September 24, 2015

ေ၀ဒနာရႈပြားနည္း (၄)


ေ၀ဒနာရႈပြားနည္း (၃) မွာ သုခေ၀ဒနာရႈပံုေျပာခဲ့ပါၿပီ၊ ဒီကေန႕ ဒုကၡေ၀ဒနာရႈပြားအားထုတ္နည္းကို ေျပာရေအာင္ပါ။ ဒီဒုကၡေ၀ဒနာကို ကုန္ေအာင္ ရႈတဲ့ ေယာဂီဦးေရဟာ ရာႏႈန္း ျပည့္ေလာက္ပါပဲ။

အမ်ားအားျဖင့္ တရားရႈပြား အားထုတ္လို႕ အထိုင္ၾကာတဲ့အခါ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ စတဲ့ ရုပ္ဒုကၡေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီဒုကၡကို ရႈေတာ့ ဒုကၡလို႕ ထင္တယ္ေနာ္။

အမွန္က ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးက မနာလဲဒုကၡ၊ နာလဲဒုကၡပါ။ နာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ဒုကၡေတြကို အရႈခံထားၿပီး ဣရိယာပုတ္ကို မျပင္ မေျပာင္းဘဲ ရႈေတာ့ အဲဒီ ဒုကၡေတြ ပ်က္သြားတယ္ ျပယ္သြားတယ္ မရိွဘဲ၊ ေလ်ာ့သြားတယ္ မရိွဘဲနဲ႕ တိုးလာတယ္၊ ပြားပြားလာတယ္၊ အဲဒီလို ျမင္ေတြ႕ရရင္ အျမင္မွားေနပါၿပီ။

အထိုင္ၾကာလို႕ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈေတြ ျဖစ္လာရင္ သူ႕ကို သတိမထားဘဲ သည္းခံႏိုင္သေလာက္ သည္းခံၿပီး မိမိရႈေနက် မူလကမၼ႒ာန္းျဖစ္တဲ့ ႏွာေခါင္းမွာ ေလ၀င္တိုင္း ထြက္တိုင္း တိုးတဲ့ ထိတဲ့ သေဘာကို တိုးထိတိုင္း ရုပ္ ရုပ္ လို႕ ရႈရပါတယ္။

သည္းမခံႏိုင္တဲ့ အဆံုးမွာ ဣရိယာပုတ္ကို ေျပာင္းေပး ျပင္ေပးၿပီး၊ ေျပာင္းဆဲျပင္ဆဲမွာေတာ့ ႏွာေခါင္းမွာ တိုးထိတဲ့ သေဘာကို ရုပ္ ရုပ္ ဟု မရႈဘဲ နာက်င္ကိုက္ခဲဆံုးေနရာကို အသိ သတိကပ္ကာ မျပင္ခင္ မေျပာင္းခင္က ဘယ္လိုနာက်င္ကိုက္ခဲတယ္၊ ျပင္ဆဲ ေျပာင္းဆဲမွာ ဘယ္လိုနာက်င္ကိုက္ခဲတယ္ဆိုတာ သိေအာင္ တစ္နာ တစ္သိ၊ တစ္က်င္ တစ္သိ၊ တစ္ကို တစ္သိ ၊ အံကိုက္ျဖစ္ေအာင္ ရုပ္ ရုပ္ ဟု ရႈရင္း ျပင္ပါ၊ ေျပာင္းပါ။

ရႈပြားအားထုတ္ခါစမွာ ဒီနာက်င္ ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္္ဒုကၡနဲ႕ ခံစားမႈေ၀ဒနာကို မကြဲေသးေတာ့ ၾကားဖူးနား၀နဲ႕ အဲဒီ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡကို ေ၀ဒနာလုပ္ ရႈတတ္ပါတယ္။

ရႈျပန္ေတာ့ သူ႕သေဘာသိေအာင္ မရႈဘဲ အဲဒီ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈ ရုပ္ဒုကၡကို ကုန္ေအာင္ ရႈရမယ္လို႕ ၾကားဖူးထားေတာ့ ေျခေထာက္ေတြ၊ ဒူးေတြ၊ ေပါင္ေတြ၊ ခါးေတြ၊ ကိုယ္ေတြ၊ လက္ေတြကို တင္းေတာင့္ခ်ဳပ္ၿပီး ရႈတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ရႈေတာ့ ခ်ဳပ္ထားေတာ့ ပိုၿပီးနာက်င္ကို္က္ခဲမႈေတြ တိုးလာပါတယ္။ တိုးလာေလ တိုးၿပီးေတာ့ ခ်ဳပ္ၿပီး နာက်င္ကိုက္ခဲမႈေတြ ကုန္ေအာင္ ရႈေလ၊ တိုးေလဆိုေတာ့ ခ်ာခ်ာလည္ေနေတာ့တာေပါ့။ အင္မတန္ ဆင္းရဲ ပင္ပန္းပါတယ္။ တရား အားထုတ္တဲ့အခါ မပင္ပန္းရပါ။

ရႈပြားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ေ၀ဒနာ ကုန္ေအာင္ ရႈပြားအားထုတ္တဲ့အတြက္ အရႈပြား မွားပါတယ္၊ တစ္ခါ ခံစားမႈေ၀ဒနာကို တိုက္ရိုက္မရႈဘဲ ရုပ္ဒုကၡႀကီးကို ေ၀ဒနာလုပ္ၿပီး ရႈျပန္ေတာ့ တစ္ခါ မွားျပန္ပါတယ္။
သူ႕သေဘာကို ဘယ္လိုလဲလို႕သိေအာင္ ရႈပြားရမွာကို မရႈပြားဘဲ ကုန္ေအာင္ ရႈပြားျပန္ေတာ့ တစ္ခါမွားျပန္ပါတယ္။

အမွန္က နာက်င္ကိုက္ခဲမႈက ရုပ္ဒုကၡ၊ ခံစားတာက ေ၀ဒနာ၊ ရုပ္ဒုကၡကို ခံစားတဲ့အတြက္ ဒုကၡေ၀ဒနာ ေခၚတာပါ။

အဲဒီ ဒုကၡေ၀ဒနာကို သိေအာင္ ရႈရမွာပါ၊ ျမင္ေအာင္ ရႈရမွာပါ၊ ဘယ္လိုျမင္ေအာင္ ရႈရမွာလဲဆိုယင္ ျဖစ္ပ်က္ ျမင္ေအာင္ ရႈရမွာပါ။

မိမိတို႕ ရႈတဲ့ ရုပ္ဒုကၡဟာ တစ္ျဖစ္တည္း ဆက္ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ တစ္ျဖစ္ၿပီးမွ တစ္ျဖစ္ ျဖစ္ေနတာပါ။ ပထမတစ္ျဖစ္က ပ်က္သြားတယ္၊ အဲဒီ ပ်က္သြားတဲ့ ေနရာမွာ ေနာက္တစ္ျဖစ္က အစားထိုး ျဖစ္လာတယ္။

အဲဒီရုပ္ဒုကၡက အဲဒီလို တစ္ျဖစ္ တစ္ပ်က္ တစ္ျဖစ္ တစ္ပ်က္ ျဖစ္ပ်က္ေနတာပါ။ ရုပ္ဒုကၡရႈတဲ့ေနရာမွာ မိမိႏွင့္ အမ်ဳိးမေတာ္စပ္တဲ့ သူစိမ္း လူမမာတစ္ေယာက္ကို ၾကည့္တဲ့ အေနမ်ဳိး ရႈၾကည့္ႏိုင္မွ အျမင္မွန္ပါတယ္။

ကိုယ္ရဲ႕ေဆြမ်ဳိးမေတာ္တဲ့ သူစိမ္း လူမမာတစ္ေယာက္ကို ဆရာ၀န္က စစ္ေဆး ေမးျမန္းေနသလိုေလး ရႈပြားရမွာ၊ ေနသာသလိုေနၿပီး ရႈပြားရမွာပါ။

ဒီဒုကၡေ၀ဒနာဟာ မိမိအလိုမရိွအပ္ မႏွစ္သက္အပ္တဲ့ အနိ႒ာရံုကို အာရံုျပဳ ျဖစ္လာတာပါ။

ဒီေတာ့ အနိ႒ာရံုေၾကာင့္ ဒုကၡေ၀ဒနာျဖစ္၊ အနိ႒ာရံု ပ်က္ရင္ ဒုကၡေ၀ဒနာလဲပ်က္ေပါ့၊ အဲဒါကို ျမင္ေအာင္ ထပ္ကာ ထပ္ကာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ရႈၾကည္ေနရမွာပါ။ ျဖစ္ေအာင္လဲ မလုပ္ရပါ၊ ပ်က္ေအာင္လဲ မလုပ္ရပါ၊ ဘယ္ျဖစ္လဲ၊ ဘယ္လိုပ်က္လဲ၊ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္လဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ပ်က္လဲ စသည္ျဖင့္ ေၾကာင္းက်ဳိးႏွင့္တကြ ျမင္ေအာင္ ရႈၾကည့္ရမွာပါ။

အဲဒီေ၀ဒနာကို အာရံုကပဲ သတိကပ္ၿပီး ထပ္ကာထပ္ကာ ရႈၾကည့္တာကို ရႈတယ္၊ ပြားတယ္၊ အားထုတ္တယ္ေခၚတာပါ။

ဒါျဖင့္ ဒုကၡေ၀ဒနာကို ဘယ္လိုရႈမလဲ?

အရာ၀တၳဳတစ္ခုကို ေအးေဆးၿငိမ္သက္စြာ ရႈၾကည့္ေနသလို ရႈၾကည့္သင့္တယ္ေပါ့။

အဲဒီလိုရႈေန ၾကည့္ေနလို႕ေျပာရင္ မရႈတတ္ မၾကည့္တတ္မွာစိုးလို႕ လူၿပိန္း နားလည္ေအာင္ မွတ္လို႕ ဆိုၿပီး မွတ္ခိုင္းတာပါ၊ မွတ္ဆိုေတာ့လဲ ဒါဟာ ေ၀ဒနာပဲလို႕ အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ရႈၾကည့္ေနတာပါပဲ။ အဲဒါကို ေယာဂီပုဂၢိဳလ္က မသိေတာ့ ပါးစပ္နဲ႕ဆိုၿပီး နာတယ္၊ နာတယ္၊ က်င္တယ္၊ က်င္တယ္ စသည္ျဖင့္ မွတ္တတ္ပါတယ္။

အမွန္ကေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာကို ေျငာင့္တံသင္းႏွင့္တူေသာအားျဖင့္ ရႈပါတဲ့၊ ေျငာင့္ဆိုတာ ဘယ္လိုသေဘာရိွလဲ စူးရွတဲ့သေဘာ၊ စူး၀င္တဲ့သေဘာရိွပါတယ္၊ နာက်င္ကိုက္ခဲေစတတ္ပါတယ္။

အဲဒီအတူပဲ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျဖစ္ေပၚလာရင္ စူးရွတယ္၊ စူး၀င္တယ္၊ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို ျဖစ္ေစတတ္တယ္၊ အဲဒါ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ သေဘာပါပဲ၊ အဲဒီသေဘာကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရႈ ရမွာပါ။
အဲဒီလို ရႈၾကည့္ေတာ့ ဒီဒုကၡေ၀ဒနာဟာ တည္ေနသျဖင့္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဆင္းရဲပံု၊ မတည္ၿမဲသျဖင့္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးသျဖင့္ ခ်မ္းသာပံုကို သိျမင္လာပါလိမ့္မယ္၊ အဲဒီလို ျမင္ရင္ အျမင္မွန္ပါ။

ကိုယ္ေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကာယိက ဒုကၡေ၀ဒနာကို ရႈပြားလိုတဲ့ ေယာဂီဟာ ဣရိယာပုတ္ ၄ ပါးတြင္ မိမိေနလိုတဲ့ ဣရိယာပုတ္ႏွင့္ေနၿပီး ခႏၶာကိုယ္တြင္း အဆင္းရဲဆံုးေနရာကို အသိကပ္ၿပီး သတိမျပတ္ အထပ္ထပ္ ရႈၾကည့္ရမွာပါ။

ယင္းသို႕ ရႈပြားတဲ့အခါ ဆူေနေသာ ေရေႏြးအိုးထဲမွ ေရေႏြးပြက္ငယ္ေတြ ေပၚေပါက္ ထြက္လာသလို ေ၀ဒနာေတြက တစ္ပံု၊ ေ၀ဒနာ ေပၚထြက္ရာဌာနက တစ္ပံုလို႕ ေတြ႕သိလာပါလိမ့္မယ္။

ထိုအခါ ေ၀ဒနာက နာမ္၊ ေ၀ဒနာထြက္ေပၚရာ ဌာနက ရုပ္ျဖစ္သျဖင့္ နာမ္ကို အေျခခံၿပီး ရုပ္ကို သိျမင္ရျခင္း စသည္ ျဖစ္ေပၚလာပါလိမ့္မယ္၊ နာမ္ ရုပ္ ပိုင္းျခား သိတဲ့ဥာဏ္ ၀င္လာပါတယ္။

ဒုကၡေ၀ဒနာကို ရႈပြားရာမွာ အဲဒီ ဒုကၡေ၀ဒနာကို သည္းမခံႏိုင္လို႕ ခြာရႈေသာနည္း၊ သည္းခံႏိုင္လို႕ အဲဒီဒုကၡေ၀ဒနာကိုပင္ တိုက္ရိုက္ရႈေသာ နည္းရယ္လို႕ ရႈနည္း ၂ မ်ဳိး ရိွပါတယ္။

ဒီမွာေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာကို ခြာရႈနည္းပဲျပပါမယ္။

ႏွာေခါင္းမွာ တိုးသေဘာကို ရႈပြားေနစဥ္ အထိုင္ၾကာျခင္းေၾကာင့္ ေအာက္ပိုင္းခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကာယိက ဒုကၡေ၀ဒနာကို သတိမထားဘဲ သည္းခံကာ တိုးသေဘာပဲ ရႈၾကည့္ပါ။

ဘယ္လိုမွ သည္းမခံႏိုင္၊ သတိမထားႏိုင္ဘဲ မေနႏိုင္လွ်င္ တိုးသေဘာကို မရႈႏိုင္ေတာ့ဘဲ အနာက်င္ အကိုက္ခဲဆံုး ေနရာကို သတိကပ္ကာ နာက်င္မႈ ရုပ္ဒုကၡကို အာရံုျပဳကာ ရုပ္၊ ရုပ္ ဟု ရႈရင္း ျပင္ပါ၊ သို႕မဟုတ္ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳကာ နာမ္၊ နာမ္ ဟု ရႈရင္းျပင္ပါ၊ ျပင္ေျပာင္းၿပီးက မူလရႈေနက် တိုးသေဘာပဲ ျပန္ရႈပါ။

ဘယ္လိုပင္ ျပင္ေျပာင္းေသာ္လဲ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈေတြ မေပ်ာက္မပ်က္ပါက အနာအက်င္ အကိုက္အခဲဆံုး ေနရာကို အာရံုျပဳကာ ရုပ္ဒုကၡကို ရုပ္၊ ရုပ္ ဟု ရႈေနပါ၊ သို႕မဟုတ္ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာကို နာမ္၊ နာမ္ ဟု ရႈပါ။

အဲဒီဒုကၡေ၀ဒနာကို ရႈပြားေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာဟာ တည္ေနစဥ္ ဆင္းရဲမယ္၊ ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးသြားရင္ ခ်မ္းသာမယ္ ဆိုေတာ့ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ျမင္ေတြ႕ေနရမွာပါ။ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ ျမင္ေတြ႕ေနရမွာေပါ့။ အဲဒီလို ျမင္ေတြ႕ေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေပၚမွာကိန္းတဲ့ ပဋိဃာႏုသယ ဆိုတဲ့ ေဒါသ ခ်ဳပ္သြားပါမယ္။

ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္လို႕ ေဒါသခ်ဳပ္သြားေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာကေတာ့ ျဖစ္ပ်က္အေနပဲ ဆက္လက္ၿပီး ျဖစ္ပ်က္ေနမွာပဲ၊ ေနာက္တစ္ခါ ဒုကၡျဖစ္လာစရာအေၾကာင္း ႀကံဳလာရင္ ဒုကၡျဖစ္ဦးမွာပဲ၊ ခံစားမႈေ၀ဒနာကလဲ ခံစားမွာပဲ။

ဒါေပမယ့္ ေဒါမနႆ၊ ေဒါသက အၿပီးခ်ဳပ္သြားၿပီဆိုရင္ အဲဒီဒုကၡေ၀ဒနာေၾကာင့္ အပယ္က်ဦးမလားဆိုေတာ့ မက်ေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡေ၀ဒနာရႈလို႕ရိွရင္ အဲဒီ ဒုကၡေ၀ဒနာရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ရႈပါ၊ ပ်က္တယ္ ျပယ္တယ္လို႕ ေတြ႕ျမင္ရင္ အျမင္မွန္ပါၿပီ။

ဥေပကၡာေ၀ဒနာကိုေတာ့ အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီးေဖာ္ျပပါမယ္။

ကိုယ္၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဆင္းရဲႏွင့္ခ်မ္းသာ ၂ မ်ဳိးမွ လြတ္ေသာ ၾကားခံစားျခင္း ခံစားမႈသည္ ကာယိက ဥေပကၡာေ၀ဒနာ မည္ပါတယ္။

စိတ္၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဆင္းရဲႏွင့္ခ်မ္းသာ ၂ မ်ဳိးလံုးမွ လြတ္ေသာ ၾကားခံစားျခင္း၊ ခံစားမႈသည္ ေစတသိက ဥေပကၡာ ေ၀ဒနာ မည္ပါတယ္။

အဲဒီ ဥေပကၡာေ၀ဒနာကေတာ့ အသိခက္သလို အရႈလဲ ခက္ပါတယ္။ သုခေ၀ဒနာႏွင့္ ဒုကၡေ၀ဒနာတို႕ မျဖစ္လွ်င္ ဒီဥေပကၡာေ၀ဒနာပဲျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အျဖစ္အမ်ားဆံုး ေ၀ဒနာဟာ ဒီဥေပကၡာေ၀ဒနာ ျဖစ္ပါတယ္။

အာရံု တစ္ခုကို တစ္ေယာက္က အေကာင္း၊ တစ္ေယာက္က မေကာင္း၊ တစ္ေယာက္က အလယ္အလတ္လို႕ အမ်ဳိးမ်ဳိး သတ္မွတ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အာရံုမမွန္ပါ။ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ၊ ခ်မ္းသာမႈ၊ သာယာစရာ အာရံုမ်ားကို စြဲလမ္းဖြယ္ရာအျဖစ္ မထားဘဲ ရႈပြားႏိုင္လွ်င္ ဥေပကၡာေ၀ဒနာအျဖစ္ ရႈပြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အာရံုကို အမွန္ထား၍ ဥေပကၡာေ၀ဒနာကို မသတ္မွတ္ႏိုင္ပါ၊ ပုဂၢိဳလ္အႀကိဳက္အလိုက္ အာရံု ကြဲပါတယ္။

သုခေ၀ဒနာကို ရႈပြားအားထုတ္တဲ့အခါ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတဲ့ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥထင္ရင္ အျမင္မွန္ပါၿပီ၊ အဲဒီလိုပဲ ဒုကၡ ေ၀ဒနာရႈပြားတဲ့အခါမွာလဲ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥထင္ရင္ အျမင္မွန္ပါၿပီ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာ ရႈပြားတဲ့အခါမွာလဲ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥထင္ရင္ အျမင္မွန္ပါၿပီ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
ေမတၱာျဖင့္
tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၏ ေ၀ဒနာရႈပြားနည္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ မွတ္စုထုတ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=804145323031874&set=a.260133857433026.54541.100003092422923&type=3&src=https%3A%2F%2Fscontent-sin1-1.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-xpt1%2Ft31.0-8%2F11891539_804145323031874_2150094546160195827_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Fscontent-sin1-1.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-xpf1%2Fv%2Ft1.0-9%2F11885300_804145323031874_2150094546160195827_n.jpg%3Foh%3Dd2854c71d722d30e26b1655b23e80451%26oe%3D5690894C&size=1024%2C591

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment