July 5, 2017

ဓမၼစၾကာသုတၱန္

ဓမၼစၾကာသုတၱန္ဟူသည္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဘုရားအျဖစ္ သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္၊ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူ ေသာ တရားေဒသနာေတာ္ျဖစ္ေပသည္။

ဤဓမၼစၾကာသုတၱန္ကို ကြၽန္ုပ္တို႔ ျမတ္စြာဘုရား တစ္ပါး တည္းသာ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ သည္မဟုတ္၊ ဂဂၤါဝါဠု သဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္မ်ားသည္ လည္း၊ ဤဓမၼစၾကာသုတၱန္ကိုပင္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။ ထိုမွ်သာမက၊ ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူမည့္ ဘုရား ရွင္မ်ားသည္လည္း၊ ဤဓမၼစၾကာသုတၱန္ကိုပင္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍၊ ဤဓမၼစၾကာ သုတၱန္ကို ဘုရင္းရွင္တိုင္း ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ေဟာၾကားေလ့ရွိ သျဖင့္၊ ထူးျခားေသာ တရားေဒသနာေတာ္ဟု ဆိုသင့္ေလ သည္။

(ဓမၼစကၠကို တရားစၾကာဟု ေခၚေဝၚသုံးစြဲေသာ္လည္း၊
အ႒ကထာမ်ား၌ ဉာဏ္ေတာ္ႏွစ္ပါးကို ဆိုလတၱံ့ေသာ စကား စဥ္အတိုင္း ေကာက္ျပထားေလသည္။)

ဤဓမၼစၾကာသုတၱန္ကို ပိဋကတ္က်မ္းဂန္မ်ား၌ ဓမၼစကၠ ပဝတၱနသုတၱန္ဟု ေခၚဆိုထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုစကား၌ ဓမၼစကၠ၏အရမွာ အ႒ကထာ၌ ဉာဏ္ေတာ္ကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ျပဆိုထားသည္။ ထိုဉာဏ္ေတာ္သည္

ပဋိေဝဓဉာဏ္ = ထိုးထြင္းသိဉာဏ္
ေဒသနာဉာဏ္ = ေဟာေျပာျပဉာဏ္ဟု ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား
ရွိေလသည္။

ထိုႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားေသာ ဉာာဏ္တို႔တြင္ ပဋိေဝဓဉာာဏ္ေတာ္ သည္ ေဗာဓိမ႑ိဳင္၌ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ေဒသနာ ဉာာဏ္ေတာ္ ကား ဗာရာဏသီျပည္ ဣသိပတန မိဂဒါဝုန္ေတာ၌ ျဖစ္ေပၚ ခဲ့သည္။ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ပဋိေဝဓဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူေသာ သစၥာေလးပါးတရားမြန္တို႔ကို သူတပါးတို႔အား သိေစရန္ ေဒသနာဉာဏ္ျဖင့္ ေဟာေျပာျပသေတာ္မူရသည္။

ပဝတၱနဆိုရာ၌ ျဖစ္ေစျခင္းဟုဆိုလိုရာ၊ ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ဉာာဏ္ ေတာ္ႏွစ္ပါးကို ျဖစ္ေစျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ထိုဉာဏ္ေတာ္ႏွစ္ပါးကိုျဖစ္ေစ ေသာ သုတၱန္တရားေတာ္သည္ ဓမၼစကၠပဝတၱန သုတၱန္တရား ေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရေလသည္။

ဤဓမၼစကၠပဝတၱနသုတၱန္၌ သစၥာေလးပါးတရားမြန္တို႔ကို မေဟာၾကားမီ၊ ေရွးဦးစြာ မလိုလားထိုက္ေသာ အယူဝါဒတို႔ကို ေဟာျပေတာ္မူ၏။

ထိုအယူဝါဒမ်ားကား (၁) ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ (၂) အတၱကိလမထာႏုေယာဂဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာ၊ ကာမ သုခလႅိကာႏု ေယာဂဆိုသည္မွာ ေလာကာယတဝါဒကို ဆိုသည္။ ထိုဝါဒ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ မ်က္ျမင္ေလာက၌ စားၾက၊ ေသာက္ၾက၊ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာတို႔ကို ခံစားေပ်ာ္ပါးၾကရန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေလာကနိဗၺာန္ႏွင့္ ေပ်ာ္ပိုက္ေရးဝါဒသာ ျဖစ္ေပသည္။ ေနာက္ အတၱကိလမထာႏုေယာဂဝါဒကား၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ရရွိေရး အတြက္၊ မိမိကိုယ္ကို ဒုကၡေပးရမည္ဟု ဆိုလိုရင္းဝါဒပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ထိုဝါဒႏွစ္မ်ိဳးစလုံးကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခြၽင္းခ်က္မရွိ ပယ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ ထြက္ေျမာက္ရန္ အေရးျဖင့္၊ လူ႕ေလာကစီးပြား၊ လူ႕ေလာကစည္းစိမ္မ်ားကို စြန႔္လႊတ္၍၊ ရဟန္းျပဳၾကသူမွန္က မည္သည့္ ကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာ၌မွ် ကပ္ၿငိေနရန္ မသင့္ေလ်ာ္ေခ်။ ကာမဂုဏ္၌ ကပ္ၿငိတပ္မက္ေနမႈသည္ အတြင္းစိတ္သႏၲာန္၏ ႀကီးပြားမႈကို တားျမစ္ပိတ္ပင္ေစသည္။

စင္စစ္အားျဖင့္၊ အာ႐ုံမြန္ကို ေအာက္ေမ့မႈ သတိ၊ အျပားအားျဖင့္ ေကာင္းစြာသိမႈ ဆင္ျခင္ တုံပညာတို႔ကိုလည္း၊ ပ်က္ျပားခြၽတ္ယြင္းေစတတ္သည္။ ဘုရားအလိုေတာ္ႏွင့္ ပင္ကိုယ္သဘာဝရင္းအရဆိုလွ်င္၊ ထိုကာမဂုဏ္စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ခံစားမက္ေမာ တြယ္တာ ကပ္ၿငိမႈသည္ တစ္ခုေသာအစြန္းလည္းျဖစ္၏။ မျမတ္ေသာ အက်င့္လည္း ျဖစ္သည့္ျပင္၊ တိုးတက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းတရား လည္း မဟုတ္ေခ်။

ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ၌ မက္ေမာမႈသည္ အစြန္းတစ္ခု ျဖစ္ သကဲ့သို႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ရရွိရန္အေရးျဖင့္၊ ခႏၶာကိုယ္ကို သည္း ထန္စြာ ဒုကၡေပးမႈသည္လည္း၊ တစ္ခုေသာအစြန္းပင္ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူသည္။ ယင္းကို ဆင္းရဲဟူ၍၎၊ အရိယာတို႔၏ ဥစၥာမဟုတ္ဟူ၍၎၊ အက်ိဳးမဲ့ဟူ၍၎ ေဟာ ေတာ္မူသည္။ သို႔ရာတြင္ ယင္းကို ဟီန=အယုတ္တရားဟု ေဟာေတာ္မမူေခ်။ မွန္ေပသည္။ မိမိကိုယ္ကို ဒုကၡေပးတတ္ ေသာ အတၱကိလမထာႏုေယာဂအက်င့္သည္ စင္စစ္ပယ္စြန႔္ရ မည့္ အစြန္းတစ္ခုမွန္ေသာ္လည္း၊ ယင္းသို႔ ဒုကၡေပး၍၊ ျပင္း ထန္ေသာ အက်င့္မ်ားကို က်င့္သုံးသူတို႔သည္ လူသာမန္တို႔ မဟုတ္သည့္ျပင္၊ ထိုအက်င့္မ်ားလည္း လူသာမန္တို႔ က်င့္သုံး နိုင္ေသာ အက်င့္မ်ား မဟုတ္ရကား ဟီန = အယုတ္တရားဟု ေဟာေတာ္မမူေခ်။

ဤမိမိကိုယ္ကို ဒုကၡေပးတတ္ေသာ အက်င့္ကို ကိုယ္ခႏၶာ အားနည္းလွ်င္ သတိပညာလည္း အားနည္းတတ္သည္ျဖစ္ရာ၊ အတြင္းစိတ္သႏၲာန္၏ တိုးတက္ႀကီးပြားျခင္းကို ပိတ္ဆီးတတ္ သျဖင့္ တစ္ခုေသာ အစြန္းျဖစ္သည့္အတိုင္း၊ ရဟန္းမ်ား ပယ္ စြန႔္ရမည္ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။

ယင္းသို႔ ဤအစြန္းမ်ားကို ပယ္စြန႔္ရမည္ဟု ေဟာေတာ္မူ ျခင္းသည္ ရွင္ေတာ္ဘုရား၏ ကိုယ္ေတြ႕အားျဖင့္ သိေတာ္မူခ်က္ မ်ားပင္ျဖစ္၍၊ ကိုယ္ေတြ႕မ်ားကို ေဟာျပေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေပ သည္။ ေရွးမဆြက မင္းစည္းစိမ္ ခံစားေတာ္မူေသာအခါ၊ ကာမ သုခလႅိကာႏုေယာဂက်င့္စဥ္ကို က်င့္ခဲ့၍၊ ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ ေတာ္မူေသာအခါ၊ အတၱကိလမထာႏုေယာဂ က်င့္စဥ္ကို က်င့္ခဲ့ သည္။ မွန္လွသည္။ အရမ္းမဲ့ ယုံၾကည္ဘို႔ တစုံတရာ ဗုဒၶ ဘာသာတရားေတာ္၌ မရွိေခ်။

ဤသို႔လွ်င္ ပယ္စြန႔္ထိုက္ေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ မရေၾကာင္း အစြန္းႏွစ္ပါးကို ပယ္စြန႔္ရမည္ဟု ေဟာေတာ္မူၿပီးလွ်င္၊ သဗၺၫုတဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ အထူးရွာေဖြ၍ရေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ရေၾကာင္း ဉာဏ္မ်က္စိကို ျပဳေပးတတ္ေသာ အက်င့္ျမတ္ရား အလင္းေရာင္ကိုလည္း ထြန္းလင္းျပေတာ္မူေလသည္။

သို႔ထြန္းလင္းျပေတာ္မူေသာ ထိုတရားအလင္းေရာင္သည္ လည္း၊ ရွည္လ်ားလွစြာေသာကာလက ဖုံးကြယ္ေနေသာ ေရွး ေဟာင္းက်င့္စဥ္ လမ္းရိုးပင္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုက်င့္စဥ္သည္ ကိေလသာ ၿငိမ္းရန္၊ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရရန္၊ အမွန္ ကို ထိုးထြင္းသိရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ တရားအလင္း ေရာင္ပင္ျဖစ္၍၊ ယင္း၏အမည္မွာ မဇၩိမပဋါဟုတြင္ေလသည္။ မဇၩိမပဋိပါဒဟူသည္ အလယ္အလတ္ က်င့္စဥ္ျဖစ္၏။ ယင္း သည့္ မဇၩိမပဋိပါဒ အမ်ိဳးအစား အေရအတြက္ကား

သမၼာဒိ႒ = ေကာင္းျမတ္စင္ၾကယ္ေသာ သိျမင္မႈ
သမၼာသကၤပ = ေကာင္းျမတ္စင္ၾကယ္ေသာ ႀကံစည္မႈ
သမၼာဝါစာ = ေကာင္းျမတ္စင္ၾကယ္ေသာ ဝစီကံမႈ
သမၼာကမၼႏၲ = ေကာင္းျမတ္စင္ၾကယ္ေသာ ကာယကံမႈ
သမၼာအာဇီဝ = ေကာင္းျမတ္စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈ
သမၼာဝါယာမ = ေကာင္းျမတ္စင္ၾကယ္ေသာ အားထုတ္မႈ
သမၼာသတိ = ေကာင္းျမတ္စင္ၾကယ္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ
သမၼာသမာဓိ = ေကာင္းျမတ္စင္ၾကယ္ေသာ တည္ၾကည္မႈ
ဟု ရွစ္မ်ိဳးရွစ္ပါး ရွိေလရာ၊ ယင္းကိုပင္ မဂၢင္= မဂ္၏ အစိတ္ အပိုင္းဟု ေခၚေလသည္။

ဤရွစ္မ်ိဳးေသာ လမ္းမွန္က်င့္စဥ္မ်ားကို အရမ္းမဲ့ေဟာေတာ္ မူသည္ မဟုတ္၊ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိုးထြင္း၍သိၿပီးမွ ေဟာ ေၾကာင္းကို တထာဂေတနအဘိသမၺဳဒၶါဟူေသာ စကားျဖင့္ ထင္ရွားေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိုးထြင္း သိသည္ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ပါရွိသည့္ ထိုတထာဂေတနအဘိ သမၺဳဒၶါဟူေသာ စကားရပ္ျဖင့္၊ အခ်ိဳ႕ဟိႏၵဴပညာရွိမ်ား ယူဆ ေျပာဆိုေနေသာ ဗုဒၶဘာသာဟူသည္ ဟိႏၵဴဘာသာမွ ခြဲထြက္ သြားေသာ ဘာသာရပ္ျဖစ္သည္ဟူေသာစကားမွာ အေျခအျမစ္ မခိုင္လုံေသာ ယင္းတို႔၏ အတၱေနာမတိမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုလည္း ေကာင္းစြာသိသင့္ေပသည္။

မဇၩိမပဋိပဒါ အလယ္အလတ္က်င့္စဥ္ဟု အမည္ေပးထားသာ ျဖင့္၊ ဗုဒၶဘာသာဟူသည္ ပူေဇာ္မႈ ယုံၾကည္မႈ သက္သက္မ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ၊ ကိုယ္တိုင္လုပ္ထုံးျဖင့္ က်င့္သုံးရေသာ နိဗၺာန္ လမ္းစဥ္မ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း၊ ေကာင္းစြာ ထင္ရွားလွ၏။ မဇၩိမပဋိပဒါေၾကာင့္ ရအပ္ေသာ အက်ိဳးတရားမွာ ကိေလ သာတို႔ကို ဖ်က္ဆီးသျဖင့္ရအပ္ေသာ အလြန္စင္ၾကယ္မြန္ျမတ္ ေသာ ခ်မ္းသာအက်ိဳးတရားပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ပၪၥဝဂၢီငါးဦးတို႔အား ထိုေန႕က တရားအလင္းေရာင္ မဇၩိမပဋိပဒါကို ထြန္းျပ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္မွာ ယခုဘဝ၌ေသာ္၎၊ ေနာင္ဘဝတို႔၌ ေသာ္၎၊ ဘဝခ်မ္းသာ ေလာကစည္းစိမ္မ်ားကို ရေစနိုင္ရန္ ထြန္းျပေဟာၾကားခဲ့သည္ မဟုတ္ဘဲ၊ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကို ရရန္၊ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာသို႔ ေဆာင္ပို႔နိုင္ေသာ တစ္ခု တည္း၊ တစ္ေၾကာင္းတည္း၊ တစ္ေရာင္တည္းေသာ ဓမၼနည္း လမ္းစဥ္အျဖစ္ျဖင့္၊ ေဟာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိသင့္ေပသည္။

ဤသုတၱန္ေဒသနာ၏ အစပိုင္း၌ ပၪၥဝဂၢီငါးဦးတို႔၏ အယူ မွားကို ပယ္ဖ်က္ၿပီးလွ်င္၊ တရားစစ္၏အေျခခံ သစၥာေလးပါးကို အက်ယ္ရွင္းလင္းေဟာျပေတာ္မူ၏။ ထိုသစၥာေလးပါးမွာ ဆင္းရဲ အမွန္ဟူေသာ ဒုကၡသစၥာ၊ ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းအမွန္ဟူေသာ သမုဒယသစၥာ၊ ဆင္းရဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာအမွန္ဟူေသာ နိေရာဓသစၥာ၊ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာသို႔ ေရာက္ေၾကာင္းအမွန္ဟူေသာ မဂၢသစၥာ ဟူေသာ ဤေလးပါးတည္း။ ဤသစၥာေလးပါးတရားကိုပင္ အရမ္းမဲ့ ယုံၾကည္စရာအရာ မဟုတ္၊ လက္ေတြ႕မ်က္ေမွာက္ ျပဳရမည့္တရားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းကို မွတ္သားရေပမည္။

ဤသစၥာေလးပါးတရား၌ ဆင္းရဲကို အရင္းခံထား၍ ေဟာ ၾကားေသာ္လည္း၊ ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ရာကိုလည္း ေဟာျပ လ်က္ရွိ၏။ ဆင္းရဲကို မည္သူမွ်အလိုမရွိ ခ်မ္းသာကိုသာ လိုခ်င္ၾက၏။ သို႔ရာတြင္ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ နတ္အေထြေထြရွိေနၾက သျဖင့္၊ တစ္ဦးအား ခ်မ္းသာျဖစ္ေသာအရာသည္ အျခားတစ္ဦး အား ခ်မ္းသာျဖစ္လိမ့္မည္ဟု မုခ်ဆိဳနိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ သို႔ ျဖစ္၍၊ မိမိလိုလားတိုင္းေသာ ခ်မ္းသာဟူသမွ် ျပည့္စုံနိုင္မည့္ နိစၥထာဝရျဖစ္သည့္ ေကာင္းကင္ဘုံမ်ိဳး မရွိနိုင္။

ခံစားမႈေဝဒနာ စြဲ၍ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာမ်ိဳးသည္ တည္ၿမဲေသာ ခ်မ္းသာမ်ိဳး မဟုတ္ေခ်။ ခံစားမႈႏွင့္စပ္ေသာ ခ်မ္းသာမ်ိဳး၏ မၿမဲပုံမွာ ကြၽန္ုပ္တို႔၏ ကိုယ္ေတြ႕ပင္ျဖစ္၍၊ ထင္ရွားလွ၏။ ရွင္ေတာ္ဘုရား၏ တရားေတာ္အလို နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟူသည္ ဒုကၡအားလုံး အႂကြင္းမဲ့ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈ သႏၲိကို စြဲ၍ျဖစ္ေသာ ေအး ၿငိမ္းမႈဟူေသာ ခ်မ္းသာၿမဲပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ဒုတိယျဖစ္ေသာ သမုဒယသစၥာ၌ ေဝဖန္ျပေသာ ေပါေနာ¸ ဝိကာဟူေသာ စကားအရ၊ တဖန္ဘဝသစ္ကို ေပးတတ္၏ဟု အဓိပၸါယ္က်ရာ၊ သတၱဝါတို႔အား ေနာင္ဘဝရွိေၾကာင္း ဘုရား ဝန္ခံေတာ္မူသည္။ ထိုစကားရပ္ျဖင့္ ေနာက္ဘဝမရွိသူဟု ယူ ေလ့ရွိၾကသူ ဥေစၦဒဝါဒသမားတို႔အား ယင္းတို႔၏ အယူမွား ေၾကာင္းကို ေျဖၾကားရာေရာက္သည္ကိုလည္း၊ အထူးသတိျပဳ သင့္ေပသည္။

ဤသုတၱန္ေဒသနာ၏ အလယ္ပိုင္း၌ ေရွးကမၾကားစဖူးေသာ တရားထူးတို႔၌ ဉာဏ္အလင္း ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူ ၏။ ထို႔အတူပင္ ထိုသစၥာတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သစၥဉာဏ္၊ ကိစၥ ဉာဏ္၊ ကတဉာဏ္ သုံးပါးျဖစ္ပုံႏွင့္ တဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာတို႔ကို အက်ယ္ခြဲျခားျပေတာ္မူသည္။

သစၥာေလးပါးတို႔တြင္

ဒုကၡသစၥာကို ပိုင္းျခားသိရမည္။
သမုဒယသစၥာကို ပယ္ပစ္ရမည္။
နိေရာဓသစၥာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရမည္။
မဂၢသစၥာကို ပြားမ်ားရမည္။
ဤသစၥာေလးပါးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း အသိ ဉာာဏ္ မျဖစ္ေပၚေသးသမွ်၊ သမၼာေမၼာဓိဉာဏ္ကို ရရွိေၾကာင္း ေလာက၌ ေျပာျပေတာ္မမူ။ သစၥာေလးပါးကို ရွင္းရွင္းလင္း လင္း ျပည့္ျပည့္စုံစုံ သိျမင္ေတာ္မူေသာအခါက်မွ၊ သမၼာသေမၺာ ဓိဉာဏ္ကို ရရွိေတာ္မူေၾကာင္း ေဟာျပေတာ္မူ၏ဟု သုတ္အဆုံး ၌ မိန႔္ေတာ္မူ၏။

ဤကား ငါ၏အဆုံးစြန္ေသာ ဘဝတည္း၊ ေနာင္တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚျခင္းမရွိဟု အဆုံးသတ္ဘဝအျဖစ္ကို ထင္ရွားစြာ ျပ ေတာ္မူၿပီးလွ်င္၊ ဤတရားဦးေဒသနာေတာ္ကို ၿပီးဆုံးေစေတာ္မူ၏။

ေဒသနာေတာ္၏ အဆုံး၌ အရွင္ေကာ႑ညမေထရ္သည္ ေရွးဦးစြာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳကာ၊ ေသာတာပန္ ျဖစ္ေလ သည္။ တရားအလင္းေရာင္၏ အၾကည္ဓာတ္ကို ခံယူရန္ လာေရာက္ၾကေသာ ေထာင္ေသာင္းမက မ်ားျပားလွစြာေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔သည္ ေကာင္းခ်ီးႏုေမာ္ သာဓေခၚဆိုၾကေလကုန္ သတည္း။ [၁]

ကိုးကား
↑ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း၊ အတြဲ(၁၅

No comments:

Post a Comment