July 6, 2016

ခႏၶာကိုယ္ကို စိတ္၀င္တစားၾကည့္ပါ

ခႏၶာကိုယ္ကို စိတ္၀င္တစားၾကည့္ပါ
တရားရႈမွတ္တဲ့အခါမွာ မိမိရဲ႕ စိတ္အင္အားေတြကို ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ သံုးသပ္ဖို႕၊ သိေအာင္ ၾကည့္ဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။ သံုးသပ္တယ္ဆိုတာ ရႈမွတ္တာလည္းပါတယ္၊ ဆင္ျခင္တာေရာ၊ ႏွလံုးသြင္းတာေရာ ပါပါတယ္။ အဓိက,ကေတာ့ ရႈမွတ္တာေပါ့။
၀ိပႆနာတရားဆိုတာ မဂၢသစၥာပြားမ်ားတာပါ။ မဂၢသစၥာက အေၾကာင္းဆိုရင္ နိေရာဓသစၥာက အက်ဳိးေပါ့။ နိေရာဓဆိုတဲ့ နိဗၺာန္က အက်ဳိးပဲ။ တဏွာကုန္တာ နိဗၺာန္ပါ။
မဂၢသစၥာပြားေနတာဟာ အပူၿငိမ္းေၾကာင္း နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႕ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ရႈမွတ္တဲ့အခါမွာ စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈမွတ္ပါ၊ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ရႈမွတ္ပါလို႕ တိုက္တြန္းေနရတာပါ။ တနည္း အဲဒါဟာ ခႏၶာကိုယ္ကို စိတ္၀င္တစားၾကည့္ခိုင္းတာပါ။ မွတ္လည္း မွတ္ပါ၊ ၾကည့္လည္း ၾကည့္ပါ။ တရားရႈမွတ္တဲ့အခါမွာ အဲဒါ အေရးႀကီးပါတယ္။ ရႈမွတ္တဲ့ ေယာဂီေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ သိပ္မၾကည့္ဘူး၊ ၾကည့္တဲ့ သူကလည္း မမွတ္ခ်င္ဘူး။ အစြန္းေတြ ေရာက္ေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မွတ္လည္းမွတ္ပါ၊ ၾကည့္လည္း ၾကည့္လည္းၾကည့္ပါ။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕အလုပ္ေပးတရားမွာ စူးစူးစိုက္စိုက္ မွတ္ပါလို႕ ပါတယ္။ အေပၚယံကေလး လွ်ံမွတ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါ ၾကည့္ပါလို႕ ေျပာတာ။ တခ်ဳိ႕က ၾကည့္ပါဆိုရင္ သိပ္သေဘာမက်ခ်င္ဘူး၊ မွတ္ရင္ ၿပီးတာပဲလို႕ ထင္ၾကတာေတြ ရိွတယ္။ မွတ္တဲ့အခါမွာ စူးစူးစိုက္စိုက္ မွတ္ရတယ္။
သမာဓိ အရမ္းေကာင္းေနတဲ့ အခါမွာေတာ့ စူးစိုက္မႈကို နဲနဲေလွ်ာ့ထားရတယ္။ အဲဒီအခါမ်ဳိးက်ေတာ့ ျဖန္႕ၾကည့္ရတယ္။ သမာဓိ ေကာင္းေနလို႕ရိွရင္ ၀ီရိယ တိုးေပးရတယ္။ ၀ီရိယနဲ႕ သမာဓိ၊ သဒၶါနဲ႕ ပညာ ညီေအာင္ ညွိေပးရတယ္။
တစ္ခုအရမ္းေကာင္းေနရင္ အဲဒီေကာင္းေနတာကို နည္းနည္းေလးေလွ်ာ့ၿပီးေတာ့ က်န္တစ္ခုကို တိုးေပးရတယ္။ သမာဓိေတြအရမ္းေကာင္းၿပီး နိမိတ္ေတြအရမ္းထင္ေနတယ္ဆိုရင္ သမာဓိကိုနည္းနည္း ေလွ်ာ့ေပးပါ။ အထိုင္နည္းနည္းေလွ်ာ့ၿပီး စႀကၤံေလွ်ာက္ေပးရတယ္။ ထိုင္ေနရင္လည္း သမာဓိနဲ႕ တစ္ကိုယ္လံုးျဖန္႕ၿပီး မွတ္ေပးရတယ္။ ၀ီရိယကို တိုးတဲ့အေနနဲ႕ မွတ္ခ်က္ကို တိုးေပးရတယ္။
ေဖါင္းတယ္ ပိန္တယ္ မွတ္ေနရာကေနၿပီး ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ထိုင္တယ္ ထိတယ္ဆိုၿပီး မွတ္ခ်က္ကို တိုးေပးရတယ္။
ထိုင္တယ္ ထိတယ္ မွတ္ေနရင္လည္း ထိုင္တယ္ ဘယ္ေျခေထာက္ထိတယ္၊ ထိုင္တယ္ ညာေျခေထာက္ထိတယ္ ဆိုၿပီး မွတ္ခ်က္ကို ျဖန္႕ၿပီး တိုးေပးရပါမယ္။
၀ီရိယလြန္ၿပီး ပ်ံ႕လြင့္ေနလို႕ရိွရင္လည္း ခပ္မ်ားမ်ား ထိုင္ေ
ပးရတယ္။ မထိုင္ခ်င္လည္း ျဖစ္ညွစ္ၿပီးေတာ့ ထိုင္ေပး။ အဲဒါဆိုရင္ သမာဓိတိုးလာတယ္။ သမာဓိနဲ႕ ၀ီရိယကို ေဘာင္ခ်ိန္ေပးရတယ္။
မွတ္စိတ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ သမာဓိခ်ည္း မဟုတ္ဘူး၊ သတိလည္း ပါတယ္၊ ပညာလည္း ပါတယ္။ မဂၢင္ငါးပါး အကုန္ပါတယ္။ အတိုခ်ဳံးေျပာရင္ - သတိ ပညာ။
သတိနဲ႕ပညာ ၾကားထဲမွာ သမာဓိက အလိုလိုပါၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
၀ိပႆနာဆိုတာ ပညာျဖစ္မွ ၀ိပႆနာပါ။ ထိုင္တာ အဓိကမဟုတ္ဘူး။ အားထုတ္ရက်ဳိးနပ္ဖို႕ဆိုရင္ သတိ ပညာ ပါရမယ္။ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ဉာဏ္ေတြရေနရမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ရႈမွတ္ရမယ္။ အခ်ိန္ဟာ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ဘူး၊ ကုန္သြားတဲ့အခ်ိန္ကို ျပန္ယူလို႕မရဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ခ်မ္းသာရင္ ခ်မ္းသာတယ္၊ ေကာင္းရင္ ေကာင္းတယ္၊ သိတာေလးပဲက်န္ရင္ သိတယ္ သိတယ္လို႕ တင္းတင္းရင္းရင္း မျပတ္တရစပ္ မွတ္ရပါမယ္။ အဲဒီသိတဲ့စိတ္ကေလးကို ေနာက္စိတ္က တစ္ခါမွတ္။ ပထမစိတ္ကို ေနာက္စိတ္က မွတ္ရမယ္ေပါ့။ ပထမစိတ္ ပ်က္ၿပီးမွ ေနာက္စိတ္ဆိုတာေပၚလာတာေလ။ စိတ္ကို မွတ္တဲ့အခါမွာ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္က်ေအာင္ မမွတ္ႏိုင္ဘူး။ ရုပ္ကေတာ့ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မွတ္လို႕ရတယ္။
ေဖာင္းတဲ့ရုပ္ကို ေဖာင္းတယ္လို႕ မွတ္တဲ့အခါမွာ ေဖာင္းတာေရာ မွတ္တာေရာ တည့္တည့္ကိုက္သြားတယ္။
စိတ္ကို စိတ္နဲ႕ မွတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ပထမစိတ္ ျဖစ္ၿပီးမွ ေနာက္စိတ္ ျဖစ္လို႕ရတာဆိုေတာ့ ပထမစိတ္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၿပီးေတာ့မွ ေနာက္စိတ္က တက္လာတာ။ ပထမ သိတဲ့စိတ္ကေလး ၿပီးသြားေတာ့မွ ေနာက္ သိတဲ့စိတ္ကေလး ဆက္ျဖစ္လာတာ။
ဒါေပမယ့္ ၀ိပႆနာျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ အဲဒါကို သႏၲတိပစၥဳပၸန္ အခိုက္လို႕ ေခၚပါတယ္တဲ့။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အလုပ္ေပးမွာ ပါပါတယ္။
ေမြးတာကေန ေသတဲ့အထိဟာ အခုလက္ရိွဘ၀ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ပဲ။
မနက္တို႕ ေန႕လယ္တို႕ ညေနတို႕ဟာလည္း ဒီေန႕ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ပဲ။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီပစၥဳပၸန္ႏွစ္မ်ဳိးဟာ ၀ိပႆနာ ရႈမွတ္လုိ႕မရဘူး။
အခုလို စိတ္ကို စိတ္နဲ႕ဆက္မွတ္တာကို သႏၲတိပစၥဳပၸန္လို႕ေခၚတယ္။ ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြ တရစပ္ႀကီး ျဖစ္ပ်က္ေနတာဟာ သႏၲတိပစၥဳပၸန္။
ခဏပစၥဳပၸန္ဆိုတာ ရိွေသးတယ္။ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္။
ရႈမွတ္တဲ့အခါမွာ အရမ္းျမန္ပံုကို နည္းနည္းခ်င္း ရိပ္မိလာတယ္။ ၀ါးတဲ့အခါမွာ ၀ါးတယ္ ၀ါးတယ္လို႕ မွတ္တယ္။ ၀ါးဖို႕အတြက္ လက္နဲ႕ယူတဲ့အခါမွာ ယူတယ္ ယူတယ္လို႕ မွတ္တယ္။ အဲဒါေတြကို မလြတ္ေအာင္ အခ်က္တိုင္းမိေအာင္ မွတ္ႏိုင္ရဲ႕လားဆို မွတ္ေတာ့မွတ္တာပဲ၊ ျမန္လြန္းအားႀကီးေတာ့ လြတ္ကုန္တယ္။ ျမန္တယ္ဆိုတာကလည္း လႈပ္ရွားမႈနဲ႕ မွတ္စိတ္နဲ႕ ႏွစ္ခုမွာ စိတ္က ထိုင္းမိႈင္းေနတယ္။ စိတ္က သတိ ပညာနဲ႕ ထိေတြ႕မႈနည္းတဲ့ အခါက်ေတာ့ စိတ္က ထိုင္းမိႈင္းၿပီး ေလးေနတယ္။
တခ်ဳိ႕ ယူတာလည္း မွတ္လို႕ရတယ္။ ထည့္တာလည္း မွတ္လို႕ရတယ္။ ၀ါးတာလည္း မွတ္လုိ႕ရတယ္။ ၀ါးတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေၾကညက္ေအာင္ ၀ါးရတာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၀ါးခ်င္တဲ့စိတ္ကို မွတ္ၾကည့္ပါလား၊ လြယ္ပါ့မလား။
၀ါးခ်င္လို႕ မွတ္ရင္ ၀ါးၿပီးသြားၿပီ။ ၀ါးခ်င္တာကို မွတ္လို႕ မၿပီးေသးဘူး၊ ႏွစ္ခ်က္ သံုးခ်က္ေလာက္ ၀ါးၿပီးသြားၿပီ။ အဲဒီ၀ါးခ်င္တဲ့စိတ္ကို မွတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ၀ါးခ်င္တယ္ ၀ါးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ၀ါးၿပီးၿပိ။ ၀ါးခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးကို မွတ္လို႕ေတာင္ မၿပီးေသးဘူး ၀ါးေနၿပီ။ ၀ါးေနတဲ့ၾကားထဲမွာ ၀ါးခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးေတြ ေပၚေနေသးတယ္။ ေပၚၿပီးမွ ၀ါးတာ။ စိတ္ေပၚသမွ် လိုက္မွတ္လို႕ လြယ္ပါ့မလား။ မလြယ္ဘူး။ ဒါက စိတ္ျမန္ပံုေလးကို ေျပာတာ။
ေလွကားအတက္အဆင္းေလးေတြမွာ တက္တဲ့အခါ တက္တယ္ တက္တယ္လို႕ မွတ္တယ္။ ၾကြတယ္ လွမ္းတယ္ ခ်တယ္လို႕ မွတ္တယ္ေပါ့။ ဒီေလွကားေလးကို တက္ေနတာ တက္ခ်င္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္ တက္ေနတာ။ တက္ခ်င္တဲ့စိတ္ကို မွတ္လို႕မိပါ့မလား။ တက္ခ်င္တဲ့စိတ္က ျမန္အားႀကီးလြန္းလို႕ ခဏကေလးပဲ ေပၚတာ။ မမွတ္ႏိုင္လို႕ အျပစ္မရိွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ယွဥ္တဲြေစတသိက္ေတြဟာ အင္မတန္ျမန္တယ္လို႕ သိထားရပါမယ္။
စမွတ္ခါစမွာ ၾကြတယ္ လွမ္းတယ္ ခ်တယ္လို႕ မွတ္ႏိုင္ရင္ ေတာ္ပါၿပီ။
မွတ္အားေကာင္းလာတဲ့အခါ သိစိတ္ကေလးပဲ က်န္ေနတဲ့အခါ ခ်င္စိတ္ကိုလည္း လိုက္မွတ္ေပးပါ။
အဲဒီအခါက်ေတာ့ ငါတို႕မွတ္အားေတြ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းေနၿပီေအာက္ေမ့တာ လိုေသးတာကိုးလို႕ သေဘာေပါက္လာမယ္။
သြားခ်င္တယ္၊ ထိုင္ခ်င္တယ္၊ ထခ်င္တယ္၊ စားခ်င္တယ္။ ခ်င္ေလးေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ အဲဒီ ခ်င္ကေလးေတြေၾကာင့္ လႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္လာတာ။
သြားခ်င္တယ္ဆိုရင္ သြားခ်င္တဲ့စိတ္က အေၾကာင္း။ သြားခ်င္တဲ့စိတ္ကို မူတည္ၿပီးေတာ့မွ သြားတယ္လို႕ ျဖစ္လာတာ။ အဲဒီၾကားထဲမွာ စိတ္ေတြ ရိွေသးတယ္။ ဒါက တရားေကာင္းေနလို႕ မွတ္ႏိုင္တဲ့ေယာဂီမ်ား မွတ္ဖို႕ေျပာတာ။ သြားခ်င္တယ္ဆိုၿပီး သြားေသးတာမဟုတ္ဘူး။ သြားခ်င္တယ္ သြားခ်င္တယ္ဆိုၿပီး ရုပ္ႀကီးက ရပ္ေနေသးတာ။ မေရြ႕ေသးဘူး။ သြားလို႕ အမိန္႕ေပးတဲ့ စိတ္ျဖစ္မွ သြားတာ။ အဲဒီေတာ့မွ လႈပ္ရွားတာ။
စိတ္ေတြဟာ အင္မတန္ ႏူးညံ့တယ္၊ အင္မတန္ ျမန္တယ္။ သြားခ်င္တယ္ သြားခ်င္တယ္ဆိုၿပီး ရပ္ေနေသးတာ၊ သြားခ်င္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ မသြားျဖစ္ေသးဘူး။ သြားေတာ့လို႕ အမိန္႕ရမွ သြားတယ္။ စိတ္ကေလးက ျဖစ္တယ္လို႕ေတာင္ မထင္လိုက္ရဘူး။
ခ်င္စိတ္ေတြၾကားထဲမွာ ဆံုးျဖတ္တဲ့စိတ္ ရိွေသးတယ္။ ဆံုးျဖတ္တဲ့ စိတ္ေတြ ဘာေတြကို ထားၿပီး ခ်င္စိတ္ေလာက္ပဲ မွတ္ၾကည့္ပါဦး။
မွတ္အားမေကာင္းေသးရင္ ခ်င္စိတ္ကို မမွတ္နဲ႕ဦး။ ရိုးရိုးလႈပ္ရွားတာကိုပဲ မွတ္ပါ။
အဲဒီ ခ်င္ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးေတြကို ရႈမွတ္ႏိုင္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ပိုအသံုး၀င္တယ္။ တရားထိုင္ခ်င္ရင္လည္း ထိုင္ခ်င္တယ္ ထိုင္ခ်င္တယ္၊ တရားျဖဳတ္ခ်င္ရင္လည္း ျဖဳတ္ခ်င္တယ္ ျဖဳတ္ခ်င္တယ္၊ ထခ်င္ရင္လည္း ထခ်င္တယ္ ထခ်င္တယ္။ မလုပ္ခင္မွာ ခ်င္စိတ္ကေလးေတြ ေပၚတာကို ဂရုစိုက္ၿပီး မွတ္ၾကည့္ပါ။
အခုေျပာခ်င္တာက စိတ္၀င္တစားနဲ႕ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို ၾကည့္ပါ။ လႈပ္ရွားတာေတြ ထိုင္တာေတြ ထတာေတြကို ဉာဏ္မ်က္စိနဲ႕ အသိကေလးကပ္ၾကည့္ပါ။ စက္ရုပ္ႀကီးကို ခလုတ္ႏွိပ္ၿပီး အမိန္႕ေပးလိုက္တဲ့အခါမွာ အဆင့္ဆင့္ လႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာသလိုပဲ၊ စိတ္က အမိန္႕ေပးလိုက္တဲ့အခါ ရုပ္ေတြက အဆင့္ဆင့္ လႈပ္ရွားလာရတယ္။
အဲဒီလို လႈပ္ရွားတဲ့ ေလရဲ႕သေဘာေတြကို သိတာ၊ ေတာင့္တင္းတဲ့ သေဘာေတြကို သိတာဟာ တရားသိတာပဲ။ ရုပ္တရားေတြကို သိတာပဲ။ ေလးတယ္ဆိုရင္လည္း ဓာတ္ႀကီးေလးပါးထဲက ပထ၀ီနဲ႕ အာေပါကို သိတာ။
ရႈမွတ္ေနတဲ့အခါမွာေတာ့ ဒါက ပထ၀ီပဲ အာေပါပဲလို႕ လုပ္ေနစရာ မလုိဘူးေနာ္။ တရားစဥ္နဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္ မေရာပါေစနဲ႕။
ကိုယ္ ရထားတဲ့ ဗဟုသုတေတြကို တရားထိုင္တဲ့အခါမွာ ဆင္ျခင္ စဥ္းစားေနရင္ အမွတ္ေတြ လြတ္ကုန္ေရာ၊ ဆင္ျခင္စဥ္းစားတယ္ဆိုတာ တရားေဟာမယ့္သူအတြက္ပဲ အဓိကလိုတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီအတြက္ အားထုတ္ေနခ်ိန္မွာ ဆင္ျခင္စဥ္းစားေနစရာ မလုိဘူး။
ထိုင္တယ္ ထိုင္တယ္လို႕ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ထိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးေပၚမွာ တင္မေနေစရဘူး၊ ထိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ အထိန္းသေဘာပဲ။ ေလးတဲ့သေဘာေတြကို သိေစခ်င္လို႕ ထိန္းေပးတာ။ ထိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို မွတ္ဖို႕ မဟုတ္ဘူး။ ထိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ မပါလို႕လည္း မျဖစ္ဘူး၊ အဓိကလည္း မဟုတ္ဘူး။ ေလးတဲ့သေဘာကို သိဖို႕က အဓိကပဲ။
ခႏၶာရဲ႕သေဘာကို သိေအာင္လို႕ မွတ္စိတ္ကေလးက ထိန္းေပးတာ။ သမၼာသကၤပၸနဲ႕ သမၼာဒိ႒ိမွာ သမၼာသကၤပၸက သမၼာဒိ႒ိကို ညႊန္ၾကားေပးတယ္။
မွတ္စိတ္ကေလးေတြကို အာရံုေပၚ တင္ေပးေနတာ သမၼာသကၤပၸ။
ေလးေလးၿပီး က်သြားတဲ့ ရုပ္အာရံုကို မွတ္စိတ္ေပၚကို တင္ေပးတာ၊ အဲဒါသမၼာသကၤပၸရဲ႕အလုပ္။ လႈပ္ရွားတဲ့သေဘာေတြ ေလးတဲ့သေဘာေတြ မာတဲ့သေဘာေတြ ပူတဲ့သေဘာေတြ ျဖစ္တဲ့ အာရံုေတြကို မွတ္စိတ္ေပၚ တင္ေပးရတယ္။
တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ အာရံုကို အာရမၼဏိကေပၚတင္ေပးတာ။ ရႈစရာအာရံုကို ရႈသိစိတ္ကေလးအေပၚ တင္ပို႕ေပးတာ။ ထိုင္တဲ့အခါမွာ ေလးတဲ့သေဘာကေလးကို ၾကည့္ပါလို႕ေျပာတာ၊ ေလးတဲ့သေဘာေလးကို ၾကည့္ေတာ့ ေလးေလးၿပီး က်သြားတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ခႏၶာကိုယ္ကို စိတ္၀င္စားပါလို႕ေျပာတာ။ ဒီခႏၶာကိုယ္ကို စိတ္၀င္တစားနဲ႕ ရႈမွတ္ပြားမ်ားသြားလို႕ရိွရင္ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ရႏိုင္ပါတယ္။
ထိုင္တဲ့အခါမွာ ျဖည္းျဖည္းေအးေအးနဲ႕ ထိုင္တယ္ ထိုင္တယ္လို႕ မွတ္လို႕ရိွရင္ တျဖည္းျဖည္း ေလး ေလး ေလး ေလးက်သြားတာကို သိဖို႕အတြက္ ထိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးက ထိန္းေပးရတာပါ။ ထိုင္တယ္ဆိုတဲ့ မွတ္စိတ္ကေလးက ထိန္းေပးတာ၊ ထိန္းေပးလိုက္ေတာ့ ဒီအာရံုေပၚမွာ မွတ္စိတ္ကေလးက တဒဂၤ တဒဂၤတည္သြားတယ္။ အဲဒါကို ခဏိက သမာဓိလို႕ေခၚတယ္။ ခဏေလး ခဏေလး အၾကားႀကီး မဟုတ္ဘူးေနာ္။
သမာဓိက ခဏိကသမာဓိရိွတယ္၊ ဥပစာရသမာဓိရိွတယ္၊ အပၸနာသမာဓိ ရိွတယ္။
အခုလိုရႈမွတ္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အာရံုေပၚမွာ စိတ္ကေလး တည္ တည္သြားတာ၊ ခဏေလး၊ အဲဒါကို ခဏိကသမာဓိေခၚတာ။
ဥပစာရသမာဓိဆိုတာ စ်ာန္အနီးအနားကိုေခၚတာ။
ပထမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္ စတုတၳစ်ာန္စသည္ စ်ာန္ေတြရတာကို အပၸနာသမာဓိလို႕ေခၚတယ္။
ထိုင္တယ္ ထိုင္တယ္လို႕ မွတ္တဲ့အခါမွာ ထိုင္တဲ့အာရံုအေပၚမွာ မွတ္စိတ္ကေလးဟာ တဒဂၤ တဒဂၤတည္သြားတယ္။ အဲဒီလို စိတ္ကေလး တည္သြားေအာင္လို႕ ထိုင္တယ္ ထိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးက အကူအညီေပးတာ။ ဒီေ၀ါဟာရဟာ အဓိကမက်ေပမယ့္ ေ၀ါဟာရကို ပယ္လို႕မရဘူး။ ထိုင္တယ္ ထိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အဆိုကေလးေၾကာင့္ သမာဓိရသြားတာေလ။ အဲဒီသမာဓိေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ရလာတာက ပညာ။
ပညာဆိုတာက ထိုင္တဲ့ေနရာမွာျဖစ္ေပၚတဲ့ ပညာေစတသိက္။ အဲဒီပညာက ေလး ေလးက်သြားတာကို သိတယ္။ စကားလံုးကေတာ့ ထိုင္တယ္ ထိုင္တယ္။ တကယ္သိတာက်ေတာ့ ေလး ေလး ေလး ေလးက်သြားတာကို သိတာ။ အဲဒီေလးက်သြားတာကို သိတာဟာ ဉာဏ္ပညာပဲ။
ခႏၶာကိုယ္မွာ တကယ္ရိွတာက ဓာတ္ႀကီးေလးပါး။ ရုပ္ဘက္က ဓာတ္ႀကီးေလးပါ။ နာမ္ဘက္ကေတာ့ ေ၀ဒနာ သညာ သခၤါရ စိတ္ေပါ့။
ရုပ္ ၂၈ ပါးက စာအတြက္သိဖို႕ ..၊ တကယ္သိဖို႕က ဓာတ္ႀကီးေလးပါး သိရင္ရၿပီ။
သဒၶမၼရံသီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး စပ္ဆိုထားတာရိွတယ္ ..
ပ ႏွင့္ အာ မွာ ဓာတ္ႏွစ္ျဖာ ေလးတာ ထင္ရွားသည္။
ေတ ႏွင့္ ၀ါ မွာ ဓာတ္ႏွစ္ျဖာ ေပါ့တာထင္ရွားသည္တဲ့။
ပ ႏွင့္ အာ ဆိုတာ ပထ၀ီ နဲ႕ အာေပါ။
ေတ ႏွင့္ ၀ါ ဆိုတာ ေတေဇာရယ္၊ ၀ါေယာရယ္။
ေယာဂီတို႕ ထတဲ့အခါမွာ ထတယ္ ထတယ္လို႕ မွတ္ေတာ့ ေပါ့ၿပီး ၾကြ ၾကြ တက္သြားတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါ ေတေဇာနဲ႕၀ါေယာ ဦးေဆာင္တာ။ ထိုင္ခ်ေတာ့ ေလးၿပီးက်သြားတာ ပထ၀ီနဲ႕ အာေပါ။
ေလး ေလးက်သြားတဲ့ ပထ၀ီနဲ႕ အာေပါက ရုပ္တရား၊ သိတာက နာမ္တရား။
ျပန္ထတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေတေဇာနဲ႕ ၀ါေယာ ထင္ရွားတယ္၊ ေပါ့ ေပါ့ၿပီးေတာ့ ၾကြတက္လာတယ္။
ေပါ့ ေပါ့တက္သြားတဲ့ ေတေဇာနဲ႕၀ါေယာက ရုပ္တရား၊ သိတာက နာမ္တရား။
တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘာနဲ႕ဘာပဲ ရိွလည္း .. ရုပ္နဲ႕နာမ္ပဲ ရိွတယ္။
ရုပ္နဲ႕ နာမ္ပဲ ရိွတယ္။ ထိုင္ခ်င္တာက နာမ္၊ ထိုင္တဲ့ဟန္က ရုပ္။ သူမဟုတ္ ငါမဟုတ္ ထိုင္တာ နာမ္နဲ႕ရုပ္။
ထခ်င္တာက နာမ္၊ ထတဲ့ဟန္က ရုပ္။ သူမဟုတ္ ငါမဟုတ္၊ ထတာ နာမ္ႏွင့္ရုပ္။ ဟုတ္ရဲ႕လား။
က်န္တာေတြလည္း အတူတူေပါ့။ သြားခ်င္တာတို႕၊ စားခ်င္တာတို႕၊ ဣရိယာပုတ္ေလးပါးလံုး အကုန္လံုးေပါ့။
ျမန္ျမန္တရားရဖို႕အတြက္ အဓိကေျပာခ်င္တာက မွတ္တဲ့ ေယာဂီေတြက အၾကည့္နည္းတယ္။ အဲဒါကို အထူးသတိေပးခ်င္ပါတယ္။ ဒို႕မွတ္ရင္ တရားရမွာပဲဆိုၿပီး မွတ္တာတစ္ခုပဲ လုပ္ေနတယ္။ မၾကည့္ဘူး။
ၾကည့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့လည္း ၾကည့္တာတစ္ခုပဲ လုပ္တယ္၊ မွတ္တာႀကီးက ပညတ္ႀကီးပဲဆိုၿပီး မွတ္တာကို ပယ္တယ္။ ေလွ်ာက္ၾကည့္ေနတာပဲ ရိွတယ္။
သမာဓိရိွရင္ မွန္ပါတယ္။ သမာဓိက တစ္ျပားမွ မရိွဘူး၊ သမာဓိက ႏွမ္းေစ့ေလာက္ေတာင္ မရိွဘူး။ အဲဒီလို သမာဓိမရိွဘဲ ေလွ်ာက္ၾကည့္ေနရင္ ဓာတ္ေတြကို က်က်နန ျမင္ရပါ့မလား။
အာရံုထဲ ေပၚတာေတြကို ဟိုဟာျမင္လိုက္၊ သည္ဟာျမင္လိုက္ ဒါေတြပဲ ေလွ်ာက္ျမင္မွာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး တရားရမွာလည္း၊ မွတ္တဲ့လူက်ေတာ့လည္း မွတ္ေနတာပဲ။ ထိုင္တယ္ ထတယ္၊ ထိုင္တယ္ ထိတယ္ မွတ္ေနတာပဲ၊ မၾကည့္ဘူး။ မွတ္ေနတာကို တာ၀န္ေက်ၿပီ ေအာက္ေမ့ေနတယ္။
စမွတ္ခါစ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ တြန္းၿပီး မွတ္ရတယ္။ သူ႕ကိုသြားၾကည့္ခိုင္းလို႕မရေသးဘူး၊ အခုမွ စခါစ မဟုတ္လား။ စ ရႈမွတ္ခါစမွာ သဒၶါတရားကလည္း သိပ္မရိွေသးဘူး။ သူမ်ားထိုင္လို႕သာ လိုက္ထိုင္ရတာေလာက္ပဲ ရိွေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း သူမ်ားက တိုက္တြန္းလို႕ တရား၀င္ရတာေတြလည္း ရိွတာပဲ။ အဲဒီလို လူမ်ဳိးေတြက်ေတာ့ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္တို႕၊ ထိုင္တယ္ ထိတယ္တို႕ကို တြန္းၿပီးမွတ္ခိုင္းရတာပဲ။ အေတြ႕အႀကံဳရၿပီးသား၊ တကယ္ တရားလိုလားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ မွတ္ရံုနဲ႕တင္ ၿပီးပါ့မလား။ မွတ္ရံုနဲ႕မၿပီးဘူး။ ေသေသခ်ာခ်ာ ႏွလံုးသြင္းဖို႕လိုပါတယ္။
တစ္ခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ၾကားေနရတယ္၊ သမထေတြ အရမ္းလုပ္ၿပီး သမထနဲ႕ၿငိမ္ေနတယ္။ အဲဒါကို ဖိုလ္၀င္စားတယ္ဆိုၿပီး ဓာတ္ပံုေတြရုိက္တယ္၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ၊ အဲဒီလို သမထနဲ႕ ၀ိပႆနာ မကြဲတာေတြလည္း ရိွတယ္။ သမထကို အရိယာဆိုၿပီးေတာ့ ဖိုလ္၀င္စားသလို ထိုင္တာေတြရိွတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အသိကေလးကပ္ထားၿပီးတာပဲ၊ ဘာမွ လုပ္ေနစရာမလိုဘူး၊ မွတ္ေနစရာ မလိုဘူးလို႕ မွတ္တာကို ရႈတ္ခ်ၾကျပန္တယ္၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေနၾကတာပဲ။
ဘယ္သူေတြ ဘယ္၀ါေတြ ဘယ္ဂိုဏ္ေတြရယ္လို႕ မေျပာလိုပါဘူး။ ေယာဂီတို႕အေနနဲ႕ လမ္းမွန္ကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္သိသြားလို႕ရိွရင္ ဘယ္လိုေတြ လာေျပာေျပာ ဒါလမ္းမွန္တယ္၊ ဒါက လမ္းမွားတယ္လို႕ ခြဲလို႕ရတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္မွ နိဗၺာန္ရမယ္ဆိုတာလည္း သိတယ္။ အဲဒီလို တရားရသြားရင္ အမွားအမွန္ ခြဲျခားလို႕ မရဘူးလား။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ အရွင္ဇာေနယ် ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ေၾကာင္းက်ဳိးသိကက်ဳိးမ်ားလွ ႏွင့္ စ သံုးလံုးရႈမွတ္နည္း မွ ေကာက္ႏႈတ္မွတ္စုထုတ္ေရးသားပါသည္။
https://web.facebook.com/Dhamma-Notes-by-Thein-Naing-Ohn-1514787362178822/?ref=bookmarks
https://web.facebook.com/profile.php?id=100009989626063

No comments:

Post a Comment