June 1, 2014

တရားမွန္အက်ဥ္းခ်ဳပ္

တရားမွန္အက်ဥ္းခ်ဳပ္
(၁)သဗၺပါပသ အကရဏံ- မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ ဟူသမွ်ကို မျပဳျခင္းကတစ္ပါး။ကိုယ္ျဖင့္လည္း ညွင္းဆဲျခင္း သတ္ျခင္း ခိုးျခင္း မတရားျပဳက်င့္ျခင္းစတဲ့ အကုသိုလ္ အမႈေတြ ကို မျပဳပဲ ၾကဥ္ေရွာင္ရမယ္။ ႏႈတ္ျဖင့္လည္း လိမ္ျခင္း ဂံုးတိုက္ျခင္း ဆဲေရးျခင္း စတဲ့ အကုသိုလ္အမႈေတြ မေျပာပဲ ၾကဥ္ေရွင္ရမယ္။စိတ္ကူးသက္သက္ျဖင့္လည္း အကုသိုလ္အၾကံေတြကို မၾကံစည္ပဲ ပယ္ရမယ္။ ဒီစိတ္ကူးသက္သက္ အကုသိုလ္ကိုေတာ့ သမထဘာဝနာ ဝိပႆနာဘာဝနာကို ရႈပြါးေနမွ ေကာင္းေကာင္းပယ္ႏိူင္တယ္။ ဒီအကုသိုလ္ဟူသမွ်ကို မျပဳရဘူးဆိုတာဟာ ျမတ္စြာဘုရားတို.၏ (၁)နံပါတ္အဆံုးအမဘဲ။
(၂)ကုသလႆ ဥပသမၸဒါ- ကုသိုလ္ဟူသမွ်ကို ျပည့္စံုေစျခင္းကတစ္ပါး။ ဒါနကုသ္ုလ္ျဖစ္ျဖစ္၊ သီလကုသိုလ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာဝနာကုသိုလ္ျဖစ္ျဖစ္ - ကုသိုလ္ဟူသမွ် ျဖစ္ပြါးေစရမယ္။ ျပဳလုပ္ရမယ္။အဲဒီကုသိုလ္ေတြထဲမွာ သီလကုသိုလ္ကေတာ့ (၁)နံပါတ္အဆံုးအမနဲ.အညီ အကုသိုလ္ေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ေနယင္ ျပည့္စံုတန္သမွ်ေတာ့ ျပည့္စံုေနတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အရိယမဂ္သီလ ဆိုတာကေတာ့ အဲဒီလို ေရွာင္ၾကဥ္ရံုမွ်နဲ. မျပည့္စံုႏိူင္ဘူး။ ဝိပႆနာကို ပြါးေစျပီး အရိယမဂ္ေရာက္မွ ျပည့္စံုတယ္။ ဥပစာရ သမာဓိျဖစ္ျဖစ္၊ အပၸနာသမာဓိျဖစ္ျဖစ္ ရေအာင္ သမထဘာဝနာကုသိုလ္ကို ပြါးေစရမယ္။ တခ်ိဳ.က သမထအလုပ္ကို ရႈပ္ခ်ျပီး ေျပာေဟာတတ္ၾကတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ သမထဘာဝနာကိုလည္း အားထုတ္ဖို. ညႊန္ၾကားတိုက္တြန္းေတာ္မူပါတယ္။ သမထဘာဝနာကို အားထုတ္လို. စ်ာန္သမာဓိကိုရယင္ ၊အဲဒီသမာဓိကိုအေျခခံျပီး ဝိပႆနာရႈတာဟာ အေကာင္းဆံုးပဲ၊အဲဒီစ်ာန္ရေအာင္ အားမထုတ္ႏိုင္ယင္လဲ ဥပစာရသမာဓိရေအာင္ အားထုတ္ရတယ္။အဲဒီသမာဓိကို အေျခခံျပဳျပီးဝိပႆနာရႈယင္လည္း ေ
ကာင္းတာပဲ။အဲဒီသမထ သမာဓိကို ရေအာင္ အားမထုတ္ႏိူင္ရင္ေတာ့ ဝိပႆနာ ခဏိက သမာဓိကို ရေအာင္အားထုတ္ရတယ္။ဒီဝိပႆနာ သမာဓိရယင္ေတာ့ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ အစဥ္အတိုင္းျဖစ္ပြါးျပီး အရိယမဂ္ဖိုလ္သို. ေရာက္သြားႏိူင္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္မွာ ဒီဝိပႆနာသမာဓိႏွင့္ ဝိပႆနာဉာဏ္ဆိုတဲ့ ဝိပႆနာကုသိုလ္ကို ပြါးေစဖို.အလုပ္ကေတာ့ အေရးအၾကီးဆံုးပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဝိပႆနာမပါပဲ အရိယမဂ္ ဖိုလ္ကို မရႏိူင္ေသာေၾကာင့္ပါပဲ။ဒါေၾကာင့္ အရိယမဂ္ ကုသိုလ္ျပည့္စံုေအာင္ ဝိပႆနာကုသိုလ္ကို ပြါးေစရမယ္။ဘယ္ကုသိုလ္ကိုမွ မပယ္ေကာင္းဘူး။ ကုသိုလ္ဟူသမွ်က္ု ျပည့္စံုေစရမယ္ ဆိုတဲ့ ၾသဝါဒဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို.၏ (၂)နံပါတ္အဆံုးအမပဲ။
အဲဒီဘုရားရွင္တို.၏(၁၊၂)ၾသဝါဒမ်ားနဲ. ဆန္.က်င္ဖက္ ေဟာေျပာေနတာေတြကို ယခုေနအခါမွာ ၾကားေနရတယ္။ေဟာပံုကေတာ့ အကုသိုလ္ကိေလသာဆိုတာ အျမဲရွိေနတာမဟုတ္ဘူး၊အဲဒီမရွိတဲ့အကုသိုလ္ေတြ ကိေလသာေတြကို ပယ္ႏိူင္ေအာင္ အားထုတ္ဖို. မလိုဘူးတဲ့။ သီလ သမထ ဝိပႆနာ ကုသိုလ္ေတြလဲ ျပဳလုပ္အားထုတ္ဖို. မလိုဘူးတဲ့။ လုပ္သမွ် ဒုကၡခ်ည္းပဲတဲ့။အဲဒီလို ေဟာေျပာခ်က္ေတြဟာ ဘုရားစကားေတာ္နဲ. ေျပာင္းျပန္ဆန္.က်င္ဖက္ေတြပဲလို. ကိန္းေသမွတ္ထားၾကရမယ္။
(၃) သစိတၱပရိေယာဒါပနံ- မိမိ၏စိတ္ကို ျဖဴစင္ေစျခင္းက တပါး။ မိမိ၏စိတ္ကို ျဖဴစင္ေစျခင္းဆိုတာ ဝိပႆနာကုသိုလ္ ပြါးေစေသာအားျဖင့္ အရဟတၱမဂ္သို. ေရာက္ေစရမယ္။ အဲဒီအရဟတၱမဂ္ေရာက္ျပီးသည္၏ အျခားမဲ့မွာ ကိေလသာတို.မွ လံုးဝလြတ္ေျမာက္စင္ၾကယ္တဲ့ အရဟတၱဖိုလ္ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအရဟတၱဖိုလ္အထိ ျဖစ္ပြါးေစေသာအားျဖင့္ မိမိ၏ စိတ္ကို စင္ၾကယ္ျဖဴစင္ေစရမယ္လို. ဆိုလိုေၾကာင္း အဌကထာမ်ားမွာ ဖြင့္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီအဖြင့္ဟာ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ားအားလံုးနဲ.ညီညြတ္တဲ့အတြက္ ဘုရားအလိုေတာ္က် ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶသာသနာဖ်က္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ သီလ သမာဓိ ဝိပႆနာအက်င့္ေတြကို အားမထုတ္နဲ.၊အားထုတ္ရင္ဆင္းရဲဒုကၡနဲ.ေတြ.ေနမယ္။ စိတ္ကေလးကို ဘာမွမလုပ္ေစပဲ အျငိမ္းစားေပးထားရမယ္။မိမိ၏သႏၱန္မွာ အကုသိုလ္မျဖစ္တဲ့ ကြက္လပ္အာရံု ကေလးဆီ ပို.ထားရမယ္။အဲဒီလိုပို.ထားရင္ စိတ္ဟာျဖဴစင္ေနတယ္။အဲဒီလိုစိတ္ကို ျဖဴစင္ေစရမယ္လို. အေျခအျမစ္ အသင့္ယုတၱိ ဘာမွမရွိတဲ့ လမ္းစဥ္ကို ေဟာၾကားညႊန္ျပေနၾကတယ္။အဲဒီ ေဟာၾကားညႊန္ျပခ်က္ထဲမွာ သီလသမာဓိ ပညာအက်င့္ ပိတ္ပင္တာဟာ ဘုရားသာသနာေတာ္ကို ဖ်က္တာပဲ။သမထ ဝိပႆနာမပါပဲ စိတ္ကိုစင္ၾကယ္ေစတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိူင္တဲ့အလုပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ လံုးဝယုတၱိမရွိတာပဲ။ စိတ္ဝိညာဏ္ဆိုတာ အစိုးမရတဲ့ အနတၱတရားမမဟုတ္ပါလား။ အဲဒီစိတ္ကို ဘာဝနာမပါပဲ ကိုယ္အလိုအတိုင္းထားႏိူင္တယ္ဆိုရင္ ငါ၏စိတ္ဝိညာဏ္ဟာ ဒီလိုအေကာင္းခ်ည္းျဖစ္ပါေစ၊ဒီလို အဆိုးေတာ့မျဖစ္ပါေစနဲ. လို. စီမံခန္.ခြဲလို.မရဘူးလို.ေဟာထားတဲ့ အနတၱလကၡဏသုတ္ကို မမွန္ဘူးလို. ဆိုရာေရာက္မွာေပါ့။ အဲဒါအထူးသတိျပဳဖို.ပါပဲ။
တရားမွန္အက်ဥ္းခ်ဳပ္ နိဂုံးစကားကေတာ့ -ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံတဲ့။ဧတံ-အကုသိုလ္ဟူသမွ်ကို မျပဳျခင္း၊ ကုသိုလ္ဟူသမွ်ကို ျပည့္စံုေစျခင္း၊ မိမိစိတ္ကို ျဖဴစင္ေစျခင္း- ဆိုတဲ့ ဤသံုးပါးသည္ ဗုဒၶါနံ-ဘုရားရွင္တို.၏၊ သာသနံ - အဆံုးအမ သာသနာေတာ္ေပတည္း။
အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ တည္ေစခ်င္လွ်င္ ထြန္းကားၾကီးပြါးေစခ်င္လွ်င္ အကုသိုလ္မွန္သမွ်ကို မိမိကိုယ္တိုင္လည္း စြမ္းႏိူင္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္။ သူတစ္ပါးကိုလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ဖို. စြမ္းႏိူင္သမွ် ေဟာေျပာေပးရမယ္။ ကုသိုလ္ဟူသမွ်ကိုလည္း စြမ္းႏိူင္သမွ် ျပဳလုပ္အားထုတ္ရမယ္။ျပဳလုပ္အားထုတ္ဖို. စြမ္းႏိူင္သမွ် ေဟာေျပာေပးရမယ္။ အကုသိုလ္မေရွာင္ဖို. ကုသိုလ္မျပဳဖို. တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေဟာေျပာေနလွ်င္လည္း စြမ္းႏိူင္ပါမူ တားျမစ္ကာကြယ္ရမယ္။ မိမိစိတ္ စင္ၾကယ္ေအာင္လည္း ဘာဝနာအလုပ္ကို စြမ္းႏိူင္သမွ် အားထုတ္ရမယ္။သူတစ္ပါးအားလည္း စြမ္းႏိူင္သမွ် ေဟာေျပာတိုက္တြန္းရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းၾကီးတို.က သာသနာေတာ္၏ ေဘးရန္ကို ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ. တရားေဟာရာမွာ အမွားနဲ.အမွန္ကို ေဝဖန္ျပီး ေဟာရတာပဲ။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အနတၱလကၡဏသုတ္ တရားေတာ္စာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္မွ်ေဝပါသည္။
ဆႏၵမြန္ျဖင့္
ဉာဏ္စိုး

No comments:

Post a Comment