June 5, 2014

ပကတိစိတ္မွ နိဗၺာန္ဆီသို႔။

တို႔တစ္ေတြ ျမင္လိုက္လို႔ရွိရင္ ျမင္တာကို သိလိုက္တဲ့စိတ္ကို ပကတိစိတ္လို႔ေခၚပါတယ္။
အဲဒီ-ျမင္လိုက္တဲ့စိတ္ရဲ႕ ဒီအာ႐ံုေပၚမွာ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ သေဘာေတြကို ေနာက္က ေလးေလး
နက္နက္သတိထားတဲ့ စိတ္ကလိုက္ၿပီးေတာ့ သိသြားပါတယ္၊ အဲဒီ စိတ္ဟာ သတိတို႔၊ သမၸဇညတို႔၊

၀ီရိယတို႔ ဒီစြမ္းအားေတြနဲ႔ တြဲလာပါတယ္။
         သူ႕ဟာသူ ျဖစ္တဲ့စိတ္က သတိမပါပါ။ သူ႕ဟာသူ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္သြားတာပါ၊ သူက
ျမင္လိုက္ရင္ ျမင္မွန္း သိလိုက္ပါတယ္။ အသံၾကားလိုက္ရင္ ၾကားတာကို ၾကားမွန္း သိပါတယ္၊
အန႔ံရရင္လည္း နံမွန္းသိပါတယ္၊ အရသာေပၚရင္လည္း ေပၚမွန္းသိပါတယ္၊ ထိေတြ႕ရင္လည္း
ထိမွန္းသိလိုက္ပါတယ္။
         ဒါေတြက စိတ္ရဲ႕ သဘာ၀ရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈအေနနဲ႔ သြားေနတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါ- ပကတိ
စိတ္ဆိုပါစို႔၊ အဲဒီ ပကတိစိတ္မွာ ေနာက္ထပ္ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေတြးလိုက္တာေတြက လိုခ်င္တဲ့
ေလာဘနဲ႔ ေတြးၾကပါတယ္၊ မုန္းတီး
တဲ့ ေဒါသနဲ႔ေတြးၾကပါတယ္ ဆိုေတာ့ အကုသိုလ္ေတြခ်ည္းပဲ
ဆက္လာေနၾကပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ မုန္းတီးတဲ့စိတ္ မ၀င္ေအာင္၊ လိုခ်င္တဲ့စိတ္ မ၀င္ေအာင္
ဆိုတဲ့ “သတိသမၸဇည” စြမ္းအားနဲ႔ ျပန္ထိန္းလိုက္ပါက သူ႕အေတြးမွာ ေလာဘ မပါေတာ့ပါ၊ ေဒါ
သ မပါေတာ့ပါ၊ ေမာဟ မပါေတာ့ပါ။ သတိပညာနဲ႔ေတြးတဲ့ ဒီအေတြးေလးေတြ ပါလာသည့္အတြက္
ေၾကာင့္ ဆင္ျခင္တံုတရားေတြ ျပည့္လာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ သတိစြမ္းအားေတြ၊ ပညာစြမ္းအား
ေတြ ျမင့္တက္လာၿပီဆိုရင္ ေလာဘနဲ႔ေတြးတဲ့ အေတြး ဘယ္ေတာ့မွ ေပၚမလာေတာ့ပါ။ ေဒါသနဲ႔
ေတြးတဲ့ အေတြးလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ေပၚမလာေတာ့ပါ။ မွန္မွန္ကန္ကန္ သဘာ၀အတိုင္းသိျမင္တဲ့
အေတြးမွ်သာ ေပၚလာတယ္ဆိုတဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္သြားပါတယ္။
အဲဒီအဆင့္ကို ေရာက္ေအာင္ ကိုယ့္စိတ္ကို ႀကိဳးစားၿပီး ျပင္ရပါမယ္။  အဲဒီလို လုပ္ရင္းလုပ္ရင္းနဲ႔
ေနာက္ဆံုးမွာ ကုိယ္ၾကည့္တဲ့ အာ႐ံုတစ္ခု၊ ကိုယ့္စိတ္ထဲေပၚလာတဲ့ အာ႐ံုတစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီ
အာ႐ံုေတြေပၚမွာ ႏွစ္သက္ေက်နပ္မႈဆိုတာ ဘာမွမရွိေတာ့ဘဲ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားတဲ့ သေဘာ
ေတြပဲေတြ႕ၿပီး ဒီသခၤါရ အာ႐ံုေတြအေပၚမွာ ၿငီးေငြ႕စရာေတြ၊ စိတ္ပ်က္စရာေတြ၊ အၿမဲတမ္း
ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ဆိုတဲ့ သဘာ၀ေတြ ျမင္လာရင္ ဒီသခၤါရေတြအေပၚမွာ ၿငီးေငြ႕လာပါတယ္၊
လြတ္ေျမာက္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေတြ ေပၚလာပါတယ္။
         ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ျပန္လည္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္လာပါတယ္၊ သံုးသပ္ၿပီး ဒီသဘာ၀တရား
ေတြနဲ႔ စိတ္ဟာ ေနသားတက် ျဖစ္လာပါတယ္၊ မုန္းတီးမႈဆိုတာ မရွိေတာ့ပါ၊ ခ်စ္ခင္မႈတြယ္တာ
မႈဆိုတာ မရွိေတာ့ပါ၊ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့ အရာတစ္ခုကို ထိုင္ၾကည့္ေနတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္လာ
ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ အဲဒီ-ျဖစ္ပ်က္မႈေတြ သခၤါရတရားေတြ လံုး၀ဆံုးသြားတဲ့ အဆင့္တစ္ခုကို
ေရာက္သြားပါတယ္။
         အဲဒီ-အာ႐ံုေလးတစ္ခုဟာ ဆံုးသြားတဲ့အဆင့္ေလးတစ္ခု ေရာက္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္
သံသရာက ပါလာတဲ့ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ ေမာဟေတြ မာန္မာနေတြဟာ အကုန္လုံး  ကင္း
ရွင္းသြားပါတယ္။  အဲဒါကိုပဲ သခၤါရေတြရဲ႕ ခ်ဳပ္ဆံုးသြားရာ နိဗၺာန္လို႔ ေခၚပါတယ္။
         အဲဒီ-နိဗၺာန္ကို အာ႐ံုျပဳၿပီး အဲဒီ-အဆင့္ကို ေရာက္သြားတဲ့ စိတ္ကေလးက နိဗၺာန္နဲ႔ ထိေတြ႕
လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သံသရာက ပါလာတဲ့ အႏုသယဓာတ္ပါမက်န္ ကိေလသာမွန္သမွ် အကုန္
လံုး မဂ္ေလးပါး ဖိုလ္ေလးပါးျဖင့္ ၿငႇိမ္းသတ္ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ပါတယ္။
         ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ ရင့္သန္လာတဲ့အခါမွာ ေနာက္ဆံုး
သခၤါရေတြ ခ်ဳပ္ဆံုးသြားတဲ့အဆံုးကို ေရာက္သြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကိေလသာေတြ အႂကြင္းအ
က်န္မရွိေအာင္ ဖယ္ရွားႏိုင္ပါတယ္။ မဂ္ေလးႀကိမ္ေလးခါ ျဖစ္ၿပီးရင္ ေနာက္ဆုံးမွာ ကိေလသာဆို
တာ အားလံုး ကုန္သြားပါတယ္၊ နိဗၺာန္ကို အာ႐ံုျပဳႏုိင္တယ္ ဆိုတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္သြားပါတယ္။
ခႏၶာႀကီးရွိေနလို႔ ဒုကၡၾကံဳေနေသးေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္ ဒီလိုဒုကၡၾကံဳရမည့္ခႏၶာမ်ိဳး ရစရာအ
ေၾကာင္း မရွိေတာ့ပါ။ ခႏၶာမရွိရင္ ခႏၶာနဲ႔စပ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာမည့္ဒုကၡလည္း မရွိေတာ့ပါ။
         ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ တရားခ်စ္ခင္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ကလည္း ပကတိစိတ္မွ နိဗၺာန္ဆီသို႔ သြားရ
မယ့္ နည္းလမ္းေကာင္းကို ေလ့လာဆည္းပူး သိရွိနားလည္ၿပီး ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ကုသိုလ္ျဖစ္
ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္မွဳ၊ မိမိစိတ္ကေလးမွာ အကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ရေလေအာင္၊ အကု
သိုလ္ေတြနဲ႔ ဆိုင္ရာေတြ မေတြးေတာေလေအာင္ ေကာင္းတဲ့အာ႐ံုနဲ႔ အစားထိုးတာ ျဖစ္တယ္လို႔
သိရွိနားလည္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ အကုသိုလ္ မျဖစ္ေအာင္ သတိေဆာင္၍ က်င့္ၾကံႀကိဳး
ကုတ္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။ ။
 { ၁၃၇၂-ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလဆန္း(၃)ရက္၊ ၆-၂-၂၀၁၁၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒ
  ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္၊ ေထရ၀ါဒပသာရဏီ သိမ္ေတာ္ႀကီးအတြင္း ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာ
  လာဘိ၀ံသ ေဟာၾကားေသာ ကုသိုလ္ျဖစ္ပြား ႏွလံုးသြင္းတရား- တရား ေဒသနာေတာ္မွ ေကာက္
  ႏုတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။ }
  (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)
 “ဆုေတာင္းပတၱနာ”
ဓမၼဒါန၊ ဤပုညေၾကာင့္၊
ဘ၀သံသရာ၊ ေနာင္ျဖစ္ရာ၌၊
ပညာထူးခၽြန္၊ ျမင့္ကဲလြန္လ်က္၊
အမြန္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺဴတာကို၊
လ်င္စြာရေစ၊ ေတာင္းဆုေျခြသည္၊
မေသြျပည့္၀ပါေစေသာ္။ ။
     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
(ပိုမိုျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေအာင္ အဆင္ေျပသလို ျဖည့္စြက္ေရးသားျပဳျပင္ၿပီး Share ႏိုင္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment