေတာ့ ပ်က္မလဲ .. ဆိုၿပီး အပ်က္ျမင္ေအာင္ ဆက္ၾကည့္ပါ။ ဆက္ရႈပါ။ ေ၀ဒနာအစစ္အမွန္သာ ေတြ႕ပါက အပ်က္ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္၊ ျမင္ပါလိမ့္မယ္။

အခ်ဳိ႕ ဒုကၡေ၀ဒနာ ရႈပြားတဲ့ သူေတြက သူတို႕ ရႈပါတယ္၊ မေပ်ာက္လဲ မေပ်ာက္ပါလား .. တဲ့၊ မေပ်ာက္မပ်က္ဘဲနဲ႕ တည္ေနတဲ့ ပရမတ္တရားရယ္လို႕ မရိွပါဘူး။

အဲဒီလို အပ်က္ျမင္တာလဲ သႏၲတိပညတ္စင္မွ ျမင္မွာပါ။ မေပ်ာက္ဘူးဆိုတာ ပရမတ္ ရုပ္နာမ္ မျမင္လို႕ပါ၊ သႏၲိပညတ္ေတြပဲ ေတြ႕ေနလို႕ပါ။ အစမွအဆံုးထိ မရႈပြားလို႕ပါ၊ သတိလြတ္လို႕ပါ။

ရုပ္ဒုကၡကိုရႈတဲ့ ေယာဂီက အဲဒီရုပ္ဒုကၡႀကီး ပ်က္သြားခ်င္ ေပ်ာက္သြားခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႕ ရႈတတ္ပါတယ္။ မိမိကိုယ္က အဲဒီနာမႈႀကီး ေပ်ာက္ပါလားဆိုတဲ့ တရားရၿပီလို႕ထင္ၿပီး ေပ်ာက္ေအာင္ရႈလို႕ မေပ်ာက္ပါလား ဆိုတဲ့ အသံထြက္လာတာပါ။ အမွန္က အဲဒီရုပ္ဒုကၡရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ရႈရမွာပါ။ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ မေပ်ာက္ေပ်ာက္ အျဖစ္အပ်က္ ျမင္ဖို႕ရာသာ ပဓာနပါ။

ေ၀ဒနာတရားဟာ အင္မတန္ ႏူးညံ့ပါတယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာထက္ သုခေ၀ဒနာက ပိုၿပီး ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သုခေ၀ဒနာကို တိုက္ရိုက္ရႈဖို႕ရာ မလြယ္လွပါ၊ ေ၀ဒနာဟာ ရုပ္လို႕မထင္ရွားပါ။

ယခု ေတြ႕ရသေလာက္ ေယာဂီအမ်ားစုေတြဟာ ရုပ္သုခ-ရုပ္ဒုကၡကိုပဲ နာမ္ေ၀ဒနာလုပ္ၿပီး ရႈေနတာ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ရပါတယ္၊ နာမ္ေ၀ဒနာရႈသူ အစစ္အမွန္ရယ္လို႕ မေတြ႕ရသေလာက္ပါပဲ၊ နာမ္ေ၀ဒနာဟာ တစ္ဆင့္ခံ ျဖစ္ေနေတာ့ အမွန္ေတာ့ အရႈခက္ပါတယ္၊ အရႈရမလြယ္ပါ။

ဥပမာ - ယခု ေနပူေတာ့ ကိုယ္ပူမေနဘူးလား၊ အဲဒီလို ပူေနေတာ့ အခုေန ေလေအးေလး တိုက္လိုက္ယင္ ခ်မ္းသာသြားတာကို သတိထားရႈၾကည့္ပါ။ ဘာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာလဲ၊ ဘယ္သူရဲ႕ခ်မ္းသာလဲ၊ ခ်မ္းသာတယ္လို႕ သိတာ ဘယ္သူက သိတာလဲ၊ အဲဒီခ်မ္းသာကို ဘယ္သူက ခံစားတာလဲ ရႈၾကည့္ပါ၊ ကြဲျပားေအာင္ ရႈၾကည့္ပါ။

ဘာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတာလဲ ဆိုေတာ့ ေလေအးေလး တိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတယ္၊ ခ်မ္းသာတာက ရုပ္၊ ခ်မ္းသာတယ္လို႕ သိတာက ၀ိညာဏ္၊ ခ်မ္းသာတာကို ခံစားတာက ေ၀ဒနာ၊ အဲဒီလို ကြဲျပားေအာင္ ရႈၾကည့္ သိရမွာပါ။

အဲဒီခႏၶာကိုယ္မွာ ခ်မ္းသာတဲ့သုခဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္လဲဆိုရင္ ေလေအးေလး တိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလေအးေလးက အေၾကာင္းအာရံုေပါ့၊ ခ်မး္သာမႈက အက်ဳိးသုခ။ အဲဒီအက်ဳိးသုခကို ခံစားခ်င္ရင္ အေၾကာင္းေလေအးေလးကို ေမွ်ာ္ရတယ္။

ေလေအးက အေၾကာင္း အာရံု၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာတာက အက်ဳိး၀တၳဳ။ ခံစားမႈက ေ၀ဒနာေပါ။ အေၾကာင္းအာရံုကလဲ ရုပ္၊ အက်ဳိး၀တၳဳကလဲ ရုပ္၊ အဲဒီအေၾကာင္း အာရံုနဲ႕ အက်ဳိး၀တၳဳဆံုမွ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာက ျဖစ္လာၿပီး ခံစားႏိုင္တာပါ။

ဒါေၾကာင့္ သုခေ၀ဒနာ ရႈခ်င္တဲ့ ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အလိုရိွအပ္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ေလေအးဆိုတဲ့ ဣ႒ာရံုကို အာရံုျပဳ၍ သုခေ၀ဒနာ ျဖစ္ပ်က္ပံုကို ျမင္ေအာင္ ရႈပါ၊ အဲဒီလို ရႈရင္ ေ၀ဒနာရဲ႕ အေၾကာင္းပါ တစ္ခါတည္း သိမ္းဆည္းၿပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္။

အဲဒီလို အက်ဳိးအေၾကာင္း ျမင္မွ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ပိုင္မွာပါ၊ ဒီဥာဏ္ပိုင္မွ ၀ိစိကိစၧာကင္းမွာပါ။ ခံစားမႈေ၀ဒနာေလာက္ပဲ ျမင္ရင္ နာမ္ပဲ သိေသးတာေပါ့။

ဒီေ၀ဒနာဟာ ဘယ္မီွျဖစ္လဲဆိုရင္ ရုပ္မီွျဖစ္တယ္၊ ဒီေတာ့ ေ၀ဒနာကေန ရုပ္ကို သိတယ္၊ ဒီေတာ့ နာမ္ကိုသိတယ္၊ ရုပ္ကို သိတယ္၊ ဒီေလာက္ပဲရိွမယ္၊ နာမရူပ ပရိေစၧဒဥာဏ္ေပါ့။

အဲဒီခံစားမႈ ေ၀ဒနာကို ရႈရင္း ရႈရင္း ဒီေ၀ဒနာရဲ႕ ျဖစ္ေၾကာင္းဟာ ဘာလဲ၊ ပ်က္ေၾကာင္းဟာ ဘာလဲလို႕သိေအာင္ ဆက္ရႈေတာ့ ျဖစ္ေၾကာင္းကို သိတယ္၊ ပ်က္ေၾကာင္းကို သိတယ္။

အဲဒီလို ျဖစ္ေၾကာင္း ပ်က္ေၾကာင္းကို သိမွ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ပိုင္ပါတယ္၊ အျဖစ္အပ်က္မွ်သိရင္ ဥဒယဗၺယဥာဏ္ပါပဲ။ အဲဒီ ေၾကာင္းက်ဳိးႏွင့္တကြ ျဖစ္ပ်က္သိမွ သိတဲ့ဥာဏ္ဟာ တန္ဖိုးရိွပါတယ္။

ေ၀ဒနာကေတာ့ ေနာက္လဲပဲ အေၾကာင္းညီညႊတ္ရင္ ဒီအတိုင္းပဲ ျဖစ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္ခ်ဳပ္ အေနပဲ ျဖစ္ခ်ဳပ္ေနမွာပါပဲ၊ အဲဒီျဖစ္ခ်ဳပ္သေဘာေတြ သိတဲ့အတြက္ ဘာခ်ဳပ္သြားလဲဆိုေတာ့ သုခေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ တဏွာေလာဘ ခ်ဳပ္ပါတယ္။

အဲဒီ သမုဒယသစၥာထိုက္တဲ့ တဏွာေလာဘကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ အၿပီးခ်ဳပ္ေအာင္ ကုန္ေအာင္ ေ၀ဒနာကို ရႈပြားရပါမယ္၊ ေ၀ဒနာကုန္သြားေအာင္ အၿပီးခ်ဳပ္သြားေအာင္ ရႈရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ သုခေ၀ဒနာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ အေတာ္ေလး တီးမိေခါက္မိရိွေလာက္ပါၿပီ၊ ေနာက္ရက္မွာ ဒုကၡေ၀ဒနာ ရႈပြားနည္းကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။

ေမတၱာျဖင့္

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၏ ေ၀ဒနာရႈပြားနည္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ မွတ္စုထုတ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=803601076419632&set=a.260133857433026.54541.100003092422923&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xpt1%2Fv%2Ft1.0-9%2F11866484_803601076419632_54303776403663566_n.jpg%3Foh%3De1f8bf8028ca08cae756925db8ee209d%26oe%3D5697D55A%26__gda__%3D1449563602_5a64ed1f75750dcd5c73ba87142859e0&size=640%2C400

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment