October 20, 2014

★“မာရ္နတ္ ၏ ႏွလံုးသား ကို တုန္လႈပ္,ေခ်ာက္ခ်ား သြားေစေအာင္”★

ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္လိုေသာ ေယာဂီ သည္-
“သေကၠာစ=သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔ကို အမွန္တကယ္ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ႏိုင္ရျခင္း သည္ လည္းေကာင္း၊
သု၀ေစာစ=ဆရာ့စကား ကို တသေ၀မတိမ္း လိုက္နာလြယ္သူ ျဖစ္ရျခင္းသည္လည္းေကာင္း” ဟု ေဟာေတာ္မူေသာ “ေမတၱာကမၼ႒ာန္း”
(ေမတၱသုတ္) လာ ေရွ႕ေျပး အရည္အခ်င္းမ်ား ရွိထားၿပီးျဖစ္ရပါ၏။
ထို႔အတူ တရားအားထုတ္မည့္သူမ်ား ႀကိဳတင္ျပည့္စံုထားရၿမဲျဖစ္ေသာ(ယခုဘ၀မွာပင္ တရားထူးရေစႏိုင္သည့္)အဂၤါအရည္အခ်င္း
“ပဓာနိယဂၤတရား” (၅)မ်ိဳး ရွိသည္ကို လည္း ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား သိၿပီးျဖစ္ပါ၏။
ျပန္လည္ တင္ျပရပါေသာ္-
၁။ ရတနာသံုးပါးႏွင့္ ကမၼ႒ာန္းဆရာအေပၚ အၾကြင္းမဲ႔ ယံုၾကည္ေသာ “သဒၶါတရား” ရွိျခင္း။
(ထို “သဒၶါတရား ရွိျခင္း” ဟူရာတြင္- “သဒၶါ” သည္-
(၁) အာဂမသဒၶါ၊(၂)အဓိဂမသဒၶါ၊(၃)ၾသကပၸနသဒၶါ၊(၄)ပသာဒသဒၶါ ဟူ၍ (၄)မ်ိဳး ရွိပါသည္။
(၁) အာဂမသဒၶါ ဟူသည္မွာ=သဗၺညဳ ဘုရားအေလာင္းေတာ္တို႔၏ သဒၶါတရား သည္ ဆုပန္ သည္မွစ၍ မပ်က္မစီး ရအပ္ေသာေၾကာင့္ (အာ
ဂမ သဒၶါ) ေခၚပါ၏။
(၂)အဓိဂမသဒၶါ ဟူသည္ မွာ=အရိယာသာ၀ကတို႔၏ သဒၶါတရားသည္ မဂ္ဉာဏ္ ကိုရသည္ မွစ၍ မပ်က္မစီး ရအပ္ေသာေၾကာင့္
(အဓိဂမ သဒၶါ) ေခၚပါ၏။
(၃)ၾသကပၸနသဒၶါ ဟူသည္ မွာ= ဘုရား,တရား,သံဃာ ဟူ၍ ေျပာဆိုအပ္သည္ရွိေသာ္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူမွ် တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားေစျခင္း ငွာ မတတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ “ျမတ္စြာဘုရား သည္ သမၼာသမၺဒၶ ဂုဏ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူေပ၏။ တရားေတာ္ သည္ သြာကၡာတတာဂုဏ္ ႏွင့္ ျပည့္စံုပါေပ၏။သံဃာ ေတာ္ သည္ သုပၸဋိ ပၸႏၷတာဂုဏ္ ႏွင့္ ျပည့္စံုေပ၏။”ဟု ရတနာသံုးပါးဂုဏ္ ၌ သက္၀င္၍ ယံုၾကည္ျခင္း သည္ (ၾသကပၸနသဒၶါ) ေခၚပါ၏။
(၄)ပသာဒသဒၶါ ဟူသည္မွာ=ရတနာသံုးပါး၌ ၾကည္ညိဳျခင္းမွ်သည္ ကိုသာ(ပသာဒသဒၶါ)ေခၚပါ၏။
ယခု “ပဓာနိယဂၤ တရား(၅)ပါး တြင္ပါ၀င္ေသာ သဒၶါတရား အမ်ိဳးအစား မွာ (ၾသကပၸန သဒၶါ) တရား ျဖစ္ပါ၏ ။”)
၂။ က်န္းမာေရး ေကာင္းသူ ျဖစ္ရျခင္း။
၃။ မိမိ မွာ မရွိေသာ ဂုဏ္ ကို မေဖာ္၊ ရွိေသာ အျပစ္ကိုလည္း မဖံုးကြယ္ ၊ရိုးသားေျဖာင့္မွန္သူ ျဖစ္ရျခင္း။
၄။ အသား၊အေသြးေတြ ခန္းေျခာက္ခ်င္ ခန္းေျခာက္ပါေစ၊အေရ၊အေၾက ာ၊အရိုးမွ် က်န္လိုကက်န္ပါေစ၊တရားထူးမရမခ်င္း မျပတ္မလပ္ ငါ အားထုတ္မည္ ဟူေသာ (စတုရဂၤ)၀ီရိယ ရွိရျခင္း။
၅။ ရုပ္၊နာမ္ ျဖစ္ပ်က္၊ကိုသိျမင္ေသာ (ဥဒယဗၺယဉာဏ္) ျဖစ္ေပၚျခင္း။ စသည္တို႔ျဖစ္ပါ၏။
(မ-၂၊၃၀၀-ေဗာဓိရာဇ ကုမာရသုတ္)
အမွတ္စဥ္(၁)တြင္ပါ၀င္ေသာ “ရတနာသံုးပါးႏွင့္ ကမၼ႒ာန္းဆရာအေပၚ အၾကြင္းမဲ႔ ယံုၾကည္ရျခင္း။”ဟူေသာ ကမၼ႒ာန္း၏ ေရွ႕ေျပးအလုပ္(ပုဗၺကိစၥ) တြင္ “ဘုရားရွင္” ႏွင့္တကြ “ကမၼ႒ာန္းျပသ သင္ၾကားေပးမည့္ ဆရာ” အား မိမိ ၏ခႏၶာကိုယ္ကို စြန္႕လွဴ အပ္ႏွင္းရပါ၏။
“ဣမာဟံ ဘဂ၀ါ အတၱဘာ၀ံ တုမွာကံ ပရိစၥဇာမိ=ျမတ္စြာဘုရား၊ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ဤခႏၶာကိုယ္ အတၱ ေဘာႀကီးကို ျမတ္စြာဘုရားအား အပ္ႏွင္းစြန္႔လွဴပါသည္ ဘုရား။”
“သံသာရ ၀ဋဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာယ ကမၼ႒ာနံ ေမ ေဒထ=ဘုရားတပည့္ေတာ္အား သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ထြက္ေျမာက္က်ြတ္
လြတ္ပါရျခင္း အက်ိဳးငွာ ကမၼ႒ာန္းတရား ေပးသနား၍ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါဘုရား။” ဟူ၍ ဦးစြာ “ဘုရားရွင္” အား အပ္ႏွင္းစြန္႔လွဴရပါ၏။
ထိုသို႔ စြန္႔လွဴအပ္ႏွင္းလိုက္သည့္အတြက္ မည္သို႔ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူး ရွိပါသနည္း?။
အက်ိဳးမ်ားစြာရွိပါ၏။
ဤသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဆရာသမားအား ရိုေသက်ိဳးႏြံ႕ ေၾကာင္းေဖာ္ျပျခင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။ ရိုေသာ က်ိဳးႏြံ၍ ေျမ၀ယ္မက် နာယူသူ
တို႔မွလည္း ေျမွာက္စားအားေပးျခင္း ခံယူရသည္။ ဆရာသမား ေျမွာက္စားအားေပးျခင္း ခံရသူမွသာလွ်င္လည္း လိုရာပန္းတိုင္သို႔ ေရာက္ရ၏။ ခ်မ္းသာရ၏။
ထို႕အတူ မိမိ ၏“သဒၶါ၊ဆႏၵ၊၀ီရိယ” ကို ထုတ္ေဖာ္ျပရာလည္းေရာက္၏။ ထိုသို႔ ႏႈတ္ျမက္ စြန္႔လွဴကတည္းက မိမိ ၏ ရုပ္နာမ္အစဥ္၌
ၾကည္လင္ျပတ္သားေသာ ယံုၾကည္မႈအင္အား(သဒၶြဓာတ္)၊မရမေန လိုလားေသာ စိတ္ဓာတ္အင္အား(ဆႏၵဓာတ္)၊မျဖစ္မေန ႀကိဳးစားႏိုင္ေသာ အင္အား(အာရမၻ=နိကၠမ=ပရကၠမ ဓာတ္ ေခၚ ၀ီရိယဓာတ္)မ်ား တရိပ္ရိပ္၀င္လာသည္ ကိုေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။
ထို“သဒၶါ၊ဆႏၵ၊၀ီရိယ” ဓာတ္တို႔သည္ ပရမတၳသဘာ၀ အမွန္တကယ္ရွိေသာ အင္အားမ်ား,သတိထူးႀကီးမ်ားျဖစ္ကုန္၏။ကမၼ႒ာန္း
တရားအားထုတ္မည့္သူ၌ ထို အင္အား(၃)ခု မရွိ၍ မျဖစ္ေခ်။
မိမိ တစ္ကိုယ္တည္း တရားထိုင္ေနသည္ ဟု ထင္ရေသာ္လည္း မဟုတ္ေခ်။သံုးေလာကထြဋ္ထား ဘုရားရွင္ ႏွင့္တကြ မိမိ ကမၼ႒ာန္း
ဆရာတို႔၏ ဘုန္းတန္ခိုး ၊ေမတၱာ၊ကရုဏာ အရွိန္အ၀ါ မ်ား သက္၀င္ကာ စင္စစ္ဘုရားရွင္ ႏွင့္ ဆရာသမားမ်ားသည္ ဓမၼမိတ္ေဆြ (ေယာဂီ)ႏွင့္
အတူ ရွိေနေတာ္မူ၏။
ခႏၶာကိုယ္ စြန္႔လွဴ အပ္ႏွင္းထားရျခင္း ႏွင့္စပ္၍ “၀ိသုဒိၶမဂ္” တြင္လာေသာ ေအာက္ပါေဖာ္ျပခ်က္ ကိုဖတ္ရႈၾကည့္လွ်င္ ပို၍ ထင္ရွားပါမည္။
“ဤကဲ႔သို႔ စြန္႔လွဴအပ္ႏွင္း၍ မထားပါပဲ ေတာစြန္စံုျပား ေနရာမ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ တရားရႈပြားသည္ရွိေသာ္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ
ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ အေႏွာက္အယွက္ အႏၱရာယ္ အာရံု နိမိတ္မ်ား ေတြ႕ႀကံဳထင္ျမင္လာလွ်င္ ေယာဂီသည္ ႀကံ႕ႀကံ႕ခိုင္ခုိင္ မခံရပ္ႏိုင္ေတာ့၍ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ သို႔ကပ္ေရာက္လာရကာ လူတို႔ႏွင့္ ေရာ၍ မလိုလားအပ္ ေသာ အက်ိဳးမဲ႔ ပ်က္စီးျခင္း ပ်က္စီးသြားႏိုင္
ေလသည္။
ဘုရားရွင္ အား ခႏၶာကိုယ္ စြန္႔လွဴအပ္ႏွင္းထားေသာ ေယာဂီ မွာကား အကယ္၍ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔ဖြယ္
အေႏွာက္အယွက္ အႏၱရာယ္ အာရံု နိမိတ္မ်ား ေတြ႕ႀကံဳရေသာ္လည္း ေၾကာက္ရံြ႕ထိတ္လန္႔ျခင္းမျဖစ္ေတာ့ၿပီ။
မျဖစ္ရံုမွ်သာ မက-
‘အသိဉာဏ္ရွိေသာ အို ေယာဂီ…၊ သင္ သည္ ခႏၶာကိုယ္ ႏွင့္ အသက္ ကို ဘုရားရွင္ အား ေရွးမဆြ ကပင္ ႏွင္းအပ္ စြန္႔လွဴခဲ႔ၿပီ မဟုတ္ပါေလာ’-ဟု ဆင္ျခင္လိုက္သည္ ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ၊ တြင္းျပင္ႏွစ္ျဖာ လြန္စြာ အႏၱရာယ္မ်ားလွေသာ ငါ၏ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို သင့္ေလ်ာ္ လံုၿခံဳရာ၌ သိမ္းဆည္းအပ္ႏွံ ထားခဲ႔ရေပၿပီ။”(မဟာဋီကာ။)
ဥပမာ အားျဖင့္-
အဖိုးတန္ေကာင္းမြန္လွေသာ အ၀တ္အစားရွိထားသူသည္ မိမိ အ၀တ္အစား မ်ားကို ပိုးရြ၊ျခပုန္း၊ၾကြက္ စသည္ ကိုက္ျဖတ္ခံရေသာ အခါ လြန္စြာ စိတ္ဆင္းရဲရ၏။ အကယ္၍ ထို အ၀တ္အစားမ်ား ကို အရွင္ျမတ္ တစ္ပါးပါးအား ေပးလွဴၿပီးသည့္ေနာက္မွ အပိုင္းပိုင္းျပတ္ကာ ရစရာ မရွိေအာင္ ပ်က္စီးသြားသည္ ကိုျမင္ေတြ႕ရေသာ္လည္း (ငါ,ငါ့ဟာ=အတၱ,အတၱနိယ မပါရွိေတာ့သျဖင့္) စိတ္ဆင္းရဲျခင္းမျဖစ္။ ‘ငါ့ လက္ထဲမွာလည္းပ်က္စီးသြားႏိုင္တာပဲ၊ယခုမူ ငါ၏အလွဴဒါန ေျမာက္ရေပစြာ့’ဟု ၀မ္းေျမာက္၍သာေနရ သကဲ့သို႔ျဖစ္ပါ၏။
စင္စစ္ အတုမဲ႔ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးမားေတာ္မူလွေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ၏ ဂုဏ္ေတာ္ ေအာင္လံမ်ား အၿမဲစိုက္ေထာင္ လႊင့္ထူထားေသာ ဘုရားသားေတာ္၊သမီးေတာ္ ေယာဂီ တို႔အား မည္မွ် တန္ခိုးႀကီးသူ နတ္၊လူ၊ျဗဟၼာ တို႔က မွ မႏွိပ္စက္ မဖ်က္ဆီးရဲၾက။ ေလာက၌ ဘုရင့္သား ကို မည္သူမွ် မေစာ္ကားရဲ သကဲ႔သိုပင္ျဖစ္ပါ၏။
ဘုရားရွင္ ပိုင္ဆုိင္ထားေသာ ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း မည္သူကမွ် မလုယူ၊မဖ်က္ဆီးႏိုင္ပါေခ်။
(ဗုဒၶာနံ ဥဒၵိႆ အဘိ ဟဋာနံ စတုႏၷံ ပစၥယာနံ နသကၠာေကနစိ အႏၱရာေယာကာတံု တထာ ေမ ေဟာတု။)
“ဣတိ၀ုတ္ ပါဠိေတာ္၊ေဒ၀သဒၵသုတ္” ၌ “ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္” ေဟာေတာ္မူသည္ မွာ-
တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ ႀကီးမားေသာ သူေတာ္ေကာင္း နတ္၊ျဗဟၼာမ်ားသည္ မာရ္နတ္ ႏွင့္ တိုက္ပြဲ၀င္၍ ၀မ္းသာ အားရ သာဓုေခၚ အားေပးေသာ အခ်ိန္ (၃)မ်ိဳး ရွိပါ၏။
၁။ ရွင္,ရဟန္း ျပဳေသာအခါ
၂။ တရား စတင္ အားထုတ္ေသာ အခါ
၃။ ရဟန္း ကိစၥ ၿပီးေျမာက္ေသာ အခါ မ်ားျဖစ္ၾကပါ၏။
တစ္ဖန္-“၀ိသုဒိၶမဂ္ ၊ ေနသဇၨိကဂၤ ဓုတင္” ကို ျပဆိုရာ၌-
အာဘုဇိတြာန ပလႅကႍ၊
ပဏိဓာယ ဥဇံု တႏံု။
နိသီဒေႏၱာ ၀ိကေမၸတိ၊
မာရႆ ဟဒယံ ယတိ။
“ေယာဂီ သည္ တရားအားထုတ္ရန္ တင္ပ်ဥ္ေခြလ်က္ အထက္ပိုင္း ကိုယ္ကို ေျဖာင့္မတ္စြာ ထား၍ ထိုင္လိုက္လွ်င္ပင္
(ကမၼ႒ာန္းရႈမွတ္ဖို႔ တင္ပ်ဥ္ေခြ ထိုင္လိုက္ရံုမွ်ျဖင့္) မာရ္နတ္ ၏ ႏွလံုးသား ကို တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားသြားေစသည္” ဟု
ဆိုပါ၏။
ထိုသို႔ တရားအားမထုတ္မီ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ရံုကေလးမွ်ျဖင့္ ပင္ ရရွိထားေသာ အရွိန္အ၀ါ အင္အားသတၱိ မ်ားကားအားရေက်နပ္ထိုက္ လွပါေပစြ။ တင္ပ်ဥ္ေခြ ထိုင္မိခါမွ်၌ပင္ ရန္သူတပ္မ်ား ဆုတ္ခြာရွဲ၍ ၿပိဳကြဲသြားပံုမွာလည္း ထင္ရွားလွပါ၏။
“တရားထိုင္ျခင္း”ဟူသည္ “မာရ္နတ္”စစ္သည္မ်ား ႏွင့္ တိုက္ပြဲ၀င္ရျခင္းပင္ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါလား။
ေရးသားၿပီးစီး။ ။ ၁၃၇၆ခုႏွစ္၊သီတင္းက်ြတ္လဆုတ္(၁၀)ရက္ေန႔၊(၁၈-၁၀-၂၀၁၄)ၾကာသပေတးေန႔၊(ည-၁၀း၅၁)
ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ႏိုင္္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ကိုညီညီတင္)

No comments:

Post a Comment