September 2, 2015

အေနတတ္၍ အေသျမတ္ရန္ နည္းလမ္း


…                        အခု တရားေဟာတဲ့သူေရာ၊ တရားနာတဲ့သူေရာ၊ ဒီခႏၶာ ရ-ထားလို႔ ဒုကၡမ်ဳိးစံု ေတြ႔ရတာ။ စား၀တ္ေနေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဒုကၡေတြ၊ ခႏၶာမွာျဖစ္တဲ့ ၉၆ ပါး ေရာဂါနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဒုကၡေတြ၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး မေတြ႔ရဘူးလား သူေတာ္ေကာင္းတို႔…။

…ဒီခႏၶာရွိေနလို႔ ဒုကၡေတြ႔ရတာကိုး။ ဒီခႏၶာကလည္း သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ျဖစ္တာကိုး။ အေျခခံရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ေဘးကေနၿပီး အဲဒီလို နည္းနည္းပါးပါး ေျပာေပးရမယ္။ ဦးဇင္းေဟာတာ လူမမာကို အဓိကထား ေျပာေနတာ။
…သမုဒယသစၥာဆိုတာ သား ခင္၊ သမီး ခင္၊ ဇနီး ခင္၊ ေဆြမ်ဳိး ခင္၊ အဲဒီခင္တဲ့ သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ ဒီခႏၶာႀကီး ျဖစ္ရတယ္။ ဒီခင္တာေတြကို အခုကစၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ပိုင္းနဲ႔ ျဖဳတ္လိုက္ပါ။ အဲဒါေတြဟာ ရုပ္ေတြ၊ နာမ္ေတြပဲ။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ တရားေတြပဲ။ သား၊ သမီး၊ ဇနီး၊ ခင္ပြန္းအေပၚကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေရာက္ေအာင္ လုပ္လိုက္။ သူ႔က်ေတာ့ မွတ္လို႔ မရဘူး။ ဆင္ျခင္ရတယ္။
… အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱတရားေတြပဲလို႔ ဆင္ျခင္လိုက္ရင္ ခုနက ခင္တဲ့ မင္တဲ့စိတ္ေတြ ေလ်ာ့မသြားဘူးလား။ ခင္တဲ့ မင္တဲ့ စိတ္ေတြ ေလ်ာ့သြားေတာ့ ျပန္မွတ္။ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ျပန္မတ္ေတာ့…။ နည္းလမ္းေတြ ေပးေနတာေနာ္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔…။
…ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ ေလ်ာ့သြားၿပီဆိုရင္ ျပန္မွတ္။ နာရင္ နာတယ္၊ ကိုက္ရင္ ကိုက္တယ္၊ ေအာင့္ရင္ ေအာင့္တယ္၊ ၀မ္းနည္းရင္ ၀မ္းနည္းတယ္၊ မွတ္လို႔ ရသေလာက္ အကုန္ျပန္မွတ္။ မွတ္လို႔ မရျပန္ဘူး၊ အဲဒီ ခင္မင္တဲ့ စိတ္ေတြ အရမ္းမ်ားေနတယ္ဆိုရင္ ေျပာခဲ့သလို ဆင္ျခင္အံုး။ အနိစၥတရားေတြပဲ၊ ဒုကၡ တရားေတြပဲ၊ အနတၱတရားေတြပဲ။ အနတၱတရားဆိုတာ ကိုယ္မွ မပိုင္တာပဲ၊ ကိုယ္မပိုင္တဲ့ တရားေတြကို အပိုင္လုပ္ခ်င္လို႔ ရပါ့မလား။
…အဲဒီလို ျပန္ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ခုနက ေသာကေတြ၊ ေဒါသေတြ ေလ်ာ့သြားတယ္၊ ေလ်ာ့သြားရင္ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ျပန္မွတ္။ ႐ႈမွတ္ဖို႔ ေျပာေနတာေနာ္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔။ တိုက္ရိုက္ ႐ႈမွတ္လို႔ မရလို႔၊ ႐ႈမွတ္လို႔ ရတဲ့နည္းကို လွည့္ေျပာေနတာ။
…၀မ္းနည္းေနတယ္၊ အားငယ္ေနတယ္ဆိုရင္ ဆင္ျခင္လိုက္အံုး။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ တရားေတြကို ဆင္ျခင္လိုက္။ ဆင္ျခင္လိုက္လို႔ စိတ္က နည္းနည္း သက္သာသြားၿပီဆိုရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသေတြ ေလ်ာ့သြားၿပီ ဆိုရင္ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ ျပန္မွတ္။ အဲဒီလို ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ျပန္မွတ္ႏိုင္လာလို႔ရွိရင္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ခုနတုန္းကဟာက ဆင္ျခင္တဲ့ဉာဏ္၊ ႐ႈမွတ္တာက ၀ိပႆနာဉာဏ္။
…ဆင္ျခင္တဲ့ဉာဏ္ကို စိႏၱာမယဉာဏ္လို႔ ေခၚတယ္။ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ ႐ႈမွတ္လို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဉာဏ္ကို ဘာ၀နာမယဉာဏ္လို႔ ေခၚတယ္။
…အဲဒီလို ဆင္ျခင္လိုက္၊ ႐ႈမွတ္လိုုက္ဆိုေတာ့ စိႏၱာမယဉာဏ္ျဖစ္လိုက္၊ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ျဖစ္လိုက္၊ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြ ရင့္က်က္ၿပီး ေသရင္ အပါယ္မက်ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
…ဒါေၾကာင့္မို႔ လူမမာမ်ား အားမငယ္ပါနဲ႔။ မိမိတို႔မွာ သရဏဂံုေတြ က်က်နနရွိတယ္၊ ကုသိုလ္ေတြ ရွိတယ္၊ လူမႈေရးမွာ ကူညီထားတာေတြ ရွိတယ္။ အမ်ားအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ထားတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ အားငယ္စရာ မလိုဘူး။
~ ႐ႈၾက၊ မွတ္ၾက၊ ပြားမ်ားၾက၊ အားထုတ္ၾက၊ ဆင္ျခင္ၾက။
~ ဆင္ျခင္တဲ့အခါမွာ ဆင္ျခင္ၾက၊ ႐ႈမွတ္တဲ့အခါမွာ ႐ႈမွတ္ၾက။
…အခုလို ႐ႈမွတ္ေနၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြအတြက္…ေသာတာပန္ ၂၄ မ်ဳိးထဲက အက်င့္အားျဖင့္ ၄ မ်ဳိးကို ၾကည့္ရေအာင္…။
ဒုကၡပဋိပဒါ ဒႏၶာဘိညာ၊
ဒုကၡပဋိပဒါ ခိပၸါဘိညာ၊
သုခပဋိပဒါ ဒႏၶာဘိညာ၊
သုခပဋိပဒါ ခိပၸါဘိညာ။
~ ဒုကၡပဋိပဒါ-ဆင္းဆင္းရဲရဲ က်င့္ရတယ္၊ ဒႏၶာဘိညာ-တရားက်ေတာ့လည္း ေႏွးေႏွးမွ ရတယ္။
…က်င့္တာလည္း ဆင္းဆင္းရဲရဲ က်င့္ရတယ္။ သူမ်ားထက္ပိုၿပီး ေ၀ဒနာေတြ ခံစားရတယ္။ တရားက် ေတာ့လည္း သူမ်ားေတြက ၆လ၊ ၁ ႏွစ္ေလာက္နဲ႔ ရတယ္၊ ကိုယ္က ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္ေလာက္မွ ရတယ္။ သူမ်ားထက္ ေနာက္က်တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဆင္းဆင္းရဲရဲ က်င့္ရသလဲ။ တရားအရ ေႏွးသလဲဆိုတာကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္-
~ ဆင္းဆင္းရဲရဲ က်င့္ရတာက သမာဓိလုပ္ငန္း အားနည္းလို႔။
…အဲဒီသမာဓိကို ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြက အားေပးတယ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို အရေကာက္ေတာ့ ေစတနာပဲ။ ကုသိုလ္ အားနည္းတာရယ္၊ သမထ နည္းတာရယ္၊ အဲဒီႏွစ္မ်ဳိးေၾကာင့္ ဒုကၡပဋိပဒါ ျဖစ္ရတယ္။
…ေတာ္ေတာ္နဲ႔ သမာဓိ မရေတာ့ အသားလြတ္ခံေနရတယ္။ နာတာကို မွတ္လို႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေပ်ာက္ဘူး။ ကိုက္တာ၊ ခဲတာေတြပဲ ေတြ႔တယ္၊ တရားအရသာကို မေတြ႔ဘူး။ သဒၶါနဲ႔သာ တြန္းမွတ္ေနရတယ္၊ သူ႔မွာ သူမ်ားထက္ ပိုၿပီးခံစားေနရတယ္။ အဲဒါ ဒုကၡပဋိပဒါ အက်ဥ္းခ်ဳပ္။
~ ဒါတဘိညာ-တရားကို ေႏွးေႏွးမွ ရတယ္။
…ဘာျဖစ္လို႔ တရားေႏွးေႏွးမွရသလဲဆိုေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြကို စိတ္ပါလက္ပါ မနာဘူး။ မွတ္မွတ္ သားသားလည္း မရွိဘူး။ ခႏၶာကိုယ္မွာ ရုပ္ေတြ၊ နာမ္ေတြပဲရွိတယ္လို႔ ဆရာေတာ္ေတြက ခဏ၊ ခဏ ေဟာေနတယ္။ ေဟာေပမယ့္ လူတိုင္း မွတ္မထားဘူး။ ေဟာတဲ့သူက ေဟာသြားတာပဲ၊ ဒီသုညတဓမၼေတြဆိုတာ ေတာ္ရံုတန္ရံုသူေတြ စိတ္၀င္စားခဲတယ္။ ရုပ္ေတြ၊ နာမ္ေတြ၊ အေၾကာင္းေတြ၊ အက်ဳိးေတြ၊ အ၀ိဇၨာေတြ၊ သခၤါရေတြ စိတ္မ၀င္စားဘူး။ အဲဒီလို သုညတဓမ ၼေတြဆိုရင္ ပ်င္းေျခာက္ေနၾကတာ။
…ဉာဏ္ပညာရွိတဲ့သူကေတာ့ မွတ္သားထားတယ္။ ဒါဟာ ဘုရားပြင့္မွ ၾကားရတဲ့ စကား၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာမွ သံဃာေတာ္ေတြ ျပန္ေဟာႏိုင္တာ၊ သံဃာေတာ္ေတြ ဆိုတာ ဘုရားဆီက ဉာဏ္ကို ျပန္ေဟာရတာ၊ အဲဒီေတာ့ တရားနာတဲ့သူက ရုပ္၊ နာမ္နဲ႔ေျပာေတာ့…ရုပ္၊ နာမ္ ၂ ပါး၊ ခႏၶာနဲ႔ေျပာေတာ့…ခႏၶာငါးပါး၊ အာယတနနဲ႔ေျပာေတာ့ အာယတန ၁၂ ပါး၊ ဓာတ္နဲ႔ေျပာေတာ့ ဓာတ္ ၁၈ ပါးလို႔ မွတ္ထားတယ္။
…ရုပ္က ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာရွိတယ္၊ ပထ၀ီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာ။ နာမ္က ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္။
…ဒါ အက်ဥ္းေပါ့ဗ်ာ…။ အဲဒီလို မွတ္မွတ္သားသားရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က တရားအားထုတ္တဲ့ အခါမွာ သံသယ နည္းတယ္။ ငါ့ေပါင္ႀကီးက ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ငါ့ဗိုက္ႀကီးက ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ဒီလို မလာဘူး။ သူက တရားနာထား တာကိုး။ ဉာတပရိညာနဲ႔ ဒိ႒ိျဖဳတ္ထားတယ္။ ေပါင္ေတြ၊ ခါးေတြ၊ လက္ေတြဆိုတာ ရွိမွ မရွိဘဲ။ အဲဒါေတြ ရုပ္တရားေတြပဲ၊ အဲဒီလို ရုပ္တရားေတြအေပၚမွာ သံသယကင္းေနေတာ့ တရား အားထုတ္တဲ့အခါမွာ သို႔ေလာ၊ သို႔ေလာ မျဖစ္ဘူး။ ကိုယ္အားထုတ္ေနတဲ့ တရားကို ဆက္ၿပီး အားထုတ္သြားလို႔ရတယ္။
…ဥပမာ-လက္ေတြက တဆတ္ဆတ္ လႈပ္မယ္၊ ေပါင္ေတြက လႈပ္မယ္၊ ေခါင္းေတြက ယမ္းမယ္ဆိုရင္ ဘာမ်ား ျဖစ္တာပါလိမ့္မလဲလို႔ သံသယ၀င္တတ္တယ္။ သရဲမ်ား ၀င္တာလား၊ တရားနဲ႔ ငါနဲ႔ မတည့္ဘူးထင္တယ္။ တရားမ်ား နာမထားရင္ ဒီလို သို႔ေလာ၊ သို႔ေလာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။
…အဲဒါကို စိုးရိမ္ၿပီး ဆရာေပါင္းစံု သြားေမးေတာ့ မင္းတို႔ အိမ္တြင္း အုန္းေျခာက္ေနလို႔ စသည္ျဖင့္ ေျပာတဲ့သူက ေလွ်ာက္ေျပာလိမ့္မယ္။ အုန္းသီးေျခာက္ရင္ လႊင့္ပစ္လိုက္ေပါ့။ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ ေယာဂီတို႔ ဒါဟာ ၀ါေယာ ေဖာက္ျပန္တာ မဟုတ္လား။
…၀ါေယာ ေဖာက္ျပန္တာကို မသိရင္ သည့္ျပင္ဟာေတြေလွ်ာက္ၿပီး ထင္ကုန္ေရာ။ တရားနာထားတဲ့အခါ က်ေတာ့ ဒါဟာ ၀ါေယာေဖာက္ျပန္တာလို႔ သိတယ္။ ၀ါေယာဓာတ္ဟာ သူေဖာက္ျပန္ခ်င္တဲ့အခါမွာ ေဖာက္ျပန္ မွာပဲ။ အနတၱတရား မဟုတ္လား သူေတာ္ေကာင္းတို႔…။ တရားထုိင္တာကေတာ့ ၿငိမ္ၿငိမ္ထိုင္တာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ မလႈပ္နဲ႔လို႔ အမိန္႔ေပးလို႔ မရဘူး။ လႈပ္ခ်င္တ့ဲအခါ ဆတ္-ဆတ္၊ ဆတ္-ဆတ္နဲ႔ ဆြဲဆက္ လႈပ္ပစ္လိုက္တာပဲ။
…သူ႔အလုပ္ သူလုပ္တာ၊ လႈပ္ခ်င္လႈပ္၊ မလႈပ္ခ်င္ေန၊ ကၽြမ္းပဲျပန္ျပန္ အနတၱ တရားပဲလို႔ သိေပးလိုက္။ လုပ္တာကေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ရမယ္။ ကိုယ့္အလုပ္က တရား႐ႈမွတ္တဲ့ အလုပ္ပဲ။ လႈပ္ရင္ လႈပ္တယ္၊ လႈပ္တယ္လို႔ မွတ္ေပါ့။ အရမ္းလႈပ္ေနလို႔ရွိရင္ ထိုင္တာ၊ ထိတာကို မွတ္။ ထိုင္တယ္၊ ထိတယ္၊ ထိုင္တယ္၊ ထိတယ္၊ ထိုင္တယ္၊ ထိတယ္လို႔မွတ္။
…သူကလည္း သူ႔အလုပ္ သူလုပ္၊ ကိုယ္ကလည္း ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္၊ ေနာက္ေတာ့လည္း ၿငိမ္သြားတာပဲ။ အၿမဲတမ္းႀကီး လႈပ္ေနတာမွ မဟုတ္ဘဲဗ်။ အဲဒီလို တရားေတြ နာထားတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါ ၀ါေယာပဲလို႔ သိတယ္။
…ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ေတာင့္တင္းမာေက်ာၿပီးေတာ့ ေက်ာက္ပ်ဥ္ႀကီးလိုျဖစ္ေနတာေရာ မရွိဘူးလား။ အဲဒါ ပထ၀ီေတြ ေဖာက္ျပန္တာပဲ၊ ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္ မဟုတ္ဘူးေနာ္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔…။ ရုပ္ဆိုတာ ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာရွိတယ္။ ပထ၀ီဓာတ္ေတြ ေဖာက္ျပန္တာ။
…မင္းကိုယ္မင္း ေယာက်္ားေတြ၊ ဘာေတြ မွတ္ေနတာ၊ ငါ…ေဖာက္ျပန္ျပမွာပဲ တဲ့။ ေယာက်္ားလည္း မဟုတ္ဘူး၊ မိန္းမလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ငါ…ပထ၀ီဓာတ္ကြ တဲ့။ ငါ…မင္းကို ေဖာက္ျပန္ျပမယ္ တဲ့။ အခုေနအခါမွာ မင္းကို ငါ…နည္းနည္းပဲ ေဖာက္ျပန္ျပတာ။ မင္းအားနည္းလာတဲ့အခါ ငါ…ေသေအာင္ လုပ္ျပမယ္ တဲ့။ အဲဒီလို ေျပာရာ မေရာက္ဘူးလား သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔…..။
…(၁၅.၁၂.၂၀၀၇)၊ စေနေန႔၊ မာလာၿမိဳင္ (၇)လမ္း၊ မိသားစု ဓမၼသဘင္တြင္ ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ အရွင္ဇာေနယ် (လိေမၼာ္ၿခံ-တိုက္ႀကီး) ေဟာၾကားအပ္ေသာ “အေနတတ္၍ အေသျမတ္ရန္ နည္းလမ္း” တရားေတာ္

No comments:

Post a Comment