June 2, 2016

ေမာဟကင္းၿပီးေသာ္လည္း မသိျခင္း ။

     မသိျခင္း သေဘာကို ေမာဟဟုဆိုျခင္းေၾကာင့္ မသစ္ဖူးေသာအတတ္၊ မေရာက္ဖူးေသာ
အရပ္ႏွင့္ မမွတ္ဖူးေသာနာမည္ စသည္တို႔ကို မသိျခင္းမ်ားလည္း ေမာဟအစစ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္
သည္ဟု မွတ္ထင္တတ္ၾက၏။ ထို မသိမ်ိဳးမွာ မသိရံုသက္သက္သာျဖစ္၍ ေမာဟအစစ္ အကုသိုလ္
အစစ္ မျဖစ္ပါ။ မိမိ၌ မွတ္သားဖူးေသာ သညာ မရွိမွဳသာတည္း။ ထို မသိမ်ိဳးမွာ သာမန္လူေတြကို
မဆိုထားဘိ ရဟႏၱာမ်ားပင္ ရွိပါေသးသည္။
         ဘုရားရွင္ကလြဲလွ်င္ ပထမတန္း ဉာဏ္ေတာ္ရွင္ျဖစ္ေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ပင္ တ
ပည့္ ရဟန္းကေလး တစ္ပါး၌ ကမၼဌာန္းအေပး မွားေတာ္မူခဲ့ေသး၏။ ရဟန္းကေလးက ငယ္ရြယ္
သူျဖစ္၍ ကာမရာဂ ထၾကြခ်ိန္ဟု သေဘာပိုက္ကာ အသုဘကမၼဌာန္းကို ေပးေတာ္မူေလရာ ရ
ဟန္းကေလး၏ စရိုက္အလိုႏွင့္ မတည့္ေသာေၾကာင့္ (၄) လ လံုးလံုး အားထုတ္ပါေသာ္လည္း အ
ရိပ္နမိတ္မွ် အထင္ဘဲ ရွိေလပါ၏။
         ထို႔ေနာက္ ဘုရားရွင္ထံ ေခၚသြားမွ ဘုရားရွင္က စရိုက္ႏွင့္ သင့္ျမတ္ေသာ ပဒုမၼာၾကာပန္း
ကို ဖန္ဆင္း၍ ေပးေတာ္မူေလရာ လြန္စြာ ႏွစ္သက္ေနစဥ္ မၾကာခင္ ညွိဳးႏြမ္းေအာင္ ဖန္ဆင္းျပ၍
သံေ၀ဂ အရမွာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ထင္ျမင္ေအာင္ ဆင္ျပ၍ ေဟာျပေသာအခါ ရဟႏၱာျဖစ္သြား
ေလသည္။ ဤ ေနရာတြင္ ဘုရားရွင္၏ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးမားပံုႏွင့္ ေမာဟကင္းၿပီးေသာ အရွင္သာ
ရိပုတၱရာ၏ အခ်ိဳ႕အရာ၌ မသိပံုကို သတိျပဳႏိုင္ပါသည္။
         ဤကဲ့သို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာေသာ္မွ မိမိအရာ မဟုတ္ေသာ အခ်က္မ်ားကို မသိႏိုင္ေသာ
ေၾကာင့္ ယခုကာလ မသင္ဖူးေသးေသာ အတတ္စသည္ႏွင့္ ဉာဏ္ႀကီးရွင္တို႔ အရာကို မသိျခင္း
မွာ ေမာဟ၏ ကြယ္ကာမွဳမဟုတ္ပါ။ မိမိဉာဏ္ပညာ၏ အစြမ္းသတၱိႏု႔ံမွဳသာ ျဖစ္ပါသည္။ သာဓက
ျပရလွ်င္= ေန႔လယ္ေၾကာင္ေတာင္ ေနေရာင္ရွိတုန္း အခါ၌ အကြယ္အကာမရွိေသာ အေ၀းအရပ္
ကို လွမ္း၍ မျမင္ရျခင္းမွာ တစ္စံုတစ္ရာ ကြယ္ကာမွဳေၾကာင့္ မဟုတ္။ မိမိမ်က္စိ၏ အစြမ္းသတၱိ
မရွိျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္သကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
         ထို႔ေၾကာင့္ မသိတိုင္းကို ေမာဟဟု ယိုးမယ္ခ်စရာမလိုပါ။ တရားခ်စ္ခင္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔
ကလည္း သိသင့္သိထိုက္ေသာ တရားမ်ားကို သိေအာင္က်င့္ႀကံၾကကာ ျမတ္နိဗၺာန္ကို ရေရာက္
ႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။
 {အမရပူရၿမိဳ႕၊ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္
     အဘိဓမၼာမွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ }
      (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

  
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment