December 30, 2015

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ (၁)

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ရုပ္နာမ္တရားေတြကို သတိထားၿပီး ဉာဏ္ပညာနဲ႕ ၾကည့္ေနတာပါ။

၀ိပႆနာတရားအလုပ္ အားထုတ္ၾကရာမွာ မသိမျဖစ္ သိထားရမွာက ရုပ္တရားနဲ႕ နာမ္တရားပါ။ ၀ိပႆနာရဲ႕ အာရံုဟာ ရုပ္နဲ႕နာမ္ဆိုေတာ့ ၀ိပႆနာတရား ရႈပြားေနမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုသေဘာတရားက ရုပ္၊ ဘယ္လိုသေဘာတရားက နာမ္လို႕ သိထားရပါမယ္။

တရားအလုပ္ ၀ိပႆနာအလုပ္ဆိုတာ ရုပ္နာမ္ရဲ႕သေဘာလကၡဏာေတြကို အေသအခ်ာသိေအာင္ ဉာဏ္ပညာနဲ႕ ထိုးထြင္းသိေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရတာမို႕ပါ။

ရုပ္ဆိုတာ ရူပ ဆိုတဲ့ ပါဠိစကားလံုးကေန ဆင္းသက္လာခဲ့တာပါ။ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲတဲ့ သေဘာမွန္သမွ်ဟာ ရုပ္တရားရဲ႕ သေဘာ သဘာ၀ပါ။ ပူလာရင္တစ္မ်ဳိး ေအးျပန္ေတာ့တစ္မ်ဳိး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ပူေနခိုက္မွာ ျဖစ္ေပၚတဲ့ သေဘာေတြဟာ ေအးလာျပန္ေတာ့ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ သေဘာတရားအသစ္တစ္မ်ဳိး ေျပာင္းသြားတာပါ။

ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ရုပ္သေဘာေတြဟာ စားေသာက္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္မ်ဳိး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ကိုယ္ေပၚမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု ျဖစ္ေပၚေပ်ာက္ပ်က္ၿပီး ေျပာင္းလဲသြားတာမွန္သမွ်ကို ရုပ္လို႕ သိထားပါ။

နာမ္တရားဆိုတာ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ စိတ္ထဲမွာ ထင္ရွားေနတဲ့ သေဘာပါ။ စိတ္နဲ႕ဆက္သြယ္ ဆက္စပ္ၿပီး ျဖစ္လာတဲ့ ေတြးေတာစိတ္၊ ၾကံစည္စိတ္၊ သိစိတ္ အားလံုးဟာ နာမ္တရားပါ။ အမွတ္ရ ေအာက္ေမ့တာ၊ ၀မ္းသာ၀မ္းနည္းတာ၊ ပ်င္းရိတာ၊ ေပွ်ာ္ရႊင္တာေတြဟာ စိတ္မွာ ျဖစ္ၾကတာမို႕ နာမ္တရားလို႕ မွတ္ရပါမယ္။

စိတ္ဆိုတာ အာရံုနဲ႕ ကင္းကြာၿပီး ေနလို႕ မရပါဘူး။ တစ္ခုခုကိုေတာ့ ေတြးေနၾကံေနသိေနပါတယ္။ တရားအားထုတ္ရင္း ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ ေတြးေနတာကိုလည္း နာမ္လို႕ ရႈမွတ္ရပါမယ္။ သူမ်ားအေၾကာင္း၊ အလုပ္အကိုင္အေၾကာင္း၊ သားေရးသမီးေရးအေၾကာင္း ဘယ္လိုအေၾကာင္းကို ေတြးေတြး အေတြးစိတ္ကို နာမ္လို႕ ရႈမွတ္ရပါတယ္။

ကိုယ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚေနတာေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ပူေနတယ္လို႕ သိရင္လည္း နာမ္လို႕ရႈ၊ နာက်င္တယ္ ကိုက္ခဲတယ္ သက္သာတယ္ ပင္ပန္းတယ္ လႈပ္တယ္ ေရြ႕တယ္ စသည္ျဖင့္ ေပၚလာသမွ်အသိတရားေတြကို နာမ္လို႕ ရႈမွတ္ရပါတယ္။ စိတ္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတာက နာမ္တရားပါ။ ရုပ္နာမ္တရားေတြကို သတိထားၿပီးေတာ့ ရႈမွတ္ေနထိုင္တာကို တရားနဲ႕ေနတယ္လို႕ေျပာရပါမယ္။

တရားအလုပ္က တမင္တကာ ေလ့က်င့္ယူမွလုပ္ယူမွ ျဖစ္တာပါ။ သူ႕အလိုလိုေတာ့ ျဖစ္မလာပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ စိတ္နဲ႕လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ေတြမွာ စိတ္ကုိ ႏိုင္နင္းဖို႕ ကိုယ္လိုရာမွာ စိတ္ကို ထားႏိုင္ဖို႕ လုိအပ္ပါတယ္။

တရားနဲ႕ေနတယ္ဆိုရာမွာ အရႈခံရုပ္နာမ္ကို ဉာဏ္ပညာနဲ႕ ၾကည့္ရႈေနတာ၊ သတိထားၿပီး မွတ္သားေနတာကို သေဘာေပါက္ရပါမယ္။

ရုပ္နဲ႕နာမ္ကို အရႈခံထားရမယ့္တရားက ႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနေတာ့ ဘယ္တရားကို ရႈရမွာလဲ၊ ရုပ္ကို ရႈမွတ္ရမွာလား၊ နာမ္ကို ရႈမွတ္ရမွာလား ႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို ရႈရမွာလား လို႕ ေမးစရာရိွပါတယ္။

ထင္ရွားတာကို စရႈပါလုိ႕ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။ ရုပ္နဲ႕နာမ္တို႕ရဲ႕ျဖစ္ပံုပ်က္ပံုေတြကို ၾကည့္ရင္ နာမ္တရားထက္ ရုပ္တရားက ပိုၿပီး သိသာပါတယ္။ နာမ္တရားဟာ အေကာင္အထည္မရိွ၊ ထိေတြ႕ႏိုင္မႈ မရိွေတာ့ ရုပ္ထက္ပိုၿပီး သိမ္ေမြ႕ႏူူးညံ့လို႕ အရႈရခက္ပါတယ္။ ကိုယ္ေပၚမွာ ျဖစ္တာထက္စာရင္ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တဲ့ သိမႈ၊ ေတြးၾကံမႈ၊ ခံစားမႈေတြက အဖမ္းရခက္ အသိရခက္ပါတယ္။ ျဖစ္ျမန္ ပ်က္ျမန္ လွ်င္ျမန္တာေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းသတိထား ရႈႏိုင္ဖို႕ ခဲယဥ္းပါတယ္။

စတင္ေလ့က်င့္စဥ္ကာလမွာ ရုပ္ကို ဦးစားေပးရႈရင္ ထင္ရွားတာ၊ ရႈလြယ္မွတ္လြယ္တာကို ေတြ႕ရပါမယ္။ အေလ့အက်င့္ ရလာတဲ့အခါ စိတ္ကို ႏိုင္နင္းလာတဲ့အခါက်ရင္ နာမ္ကိုလည္း အလြယ္ေလးနဲ႕ ရႈသြားႏိုင္ပါမယ္။

တရား ရႈမွတ္တယ္ဆိုတာ အေကာင္အထည္ ပံုပန္းသ႑ာန္ေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါေတြ မပါေစရပါဘူး။ သေဘာတရားေလးကိုသာ ရႈရတာပါ။ အမည္နာမေတြ ရြတ္ဆိုရ မွတ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သေဘာတရားကို မွတ္ရတာပါ။

ရုပ္နာမ္တရားေတြကို ရႈမွတ္တဲ့အခါမွာ ရုပ္ ရုပ္၊ နာမ္ နာမ္ လို႕ ပါးစပ္က မဆိုပါနဲ႕၊ စိတ္ကလည္း မဆိုပါနဲ႕၊ ရုပ္မွန္း နာမ္မွန္း သိရံုသာသိေအာင္ ၾကည့္ရတာမ်ဳိးပါ။

တရားအားထုတ္တာ တရားရႈမွတ္တာဟာ ပံုမွန္အရိွသဘာ၀ကို ရႈမွတ္ရတာပါ။ အရိွတရားကို အသိတရားနဲ႕ ၾကည့္ၿပီးေနတာဟာ တရားနဲ႕ေနတာပါ။ မျမင္ဖူးမေတြ႕ဖူးတဲ့ အထူးအဆန္းေတြ ျဖစ္လာမလား၊ ေတြ႕လာမလားလို႕ လိုက္မရွာပါနဲ႕။ မရိွတာကိုလည္း မရွာပါနဲ႕။ ရိွေနတာကို ျဖစ္ေနတာကိုလည္း မျပင္ပါနဲ႕၊ မဖ်က္ဆီးလိုက္ပါနဲ႕။ အရိွကို အရိွအတိုင္း ရႈမွတ္အားထုတ္ပါ။

တရားအလုပ္က စိတ္အလုပ္ပါ။ စိတ္နဲ႕ အားထုတ္၊ စိတ္နဲ႕ ရႈမွတ္ရတာမ်ဳိးပါ။ စိတ္ရဲ႕သဘာ၀က ေနေနက် အာရံုမွာသာ ေပ်ာ္တတ္ပါတယ္။ တရားနဲ႕ေနမယ္လို႕ တရားအာရံုေပၚစိတ္ကိုထားလိုက္တဲ့အခါ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕ တာ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။

တရားနဲ႕ေနသူတစ္ေယာက္ဟာ တရားနဲ႕ေနႏိုင္ဖို႕အတြက္ သတိ ၀ီရိယ ပညာ သံုးမ်ဳိးကို အားကိုးရပါမယ္။ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ သတိ ၀ီရိယ ပညာတို႕ မွန္မွန္လည္ပတ္ လုပ္ကိုင္ေနတာပါ။

ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ပန္းပုဆရာတစ္ေယာက္က သစ္သားတံုးႀကီးကို လွပတဲ့ အရုပ္ကေလးျဖစ္လာဖို႕ ထုဆစ္တဲ့ေနရာမွာ စူးေဆာက္တန္ဆာပလာေတြ လက္နက္ကိရိယာေတြကို သူ႕ေနရာနဲ႕သူ စနစ္တက် အသံုးျပဳပါတယ္။ လႊနဲ႕ ျဖတ္တန္ျဖတ္၊ ေဆာက္နဲ႕ဖဲ့တန္ဖဲ့၊ စူးနဲ႕ ထိုးတန္ထိုးၿပီး စနစ္တက် ထုဆစ္လိုက္တဲ့အခါ သစ္သားတံုးႀကီးဟာ လွပတဲ့ အရုပ္ကေလး ျဖစ္လာပါတယ္။

ဒီလိုပါပဲ။ တရားအလုပ္ အားထုတ္တဲ့သူဟာ သတိ ၀ီရိယ ပညာ လက္နက္ကိရိယာေတြကို သူ႕ေနရာနဲ႕သူ အကြက္က်ေအာင္ စနစ္က်ေအာင္ အသံုးခ်ရမွာပါ။ အားထုတ္ရင္းနဲ႕ သတိ လိုေနသလား၊ ၀ီရိယနည္းေနသလား၊ ပညာဉာဏ္ ပါရဲ႕လား လို႕ မၾကာခဏ အကဲခတ္ရပါတယ္၊ စိစစ္ရပါတယ္။

တရားနယ္မွာ ေ၀ဒနာသေဘာကို နားလည္မႈလြဲေနၾကတာ ရိွပါတယ္။ နာတာ က်င္တာ ကိုက္ခဲတာကို ေ၀ဒနာလို႕ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈေတြကုန္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္။ ေ၀ဒနာေက်ာ္ေအာင္ ရႈရမယ္ လို႕ ေျပာသံေတြလည္း ၾကားရပါတယ္။

အမွန္က နာတာ က်င္တာ ကိုက္ခဲတာ ေ၀ဒနာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ရုပ္တရားေတြ ေဖာက္ျပန္တာပါ။

ရုပ္ေဖာက္ျပန္တာကို ေ၀ဒနာလို႕ ရႈရင္ မွားပါတယ္။ နာက်င္ကိုက္ခဲတာကို ကုန္ေအာင္ မရႈပါနဲ႕။ ကုန္ေအာင္ရႈလို႕မရပါဘူး။ ကုန္လည္း မကုန္ႏိုင္ပါဘူး။ ရုပ္တရားက ကိုယ္မွာျဖစ္တာပါ။ ေ၀ဒနာက စိတ္မွာ ျဖစ္တာပါ။

နာက်င္ကိုက္ခဲတာဟာ ကိုယ္မွာ ျဖစ္တာမို႕ ရုပ္တရားပါ။
ေ၀ဒနာက စိတ္မွာ ျဖစ္တာမို႕ နာမ္တရားပါ။

ကိုယ္ခႏၶာ ရိွေနသမွ် နာက်င္ကိုက္ခဲမႈေရာဂါ၊ ရုပ္ေဖာက္ျပန္တာေတြ ရိွေနပါမယ္။ စိတ္ရိွေနသမွ် ခံစားမႈေ၀ဒနာေတြ ရိွေနပါတယ္။ မကုန္ပါဘူး။ နာက်င္ကိုက္ခဲတာ၊ တင္းေတာင့္တာ၊ စူးတာ ေအာင့္တာေတြက ရုပ္ေဖာက္ျပန္တာပါ။ အေအးေၾကာင့္ အပူေၾကာင့္၊ မွက္ ျခင္ ယင္ ေလ စသည္တို႕ေၾကာင့္၊ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ ကိုယ္မွာျဖစ္တာ မွန္သမွ်ဟာ ေ၀ဒနာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရုပ္ ေဖာက္ျပန္တာပါ။ ေ၀ဒနာ မဟုတ္တာကို ေ၀ဒနာလို႕ ရႈရင္ အရႈမွားပါတယ္။ တရားသေဘာကို မသိႏိုင္ပါဘူး။

ကိုယ္မွာ ျဖစ္လာတဲ့ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ တင္းေတာင့္မႈ ထံုက်ဥ္မႈေတြကို သိရိွခံစားတဲ့ သေဘာကမွ ေ၀ဒနာပါ။ ေ၀ဒနာဟာ အသိစိတ္နဲ႕ တြဲကပ္ျဖစ္ပါတယ္။ နာမ္တရားပါ။

ေ၀ဒနာဟာ စိတ္ မျဖစ္ေတာ့မွ ေသဆံုးသြားေတာ့မွ ကုန္ပါတယ္။ ရုပ္ေဖာက္ျပန္မႈေတြဟာလည္း မေသမခ်င္း ရိွေနျဖစ္ေနပါတယ္လို႕ သေဘာေပါက္နားလည္ရပါမယ္။

ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ေရာဂါေတြ၊ ေ၀ဒနာေတြ ကုန္သြားေအာင္ ေက်ာ္သြားေအာင္ မႀကိဳးစားရပါဘူး။ ဒုကၡသေဘာေတြ သိေအာင္ နားလည္ေအာင္ ရႈမွတ္ရမွာပါ။

တခ်ဳိ႕က တရားထိုင္ရင္ ၾကာၾကာထိုင္ရမယ္၊ ၾကာၾကာထိုင္မွ ေ၀ဒနာထင္ရွားမယ္၊ တရားရမယ္ လို႕ ေျပာၾကပါတယ္။

သေဘာကေတာ့ ၾကာၾကာထိုင္လို႕ ကိုယ္မွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈေတြကို ေ၀ဒနာလို႕ ရည္ရြယ္ေျပာၾကတာပါ။

အမွန္ကေတာ့ နာတာဟာ ေ၀ဒနာမဟုတ္ပါဘူး။ ေ၀ဒနာဆိုတာ ခံစားတတ္တဲ့ သေဘာသက္သက္ပါ။

နာတာက ရုပ္၊ နာသေဘာကို ခံစားတာကမွ ေ၀ဒနာပါ။

ကိုယ္ျဖစ္တဲ့ နာသေဘာကို စိတ္နဲ႕ျဖစ္ေဖာ္ျဖစ္ဖက္ ေ၀ဒနာက ခံစားတာပါ။ အာရံုကို ဖမ္းယူတတ္တဲ့ စိတ္က နာတဲ့ဆီကို အာရံုျပဳေတာ့ ေ၀ဒနာက သိရိွခံစားလိုက္တာပါ။

ေ၀ဒနာဟာ စိတ္နဲ႕တြဲေနပါတယ္။ စိတ္ျဖစ္ရင္ ေ၀ဒနာျဖစ္၊ စိတ္ခ်ဳပ္ပ်က္ရင္ ေ၀ဒနာလည္း ခ်ဳပ္ပ်က္သြားတာမို႕ ေ၀ဒနာကို ကုန္ေအာင္လုပ္လို႕မရသလို၊ ျဖစ္ေအာင္လုပ္လို႕လည္း မရပါဘူး။ သူ႕သေဘာနဲ႕သူ အေၾကာင္းတရားေတြ တိုက္ဆိုင္မွျဖစ္လာတာပါ။

ေ၀ဒနာျဖစ္လာေအာင္ တမင္တကာ ၾကာၾကာထိုင္ၿပီးေတာ့လည္း လုပ္မယူပါနဲ႕။ ျဖစ္လာၿပီးတာကိုလည္း ကုန္သြားေအာင္ ေပ်ာက္သြားေအာင္ လုပ္မယူပါနဲ႕။ သူ႕သေဘာအတိုင္းသာ ေနပါေစ။ သူ႕သေဘာအတိုင္း ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို တရားရႈသူက အလိုက္သင့္ ရႈမွတ္ဖို႕သာ အေရးႀကီးပါတယ္။

ၾကာၾကာထိုင္တာ မထိုင္တာထက္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ရႈျမင္တတ္ဖို႕၊ ႏွလံုးသြင္းတတ္ဖို႕က ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။

အထိုင္ၾကာရင္ ပင္ပန္းလာပါတယ္။ အထိုင္ၾကာလာလို႕ ရုပ္ခႏၶာ ေဖာက္ျပန္မႈဒဏ္က သည္းမခံႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္လာရင္ ေျပာင္းေရႊ႕ခ်င္စိတ္ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ သိပ္ကို ေညာင္းညာကိုက္ခဲေတာင့္တင္းလာရင္ စိတ္ထဲမွာ ေျပာင္းခ်င္ျပင္ခ်င္ ေရႊ႕ခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလး ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီစိတ္ကို ရႈစိတ္နဲ႕ သတိထားၿပီး နာမ္လို႕ ရႈေပးပါ။ ခံႏိုင္ေသးတယ္ဆိုရင္ ႏိုင္သေလာက္ သည္းခံၿပီး ရႈမွတ္ေနပါ။ ရႈမွတ္လိုက္ရင္ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ေရႊ႕ခ်င္ေျပာင္းခ်င္စိတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။

ဘယ္လိုမွ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ေျပာင္းမွျဖစ္ေတာ့မယ္၊ ေရႊ႕မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ရႈမွတ္ရင္း ေျပာင္းေရႊ႕ပါ။ နာလို႕ ေျပာင္းမယ္ဆိုတဲ့ နာတဲ့သေဘာကို ရုပ္လို႕ရႈပါ။ ထံုက်ဥ္ကိုက္ခဲလို႕ ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ ထံုက်ဥ္ကိုက္ခဲတဲ့ သေဘာကို အာရံုစိုက္ၿပီး ရုပ္လို႕ ရႈမွတ္ရင္း ေျပာင္းပါ။ ေညာင္းညာလို႕၊ တင္းေတာင့္လို႕ ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေညာင္းညာ ေတာင့္တင္းေနတဲ့သေဘာကို ထင္ျမင္ေအာင္အာရံုစိုက္ ရႈမွတ္ၿပီး ေျပာင္းပါ။

ေျပာင္းေရႊ႕ျပင္ဆင္ခ်ိန္မွာ ေျခလက္အဂၤါအစိတ္အပိုင္း၊ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းတို႕ရဲ႕ ေရြ႕လ်ားတဲ့သေဘာ၊ တြန္းကန္တဲ့သေဘာ၊ လႈပ္ရွားတဲ့သေဘာ၊ ေလးသြားေပါ့သြားတဲ့ သေဘာတရားတို႕ကို အေသအခ်ာ ရႈမွတ္သြားရင္ ကိုယ္ခႏၶာအေနအထားပ်က္ေပမယ့္ တရားမပ်က္ပါဘူး။

ေျပာင္းေရႊ႕ျပင္ဆင္လိုက္လို႕ ေနရခက္တာ၊ ပင္ပန္းဆင္းရဲတာေတြ ေပ်ာက္ၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာကိုယ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ မူလ ရႈေနတဲ့ကမၼ႒ာန္း .. ႏွာသီးဖ်ားမွာ သတိထားလို႕ျဖစ္ေစ၊ ရင္မွာ တိုးတုန္တာကိုျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ခႏၶာမွာ ထင္ရွားတဲ့ေနရာကိုျဖစ္ေစ ျပန္ရႈမွတ္ပါ။

ျမတ္စြာဘုရားက တရားဓမၼ က်င့္ၾကံအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ အစြန္းမေရာက္ဖို႕၊ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ အလယ္အလတ္မွ်တတဲ့ လမ္းစဥ္ကို လိုက္ဖို႕ ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ မိမိကိုယ္မိမိ ညွဥ္းဆဲရာေရာက္တဲ့ အစြန္းတစ္ဖက္၊ သက္သာခိုေရသာခိုတဲ့ အစြန္းတစ္ဖက္၊ ဒီအစြန္းႏွစ္ဖက္ လြတ္ေအာင္ က်င့္ရမွာပါ။

တရားအားထုတ္စဥ္မွာ မေျပာင္းမေရႊ႕ဘဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲတာကို ေပေတႀကိတ္မွိတ္ မရႈမွတ္ႏိုင္ဘဲေနရင္လည္း အစြန္းမလြတ္ပါဘူးး။ ေျပာင္းလို႕ ေရႊ႕လို႕ရတယ္ဆိုၿပီး နည္းနည္းေလးေတာင္ သည္းမခံဘဲ ေျပာင္းေရႊ႕လြန္း၊ သက္သာခိုလြန္းရင္လည္း အစြန္းမလြတ္ပါဘူး။ မိမိရဲ႕ ရႈမွတ္ႏိုင္မႈ အေျခအေနကိုၾကည့္ၿပီး မွ်တေအာင္ေန၊ မွ်တေအာင္ က်င့္ရမွာပါ။

ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းျပင္သင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ မေျပာင္းျပင္ရင္
၁။ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျပင္းထန္စြာျဖစ္လာပါတယ္။
၂။ တည္ၾကည္မႈမရိွဘဲ သမာဓိ ပ်က္တတ္ပါတယ္။
၃။ အားထုတ္ေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္း ေပ်ာက္ပ်က္သြားပါတယ္။
၄။ တရားထူး မရႏိုင္ပါဘူးလို႕ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အျပစ္ေလးခ်က္ သင့္တယ္လို႕ အ႒ကထာမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
ေမတၱာျဖင့္
tno

https://www.facebook.com/Dhamma-Notes-by-Thein-Naing-Ohn-1514787362178822/?ref=bookmarks

https://www.facebook.com/pages/%E1%80%93%E1%80%99%E1%81%BC%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%9C/1451534851734569?fref=ts


No comments:

Post a Comment