September 23, 2015

ေ၀ဒနာရႈပြားနည္း (၂)


ေ၀ဒနာ ရႈပြားခ်င္တဲ့ ေယာဂီမွာ --

၁။ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳ၍ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယရိွရမယ္။

၂။ ေ၀ဒနာကို အၿမဲမျပတ္ တရစပ္အမွတ္ရေနတဲ့ သတိ ရိွရမယ္။

၃။ ေ၀ဒနာကို ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ပညာ အဆင္အျခင္ ရိွရမယ္။

အဲဒီ အဂၤါ ၃ ခ်က္ဟာ ေ၀ဒနာရႈပြားမယ့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္မွာ ျပည့္စံုရပါမယ္လို႕ အပိုင္း (၁) မွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီ အဂၤါ ၃ ခ်က္နဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ ေယာဂီဟာ ေ၀ဒနာရႈပြားမႈ ကိစၥ ၿပီးၿပီလားဆိုေတာ့ မၿပီးေသးပါ၊ ေ၀ဒနာေလာကမွာ ရႈၿပီး ပယ္ရမယ့္ ကိေလသာကို ေဖာ္ျပ ျပန္ပါတယ္။

ေ၀ဒႏုပါဒါနကၡႏၶာ ဟူေသာ ေလာက၌ ေ၀ဒနာကို တပ္မက္ေသာအားျဖင့္ ေရွးရႈ ၾကံဆျခင္းဟူေသာ ေလာဘ၊ ေရွးရႈ ၾကံတိုင္း မရျခင္းေၾကာင့္ ႏွလံုးမသာယာျခင္း ဆိုတဲ့ ေဒါမနႆကို တဒဂၤ၀ိကၡမၻန အားျဖင့္ ပယ္ေဖ်ာက္ရမယ္လို႕ ဘုရားရွင္ ေဟာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ သတိျပဳပါ။ ေလာက ဆိုေတာ့ ဘာေလာကကို ယူရမွာလဲ၊ ရုပ္ေလာကလား၊ သညာေလာကလား၊ ၀ိညာဏ္ေလာကလား၊ မဟုတ္ပါ၊ ေ၀ဒနာကို ရႈပြားတာေၾကာင့္ ေ၀ဒနာေလာကပါ။

လူ႕ေလာက၊ နတ္ေလာကေတြ မယူပါနဲ႕၊ ပ်က္စီးတတ္ ပရမ္းပတာ ပ်က္စီးတတ္သည့္ အနက္ေၾကာင့္ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာဟူေသာ ေ၀ဒႏုပါဒါနကၡႏၶာကို ဒီေနရာမွာ ေလာကလို႕ ဆိုတာပါ။

ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေ၀ဒနာကို ေလာကလို႕ ဆိုတာပါ၊ အဲဒီေ၀ဒနာကို ေလာက၌ သုခေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီး တပ္မက္ေသာအားျဖင့္ ေရွးရႈၾကံျခင္း ဟူေသာ ေလာဘ ကိေလသာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီး ေရွးရႈၾကံတိုင္း မရျခင္းေၾကာင္း မေက်နပ္ျခင္း၊ ႏွလံုး မသာယာျခင္း ဟူေသာ ေဒါမနႆ ေဒါသကို တဒဂၤ၀ိကၡမၻန အားျဖင့္ ပယ္ထားၿပီး ရႈရပါမယ္။

ေ၀ဒနာရႈပြားေနတဲ့ ေယာဂီေတြမွာ အမ်ားအားျဖင့္ သုခေ၀ဒနာ ျဖစ္ေနရင္ ေလာဘျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျဖစ္ေနရင္ ေဒါသ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲလို ျဖစ္ရင္ ရႈပြားတဲ့ ၀ိဇၨာဥာဏ္ အေမာဟ ခ်ဳပ္သြားၿပီး ရႈဥာဏ္ လြတ္သြားၿပီ။

ေယာဂီပုဂၢိဳလ္တို႕မွာ အစပိုင္း တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ကေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာနဲ႕ ရင္ဆိုင္ ေနရေတာ့ ပင္ပန္းၿပီး မဲ့ေနၾကတယ္၊ ရက္ကေလးနည္းနည္းရလာေတာ့ သုခေ၀ဒနာနဲ႕ ရင္ဆိုင္ၿပီး ၿပံဳးေနၾကတယ္၊ ဘာနဲ႕ ၿပံဳးေနတာလဲဆိုေတာ့ ေလာဘနဲ႕ၿပံဳးေနၾကတာ။

သေဘာက် ေလာဘ၊ ေသာမနႆ ေ၀ဒနာ၊ ကာမသုခလိႅကာႏုေယာဂ ..တဲ့။

သုခေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီး သေဘာက် ၿပံဳးတဲ့အထဲ ဘာပါေနသလဲဆိုေတာ့ ေလာဘ၊ ၀မ္းသာတာက ေသာမနႆ ေ၀ဒနာ။

အဲဒီ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ၀မ္းသာမႈ ေသာမနႆ ေ၀ဒနာဟာ ဘာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတာလဲ ဆိုရင္ ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈ သုခေ၀ဒနာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။

ကိုယ္ခ်မ္းသာတာက ကာယိကသုခပါ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈက ေစတသိကသုခပါ။

အခု ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ေတြ ထိုင္အားထုတ္တဲ့အခါ တစ္နာရီ ဟာ တယ္မၾကာေတာ့ပါ၊ တယ္ျမန္တာပဲလို႕ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒါ ဘာျဖစ္လို႕ ျမန္တယ္လို႕ ျဖစ္လာတာလဲဆိုရင္ သုခ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ေပၚလာလို႕ပါ၊ သုခေ၀ဒနာ ျဖစ္ေပၚလာလို႕ ကိုယ္ခ်မ္းသာလာေတာ့ စိတ္ထဲက ၀မ္းသာတဲ့ ေသာမနႆ ေ၀ဒနာ လာပါတယ္။

ေသာမနႆဆိုေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာတာ၊ သုခ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ခ်မ္းသာတာ၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာရယ္လို႕ ခ်မ္းသာခ်င္းတူလို႕ သုခေ၀ဒနာ လို႕ ေပါင္းေျပာ ထားပါတယ္။

အဲဒီ ေ၀ဒနာႏွစ္ခုဟာ အျပန္အလွန္ အေၾကာင္းအက်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့လဲ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

အဲဒီလို ခ်မ္းသာေတာ့ ၀မ္းသာပါတယ္၊ ၿပံဳးပါတယ္။ အဲဒီ ၿပံဳးတဲ့အထဲမွာ ဘာပါသလဲဆိုေတာ့ ေလာဘ ပါပါတယ္။ အဲဒီေလာဘက ဒုကၡေပးေပး ေနေတာ့တာပါ။

ေလာဘက ခ်မ္းသာမႈေလးကို တြယ္ကပ္ေနေတာ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ေရွ႕ကို တရားမတက္ေတာ့ပါ။ အဲဒီ သုခေ၀ဒနာကိုလဲ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္က ရႈပြားရေကာင္းမွန္း မသိေတာ့ပါ။

အဲဒီ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘယ္လို ႏွလံုးသြင္းနဲ႕ ထိုင္ေနလဲဆိုရင္ အားထုတ္ခါစတုန္းက နာက်င္ကိုက္ခဲမႈဒုကၡေတြကို ယခု သုခနဲ႕ အျမတ္ထုတ္ရမွာပဲ ဆိုၿပီး ခ်မ္းသာမႈ သုခကို ခံစားေနၿပီ၊ တဏွာနဲ႕တြဲၿပီး ခံစားေနတာပါ၊ အဲဒီလို ခံစားေနေတာ့ မရႈပြားေတာ့ပါ။

အဲဒီလို ခံစားေနေတာ့ ေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာ သဘာ၀ အျပစ္ ထြက္ေျမာက္ရာတို႕ကို ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ မသိေတာ့ပါ။ ခ်မ္းသာတာေတာ့ သိတယ္၊ အဲဒီခ်မ္းသာမွာပဲ ရပ္ေနၿပီ၊ လမ္းေပ်ာက္သြားၿပီ၊ လမ္းဆံုးကို မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။

ေ၀ဒနာရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအက်ဳိးကို မသိေတာ့ပါ။ မသိေတာ့ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ တဏွာေလာဘကို မပယ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။

ဘာျဖစ္လို႕ မပယ္ႏိုင္လဲဆိုရင္ ေ၀ဒနာရဲဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကို မသိလို႕ပါ၊ ဘာျဖစ္လို႕ မသိလဲဆိုရင္ မရႈပြားလို႕ပါ။

ဒါေၾကာင့္ သုခေ၀ဒနာကို ရႈပြားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ သုခေ၀ဒနာကို စြဲၿပီး၊ အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ ဘာကို ပယ္ႏိုင္ရမလဲဆိုရင္ ေလာဘ ဆိုတဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္ရပါမယ္၊ ေ၀ဒနာကို ပယ္ရမွာ မဟုတ္ပါ။ အဲဒီ သုခေ၀ဒနာကိုလဲ တြယ္ထားရမွာ မဟုတ္ပါ။

ေနာက္ အားထုတ္ခါစ ေယာဂီ တို႕ဟာ ဒုကၡေ၀ဒနာကို မခံႏိုင္ၾကပါ၊ မခံႏိုင္ေတာ့ အဲဒီဒုကၡေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီးေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုရင္ ေဒါမနႆ ေဒါသ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာရႈပြားတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကို ျမင္ေအာင္ သိေအာင္ ရႈပြားၿပီး ဒုကၡေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီး ျဖစ္တဲ့ ေဒါမနႆ ေဒါသကို ပယ္ႏိုင္ရပါမယ္။

စာလိုေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ ကိေလသာ အႏုသယကို ပဋိဃာႏုသယ လို႕ ေခၚပါတယ္၊ တရားကိုယ္ကေတာ့ ေဒါသပါပဲ။

အဲဒီဒုကၡေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ ေဒါသကိေလသာကို ဘာျဖစ္လို႕ ပယ္ႏိုင္လဲ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကို သိလို႕ ပယ္ႏိုင္တာပါ၊ ဘာျဖစ္လို႕သိလဲ၊ ရႈပြားေနလို႕ သိတာပါ။

အဲဒီ ေဒါသကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္ေတာ့ ပယ္လိုက္ေတာ့ ဘာက်န္ရစ္ခဲသလဲဆိုရင္ ဒုကၡေ၀ဒနာ က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။ က်န္ရစ္ေတာ့ ဘယ္လိုက်န္ရစ္လဲ၊ သူ႕သဘာ၀ ျဖစ္ခ်ဳပ္၊ ျဖစ္ခ်ဳပ္သဘာ၀ျဖစ္ေတာ့ ျဖစ္ခ်ဳပ္၊ ျဖစ္ခ်ဳပ္အေနပဲ က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒုကၡေ၀ဒနာ ကုန္သြားတာ မဟုတ္ပါ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ ေဒါမနႆ ေဒါသကိေလသာကုန္သြားေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာဟာ ျဖစ္ခ်ဳပ္၊ ျဖစ္ခ်ဳပ္အေနနဲ႕ပဲ က်န္ရစ္တာကို အထူးသတိရွိပါ။

ဒီအခ်က္ကို သတိထားၿပီး အသိတရားနဲ႕ နာၾကဖို႕လိုပါတယ္။ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ဘာခႏၶာကိုယ္ႀကီးလဲ၊ ေ၀ဒနာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးပါ၊ ေ၀ဒနာခႏၶာကိုယ္ႀကီးကလဲ ျဖစ္ေနတယ္၊ ေ၀ဒနာျဖစ္ေၾကာင္း ဖႆကလဲ ျဖစ္လာတယ္ ဆိုေတာ့ ဖႆ ျဖစ္ရင္ ေ၀ဒနာျဖစ္၊ ဖႆခ်ဳပ္ရင္ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္တဲ့ သဘာ၀အရ ဒုကၡေ၀ဒနာဟာ ျဖစ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္ခ်ဳပ္နဲ႕ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ခ်ဳပ္ေနတာေပါ့။

ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ဒုကၡ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးလား၊ သုခ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးလားဆိုရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္ ၾကည့္ပါ။ ဒုကၡအစုအပံု သက္သက္ႀကီးတဲ့။

ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡေ၀ဒနာဟာ ဆက္ၿပီး ျဖစ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္ေနေတာ့ ေယာဂီဟာ မေက်နပ္လဲ ျဖစ္ခ်ဳပ္ပဲ၊ ေက်နပ္လဲ ျဖစ္ခ်ဳပ္ပဲ၊ အဲဒီေ၀ဒနာ ျဖစ္ခ်ဳပ္ျမင္လို႕ ဒီဒုကၡေ၀ဒနာေပၚမွာ ျဖစ္တဲ့ ေဒါသတရားဟာ အက်ဳိးမဲ့တရားပဲ၊ မေကာင္းတဲ့ တရားပဲဆိုၿပီး ေဒါသကို ပယ္လိုက္ရင္ ဒုကၡေ၀ဒနာကေတာ့ အေၾကာင္းအက်ဳိး ညီညြတ္ရင္ ျဖစ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္ခ်ဳပ္ မေနရစ္ဘူးလား၊ ေနရစ္ပါမယ္။ ေဒါသတရားကေတာ့ ခ်ဳပ္သြားၿပီ၊ အဲဒီမွာလဲ အၿပီးခ်ဳပ္ ခဏခ်ဳပ္ကို သိဖို႕လိုပါေသးတယ္။

ေ၀ဒနာျဖစ္ခ်ဳပ္က ခဏျဖစ္ခ်ဳပ္၊ ေဒါသျဖစ္ခ်ဳပ္ကေတာ့ ခဏခ်ဳပ္ႏွင့္ အၿပီးခ်ဳပ္ ႏွစ္မ်ဳိးရိွတယ္၊ အၿပီးခ်ဳပ္မွ ေကာင္းပါတယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ ခဏျဖစ္ခ်ဳပ္ကို ျမင္ၿပီး ေဒါသ အၿပီးခ်ဳပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရပါမယ္။

ဒီေနရာမွာ အထူးသတိထားရမွာက ေ၀ဒနာ ကုန္ေအာင္ မရႈရပါ။ ျဖစ္ခ်ဳပ္ ျမင္ေအာင္ ရႈပါ၊ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ခ်ဳပ္ျမင္ရင္ ကိေလသာ စင္မယ္၊ ကုန္မယ္၊ အားထုတ္တာ ကိေလသာ ကုန္ဖို႕ပါ၊ ေ၀ဒနာ ကုန္ဖို႕ မဟုတ္ပါဘူး..တဲ့။
အဲေတာ့ ေ၀ဒနာကို စၿပီးေတာ့ ရႈပြား အားထုတ္ခါစကတည္းက ဘယ္လို ရႈပြားရသလဲ?
ေ၀ဒႏုပါဒါနကၡႏၶာ တည္းဟူေသာ ေလာက၌ ေ၀ဒနာ ကို တပ္ေသာအားျဖင့္ ေရွးရႈၾကံျခင္းဟူေသာ ေလာဘ၊ ေရွးရႈ ၾကံတိုင္းမရျခင္းေၾကာင့္ ႏွလံုးမသာျခင္း ဟူေသာ ေဒါမနႆကို တဒဂၤ၀ိကၡမၻနအားျဖင့္ ပယ္ဖ်က္၍ ရႈပြားရမယ္လို႕ ေျပာခဲ့ပါတယ္၊ ေ၀ဒနာကို စၿပီး ရႈပြားစမွာ ကတည္းက ဒီေလာဘ ဒီေဒါသ မပါေစနဲ႕၊ အဲဒါက ခဏပယ္ေပါ့၊ သုခေ၀ဒနာေပၚမွာ ေလာဘ မပါေစနဲ႕၊ တဏွာ မပါေစနဲ႕၊ ဒုကၡေ၀ဒနာေပၚမွာ ေဒါသ မပါေစနဲ႕၊ ေဒါမနႆ မပါေစနဲ႕။
ေနာက္ သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာတို႕ရဲ႕ ျဖစ္ခ်ဳပ္ ျမင္ခါ စမွာလဲ ေလာဘ၊ ေဒါသတို႕ကို တဒဂၤပယ္၊ ၀ိကၡမၻန ပယ္ပါပဲ၊ ေနာက္ အဲဒီ ျဖစ္ခ်ဳပ္ ဥာဏ္အျမင္သန္လာၿပီ၊ အခ်ဳပ္ပဲျမင္၊ ေဘးပဲျမင္၊ အျပစ္ပဲျမင္ စသည္ ျဖစ္လာေတာ့ မဂ္ေပၚကာ ေလာဘ၊ ေဒါသကို အၿပီးပယ္ႏိုင္ အျမစ္ျပတ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
ေမတၱာျဖင့္
tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၏ ေ၀ဒနာရႈပြားနည္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ မွတ္စုထုတ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=803068099806263&set=a.260133857433026.54541.100003092422923&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xal1%2Ft31.0-8%2F11225171_803068099806263_6722970411734089636_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xtf1%2Fv%2Ft1.0-9%2F11846547_803068099806263_6722970411734089636_n.jpg%3Foh%3D302333f57f3a5dd002be0809196e10fe%26oe%3D565F91A8%26__gda__%3D1453087731_3fa489174e70dc3a397da8fa3cc78fcb&size=1920%2C1200

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment