November 3, 2014

သံသရာထြက္လမ္းအစကို ရေအာင္ယူနည္း။

   ဘ၀သံသရာ ခရီးကို ေလွ်ာက္တဲ့အခါမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္၊ အပါယ္ေလး
ဘံုမွ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းစဥ္မွန္သို႔ ေရာက္ရန္အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ လူ႔ရဲ႕သဘာ၀အရ အေပါင္း
အသင္း၊ အေဖၚျပဳမွဳေတြျဖင့္ တစ္ဦးေပၚတစ္ဦး အျပန္အလွန္ အက်ိဳးျပဳၿပီးေတာ့ ေနၾကပါသည္္။   သူ

ေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ မိမိတို႔၌ သားမယား၊ လင္သား၊ စပါးဆန္ေရ၊ ေရႊေငြ၊ ဆင္ျမင္း၊ တိုက္တာၿခံေျမ
တို႔ကို မပစ္မစြန္႔ရဘဲ၊  ကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္ႀကီးေပၚက စံစား၍  နိဗၺာန္သို႔  သြားႏိုင္ေသာ  အနာထပိန္၊
၀ိသာခါတို႔လို  ေသာတာပန္ျဖစ္ျခင္း လမ္းေၾကာင္းမွန္ကို သိဖို႔လိုပါသည္။
         အခါတစ္ပါးမွာ  ဥဂၢေသန သူေဌးက ဘုန္းေတာ္ႀကီး  ျမတ္စြာဘုရားကို  ေမးေလွ်ာက္ထား၏။
တပည့္ေတာ္၏ မယားသည္ တပည့္ေတာ္ ခရီးထြက္သြားလွ်င္ တပည့္ေတာ္ လာမည့္လမ္းကို တမ္းတ
၍ ထမင္းမစား၊ ဟင္းမစားဘဲ ေလသာျပဴတင္းက တပည့္ေတာ္ျပန္လာမည့္လမ္းကိုၾကည့္ၿပီး  ေမွ်ာ္တ
၍သာ  ေနပါ၏။ လင္၏၀တၱရားကိုလည္း ေက်ပြန္ပါ၏။  သို႔အတြက္ လင္ကိုခ်စ္ေသာ မယားကိုလည္း
တပည့္ေတာ္ မစြန္႔ပစ္ႏိုင္ပါ။
ေက်းကြ်န္၊ ဆင္ျမင္း၊ ကၽြဲႏြား၊ ေရႊေငြ၊ ရတနာတို႔ကိုလည္း မစြန္႔ပစ္ႏိုင္ပါ။
ရဟန္းလည္း မျပဳႏိုင္ပါ။ ဆင္းရဲေသာ ဘ၀ႏွင့္ အပါယ္ေလးပါးကိုလည္း ဘယ္အခါမွ မက်မေရာက္လို
ပါ။ ေလာကီစည္းစိမ္ကို ခံစား၊ စံစားလ်က္ ကာမဂုဏ္ကို လက္မလြတ္ဘဲ နိဗၺာန္ကို ေရာက္လိုပါသည္
ဟု  ေလွ်ာက္ထားေလ၏။
         ထိုအခါ  ဘုန္းေတာ္ႀကီးျမတ္စြာဘုရားက  ကာမဂုဏ္တန္းလန္းႏွင့္  (အိမ္ရာေထာင္ေသာသူ)
အာဂါရပုဂၢိဳလ္မ်ား  နိဗၺာန္ကိုသြားေသာ ေသာတာပန္လမ္း၊ ဘံုစဥ္စံလမ္းကို ေဟာျပေတာ္မူေပသည္။
ဤေသာတာပန္ ဘံုစဥ္စံလမ္းမွန္သည္ ေရွးဦးစြာ ဉာတပရိညာစခန္းတည္းဟူေသာ  ရုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာ၊
ပဋိစၥသမုပၸာဒ္၊ ဓာတ္ သစၥာတရားတို႔ကို သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ၿပီး  အိမ္ေထာင္သားေမြးကိစၥ၊  ကာမ
ဂုဏ္ကို လက္မလြတ္ဘဲ ဤရုပ္ေကာင္၊ နာမ္ေကာင္၊ ခႏၶာေကာင္၊ ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္ေကာင္သာ ရွိသည္
ဟု ထင္ေအာင္၊ ျမင္ေအာင္၊ မိမိခႏၶာေပၚမွာ ေနရင္းထိုင္ရင္း ကာမဂုဏ္ေပ်ာ္ပါးရင္း ရွဳၾကည့္၍ ပုဂၢိဳလ္
သတၱ၀ါ၊ ငါ၊ သူတစ္ပါးေကာင္ ေပ်ာက္ၿပီး  ဓာတ္ေကာင္၊ ရုပ္နာမ္ေကာင္မွန္း သိသည္ကိုပင္    အတၱ
ေပ်ာက္၍ အနတၱေပါက္သူ ေသာတာပန္ျဖစ္သူဟု ေခၚဆိုသျဖင့္ ပရမတ္ ဓာတ္တရားကို သိကာမွ်ႏွင့္
ေသာတာပန္ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ေဟာျပေတာ္မူပါသည္။
        ေသာတာပန္ျဖစ္ျခင္း အဂၤ ါေလးပါးရွိပါသည္။ (သုတ္ပါေထယ် ပါဠိေတာ္)   ၁။ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ
ဓာတ္သစၥာတို႔၌ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းေဖၚရျခင္း။      ၂။ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ
ဓာတ္သစၥာတို႔ႏွင့္စပ္ေသာ တရားစကားကို ၾကားနာ၊ မွတ္သား၊ နာခံ၊ သင္ၾကားရျခင္း။  ၃။ ရုပ္ဓာတ္
နာမ္ဓာတ္၊ ခႏၶာဓာတ္၊ ပရမတ္တရားတို႔ကို ျမင္ေအာင္၊ ထင္ေအာင္၊ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းရျခင္း။
၄။ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုဉာဏ္ နိဗၺာန္တရားတို႔ကို ရျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သကၠာယဒိဌိကို ပယ္ရျခင္းတို႔
ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဤအဂၤ ါေလးပါးအနက္ တစ္းပါး ပါးပ်က္ကြက္ပါက မရႏိုင္ပါ။
        တရားနာရင္း ေသာတာပန္ျဖစ္သည္။ ရုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ တရားတို႔ကို
သင္ၾကားေလ့လာ မွတ္သားရင္း ေသာတာပန္ျဖစ္သည္။ ၀ိပႆနာကိုပြားမ်ားလွ်င္ သကဒါဂါမ္၊ အနာ
ဂါမ္၊ ရဟႏၱာ စသည့္ အထက္မဂ္ တစ္ပါး ပါး၌တည္သည္၊ မျဖစ္လွ်င္ ပုထုဇဥ္အတိုင္း ေနသည္။ ေသာ
တာပတၱိမဂ္သည္ ေအာက္မဂ္ျဖစ္၍ “ဒိဌိ”သတ္ျဖစ္သည္။ အထက္မဂ္ သံုးပါးသည္ “တဏွာ”သတ္ျဖစ္
သည္။ ေသာတာပန္ဆိုေသာ ေအာက္မဂ္တရားသည္ မိမိ၌  အယူမွား၊ အမွတ္မွား၊ အျမင္မွား၊ အထင္
မွားေပ်ာက္လွ်င္ စင္ၾကယ္လွ်င္ၿပီးသည္။ ဤခႏၶာႀကီးကို ငါေကာင္ အမွတ္ေပ်ာက္၍ ဓာတ္ေကာင္ဟု
မွတ္ယူမွဳ မွ်သာရွိေသးသည္။ ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့ခႏၶာ၊ ငါ့ဥစၥာဟု သာယာတြယ္တာ ကပ္ၿငိမွဳ   တဏွာတန္း
လန္းပင္   ရွိေသးသည္။
         ေသာတာပန္  ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးတို႔သည္  က်င့္လမ္းစဥ္မွန္ကို သိရံုရွိေသးသည္။   တစ္ေထာင့္ငါးရာ
ကိေလသာတြင္ “ဒိဌိကိေလသာ”တစ္ခုကိုသာ  ပယ္ေသးသည္။  တစ္ေထာင့္ေလးရာ ကိုးဆယ့္ကိုးခု
ကိေလသာ က်န္ေသးသည္။ ၀ိပႆနာ တရားကို မက်င့္ဘဲလ်က္ ကာမဂုဏ္ကို အားႀကီးစြာ ေပ်ာ္ပါး
လိုက္စားေနေသာ   ေသာတာပန္သည္  ခုႏွစ္ဘ၀ႏွင့္  နိဗၺာန္ကို  ေရာက္မည္။   ေသာတာပန္သည္
ရန္ကုန္မွ မႏၱေလးသို႔ ခရီးသြားရန္ ကားလက္မွတ္ ၀ယ္ၿပီးစိတ္ခ်လက္ခ် ကားစီးလိုက္သြားေသာသူႏွင့္
တူသည္။ အလိုရွိရာ မႏၱေလးသို႔ ထိုင္လိုက္၊ အိပ္လိုက္၊ စားလိုက္ႏွင့္ပင္ ေရာက္ရွိသြားပါမည္။ တရားမ
က်င့္ဘဲ ေနတာနဲ႔တူပါသည္။ က်င့္လွ်င္   ေစာစီးစြာ နိဗၺာန္ကို  ေရာက္ႏိုင္မည္။
         ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္လည္း အပါယ္ေလးဘံုမွ လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းစဥ္မွန္
ကို  သိရွိၾကၿပီး  ဘ၀သံသရာ  ခရီးကို  သက္ေတာင့္သက္သာျဖင့္  နိဗၺာန္ဆီသို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။
 {ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္၏ ေသာတာပန္လမ္း-အလင္းက်မ္းကို  ကိုးကားေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။}
  (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment