September 30, 2015

ေ၀ဒနာရႈပြားနည္း (၇)


မူလ ကမၼ႒ာန္းအေနနဲ႕ ေပးထားတာက ႏွာေခါင္းမွာ တိုးသေဘာ ရုပ္ကို တိုးတိုင္းတိုးတိုင္း ရုပ္၊ ရုပ္ လို႕ ရႈၾကပါတယ္။ အဲဒီ တိုးသေဘာကို အဓိကထားၿပီး ရႈေတာ့ အထိုင္ၾကာလို႕ ေအာက္ပိုင္းခႏၶာကိုယ္က ဒဏ္ရာသိပ္ျပင္းထန္ၿပီး ရုပ္ေတြ တိုးၿပီး ေဖာက္ျပန္လာတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလို တိုး ေဖာက္ျပန္လာရင္ အဲဒီဒဏ္ရာကို မရႈေသးဘဲနဲ႕ သည္းခံႏိုင္သမွ် သည္းခံၿပီး မိမိရႈေနက် တိုးသေဘာရုပ္ကိုပဲ ရုပ္၊ ရုပ္ ဟု ရႈရပါတယ္။

အဲဒီလို ရႈေနေသာ္လဲ ဒဏ္ရာက သိပ္ျပင္းထန္လာတယ္၊ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ပါ၊ တိုးသေဘာရုပ္ကို မရႈႏိုင္ေတာ့ပါဆိုလွ်င္ ဒဏ္ရာ အျပင္းထန္ဆံုး ေနရာကို အသိကပ္ၿပီး ရုပ္၊ ရုပ္ ဟု ရႈရင္းပြားရင္းနဲ႕ ဣရိယာပုတ္ျပင္ပါ ေျပာင္းပါ။

အဲဒီလို ျပင္ဆဲ ေျပာင္းဆဲမွာ ဘယ္လို ျပင္းထန္တယ္၊ ျပင္ၿပီး သြားေတာ့ ဘယ္လိုဆိုတာ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ရႈပြားၿပီး ျပင္ရပါတယ္၊ ျပင္ၿပီးေတာ့ မူလကမၼ႒ာန္း ျဖစ္တဲ့ ရႈေနက် တိုးသေဘာရုပ္ကိုပဲ ျပန္ရႈပါ။

ျပင္ေျပာင္းေသာ္လဲ ဒဏ္ရာက ေပ်ာက္ပ်က္ မသြားဘဲ ျပင္းထန္ၿမဲ ျပင္းထန္ေနပါက အဲဒီဒဏ္ရာကိုပဲ ဘယ္ကနာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္နာလဲ၊ ဘယ္လိုနာလဲ စသည္ျဖင့္ သိေအာင္ ငါႏွင့္မဆိုင္၊ ငါပိုင္မဟုတ္တဲ့ အေနနဲ႕ ရႈၾကည့္ေပးရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ၀ါဒ ႏွစ္၀ါဒ ရိွေနတာကို ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္၊ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ ဣရိယာပုတ္ ျပင္ရမယ္ဆိုတဲ့ ၀ါဒႏွင့္ မျပင္ရဘူးဆိုတဲ့ ၀ါဒရယ္လို႕ ႏွစ္၀ါဒရိွေနပါတယ္။

အဲဒီႏွစ္၀ါဒမွာ ကမၼ႒ာန္း ဆရာကိုယ္တိုင္ အားထုတ္မႈ အပါးမ၀ျခင္း၊ မကၽြမ္းက်င္ျခင္းႏွင့္ စာေပပရိယတ္ မျပည့္စံုျခင္း၊ အလုပ္ႏွင့္စာေပ မညွိျခင္းေၾကာင့္ အားထုတ္ခါစ ေယာဂီေတြကို ဣရိယာပုတ္ မျပင္ရဘူးလို႕ တားျမစ္ပါတယ္၊ ကမၼ႒ာန္းဆရာ မကၽြမ္းက်င္ရင္ ေယာဂီေတြ ဒုကၡမ်ားစြာ ေရာက္တတ္ပါတယ္၊ မိစၧာအမွား ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ဣရိယာပုတ္ မျပင္ရဘူးဆိုတဲ့ ၀ါဒက ဘယ္မွာ ျပထားတဲ့ ၀ါဒလဲဆိုရင္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းအဖြင့္မွာ ျပထားပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ မျပင္ရဘူးလို႕ ျပထားလဲဆိုေတာ့ အေၾကာင္းရိွပါတယ္၊ တခ်ဳိ႕ရႈမွတ္ပြားမ်ားတဲ့အခါ တိုးသေဘာ ရုပ္ကို တိုးတိုင္း တိုးတိုင္း ရုပ္၊ ရုပ္ နဲ႕ ရႈရင္း ပြားရင္း အဲဒီ တိုးသေဘာေလးဟာ မတိုးေတာ့ပဲ၊ ရပ္ေနပါတယ္၊ ေပ်ာက္ေနပါတယ္၊ ရႈပြားတာ အားေကာင္းလာရင္ အဲဒီ တိုးသေဘာဟာ ရပ္ကို ရပ္ရပါတယ္၊ သူ႕သေဘာက ၾကာေလ သိမ္ေမြ႕ေလ ႏူးညံ့ေလျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ေပ်ာက္သြား ရပ္သြားပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ေတြက လန္႕ၿပီး ေၾကာက္ၿပီး ဣရိယာပုတ္ဖ်က္ကာ ထသြားတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒုကၡဆင္းရဲ မေတြ႕ရၿပီမို႕ ဣရိယာပုတ္ မျပင္ပါႏွင့္လို႕ ဆိုထားပါတယ္၊ ေကာင္းေနလို႕ မျပင္ရဘူးလို႕ ေျပာတာပါ။

ၿပီးေတာ့ အဲဒီလို အသက္ရႈရပ္ တုိးသေဘာရုပ္ မရိွတဲ့ အခ်ိန္မွာ ခႏၶာကိုယ္လဲ ေပ်ာက္ေနတတ္ပါတယ္၊ ခ်မ္းသာေနပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခႏၶာကိုယ္ကို စမ္းမၾကည့္ရ၊ ဣရိယာပုတ္ဖ်က္ၿပီး ထမသြားရလို႕ ဆိုထားပါတယ္။

အဲဒီလို အေျခအေနကိုေရာက္ေအာင္ အေတာ္အားထုတ္ရတာပါ၊ အဲဒီအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ေယာဂီက ဆက္ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္မ်ားစြာ အားထုတ္ႏိုင္ပါတယ္၊ ဣရိယာပုတ္ ဖ်က္ၿပီး ထသြားရင္ ကမၼ႒ာန္း အသစ္အသစ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။

အဲဒီလို အေျခအေနသို႕ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ မေရာက္ေတာ့ပါ၊ အဲဒီလို မျပင္ရဘူးဆိုတာက ဘာျဖစ္လို႕ မျပင္ရတာလဲ၊ အားထုတ္ေကာင္းေနလို႕ ရႈပြားေကာင္းေနလို႕ မျပင္ရတာပါ။

အဲဒီလို ေယာဂီမ်ဳိးက ဆက္ၿပီးေတာ့ ရႈပြားအားထုတ္မယ္ဆိုရင္ ရတယ္၊ တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ ဆက္ၿပီးေတာ့ ရႈႏိုင္တယ္၊ အသက္ရႈလဲ ရပ္ေနတယ္၊ ကိုယ္လဲ ေပ်ာက္ေနတယ္၊ ခ်မ္းသာေနတယ္။

အဲဒီလို အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာ ရႈပြားမႈသတိလြတ္ၿပီး အတၱဒိ႒ိ၀င္ကာ ..

ငါ ကိုယ္ေပ်ာက္သြားၿပီ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ မသိလို႕ ေၾကာက္လန္႕ၿပီး ကိုယ္စမ္းၾကည့္၊ အသက္ကို တအားရႈၿပီး ထသြားတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး ဣရိယာပုတ္မျပင္ပါနဲ႕၊ မေျပာင္းပါနဲ႕၊ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး ဣရိယာပုတ္ျပင္ရင္ ကမၼ႒ာန္းအသစ္အသစ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။

မကၽြမ္းက်င္တဲ့ ကမၼ႒ာန္းဆရာဟာ မျပင္နဲ႕၊ ကမၼ႒ာန္ အသစ္အသစ္ ျဖစ္သြားေရာဆိုတဲ့ အဲဒီစကားကိုသာစြဲၿပီး အားထုတ္ခါစ ေယာဂီေတြကို မျပင္နဲ႕လို႕ တားျမစ္ေတာ့ ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ ေရာက္ၾကပါတယ္။

ယခုမွ အားထုတ္ခါစ ေယာဂီေတြမွာ ကမၼ႒ာန္းအာရံုမွာ စိတ္က မတည္ေသးပါ၊ ၿပီးေတာ့ ရုပ္ရယ္ ေ၀ဒနာရယ္ စိတ္ရယ္ မကြဲေသးပါ၊ ငါ သူတစ္ပါး ေယာက်္ား မိန္းမ၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ၊ ေခါင္းကိုယ္ ေျခလက္ဆိုတဲ့ ပညတ္သိက မကြာေသးပါ၊ အဲဒီေယာဂီေတြကို မျပင္နဲ႕ဆိုေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။

ဟုိ .. သီလကၡန္အ႒ကထာမွာ ဘယ္လိုဆိုထားလဲဆိုေတာ့ လက္ေတြ ေျခေတြကို အၾကာႀကီးေကြးထားမယ္၊ အထိုင္ၾကာရင္ အၾကာႀကီးေကြးထားတာေပါ့၊ ေနာက္ အၾကာႀကီး ဆန္႕ထားမယ္၊ စၾကၤံအၾကာႀကီးေလွ်ာက္မယ္၊ အၾကာႀကီေလ်ာင္းမယ္၊ အၾကာႀကီး မတ္တပ္ရပ္မယ္ဆိုရင္ အၾကာႀကီးဆန္႕ထားတာ ေခၚတာေပါ့။

အဲဒီလို အၾကာႀကီးေကြးထားမယ္၊ အၾကာႀကီး ဆန္႕ထားမယ္ဆိုရင္ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ အဲဒါ ေသခ်ာေပါက္ပါ။

အဲဒီလို ျပင္းထန္တဲ့ ဒဏ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ မိမိရႈေနတဲ့ တိုးသေဘာရုပ္ကို ရႈလိုက္ သိလိုက္၊ နာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ဒဏ္ေတြ၊ ဒုကၡေတြ သိလိုက္နဲ႕ စိတ္အာရံုႏွစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

အဲဒီလို စိတ္အာရံု ၂ မ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္ဆိုကတည္းက မိမိရႈေနက် မူလကမၼ႒ာန္း တိုးသေဘာရုပ္ ရႈမႈက ပ်က္ေနပါၿပီ၊ အဲဒီလို ဒုကၡျပင္းထန္စြာ ျဖစ္ေနရင္ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ မရေတာ့ပါ။

တည္ၾကည္မႈ သမာဓိမရေတာ့ တိုးတိုင္းတိုးတိုင္း ရုပ္၊ ရုပ္ လို႕ ရႈပြားေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္းတရားလဲ မတိုးပြားလာေတာ့ပါ၊ တရားအထူးလဲ မရေတာ့ပါ၊ ဣရိယာပုတ္ကို ဒုကၡေ၀ဒနာ ျပင္းထန္စြာ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ျပင္ခ်ိန္တန္ပါလ်က္သားနဲ႕ မျပင္ပါက ..

၁။ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျပင္းထန္စြာျဖစ္ျခင္း၊

၂။ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ မရျခင္း၊

၃။ ရႈေနတဲ့ မူလကမၼ႒ာန္း ပ်က္ျခင္း၊

၄။ တရားအထူး မရျခင္း .. ဆိုတဲ့ အျပစ္ ၄ ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္လို႕ သီလကၡန္အ႒ကထာမွာ ေသခ်ာစြာ ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္ကို ကမၼ႒ာန္းဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ား သတိမထားၾကပါ။

အားထုတ္ခါစ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ဣရိယာပုတ္ ျပင္ခ်င္တဲ့အခါ ျပင္ခ်ိန္တန္ပါလ်က္ကနဲ႕ ျပင္မေပးရင္ အျပစ္ ၄ ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေျပာင္းသင့္ ျပင္သင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပင္ေပးမယ္ ဆိုရင္၊ အေကြးၾကာတဲ့ ေယာဂီက ဆန္႕ေပးမယ္ဆိုရင္၊ အဆန္႕ၾကာတဲ့ ေယာဂီက ေကြးေပးမယ္ဆိုရင္ ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းတယ္ ျပင္တယ္ ေခၚပါတယ္။

အဲဒီလို ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းေပးလိုက္မယ္ ျပင္ေပးလိုက္မယ္ ဆိုရင္ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျပင္းထန္စြာ မျဖစ္ေတာ့ပါ။

ေယာဂီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေျပာပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္တို႕ ဣရိယာပုတ္ ျပင္ေျပာင္းၿပီး ရႈပြား အားထုတ္လို႕ရိွရင္ အားထုတ္မႈ မပ်က္ဘဲ တစ္ခ်ိန္လံုး အားထုတ္လို႕ ရႈပြားလို႕ ေကာင္းပါတယ္ဘုရား။

ဣရိယာပုတ္ မျပင္ဘဲနဲ႕ ေပေတၿပီး ရႈပြားအားထုတ္ေနရင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရႈပြားအားထုတ္လို႕ မရေတာ့ပါဘုရား၊ အဲဒီ ဒုကၡဆီပဲ စိတ္က ေရာက္ေနပါတယ္ဘုရားတဲ့။

ဟုတ္ပါတယ္၊ သီလကၡန္ အ႒ကထာကလဲ ဣရိယာပုတ္ ျပင္သင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ျပင္လိုက္လို႕ရိွရင္ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျပင္းထန္စြာ မျဖစ္ေတာ့ပါ။

ဒုကၡေ၀ဒနာ ျပင္းထန္စြာ မျဖစ္တဲ့အတြက္ အရႈခံအာရံုမွာ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ ရပါတယ္၊ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ ရတဲ့ အတြက္ မိမိရႈေနတဲ့ မူလကမၼ႒ာန္းတရား ပ်က္မသြားပါ၊ ကမၼ႒ာန္းတရား ပ်က္မသြားတဲ့အတြက္ တရားအထူး ရပါတယ္လို႕ ျပထားပါတယ္။

အခ်ဳပ္ကို ျပန္ေျပာရရင္ ရႈပြား အားထုတ္ခါစ ေယာဂီဟာ ဣရိယာပုတ္ ျပင္ခ်င္လွ်င္ သတိထား ရႈပြားၿပီး ျပင္ပါ၊ ျပင္ခ်င္လ်က္နဲ႕ မျပင္ရင္ တရားမရႏိုင္ပါ၊ ျပင္ၿပီးလွ်င္ ရႈေနက် မူလကမၼ႒ာန္းျဖစ္တဲ့ တိုးသေဘာကို ျပန္ရႈပါ။

အားထုတ္ခါစ ေယာဂီ အေနနဲ႕ ျပင္ခ်င္ပါလ်က္ကနဲ႕ မျပင္ဘဲ အားထုတ္လို႕ရိွရင္ ဒဏ္ရာက သိပ္ျပင္းထန္လာရင္ ဒဏ္ရာျပင္းထန္ တိုးေဖာက္ျပန္ ရႈရန္မႏိုင္ပါ ဆိုသလို ဒဏ္ရာ ျပင္းထန္ၿပီး တိုးေဖာက္ျပန္လာရင္ မႏိုင္ဘဲနဲ႕ ပက္လက္လန္လဲ ေမွာက္လ်က္လဲၿပီး ေမ့ေျမာေမာၿပီး သတိလစ္တတ္ပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးက တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ သည္းမခံႏိုင္က ဣရိယာပုတ္ျပင္ေကာင္းပါတယ္ဆိုေတာ့ ဒကာမႀကီးတစ္ဦးက ..

အရွင္ဘုရား ေဟာတာ သိပ္မွန္တာပဲဘုရား၊ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ အားထုတ္တဲ့အခါ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို သည္းမခံႏိုင္လို႕ ျပင္ဆင္က ေနာက္ပိုင္းမွာ တရားတက္သြားပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ အားထုတ္စဥ္ အခါက ဣရိယာပုတ္ မျပင္ရ၊ မေျပာင္းရဆိုတဲ့ ဌာနမွာ အားထုတ္ပါတယ္၊ ဘုန္းႀကီးကလဲၾကည့္ၾကည့္ေနေတာ့ တပည့္ေတာ္ တိတ္တိတ္ ျပင္ရပါတယ္၊ ျပင္ေတာ့လဲ ဟုတ္သြားတာပဲဘုရား၊ တည့္သြားတာပဲဘုရား ..တဲ့။

ဘုန္းႀကီးက အဲဒီလို တိတ္တိတ္ျပင္ေတာ့ ေယာဂီ အလစ္သမားျဖစ္မွာစိုးလို႕ ေစာေစာက ျပင္ခိုင္းထားတယ္၊ ႀကိဳက္သလိုျပင္လို႕ ခြင့္ေပးထားတယ္။

အဲဒီလို ျပင္ခြင္မေပးထားရင္ နာမည္နဲ႕ အလုပ္နဲ႕ ကိုက္ညီမွာ မဟုတ္ပါ၊ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ေယာဂီႏြယ္၀င္ အို သူေတာ္စင္ အေပါင္းတို႕ လို႕ ခဏခဏေခၚ၊ ခဏခဏ ႏႈိးေတာ္ေနတယ္၊ ဒီမွာက အလစ္သမား ျဖစ္ေနတယ္ေလ၊ ဟုတ္တယ္ေလ၊ တိတ္တိတ္ျပင္တယ္ဆိုေတာ့ အလစ္သမား ျဖစ္မေနလား၊ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရုိးရိုးသားသားလုပ္ပါ၊ ေယာဂီဆိုတာ ရိုးသားမွ တရားရမွာ၊ မရိုးသားရင္ တရားမရပါ။

အဲေတာ့ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ မႏိုင္ဒဏ္ရာရႈလွ်င္ ဘာ၀င္လာမလဲ၊ ေဒါမနႆ ေဒါသလာမယ္၊ ေဖာက္ျပန္မႈ ျပင္းထန္ပါတယ္၊ ေဖာက္ျပန္မႈ ျပင္းထန္ေတာ့ စိတ္မခ်မ္းသာမႈ ေဒါမနႆ ၀င္လာပါတယ္။

ဒဏ္ဆိုတာက ကာယိက ဒုကၡပါ၊ အဲဒီ ကာယိကဒုကၡဆိုတဲ့ မိမိရဲ႕ ဒဏ္နာေပၚမွာရႈေတာ့ မႏိုင္ရင္ ဘာ၀င္လာမလဲဆိုေတာ့ ေဒါမနႆ ေဒါသ ၀င္လာပါတယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာက ပိုင္းျခားသိရမယ့္ ဒုကၡသစၥာ ထုိက္တဲ့ တရားပါ၊ အဲဒီ ဒုကၡေ၀ဒနာကို အာရံုျပဳၿပီးျဖစ္တဲ့ ေဒါမနႆ ေဒါသကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယ ရိွရမွာပါ။
အပယ္ ခ်တာက ေဒါမနႆ၊ ေဒါသ ကိေလသာက အပယ္ခ်တာပါ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာက အပယ္ခ်တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ေဒါသ ေဒါမနႆကိုသာ ပယ္ရမွာပါ။ တကယ္နာရင္ ေဒါမနႆ ေဒါသ၀င္တတ္ပါတယ္၊ ေဒါမနႆ ေဒါသ ၀င္သြားတဲ့အတြက္ ဘယ္လိုျဖစ္သြားသလဲဆိုရင္ ေ၀ဒနာ ပစၥယာ တဏွာ ဆိုၿပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္လည္သြားပါတယ္။

အမွန္တကယ္ ကုန္ရမယ့္ ေ၀ဒနာက ဒီ ေဒါမနႆေ၀ဒနာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ မဟုတ္ပါ၊ ယခု အမ်ားစုက ကုန္ေအာင္လုပ္ေနတာက ကာယိက ဒုကၡေ၀ဒနာပါ၊ အဲဒီ ေ၀ဒနာက ကိုယ္ရိွေနသမွ် မကုန္ႏိုင္ပါ၊ မကုန္ေကာင္းပါ၊ အဲဒီ ကုိယ္ခႏၶာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး စိတ္ဒုကၡျဖစ္တဲ့ ေဒါမနႆေ၀ဒနာ ကုန္ရမွာပါ၊ အဲဒီ ေဒါမနႆေ၀ဒနာကလဲ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘယ္အဆင့္ေရာက္မွ ကုန္ေအာင္ ပယ္ႏိုင္မွာလဲဆိုေတာ့ အနာဂါမ္အဆင့္ေရာက္မွ အၿပီး ပယ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီေ၀ဒနာတရားေတာ္ အစမွာ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္၊ သုခေ၀ဒနာေပၚမွာ ေလာဘကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာေပၚမွာ ေဒါသကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ ၀ီရိယ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာေပၚမွာ ေမာဟကို ပယ္ႏို္င္တဲ့ ၀ီရိယ ရိွရမယ္လို႕ ..

အဲဒီလို ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္တဲ့ လံု႕လ၀ီရိယမ်ဳိးကို ဒီေနရာမွာ လိုပါတယ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့အခါ ဒီဒုကၡေ၀ဒနာ မခ်ဳပ္ရင္ ထိုင္ရာက မထဘူး၊ ရႈရင္း ပြားရင္း ဒုကၡေ၀ဒနာခ်ဳပ္မွ ထိုင္ရာက ထမယ္ဆိုၿပီး အံႀကိတ္ကာ ပဋိဃလို႕ေခၚတဲ့ ေဒါသႀကီးတန္းလန္းနဲ႕ ရႈပြားေနတာမ်ဳိးကို မလိုပါ။

တရားအားထုတ္တဲ့ ကိစၥမွာ အားထုတ္ပံု အားထုတ္နည္းဟာ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္၊ အင္မတန္လဲ သိဖို႕ရာ လိုအပ္ပါတယ္၊ ေ၀ဒနာရႈပြားမႈနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ဒဏ္နာကို ေ၀ဒနာလုပ္ ရႈမွာလား၊ ခံစားမႈကို ေ၀ဒနာလုပ္ရႈမွာလားဆိုတာ ကြဲဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။

ေ၀ဒနာဆိုတာ ခံစားမႈျဖစ္ေတာ့ ခံစားမႈကိုရႈမွ ေ၀ဒနာ ရႈမႈျဖစ္ပါတယ္၊ ဒဏ္နာကို ရႈေနရင္ ေ၀ဒနာရႈမႈ မဟုတ္ပါ၊ ဒဏ္နာကို ရႈလွ်င္ မႏိုင္က ေဒါမနႆေ၀ဒနာ ၀င္လာတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလို ေဒါမနႆေ၀ဒနာ ၀င္လာရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ ျပတ္မသြားဘဲ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္လည္သြားပါတယ္။
ဘယ္လိုလည္သြားလဲ၊ ေ၀ဒနာပစၥယာ၊ ပဋိဃာ၊ ပဋိစၥာလည္မႈသာ .. တဲ့။

ေ၀ဒနာပစၥယာ၊ ပဋိဃာ ဆိုေတာ့ .. ဘယ္ႏွယ့္ ေ၀ဒနာပစၥယာ တဏွာ ဆိုမွ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လည္မွာမဟုတ္ဖူးလား၊ ယခုု ေ၀ဒနာပစၥယာ ပဋိဃာဆိုေတာ့ ဘယ္လို ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လည္သလဲလို႕ ေမးစရာရိွပါတယ္။

ေ၀ဒနာပစၥယာ၊ ပဋိဃာ ဆိုတာ ဒုကၡေ၀ဒနာေၾကာင့္ ေဒါမနႆ ေ၀ဒနာ ျဖစ္သြားတာေပါ့၊ အဲဒီ ေဒါမနႆ ေ၀ဒနာ ျဖစ္သြားေတာ့လဲ တဏွာဘက္ ကူးတာပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႕ ကူးလဲ၊ သူ ျဖစ္ေစခ်င္တာက သုခပါ၊ ျဖစ္ေနတာက ဒုကၡ၊ အလိုမျပည့္ပါ၊ ဒီေတာ့ ဘာေတာင့္တလဲဆိုေတာ့ သုခကို ေတာင့္တတယ္၊ အဲဒီလို ဒုကၡျဖစ္၊ ေဒါမနႆျဖစ္၊ ပဋိဃာျဖစ္ၿပီး သုခကို ေတာင့္တတဲ့အတြက္ ေ၀ဒနာ ပစၥယာ တဏွာ ကူးသြားတာပါ။

တဏွာကူးသြားတာ ကူးသြားမွန္း မသိဘဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ ဥပါဒါန္ေတြ ကံေတြ ကူးသြားျပန္ေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္လည္သြားေတာ့တာေပါ့။

တရားရႈပြားအားထုတ္တာက ရုပ္ပဲ ရႈရႈ၊ ေ၀ဒနာပဲ ရႈရႈ၊ စိတ္ပဲ ရႈရႈ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လည္ေအာင္ ရႈတာလား၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္ရဟတ္ထဲက ထြက္သြားေအာင္ ရႈတာလား၊ စက္ထဲက ထြက္သြားေအာင္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ ျပတ္သြားေအာင္ ရပ္သြားေအာင္ အားထုတ္တာပါ။

အရႈခံအာရံုအျဖစ္ ႏွာေခါင္းမွာ တိုးေနတဲ့ တိုးသေဘာ ရုပ္ကို တိုးတိုင္း တိုးတိုင္း ရုပ္၊ ရုပ္ လို႕ ရႈပြားေနလို႕ရိွရင္လဲ ရုပ္ရဲ႕ သေဘာကို သိရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ႀကီး ရပ္သြားမယ္၊ သို႕မဟုတ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ထဲက လြတ္ထြက္သြားမယ္။

ဘယ္ေနရာက ထြက္မွာလဲဆိုေတာ့ ၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာဆိုတဲ့ ဒုကၡသစၥာ ထိုက္တဲ့ တရား ၅ လံုး ရိွပါတယ္။
အဲဒီ တရား ၅ လံုးထဲက ႀကိဳက္ရာအလံုးကို ရႈပြား အားထုတ္ပါ၊ အဲဒီ ၅ လံုးထဲမွ တစ္လံုးရဲ႕သေဘာကို ေပါက္ရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ ရပ္ပါတယ္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ ထဲမွ ထြက္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ၅ လံုးကေန ဟိုဘက္က တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံဆိုတဲ့ သမုဒယသစၥာဘက္သို႕ မကူးရင္ ဒီကေန႕ စက္ရဟတ္ႀကီး ရပ္တယ္၊ ျပတ္တယ္၊ ထြက္တယ္ေပါ့။

ဒါျဖင့္ ဒီဘက္ ၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာဆိုတဲ့ အက်ဳိးဒုကၡသစၥာကေနၿပီး တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံဆိုတဲ့ အေၾကာင္း သမုဒယသစၥာဆီသို႕ မကူးရင္ ေတာ္ၿပီ၊ မကူးေအာင္ ႀကိဳးစားပါ၊ မကူးေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။

အားထုတ္ေနသူတိုင္း အားထုတ္ေနသူတိုင္း အမွန္လမ္းေရာက္ေနၿပီလို႕ မထင္လိုက္ပါနဲ႕၊ အားထုတ္ေနတိုင္း မမွန္ပါ။ ဥပမာ ဘာနဲ႕ တူသလဲဆိုေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေရေနာက္ေနတဲ့ ေရကန္ႀကီး တစ္ကန္ဆီ သြားၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္တယ္၊ ဒီေရကန္ႀကီးထဲမွာ ငါးဘယ္ႏွစ္ေကာင္၊ လိပ္ဘယ္ႏွစ္ေကာင္၊ ပုစြန္ဘယ္ႏွစ္ေကာင္၊ အိုးျခမ္းကြဲက ဘယ္ေလာက္ရိွလဲ စသည္ျဖင့္ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရႈတယ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္တယ္၊ မ်က္စိပြတ္ၾကည့္္တယ္၊ မ်က္မွန္တပ္ၾကည့္တယ္၊ ျမင္လားဆိုေတာ့ မျမင္ဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႕ မျမင္တာလဲ၊ ၾကည့္ပံုၾကည့္နည္း မမွန္လို႕လားဆိုေတာ့ .. မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘာျဖစ္ေနလို႕လဲဆိုေတာ့ ေရေနာက္ေနလို႕ မျမင္တာ။

အဲဒီ ေနာက္ေနတဲ့ေရကန္ဟာ အေတာ္ေလးၾကာေတာ့ ၾကည္သြားၿပီတဲ့၊ အဲဒီၾကည္ေနတဲ့ ေရကန္ရဲ႕ ကမ္းနားသြားၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ ထိုင္ၾကည့္၊ ရပ္ၾကည့္၊ ေလ်ာင္းၾကည့္၊ စၾကၤံေလွ်ာက္ၾကည့္၊ ငါး လိပ္ ဘယ္ႏွစ္ေကာင္၊ ပုစြန္ဘယ္ႏွစ္ေကာင္၊ အိုးျခမ္းကြဲ ဘယ္ႏွစ္ခု စသည္ျဖင့္ အကုန္မျမင္ဘူးလား၊ ဘာျဖစ္လို႕ ျမင္တာလဲဆိုေတာ့ ေရၾကည္သြားလို႕ ျမင္တာပါ၊ ၾကည့္ပံု ၾကည့္နည္းကေတာ့ ေရေနာက္ေနစဥ္ကလဲ ဒီလိုပံု ၾကည့္တာပါ ေရေနာက္စဥ္က မျမင္ပါဘူး၊ ေရၾကည္မွ ျမင္ပါတယ္။

တရားအားထုတ္တဲ့ နယ္မွာလဲ အဲဒီ ဥပမာ အတူပါပဲ၊ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ေတြ ရႈခ်င္သေလာက္ ရႈပါ၊ စိတ္မၾကည္ဘူး၊ စိတ္ေနာက္ေနမယ္၊ စိတ္မေအးဘူးဆိုပါက ဘယ္လိုမွ ရုပ္သေဘာ နာမ္သေဘာ ျမင္မွာ မဟုတ္ပါ။
တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီ၊ သံုးနာရီ ထိုင္ခ်င္သေလာက္ ထိုင္ၿပီး ရႈပါ၊ ဒီအ၀ိဇၨာက ဖံုးထားမယ္၊ စိတ္ေတြ ပ်ံ႕လြင့္ေနမယ္၊ ေနာက္ေနမယ္၊ ညစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ေမွာင္ေနၿပီေပါ့၊ ေနာက္ေနၿပီေပါ့။

အ၀ိဇၨာေမွာင္၊ ပိတ္ကာေလွာင္ ဆိုေတာ့ ေမွာင္တကာ့ ေမွာင္ထဲမွာ ဒီအ၀ိဇၨအေမွာင္ဟာ အေမွာင္ဆံုးပါ၊ ဘာမွမသိ မျမင္ေတာ့ပါ။

အ၀ိဇၨာရိွေနေသးရင္ ေမွာင္ေနတာေပါ့၊ အဲဒီလို ေမွာင္ပိတ္ေနေတာ့ ျမင္စရာေတြ ျမင္ဦးမလား၊ အျဖစ္မွန္ သနစ္မွန္ေတြကို မျမင္မသိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ စိတ္ေတြၾကည္သြားၿပီ၊ ရွင္းသြားၿပီဆိုမွ ျမင္သင့္ျမင္ထိုက္တာေတြ ျမင္တာပါ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ရႈပြားတဲ့အခါ စိတ္ေအးလက္ေအးနဲ႕ရႈပါ၊ အပူ အပင္ အေၾကာင့္အၾကေတြ ဘာမွ မပါပါေစနဲ႕..။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

ေမတၱာျဖင့္
tno

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၏ ေ၀ဒနာရႈပြားနည္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ မွတ္စုထုတ္ပါသည္။

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=805334886246251&set=a.260133857433026.54541.100003092422923&type=3&src=https%3A%2F%2Fscontent-sin1-1.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-xfp1%2Ft31.0-8%2F11834850_805334886246251_3699808415446409119_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Fscontent-sin1-1.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-xpt1%2Fv%2Ft1.0-9%2F11870776_805334886246251_3699808415446409119_n.jpg%3Foh%3D792cefb327cc8e4ef243515f4984f1e5%26oe%3D56A5AAE1&size=1200%2C900

https://www.facebook.com/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C-1451534851734569/timeline/

No comments:

Post a Comment